1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504602 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2561208 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: Skulle tro att någon ur trion Berg, Wahlberg, Näsén ligger pyrt till om det tillkommer en back!

Skulle inte bli förvånad om 1-2 ur den trion ryker under resans gång!
Låst ämne

ToddW: Defensiven är INTE Norlinders adelsmärke, hur mycket du än vill det!
Låst ämne

Rödluvan: Dom ska stå varannan match, inte mer dramatiskt än så!
Låst ämne

Ben Perrault: Bra med fart och intensitet. Väldigt goda intentioner framåt med åtminstone 4 kvalitativa chanser.

Rörigt emellanåt i egen zon både med och utan puck från hela laget. Märks att Timrå är bättre i just den aspekten att nyttja våra misstag. Inte helt förvånande.
Låst ämne

Rödluvan: Om du inte har läst vad Hinken har sagt så var det så att skulle dom bryta kontrakten med fler så skulle vi inte ha råd att värva något annat en HA kvalitet.
Det är dyrt att bryta kontakt.
Låst ämne

Rödluvan: rolig första period med ett slumpmål för Timrå
Låst ämne

Rödluvan: Helt ok start, lite väl slarvigt men känns bra.
Låst ämne

Gavelo: Det var ju som fan, hade helt glömt att Woods ens spelade.
Låst ämne

ToddW: Helt ärligt tyckte jag Kingman var för dålig, han spelade med hjärta och skulle nog offra de få tänder han har kvar för att skydda Modo, men samtidigt satt han som 7:e back lite nu och då pga att han spelade med för små marginaler, marginaler som ibland funkade i As men som aldrig skulle funka i Shl, jag tror även Näsen kommer märka av detta i vinter, kanske även Berns även om han har en dimension till i sitt spel
Låst ämne

ToddW: Mjae, hade tagit Folin före både Kingman och Berg. Han är den enda av de hockeyallsvenska backar efter Bernhardt som jag hade behållit.
Låst ämne

Rödluvan: hade hellre haft kvar övikskillen Kingman som 7e än Berg/Folin. Kan garantera att Ingman gått in hårdare för klubben i ett eventuellt kval.

Tråkigt att man kastar bort en Övikskille på det sättet.
Låst ämne

Gavelo: Absolut, det är inte spetsen som är det stora problemet. Fattar inte för ett öre vad Hinken tänkte när han inte bröt med fler backar i våras. Helt ärligt, jag tror känslorna tog över.

Nu tacklas Brickley iallafall.
Låst ämne

ToddW: Näsen, Berg kommer inte kunna konkurrera, Folin och Wahlberg kommer vara på gränsen men kommer vara användbara.
Helt klart har vi en alldeles för svag defensiv, speciellt när våran kanske mest meriterade back saknas.
Men Norlinder… är sjukt osäker om han ska räknas in som defensiv, har för mig att han var ganska svag defensivt men grym offensivt
Låst ämne

Norlinder måste hem i höst. Tveksam på många av våra backars defensiv
Låst ämne

Färdkost: gillar ändå tempot, Modo hänger med
I egen zon är det rörigt som vanligt
Låst ämne

Färdkost: Bra start förutom just den situationen.
Låst ämne

Inget vidare byte av Bernhardt direkt…
Låst ämne

Rödluvan: Suck
Låst ämne

Ben Perrault: Herregud Olle Eriksson Ek. Är han bättre en Lehtinen så här långt?
Låst ämne

vonDöbeln: Förberedande syfte, vänja kroppen, som nykomling kommer det bli fler förluster än vinster, förmodligen en hel del fler så det är lika bra att börja tugga valium och smutta på gravölen 🥸
Haha, nejdå jag är bara glad att vi spelar i Shl, målet är att rädda kontraktet.
Låst ämne

vonDöbeln: samma för oss, många borta
Låst ämne

Gavelo: Walli hade gärna fått gett oss ledningen hehe
Låst ämne

Gavelo: lyckas du lura i kroppen gravöl redan på försäsongen?!

Vissa har det bra.
Jag känner verkligen att kvällens resultat inte säger någonting alls när vi har en hel förstakedja frånvaron
Låst ämne

vonDöbeln: Äh, jag hoppas fel lag vinner så kan jag ta några gravöl i garaget ikväll 🤌🏽☺️
Låst ämne

Lycka till, må bästa lag vinna ikväll trots enorma avbräck för båda lagen!
Låst ämne

jonsson: Det är ju ingen dålig trupp vi har med allsvenska mått mätt, men vi är sjukt tunn i Shl när vi har Råma och Rundis borta
Låst ämne

Costanza: Odds på att någon av smågrabbarna bränner av en bengal första 5?
Låst ämne

Rödluvan:

En del avbräck, ingen Wahlberg med heller
Låst ämne

ToddW: Vem är det som är expert?
Låst ämne

bgs: Kanske Sture kommer in på isen som en hemlig gäst? Ett tal på 30 minuter är väl en baggis för honom.
Låst ämne

Rödluvan: Visitering och lapp på luckan.
Låst ämne

Rödluvan: framflyttat en kvart sa de i sändningen nyss. Dottern på plats sa att de sagt 30min till henne. Så lite oklart än 😂
Låst ämne

Rödluvan: Nä, bara snack just nu.
Tydligen försenat till kvart i, långsamt att få in allt folk.
Låst ämne

Costanza: Har matchen börjat eller? Vad händer?
Låst ämne

Goalies
30. Lehtinen, Lassi
31. Eriksson Ek, Olle

1st Line
14. Norén, Jakob
33. Rubins, Kristians
32. Niederbach, Theodor
22. Pettersson, Adam
10. Ranta, Sampo

2nd Line
7. Näsén, Pontus
40. Bernhardt, David
29. Aagaard, Mikkel
23. Dickinson, Josh
17. Woods, Riley

3rd Line
5. Berg, August
6. Brickley, Daniel
24. Walli Walterholm, Erik
25. Vigneault, Sam
38. Södergran, Johan

4th Line
27. Folin, Niklas
12. Pettersson, Oscar
19. Karlsson, Erik
36. Ohlsson, Sebastian
Låst ämne

BobbyG: Lander o Didrik Strömberg går in, Dahlén o Hanzi vilar
Låst ämne

tror det kommer bli tufft idag. timrå blir väl första riktiga motståndet denna försäsong, räknar inte skellefteå som till synes var rätt ointresserade, tror tvärtom det att timrå kommer vara rätt intresserade av att dra ner brallorna på modo redan nu på försäsongen - vet dock inte hur dom kommer mönstra laget men det såg b-betonat ut igår, så antar att det tunga artilleriet kommer idag.

som tur är så är det försäsong och en tung förlust kan ibland ge mer och bättre svar än en seger
Låst ämne

TickledDonkey: kul med tanke på att aagard inte ansetts platsa i sin kedja riktigt. 1+4 är ju inte fy skam.
Låst ämne

Mackan: Går en influensa i Ö-vik just nu så det är inte omöjligt.
Låst ämne

Heyerdal: MoDo och Löven tackade nej till att möta Sundsvall.
Låst ämne

Karlin i ÖA idag.

”– Det är 50/50 om Ruohomaa (Mikael) kan spela.”

Sjukdom som håller han tillbaka tro?
Låst ämne

hanzon: Sundsvall spelar el har spelat endast två matcher, Mora och Timrå, har med upplägget att göra, var ett annat system förra året.
Låst ämne

GAMEDAY😀😀
Låst ämne

Nucky:
Lite som JJ även om de skiljer sig åt i stilen. Man såg honom knappt och så hade han ändå gjort 3p. Skall bli intressant när Woods är tillbaka.
Låst ämne

Nucky: Har jag missat matchen mot Sundsvall, hittar inte den i spelschemat i SCA cupen.
Låst ämne

SPOODI: Ja absolut och det var menat som en komplimang. Vi vet redan hur nyttig han är med sitt slit över hela banan.
Låst ämne

Nucky: typiskt måltjuvens beteende. Funkar för mig sålänge han inte är inne på massor av baklängesmål
Låst ämne

TickledDonkey: Typiskt dansken att vara poängbäst men ändå knappt synas i spelet
Låst ämne

Om någon är intresserad ser MoDos poängliga ut såhär efter de fyra första träningsmatcherna. Kan vara ett par andraass som inte registrerats då jag i ÖIK och SAIK-matcherna varit tvungen att kolla highlights då det inte funnits assistläggare noterat någonstans.

Ranta 2+3
Aagaard 1+4
Niederbach 1+4
Ruohomaa 3+1
Vigneault 2+2
Bernhardt 1+3
EJK 2+1
Dickinson 2+0
A Pettersson 2+0
Södergran 0+2
Brickley 1+0
Wahlberg 1+0
L Pettersson 1+0
Walli 1+0
Ohlsson 0+1
Folin 0+1
Rubins 0+1
O Pettersson 0+1
Näsén 0+1
Berg 0+1
He Styf 0+1
Lehtinen 0+1
Låst ämne

Marrdin: var är clownen? Trycker man på bilden ser man pennywise. Min skämt dog med den fadäsen..
Låst ämne

« · 2561208 · »