1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504592 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2561312 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Confusius: håller med. Nån som städar upp i egen zon när det börjar gå tungt, vilket det gör till och från i matcher. Skyfgla undan timråspelare och annat löst folk.
Låst ämne

Dundee: jag är osäker på om kedjorna framåt ska ändras mer i detta läget. Hellre en ny general runt egna kassen, lite mer erfarenhet och pondus bland backarna. Men då får vi skeppa iväg många ur gamla truppen.
Låst ämne

Supertrött: Ja ifjol lossnade det ju lämpligt till slutspelet. :-)
Men vore ju trevligt om det inte tog den tiden i år.
Låst ämne

J F K:
Tycker också att han är bra särskilt snabbheten och spelförståelsen hjälper honom.
Låst ämne

KB: Han är en evig målmaskin. Det här äe vad jag menar med ”de egenskaperna” som kommer stå sig bra i SHL.
Låst ämne

J F K: Kan så vara, jag är dock inte redo med den bedömningen innan jag sett honom ;)

Och Todd W har nog helt rätt i att han skulle kunna vara en topp3 back hos oss! Men jag är tjurig och bestämd på att vi framförallt behöver defensiva backar! Men jag har inget emot Norlinder, en väldigt talangfull spelare! Varför inte både Norlinder och en defensiv pjäs?

Norlinder ersätter Näsén, och En defensiv pjäs ersätter någon av Berg/Wahlberg?

Tror inte att det skulle bli problem ekonomiskt. Är helt säker på att våra fantastiska sponsorer är beredda att gå in om tillfälle uppstår!
Låst ämne

Monno: Du har helt klart en poäng kring effektiviteten. Tror det kommer lossna.
Låst ämne

Södergran Sam Walli klart bästa kedjan idag. Tycker anfalls mässigt så skapar vi ju en del men det är i försvaret som det läcker. Hoppas vi kan få hit Greco innan seriestarten för det verkar ju som om det är han dom jobbar på nu.
Låst ämne

Supertrött: Enda som oroar med den kedjan är Wallis och Södergrans effektivitet.
Södergran är fantastisk, men hamnar han i samma effektivitet som förra säsongen så ger det ju föga hur det ser ut...
Låst ämne

KB: Jo, jag ser rätt positivt på det här. Hade nog väntat mig att Timrå skulle ha mer puck, men det helt jämt.

Angående våra backar så har ingen spelat i SHL förra säsongen. Självklart tar det längre tid för dem att hitta rätt i spelet än för exempelvis Timrå som har flera kvar. Det är inte nu de ska klara SHL-spel... Tempot är i sig rätt likt, men det krävs lite mer då motståndarna alltid ligger mycket mer rätt i banan.
Låst ämne

Rödluvan: Står vi upp såhär bra mot ett tippat topp 6 lag, bör vi ju kunna ta LHC, HV71, Malmö och Oskars. Känns inte omöjligt, Karlin bygger starka grupper!
Låst ämne

hk: Det vi har visat hittills den här försäsongen, borde banne mig räcka för att vara topp 12
Låst ämne

Confusius: Får väl sägas vara ett rättvist resultat efter två perioder ändå, även om vi haft många chanser. Timrå överlag lite mer samlade och lite mer effektiva än oss.
Låst ämne

Confusius: Jag tycker att Norlinder redan i Frölunda skärpt till defensiven. Med hans rörlighet, spelförståelse och snabbhet är han en bra back defensivt
Låst ämne

modomille: bra period!
Låst ämne

Costanza: Och dom verkar ju inte vara desperata att behålla honom som sådan!
Låst ämne

Marrdin: Fint spel där. Osynlige dansken fortsätter ösa in poäng under försäsongen.
Låst ämne

Såja! Ranta sätter Svensson på rumpan.
Låst ämne

Henrik_Tikare: jasså bara det? Då e det ju lugnt. Då blir vi topplag.
Låst ämne

Rödluvan: Ja han var och är en stor talang! Och jag tar gärna emot honom.

Nej jag har inte sett honom där borta, och det har inte dom som nu säger att han är en tvåvägsback gjort heller. Dom går helt enkelt på vad journalister säger, journalister som knappast heller följt AHL slaviskt.

Självklart kan han ha utvecklat defensiven enormt under sin tid där borta.

Nu vet jag inte hur Montreal ser/sett på honom. Om dom ser honom som en offensiv, defensiv, eller en tvåvägsback?! Hur som haver verkar dom ju inte vara desperata över att behålla honom.

Allt jag säger är att JAG tycker att det är främst defensiva backar vi behöver, och att jag är ytterst tveksam till att Norlinder fyller den luckan!

Vi har redan överfullt med konstruktiva backar(Rundblad, Bernhardt, Näsén) men Norris får gärna ersätta Näsén!
Låst ämne

Asttrrom: Kan ju inte ha kollat på några matcher isåfall.
Låst ämne

Big Sam med Walli och Södergran gör det bra. Hoppas man inte rör den kedjan.
Låst ämne

Allt annat än imponerad över Rubins denna försäsong.
Låst ämne

Hyfsat udda take att hylla timråbåset för att skrika på Lyytinen när man snarare borde hylla MoDo-spelaren som valde att inte köra över honom...
Låst ämne

Costanza: Ja, som jag förstått det har en defensiv roll plus att han upplevts som svag i närkamps- och fysiska situationer gjort att han har fastnat i systemet till viss del.
Låst ämne

Confusius: Norlinder har haft en rent defensiv roll i AHL under i alla fall senaste säsongen vad jag läst. Andra Montreal-talanger har tagit över top-4 och PP.
Låst ämne

Ben Perrault: Det är det som är skillnaden mellan nykommlingar å topplagen i SHL
Låst ämne

KB: Stör mig lite på hur Adam vinklar saker. När Ohlsson fick halvfriläget så sa han att han inte ”vågade gå framför mål” men han var ju dyngtrött?
Låst ämne

Smurfen: Apropå studs, känns som att isen inte är den bästa där i Sundsvall? Tänkt på det tidigare matcher också.

Fortsatt oroligt kring spelet i egen zon. Känns inte superbra med tanke på hur kort tid det är tills allt drar igång. Är väl det man sagt ska skruvas mest på i systemet också, men ändå.
Låst ämne

Confusius: Har du sett Norlinder mycket på senaste? Vi var ju ledsna av en anledning när han lämnade. Han var en stor talang och var hygglig defensivt, han var ju även en junior när han lämnade och han har nog utvecklat mycket nu.
Låst ämne

ToddW: Ja jag har inga problem med att ta in Norlinder, men då måste vi skicka någon av våra andra konstruktiva backar, typ Näsén. Och det är helt ok för mig!

För defensivt är inte Norlinder bra! Oavsett vad journalister säger.

Och det vi behöver först och främst är en defensivt skicklig back
Låst ämne

Ben Perrault: Sjukt också vad pucken studsar med Timrå !!
Låst ämne

ToddW: Norlinders styrka var offensiven. Resten har du drömt.
Låst ämne

Tom Topp: Du menar att vi inte gör det? Det är försäsongsmatch!
Låst ämne

Confusius: jämn match men Timrå är effektiva
Låst ämne

Single Malt: När/om den nya forwarden kommer, så lär han ju gå in i första!

Tror inte att man då kommer att röra 1:a eller 4:e, dom kedjorna känns väldigt välkomponerade i mitt tycke.

Tror att det blir mellan 2:a och 3:e det kommer att bli ruljans faktiskt!
Låst ämne

Rödluvan: Ja precis ☺️
Låst ämne

Confusius: Norlinder är en 2vägsback. Hade gått in som topp 3 bland våra backar efter Rubins och Rundblad.
Låst ämne

Brander: Vi behöver både och!
Låst ämne

Gavelo: Nu menar du Niederbach och inte Jacobsson?
Låst ämne

Single Malt: Theo går före Aagaard och Woods alla dagar i veckan, utvecklingen på den pöjken är storslagen.
Skulle tro att Woods är borta innan Jul och att Theo får en roll med JD och eventuellt Aagaard
Låst ämne

Confusius: Vi gillar hockey!
Låst ämne

ToddW: de hade varit nått 😆😂
Låst ämne

Jösses! Är det fullsatt???

Måste vara en viktig match för lillebror?!

Dom dras som flugor till skit när det vankas seger mot storebror!
Låst ämne

Confusius: Ja det vet jag ju, men jag tycker att Olle har varit aningen mer vass så här långt.
Låst ämne

Confusius: Vilken formation ska Niederbach till, när nye forwarden kommer ? Ersätta Walli i tredje och han då ned till fjärde ? Alternativt att Niederbach tar Aagards plats och Aagard till tredje, men det känns osannolikt åtminstone till en början.
Låst ämne

Confusius: Snack med hinken om forwarden som ska in. Är det verkligen en sån vi behöver? Ser mer ut som om vi behöver en back som inte skänker bort puckar.
Låst ämne

Confusius: Som sagt, hade valt Folin och Wahlberg än någon av de vi hade förra säsongen. Bernhardt inräknat då
Låst ämne

ToddW: Kingman är klart sämre än Folin, Berg, Wahlberg, varför tror du att ledningen skickat honom, för att dom inte kan hockey men vi forum-experter kan?

Kingman gå in hårdare än Folin???
Låst ämne

KB: Vi började bra och hade ett par lägen innan Timrå ens fick sitt första.
Men sen har Timrå varit duktigare på få tryck i våras zon. Mycket för att vi ger bort pucken när vi väl får den. Återigen lite naivt spel.

Bernhardt är inte på topp. Men han känns också som han skiter fullständigt i försäsongsmatcher.

Olle bra i kassen.
Låst ämne

« · 2561312 · »