1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504542 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2563048 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
BobbyG: Min sambo frågade precis:

"Det här ser inte ut som Hägglunds Arena - är de i Timrå?"
Låst ämne

Foppatofflan: cmore/tv4 play
Låst ämne

Sigge: panik! Var visas matchen? Länk?
Låst ämne

BobbyG: Ruohomaa börjar direkt dirigera och ge order till övriga innan nedsläpp. Då var ordningen återställd!
Låst ämne

Gavelo: timrå bör vinna ganska enkelt men det spelar inte så stor roll, det jag önskar se är en bättre prestation än senast, att karlin nått igenom till spelarna. ett steg framåt även om det inte behöver betyda att det är kanon och fantastiskt
Låst ämne

Sigge: Det där grislaget från Umeå ska aldrig upp i finrummet, helst ett steg nedåt.
Så less på deras spelstil och Stråhles ständiga gestikulerade!
Låst ämne

Sampos redogörelse stämmer ganska bra överens med min syn på det hela. Siktar mot bröstet, inget blodvite och spelaren var fit for fight i bytet efter.

Dela ut ett hederligt matchstraff och gå vidare.

Finns ingen som är vid sina sunda vätskor och tycker att denna förseelse ska påverka matcher som betyder något.

Det enda som hade kunnat vara mer absurt är väl om situationen med Ruohomaa hade inträffat nu och ingen vet varför han är avstängd i de inledande omgångarna.
Låst ämne

Steken84: Match ikväll då, vad ska man tro om kvällen?
Härnösand och högslätten, men gamla hemmahall, på den tiden var det flesta Modoiter men med åren har Timråiter kommit och delat upp staden till ungefär 50/50, kul att högslätten står värd för kvällen.

Tror Timrå tar en ganska komfortabel seger, träffade Lundin, Hartman, Lander, Hållander och Per Svensson på nya lunchrestaurangen Heat i svallet och dom såg taggade ut, det var dock bara Lundin som slog till på kaffe efterrätt vilket han får en stjärna i kanten för.

Modo utan Sampo och Ruohomaa känns på förhand helt uddlöst samt att vi har en i närheten allsvensk backbesättningen gör att jag säger 7-2 till Tiken.

Nu drar jag på gymet och håller tummarna att jag har fel
Låst ämne

Nucky: Sampo måste ha blivit bra förvånad när han ser Lövens skådespelare kasta bak huvudet. Man kan ju tycka att hans lagkamrater borde ha informerat om deras systematiska filmningar och tjuvknep.

Oavsett vad ska det bli så förbannat skönt att slippa möta dem framöver.
Låst ämne

Till att börja med så kanske man inte kan bli avstängd 3 matcher om spelaren kan vara med i bytet efter händelsen.
Låst ämne

Gorkyman: Ja komma in som 3:e är lite småfult och borde kanske ibland rendera i utvisning. 2 min.
Att det kombinerat med den lilla knuffen ger 3 matcher är bara fruktansvärt pinsamt för svensk hockey.
Håller med ToddW, tro fan svensk hockey tappar i ranking när spelarna inte kan eller vill spela fysiskt längre. Efter varje närkamp ligger alltid nån stackare kvar på isen och vädjar till domarna.
Stora stygga SHL som är bättre än någonsin. Eller hur..

Det är en fantastiskt defensiv och uppstyrd tråkhockey-liga. Thats It
Låst ämne

HejaKuusela : Ja DIFiplinnämnden är ett skämt. Finns ingen röd tråd där inte.
Låst ämne

wesslan: Nej, man kan inte komma in som 3:e man och dra en crosschecking. Spelar ingen roll var den tar, det är bara så respektlöst. Öht så har 3:e parts spelare inget i situationer att göra, och borde automatiskt åka ut. Då skulle mkt tjafs försvinna.
Låst ämne

wesslan: Here we go again. Ska denna händelse vara prejudikat för 3 matchers avstängning den här säsongen när Hammarlunds crosschecking på OP och Krügers försök att göra Bernhardt enbent inte renderande i någon anmälan.

Börjar misstänka att det sitter någon bitter gårdare i disciplinnämnden…
Låst ämne

hk: Stod att Sampo var avstängd i 3 SHL matcher, men det stämde inte, då det var kvällens träningsmatch samt 2 SHL matcher.
Låst ämne

ToddW: sen borde det kanske inte vara så men det är en annan diskussion
Låst ämne

ToddW: man går efter det domarna skriver i sin rapport sålänge det inte motbevisas av videosekvenser. Inget nytt egentligen tänk Big Sam Kristianstad borta förra sejouren när han blev avstängd för gruff utanför bild, rouhoma tidigare under försäsongen osv
Låst ämne

SPOODI: hur kan man döma ett straff utan att 100% ha bevis för vart smällen tog?

Har du koll på hur rättssystemet fungerar i Sverige?
Låst ämne

Nucky: ja man måste ju för bövelen kunna dela ut en crosschecking i bröstet nån gång utan att blir gnäll till disciplinnämnden!
Låst ämne

ToddW: finns det någon bildsekvens där man 100% ser att den tar i bröstet? Nä exakt diskussionen blir direkt barnslig
Låst ämne

SPOODI: en handske i övre bröstet är alltså fult? Finns det en bildsekvens där man till 100 ser att KLUBBAN tar i ansiktet?

Inte undra på att tre kronor viker ner sig varje gång de möter fysiskt tuffa lag som Schweiz och Kanada om detta är nivån i den inhemska ligan.

Tyskland har redan gått om Sverige på rankingen och jag kan lova att Schweiz går om inom kort.
Låst ämne

ToddW: Håller förstås med, vi alla ser ju saker på olika sätt. Det jag tänker på är inte kraften i utförandet utan som jag skrivit förut, komma in som tredje man är aldrig bra även att crosschecka upp mot ansiktet är nog det dom tittar på förstås.

Att han kastar huvudet bakåt och filmar är tyvärr saker som smygit in i hockeyn. Hatar det. När Hartman filmade blev jag stortokig, det tillhör inte hockeyn.
Låst ämne

Spanskaryttarn:
Du menar alltså att varje poäng kan bli viktigt i streckstrid! Wow 😮
Låst ämne

Nucky:
Gå in via appen om det krånglar.
Låst ämne

Nucky: Märkligt. Jag är inloggad på HS via webbläsaren (Chrome) på min mobil (Samsung), men i den webbläsaren går det inte att se klippet. I Samsungs egen webbläsare gick det.🤔
Låst ämne

Men nu får det väl räcka? Ni skämmer ut oss Modoitet. Ja den va ful och avstängning är rimligt. KAN ALLA SLUTA GRÅTA OCH TUCKA SYND OM ER SJÄLVA
Låst ämne

8-1 till Ångermanland efter 1,5 period mot Hälsingland
Låst ämne

Rip Kirby: Du behöver inte vara medlem för att se klippet
Låst ämne

UbbeNils: fast 3 matcher är ett skämt. Träffen är med handen på övre bröstet.

Bilderna är i en dålig vinkel och i dålig kvalitet. Ser ju ut som om de filmat med en miniräknare.

Men det förvånar mig inte, fan till och med Norska ligan har ju lag som slår shl-lag. Är vi ens topp 10 i världen på hockey? Lilla landet lagom där man inte ens får gruffa mot en motståndare.

Fanny Lindström hade blivit avstängd på livstid med dagens regler. SHL - världens mest profilfattiga liga.
Låst ämne

Saleva: Kostar det ngt att bli medlem? Jag reggade mig men kan inte se klippet.
Låst ämne

J F K: rahimi är en rätt kass spelare och ett riktigt psykfall. Han kommer tyvärr inte få några större reprimander förän han förstört karriär och kanske privatliv för nån stackare.

Först då kanske DN ser det vi flesta andra påtalat under flera år.

Hoppas fö att Löven faller på målsnöret med massa pengar spenderade förgäves.
Förr eller senare är kassakistan tom och kentää förste hen i livbåten bort mot en ny skattkammarö.
Låst ämne

Tarasov: Att lövenwood har kycklingnackar är gamla nyheter. Länge leve Sampo!
Låst ämne

hk:
De filmar alltså!!! Lövenwood 😝
Låst ämne

Ser laguppställningen för Ångermanland i TVP nu. Riktigt vasst lag har vi för att vara ärlig.
Låst ämne

hk: Funkar att filma less blir man.
Låst ämne

Tarasov: Ser inte riktigt problemet. Det är väl bara att boka in två försäsongsmatcher till så är Sampo med i premiären?
Låst ämne

Nucky: det är fritt fram att tycka att det andra skriver, inkl jag, är fånigt :)
Låst ämne

Nucky:
Yttrande från Sampo Ranta
”Först vill jag påpeka att jag är ångerfull och min handling är absolut inte en spegel av hur jag är som spelare och person. Jag har aldrig tidigare varit avstängd i min karriär. Jag kommer in som tredje man i situationen men min intention var endast att hjälpa min lagkamrat som gruffade med Björklövenspelaren och absolut inte att skada min motståndare. Jag håller inte med domaren, som i sin beskrivning, anser att jag träffar Björklövenspelaren högt på hals och/eller haka. Jag vet, vilket bilden nedan också visar, att jag träffar honom i bröstet och att han kastar huvudet bakåt när han får smällen i bröstet. Jag förstår att det ser ut som att jag träffar honom högt men det är endast min högra handske som syns vara högre och den är utanför kroppen. Jag gör en rörelse med klubban i två händer men anser inte att rörelsen är speciellt hård och skulle jag ha träffat där domaren beskriver, så skulle Björklövenspelaren sannolikt inte kunnat spela direkt efter händelsen i efterföljande powerplay.”

Gillar Sampo!
Låst ämne

BobbyG: Man vill ju inte att det ska bli fånigt.
Låst ämne

Nucky: det tycker jag inte?
Låst ämne

BobbyG: Så man ska ta i beaktande vad andra som håller på samma lag som en själv eventuellt tycker innan man skriver nåt?
Låst ämne

hk: det hade givetvis skrikts enomt här inne om rahimi som tredje gubbe kommer in och drar en klubba mot valfri modospelare. det blir bara fånigt, men nu har jag sagt mitt så får det vara sagt.
Låst ämne

BobbyG: Men sluta, det stångas framför mål flera gånger varje match. Ranta träffar i bröstet, endast en grej pga lövaren står med klubban i luften och hävstångar sig själv i ansiktet.

Blev det en extra match när han reagerade som en skjuten svan?
Låst ämne

Nucky: det är också säkert så att dom har bestämt sig att vara tuffare denna säsong (som säkert håller i två veckor precis som när dommarna bestämmer sig för nåt), men det är vad det är. har liksom ingen annan att skylla på än ranta.
Låst ämne

BobbyG: Tror inte heller vi behandlas bättre eller sämre än någon annan, men däremot tycker jag disciplinnämnden har rätt grov spridning på sina straff, förmodligen beroende på vem/vilka i nämnden som dömer eller är mest drivande i olika frågor.
Låst ämne

J F K: ska vi inte ta och sluta tycka synd om oss själva och bygga upp det här att det är skillnad på vilket lag och vilken spelare som anmäls? det gör liksom ingen nytta mer än att det får modosupportrarna att framstå som gnälliga nollor.

korkat gjort av ranta, laget blir straffat. nu får dom ta itu med det
Låst ämne

modomille: Jo, med tanke på Hammarlund och Danielsson kan man inte tycka att det känns rättvist. Tar man Rahimis fullständigt vettlösa attack på jänkaren i Västerås känns det som ett justitiemord med tanke på hans sjuka historik gällande disciplinnämnden.

Det är skillnad på vilket lag och vilken spelare som anmäls.
Låst ämne

Spanskaryttarn: Jo men tre matcher tycker jag är saftigt, finns fall med betydligt högre skaderisk som bara fått en match eller inget alls.
Låst ämne

Spanskaryttarn: kan verkligen bli skillnaden mellan kval och ingenmansland. Fan är så jävla irriterad på Rabta var så onödigt också
Låst ämne

« · 2563048 · »