1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504549 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2563048 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
BobbyG: Min sambo frågade precis:

"Det här ser inte ut som Hägglunds Arena - är de i Timrå?"
Låst ämne

Högt tempo från MoDo. Får se ifall dom kan hålla i det hela matchen.
Låst ämne

Fan också. Men Rouhooma kommer bli grymt viktig, ine omöjligt att han på egen hand blir anledningen till 10-20 poäng i tabellen
Låst ämne

1-0 Timrå. Enkelt
Låst ämne

JoJo2613: Börjar bli lite orolig att våran finske målvakt inte håller..
Låst ämne

Om vi hade spelat så här mot Röven så hade det kunnat bli tvåsiffrigt för oss.
Låst ämne

Gusse: Jo, det gör han. Han har sett bra ut. Går inte att göra något på det där skottet
Låst ämne

JoJo2613: Det som oroar mig är de naiva och allsvenska tendenserna som fortfarande sitter i hos dem flesta. Alla måste förstå att defensiven ska gå först. Nu snurrar vi runt utan att skapa något vilket leder till kontringar och mål i baken direkt.
Låst ämne

Steken84: Ihåliga i mittzon flera gånger om, annars bra hittills.
Låst ämne

Sigge: det är nog rimligt att tro att tendenserna kommer sitta i ganska långt in på säsongen, dels för att spelarna är vana att kunna spela på ett visst sätt, dels för att många behöver hitta en nivå till i sitt spel och det gör man nog inte på en handvändning
Låst ämne

Sigge: Jag trodde Timrå var bra, men de är rätt beigea.
Låst ämne

J F K: Jag tycker de är rätt bra faktiskt.
Låst ämne

BobbyG: Det har du nog helt rätt i, sen är det ju en i det stora hela allsvensk trupp som kryddats lite för lite enligt mig.
Tror vi behöver ha in 1-2 backar och 1-2 forwards av den högre skolan alla 4, annars vill det till att 4-5 st tar jättekliv denna säsong och det vågar jag inte hoppas på.
Låst ämne

J F K: ganska mycket speltid på dom sämre spelarna och juniorerna i deras lag så här långt. ser dock att så fort lander och dahlen är inne så blir det försvarszon för modo
Låst ämne

Rödluvan: Verkligen inte. Jämfört med Växjö kanske en tiondeplats är vad de ska sikta på.
Låst ämne

BobbyG: De har ju bara sämre spelare.
Låst ämne

Bra byte av första kedjan där
Låst ämne

BobbyG: När Ruohomaa är på isen händer det grejer direkt. Utöver honom så har vi ett svagt allsvenskt lag tyvärr. Vi skulle behöva lyfta in 4-5 spelare och skeppa iväg lika många. Annars är jag osäker på om vi ens kan mäta oss med Malmö i ett kval.
Låst ämne

Vore ju kul om Modo skyddade din egen blå nångång. Alla spelare backar snällt ner mot kassen
Låst ämne

J F K: Nu känns det mest som att det är det du vill. Tror verkligen att de hamnar topp sex med de materialet de har och deras spel.
Låst ämne

J F K: De saknar väll inprincip en första/andra kedja dock? Pettersson - Hanzl - Wedin.
Låst ämne

Sigge: idag kan vi nog inte det, men det kan hända mycket på sex månader. det är inte dagens spel som ska göra det
Låst ämne

Elliot12: Gör ju vi med.
Låst ämne

Elliot12: Har Timrå fullt lag så är vi helt chanslösa, det är inget att ens diskutera.
Visst kan vi sprattla till och ta någon match mot dem men inte så mycket mer.
Låst ämne

Steken84: direktiven verkar vara att inte gå bort sig utan hålla det tjockt i slottet och försöka ligga på rätt sida
Låst ämne

Gavelo: Ehh?

Vi saknar två tredjedelar av vår förstakedja. De har de flesta med, men har några sjukt mjuka spelare som går sönder precis hela tiden.

Har Wedin spelar mer än två matcher på raken någonsin?
Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher Låst ämne

Sigge: vi ser oerhört små ut på isen i jämförelse. Spetsen behövs. 1-2 forward, 1-2 backar. Omdelbums
Låst ämne

Gavelo: Det är inte Tampa bay vi möter..
Låst ämne

BobbyG: Tycker inte vi är så mycket sämre? Vi saknar ju dessutom den som många spår kommer bli vår stora stjärna.

Jag blir snarare optimistisk. Lyssnar man till hyndorna så är de ju en stor guldkandidat. Vi står upp bra måste jag säga.
Låst ämne

Sigge: märklig logik, de spelare som är kvar i Modo måste väl anses hålla hög allsvensk klass, spännande att höra hur vi blivit ett svagt allsvenskt lag
Låst ämne

modomille: tänkte bara, konstigt påstående av J F K, att Timrå ska satsa på 10:nde plats. Solklart att de ska satsa på minst topp 6.
Låst ämne

SKiLMY: Sponsrar du med några miljoner då eller?
Låst ämne

Elliot12: Varför då? De har inte ett lag för topp 6.
Låst ämne

Bad_Brett: Tycker också det ett bra ut, förutom att vi tappar mittzon gratis flera gånger.

Snacka om att tv4 inte imponerat hittills, låg bildkvalitet, inget snack före match eller i periodpaus.
Låst ämne

modomille: Nä men vi är rätt långa steg bakom, vi har en till stora delar allsvensk trupp, Timrå har 2 toppkedjor i Shl så nog är vi relativt chanslösa över en låt säga matchserie.
Inget konstigt med det heller.
Låst ämne

Bad_Brett: Ser ju helt klart bättre ut än I onsdags, tror det kommer en nivå till nästa vecka, gäller säkert alla lag men då det är svårare att skapa än att förstöra så lär skillnaden bli större för Modo.
Låst ämne

Gavelo: Misstänker att du skämtar.
Låst ämne

J F K: De kom femma förra året och förstärkt laget ännu mer inför iår?
Låst ämne

Elliot12: Jao och Leicester vann premier league ett år betyder inte att dom borde sikta på att göra det igen.
Låst ämne

Elliot12: Nej, de har sämre backar och hade mer flyt att bli femma. Ser ingen riktigt uppsida hos dem.
Låst ämne

Gavelo: Vi ska nog inte spela någon bäst av 7 mot dom heller, (som tur är) Räcker att vara bäst mot Malmö eller LHC om det blir kval nedåt
Låst ämne

J F K: Jag tror du är relativt ensam om att tycka att Timrå inte är ett topp6 lag, faktiskt.
Modo, är 13/14 lag i dagsläget.
Låst ämne

Elliot12: Det sitter i generna hos vissa att förneka länsrivalens styrkor likväl hos dom som hos oss så jag tror inte att logiska resonemang biter. Det blir som att skriva till en analfabet på kryckor.
Låst ämne

Gavelo: Nja jag känner att dom kan komma topp 6, men likaväl topp 8, men inget sämre än det iaf.

Känns som det kommer stå mellan Luleå och Timrå med att nå topp 6
Låst ämne

JoJo2613: Aah lägger in det direkt. Det gäller ju att vara realistisk också.

Men skulle det kunna vara ett alternativ att försöka, när spetsforwarden kommer, skotta på spetsarna eller vill vi ha de i samma kedja?

Ranta - Ruohomaa - Niederbach
Aagard - Dickinson - mr X
Walla valterholm - Vigneault - Woods ?
Låst ämne

J F K: ?? Köper inte ditt resonemang alls. De har ett riktigt bra lag i år oavsett vi vill det eller inte
Låst ämne

Bad_Brett: tycker inte det är nån jättematch från nåt lag i första, men klart bättre insats av modo än senast.

tycker dock att man märker klasskillnaden när landers kedja är på isen, och då har dom väl en kedja till på samma nivå som inte spelar idag. där är inte modo än
Låst ämne

Gavelo: Håller Färjestad, Frölunda, Rögle, Skellefteå, Växjö och Luleå över dom, spelbolagen håller för övrigt med.
Låst ämne

Gavelo: Jag tror att du är rätt naiv. Eller snarare väldigt naiv. De hade inte ett lag för topp 8 förra året och har inte ett lag för topp 8 nu heller.
Nu säger jag inte det för att de var chanslösa för semi, utan för att de framgångar de hade snarast berodde på underskattatning och inget annat.
Låst ämne

« · 2563048 · »