1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504541 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2563309 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
men för i helvete, bete er så kanske vi kan diskutera hockey i boken istället, vad sägs om det?
Låst ämne

Ser ut att testa rundblad lite med bernhardt nu.
Låst ämne

Confusius: jag tror såhär när det kommer till erat lag, att det kommer nog hända en hel del under säsongens gång, men ledningen i erat lag vill ge dom som tog upp er en ärlig chans till att få visa upp sig ( med tanke på erat enda mål är att hålla er kvar ) så tänker jag ändå lite granna att ni har tid till att se om spelarna i erat lag klarar av detta och ska inte behöva spela under så mkt press..

men jag tror även om ni når ett kval så var det en smart Timråit som skrev att ni kommer att ha ett mentalt övertag på det laget som ni ställs emot.

Timrå har ju en nöt att knäcka i år med att spela under press och höga förväntningar utifrån , vilket gör att jag tror att det kommer stå mellan Luleå och Timrå för topp 6 placeringen
Låst ämne

Dundee: Landslagsspelare är spelare som spelar i VM/OS mm. Om man tänker som dig så var Nichlas Torp en landslagsspelare.
Låst ämne

sim0nster: sådär tror jag också. Men sen blir det lite problem när spetsvärvningen kommer. Och jag tror Wahlberg kommer stanna som 8e back då han har familj och de här i Övik. Berg kommer lånas ut/säljas till HA, många lag som söker backar där.
Låst ämne

modomille: Dom är ordinarie under säsongen i landslagssammanhang när dom är friska alltså är dom landslagsspelare. Samma gäller Aagard. Bara för du ej kommer till ett VM så räknas du plötsligt inte in inom kategorin landslagsspelare då? Nä du får tycka vad du vill men vi kommer aldrig vara överens om något.
Låst ämne

Sigge: Lycka till med att lära killar som Bernhardt och Näsén att spela köttmurshockey och spelförstörande 😂

Ingen av dom killarna har ett uns av defensiva instinkter i sina hjärnor!

Inställningen är åtminstone som natt och dag jämfört med Löven-matchen. Idag är vi åtminstone intresserade.

Tycker man ser skillnaderna mellan SHL och Allsvenskan rätt tydligt idag. Killarna i vårt lag som är vana göra lite snygga överlämningar bakom ryggen, lägga läckra flippmackor, eller snygga genomskärare genom slottet, har stora problem!
Det genomskådas på en helt annan nivå nu.

Den enda som kommer undan med sånt är Ruohomaa, för han är klasser bättre än övriga!

Och som vanligt läcker vi som ett såll defensivt, tyvärr! Vi behöver ha in backar NU, och jag snackar pluralis.
Låst ämne

Sputnik: Givetvis kommer det att bli en duktigt jobbig säsong men jag tycker inte vi är så jävla värdelösa ikväll offensivt. Sen ska ni ju vara så pass mycket bättre än oss denna säsong så det är inger konstigt att ni leder med 3-1 och ni är inte laget vi kommer att tävla mot. .
Låst ämne

Dundee: Nichlas Torp fick några landskamper förut var han en landslagsspelare med?
Låst ämne

sim0nster:
Skulle säga att vi behöver 2 forwards och en back till. Spelet är rätt bra och det finns en struktur men saknas spelare som kan skapa lite tid och lugn i anfallszon. Visst Ranta är skadad men det kommer alltid vara någon borta. Woods ser lite bättre ut idag iaf.
Låst ämne

Gusse:

Såg ut som att vi skulle upprepa andraperioden från förra mötet, men förstördes lite av utvisningen walli tog.

Skönt att se riley blanda sig i spelet lite med sitt stolpskott iaf.
Låst ämne

Jugge: Det har dom flesta lagen överallt, och ni har en del som har hybris men gäller i alla led av supportrar :)
Låst ämne

hockey_21: Hur som helst spelar alla 3 i landslaget för det mesta. Och alla 3 skulle spela i våra 2 första kedjor alla dagar i veckan.
Låst ämne

Dundee: Hanzl har inte spelat i landslaget på två år. Pettersson har aldrig spelat VM och inte Wedin heller men det är jag som yrar?
Låst ämne

ToddW: Tro mig, alla vettiga Brynäs supportrar fattar att HA kommer bli tufft. Men ibland känns det som att övriga hockey-Sverige tror att vi har någon hybris..
Låst ämne

Ganska bra avslutning på andra ändå.
Förväntar mig något sådant här när alla är tillbaka.

2 33
40 7
6 27/14

26 och 5 utlåning/bryt

Arg finne Argare finne Nieder
Kanada Kanada dansk
100kg 100kg 100kg
36 AP 19
Extra OP
Låst ämne

Dundee: Hanzl och pettersson är två trötta spelare och wedin är alltid skadad ändå.
Låst ämne

Jugge:
Över besöken i er bok.
Låst ämne

modomille: Men släpp sargen och kom in i matchen är så jävla trött på ditt gnäll hela tiden.Vi är alltid bäst vi gör aldrig fel det är bara fel på domarna det var fel med avstängning på Raanta mm. TIMRÅ vilar Hanzl Pettersson och Wedin 3 landslagsspelare läs på innan du börjar yra om något du ej har koll på.
Låst ämne

Tarasov: Var har jag gnällt någonstans här? Jag tyckte det var minst sagt märkligt att räkna in spelare man inte ens värvat än som en del i laguppställningen..

Sen var det så länge sen ni åkte ur SHL, jag var inte på HS då
Låst ämne

Jugge: Det är rolig rock n roll hockey i allsvenskan, njut av den!
Låst ämne

Dundee: Etablerat slutspelslag? Dom har spelat slutspel en gång sedan pyramiderna byggdes och då rök dom direkt i kvarten mot Örebro.
Låst ämne

Dundee: Ledningen har inte bara för stor tro på vissa spelare. Jag menar även att man har för stor tro på det spelsystem som tog oss upp. Karlin har väl själv sagt att det ska ändras men än så länge verkar inget gått in hos grabbarna.

Vi spelar fortfarande samma risktagande snurrhockey som öppnar upp för kontringar och öppna ytor. Alla i laget måste förstå att en kontring mot Tingsryd är en helt annan sak än att möta Dahlén och Lander i en kontring
Låst ämne

Dundee: Timrå vilar tre landslagsspelare? Då vilar vi två NHL spelare!
Låst ämne

Jugge: HA är tufft. Alla lag kommer att spela sitt livs hockey mot topplagen.

Tycker att Alcen gjort ett bra jobb och har bra bredd på fw-sidan. Antar att ni tar in någon mer back under säsongen, för skador kommer att komma.

Att Hinken inte fått in den sista länken är inte superbra, men förhoppningsvis kommer det ett nyförvärv kommande veckor.
Låst ämne

Brander: Alltså... jag brukar ha rykte om mig att vara negativ men jösses...! Man kan tro att vi just förlorat en avgörande match i det negativa kvalet.

Kommer såklart ta några matcher innan de spelarna vi hade med oss anpassar sig. Men även om det ser ut som idag är jag säker på att vi kommer tävla till oss ok med poäng.
Låst ämne

Brander: Om ni vågar inse sanningen om att första säsongen kommer bli rejält tuff, med allt det innebär att komma in sist på marknaden och med 6 mille mindre än övriga klubbar i SHL. Ja då kommer ni vara bättre förberedda på ett (förmodat) framtida kval.

Där står jag dock fast vid att ni kommer ha en mental fördel mot det lag ni i så fall möter. Ni har inte lika mycket att förlora som ett etablerat lag har och kommer kunna spela mer avslappnat. Alltså tror jag att om er grupp bara kommer ihop sig och knyter näven om det blir kval. Så spelar ni SHL även säsongen 24/25!
Låst ämne

ralus: Hej hej, dig har jag inte sett här inne tidigare?!?
Låst ämne

Gusse: Vi kanske lite mer offensivt iallafall.
Låst ämne

Gusse: modo hade några väldigt bra minuter i perioden, framför allt första fem och de sista minuterna, dock tydligt att momentum svingar när walli tar sin dumma utvisning och timrå använder sin kvalitet för att ta betalt, samma i modos pp och 0-3 där mieho inte ska komma igenom i mitten. det är dessutom precis såhär det kommer att se ut i shl, motståndarna kommer ta betalt så det här måste minimeras så gott det går.
Låst ämne

Nucky: ” Trivs ni bra i HA?”

Jag vet inte, serien har inte börjat än… Det borde väl ni intelligenta modoiter härinne veta om…
Låst ämne

Jugge:
Alltså fattar inte ditt gnäll vår svämmade över av Brynäsare när vi åkte ut och de höll på precis likadant,
Låst ämne

J F K: haha vem fan skryter om följare ens 😂 ta och gå ut och ta lite luft.
Låst ämne

J F K: Tycker att Modo varit bättre än Timrå i andra perioden. Problemet är att vi bjuder på stora ytor och kontringar i försvaret. Det håller inte. Kan vi täta till det så tror jag att vi kan greja kontraktet.
Låst ämne

PP1 hade några fina chanser som kunde blivit mål också.
Låst ämne

Brander: Ja inge snack om saken, Timrå är och ska vara betydligt bättre lag en oss. Dom är ett etablerat stabilt slutspelslag i shl. Vi är nykomlingen. Men åter igen så tycker jag att vi har lite för stor tro på vårat spelarmaterial det syns inte minst mot när vi möter shl motstånd som dessutom vilar 3 landslagsspelare.

Jag hoppas ju att laget skall överraska positivt men har svårt att se vi ska vinna många matcher som det ser ut. Ja det är försäsong men det är stor skillnad på allsvenskan shl. Vi har för lite erfarenhet i laget av spel på denna nivå. Jag tror många ink ledningen har för stora förhoppningar på vissa spelare. Och till spelarnas försvar tycker jag man skulle förstärk med några till så dom får lite tid på sig att växa in i shl kostymen, nu skall dom leverera från dag 1 nja.
Låst ämne

J F K: ikväll är väl domarna snälla
Låst ämne

Rödluvan: Folin!! Vem annars?!
Låst ämne

Sigge: Bra med en reducering iaf!
Låst ämne

J F K: Vi behöver samtidigt vara ärliga, vi saknar spets och en riktig trygghet i försvaret. Jag tror också vi grejar det till sist men vi ska inte ljuga för oss själva.
Låst ämne

ToddW: ” det är uttalat att en till utöver Sampo och Ruohomaa ska in i första. Hur man räknar vilka som saknas är upp till en själv.”

Det är modoiter inne i Brynäs boken varje dag och mansplainar för oss hur tufft HA kommer att bli.. Alcén sa hela förra säsongen (det började i juli) att en till spetsforward skulle in. Han kom aldrig, just sayin…

Så man ska nog inte börja räkna in spelare i laguppställningen än som inte ens är värvade…

Nu tar det typ en minut innan JFK eller modomille svarar något i stil med: ”Men Hinken är ju en riktig sportchef till skillnad från Alcén, höhö…”
Låst ämne

Rödluvan: Om man inte ens skjuter vid öppet mål ska man inte ha något förtroende alls. Känns inte som att han har tagit in något av vad coacherna sagt de senaste två åren
Låst ämne

Ben Perrault: Absolut.

Vilket miffo Eriksson är. Är han korkad?
Låst ämne

Inte lätt att vinna när man har alla marginaler mot sig men men det är inte på försäsongen man ska vara som bäst.
Låst ämne

J F K: Min framgång definieras inte av mina följare.
Att ens har 10 som står bakom dig har jag svårt att tro, du är inte direkt skön att ha som kollega på Hs, känslan är att du saknar vänner och beter du dig privat som på Hs så förstår jag varför.

Vi är inte särbo och har aldrig varit, vi bor ihop sedan 7 år ungefär, sen att hon håller på Luleå bryr jag mig inte så mycket om, kul för henne ändå.

Ja jag var skeptisk till Modo under förra säsongen och hade löven som nr1, skönt att jag fick lite fel där men jag glädja enormt åt modes framgång och har heller aldrig undangömt att jag hade löven som favoriter ändra fram till juluppehållet.
Låst ämne

JoJo2613: ranta skulle gjort skillnad
Låst ämne

Gavelo: Hallå har du glömt mig? Jag är enormt hatad iofs utan att förstå varför . :)
Låst ämne

Jugge: Trivs ni bra i HA?
Låst ämne

19MoDo21: Nu måste Karlin ryta ifrån annars kan vi skita i att ha honom i PP. Eller ens i laget. Hela Sverige har läst den passningen nu
Låst ämne

Gavelo: Vadå? JFK har väl aldrig haft fel i hela sitt liv? Eller jo det var den där gången när han trodde han hade fel..
Låst ämne

« · 2563309 · »