1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504549 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2558402 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Rödluvan: Lite hönsgårdsvarning i försvaret nu tyvärr. Och så ytterligare ett BP nu...
Låst ämne

Sigge: Dags snart för Modo att också få träna pp
Låst ämne

dempa: Han och Ranta är så jävla bra värvningar.. Ranta känns som Nylander när han kom in, drar en back och sen försöker göra någonting stylish som oftast blir farligt.. Det finns mycket potential i denna kille, tror våran första kedja kan bli giftig
Låst ämne

JoakimE: Hoppas på bättre lagkänsla än Nylander..
Låst ämne

Sigge: blir ju lätt så då Rundblad gick av och dom måste rulla runt mer på resterande backar
Låst ämne

Sigge: Vi har tydligen en ny forward som heter Bernhardt i efternamn.
Låst ämne

JoJo2613: Sen är det försäsong och många nya spelare, dessutom möter man bättre lag än de i allsvenskan så att det blir hönsgård ibland är nog helt naturligt.
Låst ämne

JoJo2613: Lite orolig för Rundblad
Låst ämne

JoJo2613: Speciellt när det var Rubins som utvisades.

Berg har inte gjort bort sig ikväll, kommer bli tufft om platser på backen.
Låst ämne

hk: Berg missar markering framför mål i vanlig ordning.
Låst ämne

Det där var dåligt av alla
Låst ämne

Sigge: Han var ju bakom egen röda.
Låst ämne

Jösses! Kommentatorn gick upp i falsett vid 4-4!

Blir till att byta kallingar när han kommer hem.
Låst ämne

hk: Var väl ändå Berg som stötte och gick bort sig på 2an?
Låst ämne

hk: Ok, då måste det varit någon annan.
Låst ämne

Sigge: Vart hittade dom den utvisningen?
Låst ämne

Apelsin: Oj läste fel, Näsén som boxade bort sig, var det första eller andra?

Fjärde var i alla fall, Berg först och Wahlberg efter tror jag, båda backarna var väl bakom egen röda just före målet. Total hönsgård.
Låst ämne

Sigge:

Det ser ut som Sampo och Ruohomaa har kemi med varandra. Känns bra!
Låst ämne

Silly: Har inte sett matchen, men 4-4 mot Skellefteå är väl bra?
Låst ämne

UbbeNils: 4-2 om det inte vore för Näsén!
Låst ämne

UbbeNils:
Lite svängiit och fladdrit ibåda försvaren,
Men helt okej träningsmatch.
Låst ämne

Silly: Känner mig lugnare nu!
Låst ämne

Allvarligt, sitter det en snubbe i Timrå tröja bakom MoDo's bås???
Låst ämne

Silly:

Den där hade Guden räddat 😁
Nu kommer Ruohomaa skälla ut alla i omklädningsrummet.
Förlust är fan inte okej😉
Låst ämne

Silly: Halvsurt slut på matchen då jag tycker att vi borde kunnat vinna.

Spel med puck: Ganska bra faktiskt. Fint passningsspel och fin kvalitet på målen.
Special teams: Inget att klaga på än så länge
Spel utan puck: Många markeringsmissar överlag. Tappade en hel del disciplin när vi hade som mest spelglädje framåt. Behöver nötas en hel del här…

Lassi: Lugn och trygg. En lite sådär retur men i övrigt otacksamt försvarspel på tre av målen.

Med tanke på att spel med puck var fokus i dagens match så är jag trots allt ganska nöjd.
Låst ämne

Confusius: låt han sitta där? vad skulle vara problemet??
Låst ämne

Bra match ändå🥳 snuvad på sista målet dock😉
Låst ämne

Greenwolper: Man blir lite nostalgisk av att se Södergran trampa runt mål och slänga in pucken åt en framstörtande Bernie..

Precis som alla andra sagt imponerar Ruohomaa och Ranta.
Dickinson är synbart piggare än under slutspelet och jag tror han kommer bli precis sådär jävla viktig som vi hoppats. Klass på den killen.

Rubins imponerar på backsidan, men också Bernie ser oförskämt pigg ut. Killen kommer spela i landslaget i år ;)
Låst ämne

Nucky: Södergran och Ranta är extremt lika i spelstilen också, fast Ranta är verkligen några klasser vassare.
Låst ämne

Rödluvan: spaningar:
1. Fan vad vi spelar fartfyllt med långa hårda pass genom zoner och centrallinje. Svårt att försvara sig mot.
2. Nässen och Berg kommer inte vara kvar till Jul.
3. Vår första kedja kommer bli giftig.
4. Rubins 😍😍😍😍😍
5. Rundblad skadad, hjärnskakning?
Låst ämne

Hur var Aagard?
Låst ämne

Greenwolper: Jag tycker ni gjorde en OK match jag tycker vi var lite sega! Sen hade vi ju en målvakt från Luleå ( nej jag skojar han var ok)
Låst ämne

Gäsp: hela den kedjan va rätt osynlig. Bra förarbete till dickinsons mål om jag minns rätt
Låst ämne

SPOODI: missade men låter som vi lika gärna kunde behållit Ingman?
Låst ämne

SPOODI: Är det nu det börjar, rundblad blir skadad innan säsongen och sen är bollen i rullning? Fan ah
Låst ämne

SPOODI: Jo, Aagaard var särskilt osynlig idag. Kedjan tappar såklart väldigt mycket när man ersätter Woods med OP. Även om jag tyckte OP faktiskt stod för gedigen insats.
Låst ämne

grimiss: Nja. Oavsett så har vi åtminstone en back för mycket i nuläget. Någon av Folin, Wahlberg, Norén och Berg kommer få flytta på sig också utöver Ingman.
Låst ämne

SPOODI: Dickinson kommer vara extremt nyttig, han tycker jag inte var osynlig
Låst ämne

SPOODI: Såg någon vad som hände med Rundblad, snabbkollade igenom matchen men hittade ingenting.

I andra perioden 15:14 lägger han en puck bakom mål, sen tror jag han inte spelar något mer? Dicken blev utvisad för tacklingen just efter.
Låst ämne

KB: tycker han var osynlig mot östersund också förutom nån enstaka grej, men precis som du säger så gör det stor skillnad med op istället för woods

tycker modo gör en okej till bra match men kändes också som att skellefteå hade en växel till att lägga in
Låst ämne

hk: Ah just det, han fick den här tacklingen lite före, whiplash in i sargen kanske. Hoppas det gick bra.
Låst ämne

Nucky:
Det syns ganska tydligt på årets lag att Gradin/Karlin har medvetet tagit in en hel del kilon och längd i sitt lagbygge.
Förra säsongen kom Södergran, Brickley och Dickinson.

I år kom Sampo , Walle, Big Dick, Rubins, Ruohomaa, Runbladh. Förmodligen så är även den sista pusselbiten en regäl bit också?

Och sedan tidigare så hade vi Bernardt, Wahlberg, Folin, Pettersson.

Vi börjar se ut som Färjestad,
Det kommer att kännas att möta oss i vinter.
Låst ämne

Silly: Såg bra delar, men tycker det ändå finns bra fragment. Sen är det väldigt naivt spelat emellanåt.
Hoppas vi inte spelar OT på samma sätt i serien där vi tokpressar när vi tappar pucken... Sen kanske Ruohomaa kunnat ta något extra skär där men tror han var rätt trött, var ju rätt nära han skulle stoppa passet också.

Sen har ju Näsén det lite tungt... Han skulle ha vågat gå på kropp en gång per match åtminstone...
Men väntar nog med att döma ut honom. Efter matchen mot Östersund var ju Niederbach fullkomligt oduglig, men måste säga att han var riktigt bra ikväll.

Sen ser ju Ruohomaa ut som att man kunnat spela honom i en kedja med apor och dom ändå producerat. Fantastiskt.
Låst ämne

Monno: Såg att Heikkinen fick föras till sjukhus. De har inte jättemånga forwards att tillgå nu, Skellefteå.
Låst ämne

JoakimE:
Ingen större fara med Rundblad enligt Karlin, inte med nästa match dock.
Låst ämne

Monno: såg inte matchen och brukar aldrig dra några slutsatser av försäsong. Utom i det här fallet med näsen när det bara är en fortsättning från HA. Han kommer ju behöva göra sig av med sina HA-olater illa kvickt.
Låst ämne

grimiss: Hade hoppats att han skulle jobba på sin skridskoåkning i sommar men verkar ej som att han har gjort det. Tror tyvärr att han får det tufft i SHL.
Låst ämne

Rödluvan: Inte imponerad över Skellefteås yttrar. Kan inte se hur dom ska vara ens nära ett guld med den uppställningen.
Låst ämne

kattan: Deras yttrar idag är ju inte ens topp8 i serien. Fattar inte hur dom värvat.
Låst ämne

kattan: Dom har kanske bäst centersida i ligan dock och det är viktigare än att ha bra yttrar.
Låst ämne

« · 2558402 · »