1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504610 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2560317 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Greg P: Men tänk att den självutnämnda Dr Stråhle hade fel. Eller var han kanske en smula dramatisk i vanlig ordning 😁 hockeysverige.se/2023/08/30/lugnande-besked-for-scott-pooley-efter-smallen-inte-sa-allvarligt
Låst ämne

Heyerdal: Jajjamen! Storebror till Jacob.
Låst ämne

Confusius: Farsgubben deras var ju också en stor back i IBK Kåres på glada 90 talet, hade också en fin teknik !

Nån här inne kanske har bildat backpar med han 😜😜 ?
Låst ämne

Statler: Känns det inte som att Stråhle är ute och cyklar väldigt ofta, och är aningen hetlevrad??
Man skäms nästan å föreningens vägnar när man har en så uppenbart mentalt instabil tränare i representationslaget. Men det har ju alltid varit Kenttäs MO!
Låst ämne

Confusius: Gillar inte Stråhle alls, men tycker inte det känns som en speciellt stor grej att man är lite het efter en match.
Låst ämne

Smurfen: Var målis i Kåres, kom inte ihåg vilka backar det var
Låst ämne

Confusius: Det är en väldigt bra analys. Hans agerande efter matchen när han dramatiskt leker doktor är ju ett mönster han upprepar. Hur ska det blir nån ordning på laget när han leder dem undrar jag 😁
Låst ämne

Lucas Pettersson får alltså chansen ikväll mot Mora vad det verkar!
Låst ämne

Rödluvan: blir en juniorkedja, Maxmillian Kilpinen, Lucas P och H Styf, Kilpinen ett nytt namn för mig. Bernardh, Rundblad, Aagardh, Adam P och Rouhoma vilar..
Låst ämne

Heyerdal: Kilpinen ny från Örebro ser jag på EP, spelat några landslagsmatchet också, 19 år .
Låst ämne

Heyerdal: Vi ställer upp ett sämre lag (på pappret) ikväll än det lag vi hade förra säsongen. Ska bli kul att se Pettersson och Kilpinen. Vi behöver fler juniorer som kan ta en ”permanent” plats i A-laget.
Låst ämne

Rödluvan: Helmer Styf fyller 19år idag. Känns som upplagt för att han ska näta ikväll
Låst ämne

Statler: Jag tror dock att detta året är do or die för han och laget. Efter iår så går ju Rahimi i pension, många av spelarna lär ju hitta eller få andra möjligheter som de förmodligen inte tackar nej till om de inte kommer framåt med löven.. Tror de sitter i en sits som mora gjorde förra året, antingen vinner man eller så blir det ett år där man behöver göra om hela laget
Låst ämne

JoakimE: Kenttää lär ju ha SHL anbud också. Inte omöjligt att han drar till Luleå nästa säsong. Löven kan verkligen vara i frittfall inför nästa år
Låst ämne

SPOODI:
Kilpinen är det vår nya A.P om 2-3 säsonger?
Låst ämne

ELLER ..Vår nya Theodor Niederbach
Låst ämne

Varför möter vi inte Sundsvall i cupen?
Låst ämne

gick in på modohockey.se för att läsa lite om matchen ikväll. möts inte av något som ens antyder att det är match ikväll, ännu mindre nån kommentar inför matchen. däremot erbjuds jag köpa biljett till matchen mot löven... för två dagar sen :)

fick läsa på allehanda, har ni tänkt på att sören häggkvist skriver ganska konstigt? blir så hackigt att läsa tycker jag, kastar sten i glashus jag vet.

lite väl gnälligt så nästa inlägg från mig får bli positivt :)
Låst ämne

jonsson: Tror att vi och Löven "vägrade" möte Sundsvall faktiskt.
Låst ämne

J F K: Nu har jag dålig koll här, men är Pettersson den första 06:an som spelar A-lagsspel för en SHL-klubb?
Låst ämne

ska bli spännande att se den här matchen, egentligen en andrakedja, en tredje, en fjärde och en juniorkedja... och förutom rubins och näsen är det backar 5-9 som spelar

blir inte förvånad om mora tar denna
Låst ämne

Statler: Det är ju så Kenttä vill ha det. Löven har ju varit ett smutsgäng under hela hans styre. Och antar att styrelsen är ok med det?!

Det är då inte den bilden jag har av föreningen Löven historiskt. Båda våra klubbar har väl haft en ganska likartad profil genom åren(med skillnaden då att vi är större), med kännetecken som fartfylld teknisk hockey. Men tiderna förändras.
Låst ämne

hk: Nej det är verkligen ingen större grej att vara hetlevrad efter en match, ganska normalt faktiskt

Men när man gång efter gång spyr ur sig konstigheter, blir det ett mönster.

Frågan blir ju lite större än ett enskilt uttalande.
Vad vill man skicka för signaler som förening?

Frågar du valfri supporterskara förutom Lövens då hur dom ser på Löven, så skulle en majoritet svara att dom tycker att dom spelar en smutsig hockey, och att dom får psycho-vibbar!

Jag bryr mig inte så mycket, deras klubb får gärna skicka dom signalerna!
Låst ämne

Pelle har lite svårt att hänga med i svängarna, minst sagt.
Låst ämne

Rödluvan: Tufft första byte av junisarna, Lassi ser följsam ut.
Låst ämne

Såja!!
1-0 vigge på styrning
Låst ämne

Färdkost: Skönt med lite lätta mål, bra skott av Berg!
Låst ämne

hk: L. Pettersson saknar minst sagt lite tyngd
Låst ämne

Färdkost: Någon fler än jag som har problem med ljudet ?
Låst ämne

hk: kul med juniorer , löven vet väl inte att det är framtiden
Låst ämne

Miny: Ranta gör mig glad!
Låst ämne

Rödluvan: Bra att han får hänga med laget och brå sig på 3 tons kedjan.
Låst ämne

hk: Modo känns som ett allsvenskt lag med några dyra importer idag, inte alls imponerad
Låst ämne

Gavelo: ”Oliver Eriksson Ek” asså vad fan Pelle, tycker du borde ha bättre koll.
Låst ämne

Gavelo: Kunde inte sagt det bättre. Vi är på en allsvensk nivå, otroligt stora problem med mediokert motstånd. Förstår ej att ledningen har så stor tro på detta material Timrå gjorde samma sak sist dom åkte ur litade för mycket på allsvenska spelare. Nu gör vi samma sak Timrå tog lärdom sist dom gick upp och dom spelar shl fortfarande. Nä nog hade jag gärna sett man bytt ut några till för dom håller ej i shl så enkelt är det.
Låst ämne

Dundee: ändå starkt att ge det knappt tio perioder innan du gav upp, kudos!
Låst ämne

Dundee: Du vet att vi i princip vilar våra två första kedjor och våra två bästa backar?
Låst ämne

Dundee: Fan låt grabbarna iaf få chansen innan man drar fram motorsågen! låt det gå iaf 10-15 matcher in på säsongen
Låst ämne

BobbyG: Jag tycker bara man ska gå in i säsongen med så bra material som möjligt. Så man slipper panik värva under säsongen. Samt mycket svårare att locka spelare till ett förmodat bottenlag under en pågående säsong. Nu har man ju chansen att locka lite innan säsongen startat.

Självklart ska vi ge grabbarna en ärlig chans. Men har väldigt svårt att se spelare som August Berg, Oscar Pettersson mfl i shl. Det är lite för mycket ? Istället för !.

Det är svårare när säsongen startat som sagt. Men bättre ge bästa förutsättningarna innan. Det är min åsikt.
Låst ämne

Dundee: 2007 förlorade vi mot Löven på försäsongen och vann bara den sista matchen mot Luleå. Vi borde sparkat några spelare då också.
Låst ämne

Dundee: Till försvar så saknar Modo några tunga pjäser så helt nattsvart är det inte, men visst behövs en back och en toppforward till för det är rätt tunt.
Dock måste jag hylla Norén, halva längden mot brickley och kanske minst på planen men herregud vilken spelintelligens och vilket rörelsemönster, känns givet att han blir årets utropstecken
Låst ämne

Gavelo:

Vi vilar ju 6 man Mikko, Woods, Aagaard, Berra, Rundblad och A.P.
+ Att Nänsen spelar endast sporadiskt.

Tänkte på en anna detalj:
Om Folin kommer spela med Brickley som 3:e backpar så kommer dom förmodligen spela ganska ofta bakom 3:e kedjan med Walle, Big sam och Söder.
Det är fan bara tunga pjäser Ca: 500Kg.
Låst ämne

Dundee: Berg och OP lirar ju bara för att vi saknar en jävla massa spelare. Saknar väl 4 topp forwards och 2 bästa backarna idag. Samt ett nyförvärv som ska in.
Låst ämne

Tänkte att oj nu ligger vi under med flera mål mot Mora, kollade sen flashscore och ser att det står 0-2 till oss..
Låst ämne

Dundee: modo har nog värvat så mycket dom har kunnat med tanke på bef kontrakt, sent ute på marknaden, sex mil till brynäs mm.

kul att du nämner berg och op, op är väl 14e forward när nyförvärvet dyker upp och berg vadå, 8 på backsidan? ska ändå till en del för att dom ska spela betydande minuter i shl

däremot är det ganska oseriöst att sitta och gnälla efter tio försäsongsperioder, vet inte riktigt vad förväntningarna ligger men kanske läge att dra ner dom om du vill må bra under hösten, men du gör som du vill

idag spelar tre backar (brickley, rubins, och den av noren och folin som vinner kampen) som kommer vara ordinare i shl plus näsen bara i pp, med fyra topp 6-spelare (rouhomaa, woods, mikkel, mr x) borta. står för övrigt 2-0 till modo :)
Låst ämne

modomille: Haha nä. Tror Mora kommer vara halvsvaga i år. Helt nytt lag och oprövad tränare.
Låst ämne

J F K: Du är lika roligt varje gång du. Det går inte gemföra spelarmaterialet mot det laget då. Det är skitsamma om man förlorar på försäsongen men det syns i spelet att vissa har otroliga problem med tempo och hamnar i dåliga situationer och det är mot mediokert motstånd. Hur ska det bli då mot bättre?

Dickinsson, Vignault Folin , Niderbach för nämna några visar dom kommer klara denna nivå. Medan Oscar Pettersson August Berg tex kommer få det tufft.

Det handlar om man kanske skulle bytt ut 2-4 spelare till så hade det sett otroligt bättre ut men som sagt det är min åsikt. Och jag kommer ge grabbarna alla chanser i världen men samtidigt tycker jag ej ledningen ger tex Aagard Dickinsson Woods mfl lite tid det kommer bli en omställning och vi har ej råd att ej vara med från start det är så jag tänker. Jag tycker vi skulle haft några till så dessa får lite mer tid att växa in i kostymen.
Låst ämne

Dundee: OP är typ fjortonde forward med alla på plats och Berg slåss om att få sitta på bänken som sjunde back. Konstigt att haka upp sig på dem.
Låst ämne

modomille: Modigs gör hattrick i andra!
Låst ämne

Dundee: meeen hallå, för en gångs skull har vi tränare å sportchef som är Modoiter och vi nyss gått upp till SHL ge dom en chans ……
Själv tror jag på detta , ett lag som tror på varandra slår oftast lag med stjärnor
Låst ämne

« · 2560317 · »