1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504592 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2561419 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher Låst ämne

Sv: Försäsongsmatcher
Tack för en god match kamrater!
Den gav mersmak på att se hur det ser ut när båda lagen inte är brandskattade.

Skål och godnatt!
Låst ämne

J F K: Sista säsongen innan Timrå åker ur, 2012-13, vinner Timrå de två första matcherna och Modo vinner de två sista. Så två raka i tävlingssammanhang. Den du! 👍😆
Låst ämne

Märks Timrå är ett par snäpp bättre och det ska dom ju vara med inge konstigt i det. Tycker vi framåt göt en helt klar godkänd insats samt målvakt insatsen är godkänd. Försvarsmässigt finns mer att önska där kommer vi ha problem. Men även om offensiven var ok så märks det när vi saknar Ruohomaa. Så att få in Greco skulle betyda en hel del det med, för även om vi skapar måste vi göra mål med.

Hur som tycker jag vi gör en helt ok cup. Båda lagen är rejält nedtränande med.
Låst ämne

Dundee: Vi har en bättre spets! Även om bägge lagen saknar vissa!
Låst ämne

Om någon av Folin eller Berg tar den sista backplatsen framför Norén kommer jag bli oerhört besviken på ledarstaben. Då känns det som att han endast inte får spela för att han är junior.
Låst ämne

Rödluvan: Det kommer inte hända, Norén är en stor talang och jag är övertygad om att Modo ledarstab inte kommer att försumma fler talanger.
Låst ämne

Tom Topp: Ni har seriens bästa målvaktspar samt seriens bästa forwardsbesättning är väl som oss backsidan som är lite funderingar kring. Men ni bör vara ett lag för top4 med det material ni har tillförfogande.

Medan vårt mål är att överleva och klarar vi det så skall ett firas 🍻😁
Låst ämne

Dundee: Nä slint inte iväg nu! Topp sex mer än godkänt! Topp tio godkänt! Så känns det i min bok iaf!
Låst ämne

Dundee: så sas det det om brynäs målvaktspar med, samt för oss när vi hade " en bra försäsong " ;p
Låst ämne

Offside-Lennart: Skillnaden är att Brynäs med sitt målvaktspar var lika usla på försäsongen som i serien sen
Låst ämne

mikenomad: Mjo det håller jag med men man ska ändå hålla sig kall ändå inför vad som kommer.

sen vet jag inte hur topp 6 eller topp 10 kommer att vara, känns väldigt jämnt i år
Låst ämne

Offside-Lennart: Ja man kan inte segla iväg för några fina försäsongsresultat
Låst ämne

mikenomad: Visst det är väl kul ändå att laget går bra på försäsongen för då ser man att laget har tagit till sig det, men jag tänker att det betyder att en del andra lag ligger före i deras " utveckling " av spelet, sen hur det kommer spegla sig under säsongen , det återstår att se efter ca 25 omgångar
Låst ämne

Gavelo: Känns som ni kan vara lugn med Gradin, han framstår som ett fullblodsproffs som har koll på grejerna. Sen kanske hans jobb mer är att släcka bränder denna säsong än att bygga en talangfabrik.
Låst ämne

Olle: Herregud Olle , du måste vara den klokaste Timråiten som finns
Å då har man en fd svåger som är född å uppvuxen i Timrå 🤪

Du förgyller vår sida på ett bra sätt 😀
Låst ämne

Gavelo: Har nämnts många gånger tidigare men Nieder kommer bli ett stort utropstecken i år. Helt annan pondus och styrka motför när han kom.
Ranta såg rätt vilsen ut utan Ruohomaa, dock väldigt fin assist till dansken. I övrigt såg man mest till honom när han solokörde mot 3-4 hyndor. Blir nog rätt bra till slut.
OEEK är faktiskt bättre än jag förväntat mig då hans senaste års stats inte direkt imponerar. Men föga förvånande har Hinken nog hittat ett litet guldkorn där. Finns definitivt potential iaf.
Ser att många i vanlig ordning börjat gnälla på Bernie. Kom ihåg att hans 17 senaste matcher var i det närmaste felfri.
Jag får nog fan pudla om Brickley. Av det jag såg ikväll var han absolut godkänd. Följsam och rörlig, och vågar smälla på när tillfälle ges.

Norén- framtida klassback.
Låst ämne

Smurfen: jag tror inte du får mycket medhåll på det 😎. Men det var intressant att se matchningen mellan Modo och Timrå. Tror hinken måste göra en ”Kapanen” dvs. skeppa runt en hel del spelare under säsong för att sätta en defensiv och förhoppningsvis undvika kval. Malmö är där nere med er, leksand tror jag är hoppet. Dom har alla ingredienser för en flopp i år och kan ni förstärka backsidan så kommer ni sno poäng både här och där och vips så är leksand i kval mot Malmö. LHC, inte en chans. Dom har en grundkemi kombinerat med offensiv spets som räcker för att undvika kval.

Men Eriksson Ek, vilken match! Han räddade minst 2-3 solklara mål, han blir en tillgång för er.
Låst ämne

Olle: lite missflyt hade OEEK också, båda Emil Ps mål studsade rätt för er, första i bröstet o ner hos Emil o öppen kasse det andra bröt Ek då Emil skar in framför men studsade tillbaka från Rubins skridsko o öppen kasse, Landers mål vete tusan om skottet inte gått utanför men studsade in på Eks benskydd då han försökte vända åt vänster.
Låst ämne

Heyerdal: missflyt och missflyt. EP bröstar ju ner pucken och slår in den på halvvolley. Svårt att ta för målvakten. Tycker Timrås mål faller under kategorin ”stå på rätt ställe så trillar målen in”.

Men likväl så var OEEK (vilken jävla förkortning?) bra.
Låst ämne

Olle: Ja Modo hade en bra målvakt iallafall!
Låst ämne

Har ställt den här frågan för många gånger och insett att hoppet kanske är ute, men om någon skulle vilja dela med sig, behöver inte vara öppet i boken, vore det oerhört tacksamt!
Låst ämne

Olle:
Tycker många mål är slumpmässiga och det är sk ”små marginaler”. Men bättre lag får ofta fler lägen och har då ”tur” oftare men det är ingen slump.

Därför hoppas jag att vi är snabbare med pucken i egen zon framöver.
Låst ämne

Olle: Ja min OEE dög tydligen inte ;)
Låst ämne

Löven 3 raka torsk! ;)
Låst ämne

Olle: OEEK...! Scream like a pig...? Fint tillskott till era Duelling banjos-tifon.

"OEEK! OEEK! Snart blir det mål i baken!"
Låst ämne

Olle:
Olle E vore bättre så vi inte förväxlar honom med dig ;)
Låst ämne

Olle: Tjena
Jo men så är det såklart, målet för Gradin och Modo blir att klara kontraktet och det ha han varit ganska tydlig med.
Skulle man ligga 8:a efter jul så kan man kanske vågar revidera målet en smula men huvudsakligen handlar det bara om att undvika eller klara ett negativt kval i vår , allt annat är en bonus
Låst ämne

Tarasov: jag avundas verkligen inte er och det ni hoppas kunna göra den här säsongen.. (dvs inte åka ur).

Den första MISERABLA jävla säsongen där man upplever att:
- Motståndarna har konstant medstuds
- Ens eget lag alltid blir stolpe ut
- Hela sveriges domarkår är emot en
- Man tycker att alla tidningar/media är vinklade mot en
- All expertkommentering på matcherna är emot en

Även fast man vet att det inte stämmer och att det handlar om att man bara är aningen sämre än motståndarna.
Nu blir man väl hängd av alla i min egen bok men hoppas att ni reder ut säsongen så att vi får fortsätta ha surströmmingsderby i högsta serien!
Låst ämne

vonDöbeln: Man blir inte hängd när man kommer med sakliga och korrekta inlägg 👍🏼
Bra skrivet!
Låst ämne

Gavelo: Han menade nog av Timråboken, inte av oss.

För övrigt, tänker tillbaka på när vi senast var i SHL/Elitserien.
Visst var det betydligt mer öppet då? Färjestad kunde floppa och hamna 10:a. Nu är topplaceringarna abonnerade av Frölunda, Växjö, SAIK, Färjestad och några till. Inte ens Timråsupportrar tror att Timrå ska hamna överst i tabellen för att toppklubbarna är så besuttna att det är snudd på omöjligt att rubba dem.

Är det det ekonomiska i alla TV-pengar som skapat denna segregering där "storklubbarna" har så mycket mer ekonomiska muskler att resten bara får vara glada att de är med i samma liga?
Låst ämne

Hakning-Henrik: det är nog mer öppet än man tänker att det är, men ja på något sätt så kan man ALLTID förvänta sig att Växjö, Färjestad, Frölunda och Skellefteå är ett topplag. Sedan ni var uppe senast så har ju även Rögle en permanent plats högst upp i serien (undantag just precis den säsong vi precis lämnade).

Tror det handlar om kultur i klubben. Man har en vinnande kultur och är ett attraktivt val när spelare skall välja klubb. Växjö har ju inte något av åren man vunnit guld haft det slagkraftigaste laget på papper, men spelsättet och kulturen man fostrar gör det.

Att supportrar till lag nästan ALLTID värderar sitt lag lägre än verkligheten är nog bara en försvarsmekanisk. Mitt tips är att Timrå är på plats 7, där känner jag att jag inte tagit i och har för höga förhoppningar men att det är ett helt rimligt utfall om inte hela laget blir skadade.
Låst ämne

Hakning-Henrik: Vet inte riktigt med Färjestad, vi har varit sämre placerade än plats 8 de senaste 30 åren, och de är ett år vi hamnade där, resterande klart över
Låst ämne

Sundsvall Hockey har presenterat All star spelarna för SCA cupen.
En målvakt : C. Von Burg -SH
En back : K. Rubins - MH
En forward : E. Pettersson - TIK

Grattis Rubbe
Låst ämne

Vi kan iaf konstatera att Ranta och Ruohomaa kommer bli viktiga för oss, jag undrar om man kunde säga samma sak om HVs importer redan på försäsongen ifjol?

Nej men ett gott tecken i alla fall, dvs att ledande spelare ser ut att leva upp till förväntningarna.

Även om det finns andra frågetecken, men ett orosmoln mindre iaf.
Låst ämne

tycker vi får vara ärliga mot oss själva och säga att det varit mestadels allsvenskt motstånd hittills, det är väl egentligen bara igår det varit "riktigt" motstånd, skellefteå kändes inte så sugna även om dom lyckades vinna. därför ska man nog ta det lugnt med analyserna om vilka som håller och inte håller. blir en helt annan sak i omgång 11 borta mot växjö eller annan valfri tävlingsmatch än en trött match mot mora eller östersund.

utöver det så är det sannolikt att en hel del spelare i laget kommer behöva en längre startsträcka än vanligt för att komma igång eftersom det är ett hack upp i systemet. tvivlar inte på att Gavelo och gänget kommer sitta här i första omgången mot skellefteå och spy galla ändå, men :)
Låst ämne

BobbyG:

Ruohomaa har ju levererat i ligan tidigare och under försäsongen visat att han är en av få som kunnat hålla i pucken, så jag vet inte riktigt vad du tänker att det finns för tvivel där?

Även om det säkert kommer leda till ett och annat farligt pucktapp när han dribblar på blå.

Sen det ranta har visat upp hittills är över mina förväntningar i alla fall och med Colorados goda omdöme (som varit nöjda med hans offensiv) har jag svårt att tro att det han inte kommer kunna ta det han visat upp under försäsongen in i SHL.
Låst ämne

Trilske:
Dags för förlorarna i den moraliska finalen ikväll. Vill se en bra match från JD/Woods idag och på fredag
Låst ämne

Tarasov: Bernhardt trycker dit 2st ikväll. Woods likaså.
Låst ämne

Tarasov: går kvällens match på tv4 eller allehanda? Eller bara via det svindyra expressen premium max?
Låst ämne

dempa: Expressen/ÖA ikväll, det kostar väl bara 179kr för att se alla matcher på Expressen.
Låst ämne

dempa: Då Expressen (och DN) ingår i samma koncern som allehanda, GD, dalademokraten osv, så går det nästan alltid att hitta någon lokalblaska att se det via. Är därmed säker på att ÖA sänder ikväll.

Har man plus-abonnemanget på Bonnier news får man expressen plus, DN plus och alla lokala dagstidningars låsta artiklar.
Dock ej expressen plus max Ultra eller vad det du syftar på heter.
Låst ämne

Tarasov: Lite orolig över Woods.
Såg väldigt långsam ut mot hyndorna..
Han har varit skadad under lång tid så timing osv förstår jag är eftersatt. Antar att han hårdtränar och därför ser seg ut, men det börjar närma sig premiären så vill gärna se att det börjar lossna för honom
Låst ämne

JoJo2613: Ja man ser alla Expressens matcher, den ikv t.ex, för 179kr/mån. Det kanske är svindyrt, jag vet inte. Jag tycker det är rätt ok
Låst ämne

mikenomad:
Tycker inte Mittbenan om er nya matchtröja? Hellkvist har i alla fall hittat till sin inre Berra från Sällskapsresan ;-)
Låst ämne

Costanza: Pengarna tog väl slut, hade inte en till övers..
Låst ämne

Costanza: fan vad många beigea/historielösa klubbar det är i shl.

Hade gärna bytt ut vissa klubbar på den där bilden mot Brynäs, Dif, Ssk. Till och med Löven/aik känns sexigare än Oink/Örebro/rögle/silverköping.
Låst ämne

modomille: TIKarn utan tröja ser liten ut bredvid Giganten snett till vänster, haha!
Låst ämne

Costanza: Ante överraskar alltid! Bästa pokerspelaren i det där gänget!
Låst ämne

Tom Topp: Tycker han ser helt tom ut. Som ett prisskåp utan innehåll.
Låst ämne

« · 2561419 · »