1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504570 inlägg · 4100 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 2562406 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher
Gusse: Tyvärr gör dom det, Näsén kommer kosta oss många mål bakåt i vinter om han inte bänkas.
Låst ämne

Gusse: Därför att vi är ett allsvenskt lag på pappret. Ledartrojkan verkar även tro att vi kan köra offensiv hawaiihockey i SHL. Vi måste spela defensiv Växjöhockey om vi ska ha en chans på den här nivån.
Låst ämne

Asttrrom: Spelar vi såhär i SHL får vi det tungt... Helt galet naivt. Har aldrig sett så mycket duttande och 1m pass tror jag.

Och är det Södergran som ska göra en syrgasare förbi 2st lövare i egen zon varpå han lägger upp den för Possler?

Trodde vi skulle träna in ett säkert spel, men det ser ju ut som vi vill showa ikväll.
Låst ämne

Costanza: Man kan spela dåligt och förlora på försäsongen. Men tyvärr är det inga spelare som visar framfötterna heller. Man måste se skillnad på våra nya kontra lövens bästa spelare. Som vi uppträder just nu ser det mer ut som Pooley Shilkey osv skulle göra mer nytta i shl.
Låst ämne

Keriksson: Bernhardt fortsätter se ut som alla i Timrå vill.

Sen att Södergran (?) dribblar i egen zon så Possler blir helt ren får mig att bli riktigt orolig för vad man tror om sig själva..
Låst ämne

Sigge: Tycker att vi kör full fart framåt. Ingen har ändå nån koll på defensiven. Beep Beep föör faan!
Låst ämne

dempa: å andra sidan, ju mer man bränner sig desto bättre borde man lära sig...
Låst ämne

Sigge: Vi sätter oss i otroligt dåliga situationer gång på gång. Det måste bort annars är vi kokt makaron när Shl drar igång.
Låst ämne

Sigge: Fast man har ju sagt hela tiden att man kommer ha mindre puck och ska anpassa spelet efter det. Nog har Karlin koll på att vi inte är ett lika bra lag som dom andra än.

Ser ju ut som man vill showa och inte bryr sig ikväll med tanke på de otroligt små marginaler man spelar med.
Låst ämne

Gusse: Har aldrig förstått folk som ser allvarligt på träningsmatcher i hockey,

blir typ som att tro att framgång i rullskidor avspeglas när man åker på riktigt under vintern.

Men Gusse är en ikon, så inget mot Dej såklart
Låst ämne

Sigge: Det är väl Modos uppgift att försöka höja spelet så man når så nära SHL-nivå som möjligt.
Låst ämne

Dundee:
Väntar fortfarande på den gången då den samlade forumexpertisen tycker att vi spelar bra men ändå förlorar 😂
Låst ämne

puffe: Foppa är MoDos sämste försäsongsspelare.
Låst ämne

Dundee: Tycker ändå att Jacke Norén sett väldigt bra ut såhär långt under försäsongen. Spelar med ett helt annat självförtroende i år, kul att se!

Frågan är om vi inte ska snegla på Pooley? Killen är ju en sjukt klinisk avslutare, känns som att det är det vi behöver! Möjligt att han skulle ha problem med tempot?!

Backsidan MÅSTE förstärkas, det har jag sagt länge, och försäsongen har inte fått mig att ändra mig på den biten!

I SHL går det inte att ha ett gäng backar helt utan defensiva instinkter som vi har, då blir man skoningslöst straffade. Det funkar i Allsvenskan!
Låst ämne

Tarasov: Tycker hela finalserien 1994 speglar det väl :) Dock några år sen

Jävla Börje
Låst ämne

Costanza: det är också naivt att tro att allting ska sitta direkt. modo har varit ett lag i åtminstone två säsonger som har kunnat spela på det här sättet för att man haft marginal att vara bättre än nästan alla andra.

klart det tar en stund för spelarna att ställa om sig.

jag säger alltså inte att det ser bra ut, jag säger att det kan falla sig naturligt.
Låst ämne

Tyler Durden: Å andra sidan har våra två bästa matcher hittills varit mot SAIK och TIK så man kanske spelar omedvetet allsvenskt mot Löven och Mora.
Blir kul på fredag!
Låst ämne

Confusius: Vi skulle behöva minst 2 nya backar som liknar Rubins i stilen. Tunga backar som kan slå sarg ut!
Det funkar som du säger inte att ha massa backar som sprider puckar runt sig likt ett p13 lag.
Låst ämne

Sigge: Var det okej med Dicken?
Låst ämne

Tarasov:

Gulligt att du tror att det någonsin kommer sägas något positivt här, är bra att drömma :)
Låst ämne

Amitiel: Jag håller fast vid att MoDo är bäst..
Låst ämne

Costanza: Gick bra för Skellefteå ikväll 0-1 förlust mot franska Rouen i CHL.
Låst ämne

Vikingen: Före detta Björklövenspelaren Perron gör matchens enda mål.
Låst ämne

Match ikväll, sista innan seriestart.
Vill se lite bättre inställning än sist :) och ge lillasyster en match.
Inte hört något om Sampo än ?
Låst ämne

Werner:

Dom där mupparna lär väl vänta till efter matchen med ett beslut så han missar fler seriematcher.
Låst ämne

Randy Marsh: dom matcherna räknas ändå vill jag minnas.. men snabb är dom ju inte kända att vara
Låst ämne

Werner: Det som har hänt vid något tillfälle är väl att spelare som varit tillsvidareavstängda och sedan friats, har missat matcher i väntan på den friande domen. Oftast så löser de detta genom att sätta avstängningens längd till en match så att de kan konstatera att "straffet är avtjänat".

För övrigt tycker jag inte att den är speciellt ful. Klantigt att klubban glider upp, men såg inte ut att vara med uppsåt och spelaren blev inte heller skadad. Tycker matchstraff är fullt tillräckligt. Jämför med skiten Danielsson höll på med i slutspelet, eller Krügers cross-checkingar. Eller det där överfaller AIK-spelaren gjorde efter "play dirty"-uppmaningen. Tycker det här är direkt löjligt i jämförelse och gick, om jag minns rätt, fria.
Låst ämne

Werner: räknar med avstängning. Lär inte spela först nästa gång vi möter Timrå
Låst ämne

Bad_Brett: Man tänker direkt på Hammarlund och hur han lyckades helt undkomma med att crosschecka OP i huvudet. Även där inte med avsikt att träffa huvudet, men ändå.
Låst ämne

J F K: fast du kan inte jämföra dessa två. Hammarlund ville bara ta emot OP och sänka hans fart. Sampo kommer in med full fart efter avblåsning som tredjegubbe. Otroligt ful även om den eventuellt tar i bröstet eller med handsken
Låst ämne

SPOODI: fult om det tar i bröstet, nja. Ser det ofta. Fult om det är med handsken. Nja, särskilt hårt är det inte.
Låst ämne

J F K:
Hoppas DIFiplinnämnden tar ett bra beslut
Låst ämne

Tarasov: 3 matcher
Låst ämne

Gorkyman:
Skandal!
Låst ämne

Tarasov: Respekterar förstås att du inte gillar det, men som jag skrev för ett tag sen: ett logiskt straff med tanke på att som tredje man, och en medveten handling gå in och göra som han gjorde.
Mitt tänk.
Låst ämne

Gorkyman: är det officiellt?
Låst ämne

Tarasov:
Väntat
Låst ämne

SPOODI: Sampo har sig själv att skylla, så otroligt onödigt, hoppas han ber sitt lag om ursäkt.
Låst ämne

Gorkyman: Källa?
Låst ämne

Tarasov: Tycker det är sjukt onödigt av Sampo, förstår frustrationen men fortfarande onödigt. En 5a köper jag till 100%. aldrig 3 matchers avstängning. Däremot tar Björklöven till den typen av fulnyp varje match så förstår inte jämnheten på besluten.

Tycker vi borde flytta upp Södergran tills Sampo är tillbaka. Han är den i truppen som delar mest egenskaper med Sampo!
Låst ämne

UbbeNils:
Nu förstörde du mitt trollande eftersom jag råkar gilla dig orkar jag inte fortsätta.

Just att han går in som 3 man tror jag är avgörande.
Låst ämne

Gorkyman: Klart rimligt och exakt det antalet matcher som jag trodde på förhand.
Låst ämne

Gorkyman: Verkar kunna spela ikväll dock
Låst ämne

Gorkyman: Varför det? Vi måste ju kunna bränna en betydelselös match.

Bra filmat av löven, imponerande återigen.
Låst ämne

Gorkyman: Nej.

"Det innebär att Sampo Ranta missar genrepet mot Timrå samt de första SHL-omgångarna då Modo möter Skellefteå och Linköping."

Vilket väl bara är en fördel i och med att matchen ikväll mot Timrå är helt betydelselös. Visst, sätta kedjor och allt det, men det gäller ju inga poäng ikväll.
Låst ämne

wesslan: Tycker det är patetiskt med 3 matcher för en liten knuff.. herregud.
Tänk om dagens spelare mött Salming, Foppa, Holmström och Werner m.fl
Hade gråtits varje kväll
Låst ämne

hk: Kan vi inte boka in två matcher till under helgen typ mot Öviks hockey å KB65 , då är han väl fri till SHL matcherna 🤪
Låst ämne

Tråkigt att han missar hemmapremiären, ska dit och hade varit kul att se alla nya spelare men men
Låst ämne

Tarasov: Bra att vi tycker olika :)
Låst ämne

« · 2562406 · »