Frisco: 2(½?) "snygga" brittiskor på samma bild. Bra jobbat. Sånt lyckas man bara med via satellitfoton känns det som när man besökt UK.
Men vad f-n är det med hennes högerfot?
Frisco: Den var inte skitenkel så vid första anblick.
Försöker hitta några speciella kännetecken man skulle kunna känna igen från nåt men inget så länge.
Verkar dåligt med vatten, ingen "stor" väg, dåligt med stora industrier, större flygplats och järnväg saknas...
Frisco:
Alltså, jag tror att de båda gissningarna är väldigt för långt norrut. Jag vet inte varför, men jag får en känsla av att det skulle kunna vara någonstans i Uppland eller därikring.
Frisco:
Riktigt svårt då det inte finns något att gå på. Jag ger upp, jag måste fara och jobba lite.
Frisco: Oh vad snällt av dig att precisera det till bara det området...
Finns ju INGENTING som man kan haka upp sin sökning på heller. Du kommer nog få ge nån klurig ledtråd framöver. Men för nu ger jag åtminstone upp.
Skall ut i solskenet ett litet tag.
Frisco:
Grrrr. Jag sa ju Uppland och tänkte på Sala, men tyckte det var för lite vatten i mitten på bilden.
Frisco:
Nog måste det vara bra jävla nära i så fall. Mina kusiners kusiner (på andra sidan släkten) är från en liten by utanför Sala och den tillhör då Uppland.
Frisco: Ja Sala var det ju ja. Det borde man klarat av utan ledis. Har ju åkt igenom där några gånger och dessutom kört fel i rondellen man ser när man kommer in i stan från höger på bilden.
Grubblade länge på vad det var för "vägar" som låg i ett V i nederkant av staden. Till slut så kom jag underfund om at det måste vara två slalombackar eller nåt. Då trodde jag att vi var längre ner.
Frisco: Vi får väl lite på dig om landskapen då du ju nästan är från trakterna din rumpmas...
Angående slalombackar så...
"Sörskogstippens framtida hantering
Kommunstyrelsens beslut 1981-10-22, § 210, om att möjliggöra en skidbacke på Sörskogstippen har aktualiserats av samhällsbyggnadsnämnden. Samhällsbyggnadsnämnden hemställer till kommunstyrelsen att tidigare beslut om skidbacke ändras till förmån för beskrivet naturalternativ."
Det går inte som på räls?
Vågar dock inte med 100% säkerhet säga att min gissning är rätt.