1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506669 inlägg · 4103 ämnen

Friscos bildgåta #99

« · 208902 · » Till forumet

Friscos bildgåta #99
Detta är inte en bild jag tagit utan bara tagit=)
Frågan är: -VAR ÄR PUCKEN? Det finns 272 olika rutor, man gissar med bokstav följd av siffra, tex A1 och knas!!! man gissar endast en gång per person, ok?
Kommentera

Sv: Friscos bildgåta #99
Frisco:

Jag gissar på F5.
Kommentera

scim: Det såg faktiskt ut som en puck i F5 men det var det inte. Intressant. Nu är det bara 271 rutor kvar.
Kommentera

frisco:

Attans, jaja frisco vågat, hälften scummet.

Här är för övrigt en bild där din fråga är mer befogad.
Kommentera

scim: Det har du rätt i - .jpe? Prova jpg eller gif-filer, de syns bättre.
Kommentera

westerlind:

.jpe fungerar helt ok de också, väl?
Kommentera

scim: Hahaha, sen du bytte bild ja, din fuling.
Kommentera

westerlind:

Vad är det för falska påståenden du kommer med?
Kommentera

scim:

Jaså, du är på knashumör: OK, jag korrigerar mig. Nu fungerar den, sedan du flyttade bilden från att vara bifogad till att istället nås via länk.
Kommentera

westerlind:

Där slog du huvudet på spiken! Ditt yrande om .jpe ställer jag mig fortfarande helt oförstående till.
Kommentera

Frisco: H5
Kommentera

scim: Äh, det gör inget - alla kan inte förstå allt.

Frisco: F6.
Kommentera

Frisco: H 14
Kommentera

Frisco:

G6.
Kommentera

Björn VII: B 6 tänkte jag också på, men så ändrade jag mig. Det var för uppenbart.
Kommentera

Frisco:

H3 gissar jag på.
Kommentera

NuMountain:

Om du har glömt det så är det f.ö. bara du som kan MoDorera svar i efterhand, ju.

Apropå oMoDorering så rekommenderar jag följande länktips om det är någon som har mycket tid att slå ihjäl och se om ni kan komma med ett snabbreferat åt mig. Tack på förhand!
Kommentera

Björn VII: Försökte läsa men det går så segt, min första tanke är att det luktar maktmissbruk
Kommentera

Frisco: Målvakten har naturligtvis efter en akrobatisk luftfärd fångat pucken med sin plockhandske. Det borde innebära att pucken befinner sig antingen i ruta L1 eller K2. Men eftersom killen ser ut att precis ha räddat skottet så gissar jag på det förstnämnda.

När presenteras rätt svar?
Kommentera

Frisco: Shanahan har pucken på bladet. Skjut han läft eller rajjt? Jo, Shanahan är rajjtare han. Själv så vet du va ja skjut. M.a.o så har du missat några rutor. Jag vill ha det till 20 M.
Kommentera

mike66: K5
Kommentera

Zigge: Om jag vore bergsklättrare skulle jag ha svarat K2.
Kommentera

mike66: Träff sänkt.
Kommentera

westerlind: Berg säkert.
Kommentera

Frisco:

Jag gissar på K2. Maria gissar på H4.

(Tänk om det bara blir 271 personer som gissar, och det rätta svaret är den 272:a rutan...)
Kommentera

Björn VII:

Jag har inte tid att slå ihjäl, men kan tänka mig att läsa snabbreferatet jag också...
Kommentera

knaskamilla:

Tänk istället om man skulle få reda på svaret någon gång. Sitter som på nålar för att få reda vem som har rätt.

Friscoooo?
Kommentera

poffa: Detta är mycket mycket spännande. jag skickar med något läskande sålänge.
Kommentera

Alla ser väl att målvakten (Richter) har räddat med stöten och pucken är på väg rakt upp, finns just nu i ruta J2 framför plocken. :)
Kommentera

Nu brinner det i knutarna. Är månne Frisco ute på brandövning idag?
Kommentera

Frisco:
Gissar på H 6, det är väl ändå så att den finns bakom målvakten och är på väg in ner mot mål.
Kommentera

mike66: Nog för att privatiseringen har gått lång i Sverige men detta tar priset, han har säkert fått glesbygdsbidrag från EU också. ;)
Kommentera

Frisco: Jag gissar på K5
Kommentera

Frisco kan det vara så att du inte själv vet svaret, du bara gissar som alla vi andra var pucken befinner sig.? :-)
Kommentera

Vad är det här? Kom fram nu Frisco.

Först väcker du allas nyfikenhet och sedan springer du och gömmer dig, så att alla ska sitta och vänta ivrigt på att du ska komma tillbaka.

Sådana där fjortisfasoner vill jag inte veta av.
Kommentera

Frisco:

B3
Kommentera

Frisco:
Hmm...så du menar alltså att det ska finnas en puck i den där bilden...mycket märkligt.
Tror vi får ta hjälp av målkameran.
Var sjutton kan nu målkameran vara då? K5 kanske?

Äsch, tycker han ser ut att vara lite tung i gumpen så jag säger H10!
Kommentera

Frisco: K4
Kommentera

Frisco: Känner att jag måste ta tag i det här om du inte snart dyker upp. Jag lägger i alla fall ut en bild. Kan vagnen på bilden vara av samma modell som står nere i hamnen i Övik, dvs en C5-modell, tillverkad av Hägglunds?
Kommentera

mike66:

Jag tror Frisco blev trött på att vi alla tjatade så och därför tog han in på detta ställe.
Kommentera

Om vi fortsätter tjata kanske kan blir så arg att vi får passa oss.
Kommentera

Jag menar, han kanske till och med tar upp telefonen och ringer någon som får fixa oss. Han verkar ju ha kontakter.
Kommentera

poffa: Är inte det här likt Frisk-ko?

www.crinet.com/ie_frisco.htm
Kommentera

poffa: Jag kontrar med denna mp3:a från Lars Vegas Trio som jag bifogat en gång förrut. Det var dagarna innan jul och då var den lite mer aktuell än nu :)
Kommentera

Alternativ version av tidigare bifogad fil:

Hej alla barn! ...det här är farbror Tomten.
Gick pappa ut till kiosken alldeles nyss?
Sitter ni och väntar på Frisco... och tror att ni ska få den där kattungen som ni kan rycka i svansen?
... ...
Tänk om Frisco inte kommer då?
Tänk om Frisco inte finns???
...GOD JUL.
Kommentera

samjo:

Jag visste inte att man kunde hitta så mycket konstigt om man bara sökte på "Frisco" på google.com... Detta har nästan börjat likna en sport. Hitta så många konstiga länkar och bilder som möjligt om ordet Frisco på tio minuter.

Undra vad han kommer att kontra med då han kommer tillbaka? Man lär väl få igen så det sjunger om det.
Kommentera

Hejsan alla. Tillbaka i storstan igen efter ett besök på den snöiga landsbygden ser jag att ingen gissat rätt svar. Frågan är om jag ska avslöja rätt svar nu eller bara tala om att ingen ens gissat på en angränsande ruta?

Äh, vi kör ett tag till.

Se bilden för de gissningar som hittills inkommit.

Förresten, tack för alla fina bilder.
Kommentera

Frisco: Ja, naturligtvis är det bara att återigen gissa ruta även för de som gissat en gång förut. Knas: -Du får gissa igen!
Kommentera

Frisco:
Ser ut som Mike Richter ;)
Kommentera

Frisco:
Gissar om igen nu på, O 11, för han sparkar väl bort den, en fotbollsräddning.
Denna tråd måste vara ett stort bevis på saknad av vettiga saker att skriva om när MODO vilar från matcher.
Längtar till den 8 då de sänder Colorado på zap.
Kommentera

« · 208902 · »