1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507788 inlägg · 4106 ämnen

Friscos bildgåta XXVI

« · 370324 · » Till forumet

Sv: Friscos bildgåta XXVI
NuMo: Självklart. I och för sig så finns det en hel mängd olika spjäll och därav alla de olika iskristallerna. Du kom kanske ihåg när vi gick i skolan för en sisådär en massa år sedan då fröken eller magistern visade upp de olikartade mojängerna.

Bättre med en kristallkrona i spjället än en krona på fjället!
Kommentera

mike66: Lufta spjällkontakten. Det är klart, skall det tillverkas is så är det bra att det finns luft i spjället, det säger sig själv, men varför försöker de stoppa in en kristallkrona? År det för att det ska bli iskristaller?
Kommentera

Frisco: Haha, lätt för en "ismaskinschaufför" med lite mekarvanor bakom ratten att svara på. Men säg mig, hur har NuMo lyckats komma in i Nolby Hockeys garage? Och var har han fått tag i kardanstångspinjongshusvevaxeln? Han ska säkert bara lufta vevhusavgasventilspjällskontaken. Det brukar för det oftaste bara vara det som är felet när man lyckats gräva sig in i de breddgraderna som finns på bild.
Kommentera

knaskamilla: Jag vet inte på båda frågorna, men jag bekräftar ditt påstående.
Kommentera

NuMo:

Där ser man. Vad var det för bilder? Bytte han kamrem?
Kommentera

knaskamilla: Jag har för mig att jag har sett bilder på Frisco och någon gamma Saab V4:a eller något liknande.
Kommentera

knaskamilla: Precis. Så brukar jag också säga. Jag byter inga däck om det inte är min bil.
Kommentera

NuMo:

Nej, det kan det inte vara. Frisco har ingen bil, vad jag vet.
Kommentera

knaskamilla: Hmm? Kan det vara Frisco som byter däck? För att bilen har havererat!
Kommentera

Frisco:

Jag har, trots sammanlagt nästan sex levnadsår i Grundsunda församling, aldrig ägt ens en moped. Blame it on the fisförnäma residensstäder jag dessutom bott i. :-)
Kommentera

NuMo:

Jag vet inte. Jag vet inte ens vad en kamrem är.
Kommentera

knaskamilla: Vem är det som byter kamrem på sin hoj då?
Kommentera

Björn VII, NuMo: Arma pojkar. Ser det där ut att vara en Java 500cc ?? Otroligt

z2
Kommentera

Björn VII:

Nej, inte så vitt jag vet.
Kommentera

knaskamilla:

Är det Stefan Svensson som byter kamrem på sin hoj?
Kommentera

NuMo:

Det är inte riktigt rätt. Det Frisco skrev var inte riktigt sant heller.
Kommentera

knaskamilla: 100 grader kallt. Lappar överallt.

z z zZZZ zz z zZ zZ ZZziochmeddetta
Kommentera

knaskamilla: Det är Posa som byter kamrem på sin Hoj.
Kommentera

Jag vill också göra en bildgåta (det är ju så tyst här)... Bilden har Frisco tagit, så jag tycker att den passar bra in i den här tråden.

Frågan är: vad har hänt, när och varför?

[bild]www.ornsat.com/kamilla/PICT6297_2.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco:

Generöst att ge mig en halv poäng, men jag var ju faktiskt rätt ute med vintersport och vägövergång. :) Borde fattat att det var en slalombacke med tanke på hur bred den var.
Kommentera

knaskamilla: Jaså gjorde du? Jag är djupt imponerad - Själv hade jag väldigt svårt att känna igen den, eftersom man bara ser ingången och grusplanen härifrån.

Här är utsikten fotograferad ikväll - lite mörkt, men bortanför den röda bilen på tvärgatan börjar Stadshagens idrottsanläggning med omklädningrum och grusplan. Gräsplanen syns till höger om man går ner mellan husen.

[bild]www.shell.linux.se/wlind/images/utsikt_mot_Stadshagens_fotbollsplan.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla:

Äh, sluta fjanta dig nu - jag hade inte aning om vad b) var för något - i annat fall skulle jag väl ha fått två poäng av Frisco?

I övrigt så hörde jag att Brynäs nu bara ligger två mål före MoDo i tabellen, så jag tror att bildgåtan var dedikerad till helt rätt person idag. Hitta på någon anledning för folk att tycka synd om dig istället för att sitta här och gnälla ;-)
Kommentera

westerlind:

Jag kände igen den från din balkong, fast sen skrev ju Björn till mig vad det var, så då kunde jag inte gärna skriva det här och inte bli anklagad för att fuska.

Jepp, så var det.
Kommentera

Frisco: Hahaha, fotbollsplanen vid Stadshagen.

Ähum, den kan jag väl kanske medge att jag borde känna igen: Den ser jag uppifrån min balkong.

knas: Vad du tjatar.
Kommentera

knaskamilla: Äh, jag skriver rätt svar nu.

1) Gavlerinken i Gävle (Sätra).
2) Fotbolsplanen vid Stadshagen, Kungsholmen, Stockholm.
3) Skidbron över E14 i Åre.

1 rätt Björn VII
½ rätt Wallin och Westerlind
Kommentera

Frisco:

Jag ser fram emot den dag du gör en knas-anpassad bildgåta.

PS. Björn sitter och skickar uppmaningar till mig på ICQ om att fuska, men den går jag inte på igen!
Kommentera

Frisco:

Jag ser fram emot den dag du gör en knas-anpassad bildgåta.

PS. Björn sitter och skickar uppmaningar till mig på ICQ om att fuska, men den går jag inte på igen!
Kommentera

knaskamilla: Jag har alltid överraskningar i mina bildgåtor.
Kommentera

westerlind: Där får du och Wallin en halv pinne var:-) Till och med Frisco har åkt över vägen där på skidor. Men det gick inte så fort som Klammer och Enn skulle åkt.
Kommentera

Frisco:

Varför gör du bildgåtor specialdesignade för westerlind när vi har hockeyfritt, medan hans lag (nå, vi kan väl låta honom låtsas det ett tag till...) spelar idag? Såg f.ö. nyss i BIF-boken att Brynäs inte leder längre. Kul nyheter!
Kommentera

Frisco: Aha, Olympiabacken Åre
Kommentera

Vallin: E14 är en bra gissning.
Kommentera

westerlind: Fel med Östersund. Jag tycker du borde fixa dem ändå med eller utan helikopter.
Kommentera

westerlind:

Det tänkte jag också gissa, men titta hur jävla bred den är? Om det är en skidbro i Ösd så borde vägen vara E14 och då är övergången VERKLIGEN bred!
Kommentera

Frisco: Inte f-n vet jag - jag brukar sällan komma till sportevenemang i helikopter.

Eftersom jag borde veta så säger jag en skidbro vid skidstadion i Östersund: Där finns det skidbroar överallt.
Kommentera

Frisco:

Dessutom var det en sjujäkla bred vägövergång, måste jag säga...
Kommentera

Frisco:

Hmm... C borde vara anknutet till någon form av vintersport, eftersom det ser ut som en övergång över en stor väg. Men vad är egentligen den där diffusa vita masken som också ringlar över nämnda övergång?

Fan, Frisco, jag hatar dina jävla bildgåtor! Jag klarar dem aldrig!
Kommentera

knaskamilla: Skyttis är det inte.

WESTERLIND VAR ÄR DU? Dessa bildgåtor är ju specialdesignade för dig.
Kommentera

Frisco:

Okejrå - jag tror att både tvåan och trean är Skyttis.
Kommentera

Björn VII: Njae, det tycker jag att du låter bli att göra;-) Iså fall måste du säga till henne att vara tyst om det.

Poffa: Edsbyn är också fel. Nummer 2 tror jag att bara en av er klarar av medan nummer 3 borde vara lätt.
Kommentera

Poffa:

Naturligtvis menar jag Gavlerinken...:)

Ääh. Sånt här är ingenting för mig. Jag ger upp.
Kommentera

Frisco:

Då låter jag bli att svara mer för idag och skickar ev. fuskmaterial till knas. :-)
Kommentera

westerlind: Mora är fel. Då skulle Moranisse varit med på bilden.
Kommentera

Själv tycker jag A ser ut som Coop Arena. B är den där nya bandyplanen med tak och C ser ut som nån blandsallad.
Kommentera

Björn VII: A är mycket riktigt Gavlerinken. de andra två är fel.
Kommentera

Björn VII: Ja Gavlerinken var jag också inne på. b vet jag inte c tror jag är i Mora för Vasaloppet.
Kommentera

Frisco:

a) Gavlerinken - Gävle (Sätra, typ)
b) Sävstaås - Bollnäs (Bandy)
c) Viltövergång (endurotävling)
Kommentera

westerlind:
bild C ser mest ut som en gräsbevuxen stor bro över en landsväg i mellersta götaland.
Kommentera

L E D T R Å D
Det rör sig om Sverige på alla tre bilderna.
Kommentera

westerlind: Kom igen nu westerlind. Någon liten gissning kan du väl komma med.
Kommentera

« · 370324 · »