1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507180 inlägg · 4105 ämnen

Frölunda-Modo 08-12-04 kl:19:00

« · 1095458 · » Till forumet

Sv: Frölunda-Modo 08-12-04 kl:19:00
NuMo: Nån som vet vad Wargh såg som sin uppgift i det anfallet?
Kommentera

spud:

Laget orkar ju inte hålla kvar anfallen eftersom man inte är först på pucken. Nu åkte man på en onödig kontring igen.
Kommentera

MorganaLefaey: VILKET BACKSPEL..... Slutar det 2 siffrigt? kul att matchen är över efter 25 minuter
Kommentera

Hyffsat oflyt vi har, först en högklubba på en backswing och så skickar Krizan upp den på läktarn...
Kommentera

NuMo: Snart ligger vi sist i tabellen, grattis till oss
Kommentera

NuMo: Vet inte, men det känns som man inte kommer orka se matchen när reprisen går. När skall de börja spela bra igen?
Kommentera

Jaha. Nu får vi utvisning så fort vi närmar oss pucken. I parti och minut. Som om det inte var svårt nog innan.
Kommentera

supertrött: Tyvärr hamnar Kurvinen ofta på efterkälken för att han väljer att ta runda långa svängar när den han följer gör riktningssförändringar, i stället för att göra som den där Wikegård säger. Start-stopp. start-stopp.
Kommentera

Rytter: Här har vi en som ser nyktert på matchen.
Tyvärr är det inte första gången Krizan ställer till det för backarna.
Tycker man kan sätta en stropp mellan suspen och ribban så han bara kan åka 2 meter innan det stramar åt.
Kommentera

Lumber Jack: Gissningsvis har han 8 perioder på sig att vända det här. Vad finns det för alternativ?
Kommentera

Tycker att Krizans ingripande bakom mål är det som ställer till det vid ett av målen. Kommer inte ihåg om det var 1-0 eller 2-0 men tror det var 1-0 målet. Krizan går ju ut och stoppar pucken i det läget och ställer Kurvinen, hade han get fan i den så hade antingen Kurvinen tagit den eller den gått hela vägen genom rundeln och chansen hade nog inte uppstått. Nu ställde han Krurvinen istället och en frölundaspelare kunde vinna pucken och spela in pucken till två helt rena frölundaspelare framför mål.

Berka:

Sedan fattar jag inte varför du gäller på Hedin nu, fanns de som gjorde betydligt större misstag vid målet än han.
Kommentera

Lumber Jack: Tyvärr lutar det nog mot Rovaniemi.
Kommentera

Berka: Du får nog allt titta på andra målet igen.
Kommentera

Berka: Vilken tabbe gör ha på mål nummer två ?
Kommentera

Sen ifrågasätter jag grishockeytaktik mot Frölunda, som tillsammans med oss är seriens virrigaste lag i egen zon. Det skulle vara bättre att störa dem lite där istället.
Kommentera

supertrött: Undra vart Harri kommer att fira jul?
Kommentera

supertrött: Hedin har varit kanske sämsat back idag, han har iofs. vunnit nån sargduell men sen gör han 2 riktiga tabbar å och hänger inte med för 5 öre idag (än så länge iaf.)
Kommentera

Berka: Vilken match tittar du på? Hedin får ta på sig halva första, det andra får Kurvinen och Svarten dela på.
Kommentera

Berka: Jag känner till att det finns ett stort hat mot Hedin men nu börjar det bli löjligt.
Han har varit klar tvåa efter Timmy senaste 5-10 matcherna.
Kommentera

Berka:

Ja, sparka Kurvinen och Hedin så kan vi spela med Espeland och... Högström! Då blir allt säkert mycket bättre.
Kommentera

NuMo: Kurvinen är helt efter i varje situation, gör inte ett rätt.
Hedin får ta på sig båda målena då han går bort sig vid båda tillfällena..
Kommentera

MorganaLefaey:

Kurvinen är ju konstant felplacerad och vilse. men men. Egentligen hamnar han ju så för att vi aldrig vinner 50/50-situationerna momentet innan. Någon schackspelare är han i alla fall inte. Man måste kunna tänka i alla fall ett drag framåt.
Kommentera

MorganaLefaey: Sparka pierre å kurvinen, dom e så sjukt dåliga att dom borde förpassas till div.2
Kommentera

MorganaLefaey: Är ju bara 15-4 i skott på mål så han måste nog ljuga rejält. :)
Kommentera

Martin S: Precis vad vi behöver. Tror inte på en enda match med fullt manskap den här säsongen. Undra när backförstärkningen kommer....

Men vill ha lite info om hur matchen är. Jag vägrar tro på radioprataren. Inte kan det bara vara frölunda hela tiden?

Kommentera

MorganaLefaey: Hållberg skadad, Westin spelar istället. Hållberg ser inte ut att må så bra där längst ute på bänken.
Kommentera

Martin S: Låter som om Frölunda har allt spel på web-radion. Skall bli intressant att se reprisen på tv´n och se om det speglar den känsla man fått via radion.
Kommentera

NordaBoy: Undra förresten om inte Erik Karlsson börjar ångra att han stannade i Göteborg? Karln har ju knappt fått någon istid de senaste månaderna.
Kommentera

Nikki: Frölunda HC

--------------------------------------------------------------------------------

31. AHONEN, Ari
Goalkeepers 40. HOLMQVIST, Johan

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 22. NISKALA, Janne 3. LARSEN, Philip
24. ANDERSSON, Niklas 33. HAHL, Riku 71. KALLIO, Tomi

2nd Line 23. SUNDIN, Ronnie 20. MÄNTYLÄ, Tuukka
10. PETTERSSON, Fredrik 18. ANDERSSON, Joakim 11. KAHNBERG, Magnus

3rd Line 41. HEDMAN, Oscar 6. DI PENTA, Joseph
55. LASU, Nicklas 21. JOHANSSON, Mikael 84. BLOMDAHL, Patric

4th Line 17. KLINGBERG, Carl 65. KARLSSON, Erik
32. ANDERSSON, Johan 16. NORDQUIST, Jonas 61. ELLER, Lars

4th Line

81. SNELLMAN, Ville 29. MOLINDER, Andreas 13. TUOKKO, Marco
2. WESTIN, Jens 16. FORSBERG, Tobias

11. ENSTRÖM, Thomas 39. SVARTVADET, Per 19. ULMER, Jeff
3rd Line 4. KURVINEN, Mikko 35. HEDIN, Pierre

15. SALOMONSSON, Andreas 79. WARG, Fredrik 22. YETMAN, Patrick
2nd Line 18. HÅLLBERG, Per 34. WARGH, Tommy

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 20. STEEN, Oscar
1st Line 41. HEDMAN, Victor 3. TIMANDER, Mattias

Goalkeepers 60. KRIZAN, Karol
30. ZAJKOWSKI, Michal
Frölunda HC
Kommentera

The Man går in i kedjan med Svartvadet och Enström. Extraforward är Tobias Forsberg.
Kommentera

Wayne Gresky: Skulle bli väldigt glad om kontraktet gick ut efter denna säsong. Men vet inte vad man skall tro nu. AB eller om det var Exp tog inte upp honom då man räknade upp spelare vars kontrakt går ut och tror nog Martin och Patrik faktiskt frågat någon och inte bara slänger ur sig att kontraktet är på 2år.
Kommentera

MorganaLefaey: Ok, för kontraktsuppräkningen på Chính thức anger ju att kontraktet går ut 2009.
Kommentera

Wayne Gresky: Webradio-gänget är källan. Så chansar på att de frågat någon i ledningen eller något.
Kommentera

MorganaLefaey: Källa till längden av Snellmans kontrakt?
Kommentera

spud: Snellman har ett kontrakt som sträcker sig över två säsonger. Och med tanke på hur han spelat och att han innan inte heller varit någon imponerande poängplockare tidigare så lär det inte vara det lättaste att bli av med honom. Tror tyvärr han säkert tjänar tillräckligt mycket för att nästan räknas in i Kiviaho klassen.

Skall i alla fall bli ruskigt intressant att se om laget blivit pånyttfött nu när en ny dykt upp.  

Kommentera

Poffa: Jo visst var han det, men nu var det ju ett par matcher han fick spela Forward, och det förvånar mig att han fortfarande får spela back. Vem som helst hade varit bättre där bak än Wargh, och då tycks det inte spela någon roll att han spelat back i juniorer åldern.
Kommentera

"Kedjan med Warg, Wargh och Steen" ska det stå.
Kommentera

spud: Wargh som back är ingen höjdare, Wargh som forward är en positiv injektion. Warg, Wargh och Steen var t ex alldeles strålande innan skadeeländet slog klorna i MODO.
Kommentera

Visst börjar tålamodet med Snellman ta slut, men antingen har han stor potential eller är han billig, för annars hade han suttit och snackat med "färjan Håckan" över en GT för länge sen.

Sen förvånar det mig att ingen nämnt Wargh som en av de sämsta, fylle Hasse hade nog spelat rejälare i egen zon.
Kommentera

MorganaLefaey: våra säsmta spelarna är Snellman,Kurvinen och toukko
Kommentera

Wayne Gresky: Visst är det lite så att Enström inte är bäst i egen zon, men spelar man med Svarten mm så kan man faktiskt vara ganska offensivt inriktad.

Jag måste säga att jag en längre tid retat mig på Enström, men det han visat så här långt är bara positivt enligt mig. Jag trodde klart mycket mer på Forsberg, som enligt mig är vår sämsta utespelare. Så fort han får pucken och får någon i närheten av sig så faller han. Eller så håller han i pucken och tror han skall kirra biffen själv, men blir så förvånad när han blir fråntagen den att han faller.

Kommentera

Gidde: I mina ögon så är Enström i dagsläget en spelare som bara är en tillgång i anfallszonen. För den spelartypen är 8 poäng på 28 matcher för lite. Jag tror dock att han om några säsonger kan bli en av våra viktigaste offensiva pjäser.

När det gäller Forsberg så tvivlar jag på att han kommer att sätta några större avtryck i elitserien. Han är alldeles för klen i närkampsspelet för att klassas som energispelare och har för dåligt skott och spelsinne för att kunna producera.
Kommentera

Poffa: Enstörm har varit grymt bra iår tycker jag och Forsberg är bättre än toukko på att taklas? om jag fick välja mellan toukko och forsberg väljer jag forsberg.
Kommentera

Poffa:

Håller med dig om Enström, han har faktiskt imponerat på mig i år.
Var mycket tveksam till honom i början av säsongen, men han är klart tuffare än jag kunde föreställa mig.

Vissa matcher är det ju faktiskt han som fått igång laget, och inte några av veteranerna...
Kommentera

Wayne Gresky: Snellman platsar inte, Forsberg är tveksamt. Men i mina ögon är Enström en stabil ES-spelare trots sin unga ålder.
Kommentera

NordaBoy: Vet inte riktigt vad man skall säga om de formationer som ställs på isen mot Frölunda. Men hade nog gärna sett att man placerar Warg lite längre ner tabellen och är verkligen Enström och Tuokko de som skall få fart på Svarten?

Tyvärr så får man inte se matchen när den går av stapeln idag, men jag hoppas det blir en sådan match så man kan se den på reprisen senare.

Kommentera

Gidde: Jag tycker inte att Snellman, Forsberg och Enström håller elitserieklass, därutöver är det vissa andra spelare som underpresterar så till den milda grad att de knappt heller har i serien att göra.
Kommentera

Paddan:

Om Ulmer tar Snellmans plats så blir det ganska angenäma "problem" när Mats kommer tillbaks!

Vem ska bort?
Forsberg troligtvis, men han har inte varit dålig denna säsong, men förmodligen sämst av forwards likt förbaskat..
Kommentera

Paddan: De ska inte ha en enda sekunds istid, förutsatt att övriga tre backpar inte går sönder.

Steen får nu ta rollen med Susse och Skröder. Steen har varit bland de bättre på slutet, så det är kanske inte fel. Men jag skulle gärna se Ulmer där. Se vad han kan åstadkomma med bra omgivning och som enda uppgift att bana väg för Skröder och Sundström.

Kommentera

NordaBoy: Hmm, skulle varit intressant att se hur mycket Espeland skulle bli lidande av att få transportera runt på Westin. Fast mycket talar väl för att det backparet kommer få minimal istid.
Kommentera

« · 1095458 · »