1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Frölunda - MoDo 1/11 2004

« · 446834 · » Till forumet

Frölunda - MoDo 1/11 2004
Inför match
Frölunda - MODO Hockey
Scandinavium
2004-11-01, kl 19:00

Matchinformation »

Kommentar
Ingen kommentar inlagd

Noterbart om laget
Ingen information tillgänglig
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 1/11 2004
www.modohockey.se/match_infor.cfm

Kommentar
Det mesta är förstås frid och fröjd i MODO Hockey efter de tre fina matcherna senaste veckan. 5-3 i HV, 5-1 två gånger om hemma mot Timrå och Färjestad har gett laget visst självförtroende.

- Framförallt har vi mycket bättre stabilitet i det vi gör nu jämfört med tidigare, säger Kent Forsberg, coachen. Men för att vi ska bibehålla den delen måste vi fortsätta jobba hårt under matchernas alla 60 minuter. 1-6 hemma mot Frölunda tidigare i höst.

- Minnena från den matchen har vi suddat bort för länge sedan. Nu försöker vi i stället fortsätta på den väg vi slagit in nu.

Frölunda, serieledarna, i ett fullsatt Scandinavium känns väl ändå lite extra?
- I varje fall mycket inspirerande. Dels att möta serieledarna, dels att spela inför ett fullsatt Scandinavium. Just spel där är alltid lite extra, fin atmosfär och en mycket hockeykunnig publik.

Ändringar i laget?
- Egentligen inte. Frågetecken för Mattias Timander, som besväras av
nackspärr och inte var med sist. Han tränade på söndagsmorgonen, men vi vet inte förrän måndag om han kan vara med.

Noterbart om laget
Tre skadade spelare: Lars Jansson (knä), Andreas Salomonsson (knä) och Mattias Timander (nackspärr).

MODO Hockey mot Frölunda:
Målvakt:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backpar:
7 Jesper Damgaard,
2 Bryan Muir -

33 Pierre Hedin,
6 Tobias Enström

8 Oscar Hedman,
5 Hans Jonsson.

Forwards:
21 Peter Forsberg,
39 Per Svartvadet,
13 Mattias Weinhandl -

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
17 Fredrik Warg -

27 Alexander Steen,
40 Magnus Gästrin,
18 Peter Öberg -

23 Magnus Hedlund,
4 Jan Öberg,
22 Joakim Lindström.

Extraspelare:
32 Tobias Viklund (back) och 26 Mattias Wennerberg.

Noterbart: Kan Timander spela blir Oscar Hedman extraback och Tobias Viklund utgår.
Kommentera

Nu börjar det kännas lite pirrigt inför ikväll. Fan, det är rätt bra att inte ha sett match på ett tag - då känns det så jäkla mycket roligare när man äntligen får chansen. (Den där sista meningen var ett försök att dölja min bitterhet över vad jag missat när jag varit borta, men det får ni gärna låtsas som att ni inte vet.)

Undrar förresten om man ska gå till något ställe här i stan och trycka upp 27 STEEN på sin replica?
Kommentera

knaskamilla:

Trycker du upp det är du för alltid ihågkommen som den som inte orkade vänta på att det skulle stå H Höger där!

En hyfsad match mot HV borta och två kanonmatcher mot TIK och FBK när du varit utomlands, du har inte lust att flytta?
Kommentera

Poffa:

Jag börjar faktiskt bli ganska less på att vänta...

Vad gäller flyttandet så är svaret: nej, verkligen inte. Jag skulle inte stå ut i längden med att inte kunna se mitt lag. För övrigt ifrågasätter jag starkt om Göteborg verkligen räknas som utomlands.
Kommentera

knaskamilla:

Less på att vänta? Du är ingen riktig norrlänning du inte. Du har ju bara väntat två år, inte mycket längre än en kafferast.

För övrigt så räknas Göteborg som utomlands. Jag menar, det bor ju bara en massa tattare där (undra hur lång tid det tar innan Dragan och gänget hugger som kobror på det här sista?).
Kommentera

Poffa:

Ingen riktig norrlänning, säger du? Försöker du insinuera att jag verkligen borde stanna i Gbg, för mitt eget bästa? Förresten tar jag aldrig kafferaster, så sådana vet jag inte mycket om.

När du lade till parentesen i ditt inlägg tror jag att du utplånade chansen att någon Gbgare skulle hugga som en kobra på ditt påstående om tattare... ;)
Kommentera

Poffa: Vi bara skrattar o ler o ger igen efter kvällens match :)
Kommentera

knaskamilla: Apropå #27 och "hemkomsten" till Scandinavium

"Thomas Tynander: Jag hoppas han slipper bli hånad"

"Han hade lovat Frölunda att stanna, han hade sagt Ja efter muntliga förhandlingar "

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,555577,00.html
Kommentera

Salle:

Hoppas kan han naturligtvis göra, oddsen är dock rätt starka för att han blir utbuad, med all rätt.

"Every action regenerates a re-action!"
Kommentera

danoj:

"Every action regenerates a re-action!"

Undra om det stämmer in på de som tänker bua ut honom också?
Kommentera

Poffa: Äh, jag börjar redan nu med reaktionen: Buuuu på er! ;)

Har spelat en Bomb idag.
Självklart kommer jag att bli stormrik efter att följande resultat gått in:
BIF-LHC 2-6
VF-MoDo 1-5

En satsad tia på denna kombination borde väl ge....en skaplig utdelning.
Kommentera

Paddan:

Vinner ni med 5-1 idag så lovar jag att anmäla mig till nästa års upplaga av Göteborgsvarvet :)
Kommentera

danoj: Bäst du börjar löpträna redan nu ;)
Kommentera

Frölunda HC

35. LUNDQVIST, Henrik
Goalkeepers 15. SANDBERG, Mikael

1st Line 55. BÄCKMAN, Christian 23. SUNDIN, Ronnie
24. ANDERSSON, Niklas 30. JOHNSON, Jonas 71. KALLIO, Tomi

2nd Line 44. SALO, Sami 5. ALAVAARA, Jan-axel
21. ERIKSSON, Loui 26. PÅHLSSON, Samuel 31. AXELSSON, Per-johan

3rd Line 6. KOIVISTO, Tom 7. NIEMI, Antti-jussi
12. HÖGARDH, Peter 28. PLÜSS, Martin 22. ESBJÖRS, Jonas

4th Line 8. TUKIO, Arto
58. KARLSSON, Jens 20. LUNDQVIST, Joel 19. TOLSA, Jari
Kommentera

22. LINDSTRÖM, Joakim 4. ÖBERG, Jan 26. WENNERBERG, Mattias
4th Line 32. VIKLUND, Tobias

18. ÖBERG, Peter 40. GÄSTRIN, Magnus 27. STEEN, Alexander
3rd Line 5. JONSSON, Hans 8. HEDMAN, Oscar

12. SEDIN, Daniel 20. SEDIN, Henrik 17. WARG, Fredrik
2nd Line 6. ENSTRÖM, Tobias 33. HEDIN, Pierre

13. WEINHANDL, Mattias 39. SVARTVADET, Per 21. FORSBERG, Peter
1st Line 2. MUIR, Bryan 7. DAMGAARD, Jesper

Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
35. SALO, Tommy
Kommentera

Referee: Lärking, Christer
Linesmen: Sjödahl, Johan
Fredriksson, Conny
Kommentera

Detta blir en rysare. VF ser taggade ut och MoDo måste kliva upp ett pinnhål eller 2... Det såg dock bättre ut emot slutet. Kul att Lärking låter dom spela lite på kropp och inte drillar som han brukar.
Kommentera

Salle: Calle sa ju att "detta är två topplag och då är det bra att han inte blåser sönder matchen".

Så om det är t.ex BIF - MIF som spelar, ska man blåsa annorlunda då ?
Kommentera

Hälge: Varför skall han blåsa annorlunda när 2 andra topplag spelar?
Kommentera

Huge: Just nu är de väl inte topplag, men de kan ju bli. Jag reagerade bara på det han sa.
Kommentera

Hälge: Jag vet. Försökte bara spela lite indignerad... :-)
Kommentera

Hasse Hasse hasse
Kommentera

Hälge: Calle J är bra som kommentator men den var väl lite sned.
Kommentera

Salle: Jag tycker också att han är bra.
Kommentera

NuMo: Absolut. 2-0 upp för Frölunda och båda målen känns lite som bjudningar. Den sistnämnda givetvis. Det första målet var väl en misslyckad bjudning av Muir med en rensning mitt i slottet.
Kommentera

NuMo: Tyvärr så måste man hålla med. I sista minuterna (felaktiga offsideavblåsning emot N Andersson) såg det tom ut som om Hedman försökte täcka upp för Hasse.

Vart är arbetsmoralen från de senaste 2 matcherna? Det är ju bara 3:e & 4:e kedjan som arbetar. Blåställ på i 3:e så kanske vi kan få lite tryck & några chanser. Sen är passningsspelet inte bra. Att det kan skilja så mycket på bara några dagar.
Kommentera

Dragan 2k: När MoDo är så givmilda kan väl Frölunda bjuda tillbaka nån gång också. Ni måste ju göra skäl för ert uramerikanska tillmäle.
Kommentera

Salle:

En frapperande sak är hur illa man träffar pucken när man försöker avsluta. Det spelar ingen roll vem det är nästan. Foppa har heller ingen precision ikväll. Synd att det ska behöva bli så här jobbigt, har svårt att tro på en vändning.

Eller, vänta förresten..
Kommentera

NuMo: Jo det finns några stora hål i luften i scandinavium ikväll. Frågan är om dom fanns där redan före match och vaktmästarna glömt att fylla igen dom? Men dom borde ju hunnit det då dom inte jobbat nåt på båsdörrarna. :-)
Kommentera

Hel jävla otroligt!
Kommentera

NuMo: fan va starkt
Kommentera

Modoante:

Skit! Jaja. Det var friskt och rätt vågat i alla fall. Sedinarna känns fortfarande inte tillräckligt rejäla. Man får vara nöjd med en poäng trots allt.
Kommentera

Modoante: Friskt vågat i sudden också men tyvärr hälften vunnet. Snyggt av Påhlsson att träffa målet dock. Dock är man jävligt nöjd med en poäng med tanke på matchens utveckling. Samma dramaturgi som i FBK-matchen för nån månad sen.
Kommentera

NuMo: Mycket nöjda. Men varför 2 perioder innan man börjar JOBBA.
Dessutom mycket slarv i passningar och uppspel som man inte sett i de senaste 2 matcherna.
Kommentera

Salle: starkt att komma igen är nöjd med en poäng men måste säga att jag ser inte vitsen att ge frölunda bonuspoängen även om inte det spelar nån större roll för oss
Kommentera

Modoante:

Det är ju helt rätt att chansa, dessutom har dom ju vart grymt bra i PP på sistone.
Kommentera

Modoante: Vilket j-vla vansinne att ge bort en poäng till serieledaren. Spel 4 mot 3 räcker gott å väl för att göra mål... Mycket dåligt av Kenta måste jag säga...
Kommentera

Modoante: Hahaha, det är ju skrattretande - fy vad dåligt av MoDo och ta ut min Salo. Allt för att hålla Timrå borta från förstaplatsen. Fy hundan så osportligt gjort.
Kommentera

mike66: Äh, du vet vi är knepigt nog inte så dumma som vi ser ut. Det gäller ju att hålla er från att pinka revir där uppe på tabelltoppen.
Frågan är bara vad man lockar med för att få er att rusa nedåt tabellen?
Ett saftigt köttben?
En tall?
En nackad örn?
Kommentera

mike66: Haha. Ni jublade över ert mål mot Luleå. Pressad alkoholkål verkar vara en vanlig dryck i Kvissleby.
Kommentera

mike66: håller med dig tycker inte om att dom ger bort en poäng.
Kommentera

Frisco: Men hallå, det är var ju en helt annan match som inte betydde ett skit. Nu ikväll var det ju en viktig match med viktiga poäng som stod på spel. Det var ju enligt Calle J i C+-studion de två bästa lagen i Sverige som möttes i kväll...
Kommentera

Paddan: I möra så ska vi köra ifrån er igen...Örn - örn - örn...
Kommentera

mike66: ...och ungefär just där började motorn på Knallerten att hacka och den drog sin sista suck.

Jag tycker allt att Calle J är en väldigt förståndig man som har förstått hur allt hänger ihop.
Kommentera

mike66: Rätt av Calle. Det bästa laget mötte Frölunda ikväll. Örnnäbbarna från motorvägens skugga då säger du? Va säger jag.

Hockeyförbundet eller hockeyligan eller vilka det var som tog bort straffarna gjorde fel har det visat sig nu. Jag var förespråkare för att ha kvar straffarna alternativt ta bort både sudden och straffar. Håller på det fortfarande. Att bara ta bort straffar var det sämsta alternativet.
Kommentera

Frisco: Jo visst hade Calle rätt för än är vi i Timrå Världens bästa lag i Sverige och det är skillnad det.

Jag håller med dig när det gäller parodin i sudden-matcherna. Det här blev rena rama storidiotparodin. Ta bort sudden-spelet och dela "broderligt" på poängen.
Kommentera

mike66: Jepp, bort med suddenskiten. Fast skulle det delas ut 3-0 i poäng till det laget som vinner sudden så skulle det aldrig tas ut målvakter. Då skulle det i stället spelas med 3 backar och 1 forward i sudden:-)

Det är lite lustigt att ett lag vinner medan det andra spelar oavgjort.
Kommentera

Frisco: Man skulle få kriga om de två poängen i övertid.. förloraren åker hem med noll poäng. Då blir det mer fight om att vinna i full tid också...
Kommentera

Jag måste erkänna - jag såg sista perioden också, trots att jag lovade ria-ra att lämna arenan om vi fortfarande låg under efter andra. Skönt med en poäng, men FAN vad hafsigt de spelade ikväll! Och hade någon vikarie slipat deras skridskor, eller?
Kommentera

« · 446834 · »