Patrik Källstr:
Dert ser inte ut som att vi kommer att göra något mål den här matchen.
Allt kan ju bara bli bättre inför tredje, och att Modo bara ligger under med 1-0 är ju en vinst just nu.
Sköna bilder på Werner dom visar nu!
Berka:
Med risk för foliehatt men man undrar ju om Domarna har någon hemlig orden där dom bränner dockor med modokläder...
Redigerad kommentar
Berka: Visst, man får inte tackla i ryggen, men killen har pucken och är mjukare i kroppen än min mormor. Rönnberg har väl klagat på domarna precis hela matchen och får till slut utdelning. Han såg ju ut som en trotsig treåring när skröder satte in en perfekt tackling.
Redigerad kommentar
Berka:
Nya VD:ns ord är ju som balsam för öronen. Hon tar upp i princip allt som jag har tjatat om i åratal.
34. Bengtsson, Christopher | 36. Kempe, Adrian | 44. Hedberg, Edwin | ||||
12. Spina, Dave | 28. Forsberg, Kristian | 11. Önerud, Simon | ||||
3. Lehtivuori, Joonas | 2. Carlson, Albin | |||||
7. Tambellini, Jeff | 18. Ritola, Mattias | 10. Skröder, Per-Åge | ||||
41. Hedman, Oscar | 15. Cumiskey, Kyle | |||||
70. Kempe, Mario | 26. Påhlsson, Samuel | 13. Nordgren, Niklas | ||||
49. Regehr, Richie | 14. Hägg, Robert | |||||
30. Ullmark, Linus 48. Forsberg, Anton | ||||||
6. Olofsson, Victor (RW) |
Referee(s) | Morgan Johansson, Mikael Sjöqvist | |||||
Linesmen | Henrik Pihlblad, Emil Ryd |
Berka: Kempe satte väl en skitsnygg straff mot Brynäs första säsongen och hade väl en eller ett par till dyngsäkra, men efter det har det gått troll i maskineriet.
Säkerligen en hel del självförtroende. Du som spelat hockey vet ju att när man har självförtroendet så sker allting liksom "naturligt", medan när puckarna inte vill in så börjar man fundera. I hockey går det för fort för att man ska hinna "tänka" innan man tar ett avslut, det måste ske på instinkt eller via "förlängda ryggmärgen".
Possler under hösten är ett typexempel på en spelare som inte funderar, utan bara drar till när ett läge dyker upp:)
Bad_Brett: Jo, fast då kanske du bara uttryckte dig bättre än mig.
Jag tycker att han var medioker av den anledning du nämner. Inte att han egentligen saknade teknik eller styrka. Det var väl i sådana fall skridskoåkningen som kunnat vara bättre.
J F K:
Jag håller inte riktigt med dig angående Madsen. Jag tycker det är precis tvärtom, nämligen att han rent färdighetsmässigt är rätt komplett som spelare, men hämmas av enormt dålig spelförståelse: Forecheckar i fel lägen, passar i fel lägen, skjuter i fel lägen, missar markeringar etc.