1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507164 inlägg · 4104 ämnen

Frölunda - MoDo 27/12-06

« · 805515 · » Till forumet

Frölunda - MoDo 27/12-06
"Vi får se hur han ser ut när han kommer på annandagen. Men det troliga är att han spelar redan på onsdag hemma mot Modo.
Kommentera

Sv: Frölunda - MoDo 27/12-06
Frisco: Julbocken?
Kommentera

Paddan: Äh, nån finne som Frölunda värvat.
Kommentera

Frisco: Jaså, det duger inte med egenproducerat? Jäkla svenskhatare...
Kommentera

Frisco: En ramsa snodd av Mikael Wiehe "Kahnberg är till... för att flyttas"
Kommentera

Angående värvningar är det någon som hört något nytt om MoDo ska ersätta Pasi eller så?
Kommentera

Frisco: Tro om det är sviterna av julmaten och julspriten som gör att denna artikel är så omfångsrik och intressant.
Kommentera

Paddan:
Det var längesedan jag läste en så intressant artikel...... 
Kommentera

Sannes: Jo, man får ju verkligen tränga in bakom mannen myten målvakten Freddan och får reda på vilka komplexa frågeställningar som rör sig i hans huvud.
Kommentera

Paddan:
Märkligt att människan inte kunde få fram mer text än så, kunde väl slängt ihop någon rad om skadeläget eller något annat som rör laget.
Brukar det vara så glest med text annars.....
Kommentera

Har ett svagt minne å dåligt minne ..men jag hadde för mig att Frölunda -Modo skulle tv sändas..nu skall den inte det.....
men nånstans så har jag för mig att det fanns i canal + lista ..
har jag fel som vanligt eller..?
Kommentera

Gusse: hmm hittade en gammal lista ..Den skulle inte tv sändas ..
så slut på den monologen ..
Kommentera

Dagens Blåsta

Frölunda HC - MODO Hockey
HD Christer Lärking, Solna
LM Henrik Jansson, Göteborg
LM Johan Sjödahl, Göteborg
Kommentera

Gusse: Först träning i Arenan idag 11,00-12,00
Kommentera

Frisco: Ajaj, ingick det i priset att ni måste vara med på träningen också? Tja, Morrison behöver väl lite tacklingsträning...
Kommentera

Paddan: Äh. Struntar i dagens träning. Man kan ju inte se på hockey hela dygnet. Det får räcka med kvällens match.
Kommentera

Frisco:

Nä, nu ska jag lämna hemmet och åka hem...för att sedan åka till Gideå och åka till Göteborg.
Kommentera

scim: Kom ihåg: "After a big hit, please raise your opponents in an upright position"

Hey Ho MoDo!

Kommentera

Ho ho!

Julen är slut nu. Det är ju match idag.

Vi sätter på lite passande musik till aktiviteten här inne.

www.youtube.com/watch?v=s4nA_-PxeIo&mode=related&search=
Kommentera

hellge: Ah, Pink Floyd, vad trevligt. Det skulle ju kunna funka med denna också.

Bara att hoppas att vi nu kan plocka sönder Frölundas lagmaskineri och själva börja visa glimrande spel på isen.

"Per-Åge Skröder, se så han glöder
Ännu ett härligt mål och ett glädjevrål"

Kommentera

wap.hockeysnack.com
Hasse och Justin sjuka. Vi har landat i alla fall.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
På väg till Gbg, vi får åka med spelarbussen. Som vanligt är det kallt och blåsigt här på Sveriges baksida.
Kommentera

Poffa:

Hur mår Steen? Hockeysverige.com hade honom som skadad.
Kommentera

Paddan:

Ja eller....

Mother do think they drop the bomb, eller kanske borde tesxen göras om så att det börjar med Poffa istället.

www.youtube.com/watch?v=w8ZobKWGCrc
Kommentera

Poffa: Det var säkert Shinzawais kompisar som smittat ner Justin när de försökte tackla honom. Har scim lekt crooner även på denna resa?
Kommentera

Fick höra på väg till flygplatsen (jo, jag vände hemåt sen igen) att Bak-Axels far och dotter haft magsjuka på sistone. Vi kan ju alltid hoppas att det smittat av sig på lämplig mängd Frölundaspelare.
Kommentera

Någon som hört något nytt om någon ny förstärkning till MoDo ? Weinhandl vet jag om men ingen annan som det spekuleras om ?
Kommentera

Cyklob:

Fråga Poffa!

Han har nog snart någon bomb att släppa ;-)
Kommentera

Cyklob: Inget konkret

"Modo fick de slantar man begärde för att släppa Tuominen och nu jobbar klubben hårt för att komplettera truppen. Med tanke på att den finske forwarden inte längre finns på lönelistan finns nu ett annat handlingsutrymme, vilket innebär att klubben kommer att göra som många andra; förstärka under januari månad.

HÖGT PÅ ÖNSKELISTAN
I likhet med sportchefen Erik Holmberg gör Fredrik Andersson ingen hemlighet av att Mattias Weinhandl står högst upp på önskelistan:
– Han är naturligtvis en av de första vi skulle vilja komplettera truppen med och vi har bra kontakt med honom. Men frågan är om inte han kommer att fullfölja säsongen där borta. Vi får se, men det känns faktiskt så.
Helst en högerfattad, men framförallt en forward som smälter in i gruppen och snabbt kan ta till sig spelsystemet. Så ser kravspecifikationen ut och innan Holmberg ropar hej får Lückner och Andersson klara sig med det som finns."

Kommentera

Poffa: Det förklarar lite. Justin var nämligen och handlade mat på Coopen vid 13-tiden. Tyckte det verkade lite tajt med tanke på avgång och så.

Han var ordentligt påbylsad med mössa och halsduk så en förkylning är väl trolig. Hans flickvän, OJ vad liten hon är förresten, var lika påbyltad hon. Sen såg Justin väldigt annorlunda ut med glasögon på, såg nästan lite mesig ut.

Kommentera

Poffa: Skit också, vi som hade så "bred" trupp.
Kommentera

shinzawai:

Bäst vi tokvärvar några gamla avlagda slovaker, eller finnar som inte platsar i andra lag!!

Agera Ecke!
Kommentera

Niklas Sjödin gör debut i elitserien ikväll. Är ganska säker på att Foppa är skadad och det är anledningen till att Tobias Forsberg inte spelar i fjärde line. Ska verkligen Öhman spela forward? Personligen hade jag då hellre valt Meander eller Lindholm till fjärdekedjan.
Kommentera

Martin S: Någon som förresten vet med hur kort varsel som MODO kan kalla hem Dallas och få ha spelklar?
Kommentera

Martin S: Det bör väl vara så att Öhman är sjunde back, men vem vet.

27. SJÖDIN, Niklas4. HELLSTRÖM, Mattias43. ÖHMAN, Niklas 
 4th Line 

19. PETTERSSON, Mikael20. STEEN, Oscar18. ÖBERG, Peter 
 3rd Line35. HEDIN, Pierre8. HEDMAN, Oscar 

59. DÖME, Robert39. SVARTVADET, Per33. NILSSON, Johan 
 2nd Line32. VIKLUND, Tobias3. TIMANDER, Mattias 

10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas28. HORAVA, Miloslav 
 1st Line6. ENSTRÖM, Tobias38. ANDERSSON, Adam 

Goalkeepers30. ZAJKOWSKI, Mikael 
  60. KRIZAN, Karol

Kommentera

Martin S: Det är som vanligt transferpapper som måste skickas in. Tar väl någon dag?
Kommentera

MODOJohan: Förut var det väl som så att juniorer kunde gå och komma som de ville? Iallafall ett visst antal utnämnda innan säsongen? Är detta helt borttaget?
Kommentera

Martin S: De så kallade rosa övergångarna, var inte de bara med under transferfönstrens tid... eller minns jag fel?
Kommentera

Martin S: Jag vet inte det. Men nu är det väl så att en övergång inte ska kunna ske bara huxflux. Det drabbar ju den andra parten också. Övergångarna måste väl nästan godkännas, så vitt jag vet.
Kommentera

MODOJohan:

Niklas Sjödin från Härnösand lirar ikväll. Min känsla säger att Modo åter igen börjar vinna terräng i Hernta. Du sa ju att härnösand bör ses som förlorat område med modoögon.

Medelpadingarna är ju trots allt lite tanigare, lite fulare, lite dummare och lite fattigare. Kanske har Herntingarna insett vilka som är storebror och lillebror.

På tal om Härnösand. Stan har i mina ögon Sveriges absolut schystaste byggnad: Sambiblioteket. Upp med stället på UNESCOS världsarvslista vet ja.

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=2711&rows=5
Kommentera

hellge: Jo, mycket spännande. Niklas växte upp ett par stenkast från mitt barndomshem och jag har sett honom på Högslätten sedan han kunde anses som en talang. En spännande spelare tycker jag, dock så kan vi nog inte förvänta oss något spektakulärt ikväll (Hoppas jag har fel)

Jag tror som du, att vi börjar återfå den dragningskraften från hernta igen. Det finns sparkapital att hämta här.

Sambiblioteket är grymt! De har även ett förstaklassiskt café. Café Samba.
Kommentera

hellge: När skall vi börja ta in de norra förorterna som vårat upptagningsområde. Både Sundström-pajka samt Nevalainen (som väl redan har syrran sin här) vore ju schyssta tillskott inför framtiden.
Kommentera

MODOJohan:

Apropå Sjödin

En panorama

www2.harnosand.se/amapp/kartor/site_panorama/biblioteket.htm

och en fet-bild

www.miun.se/upload/forvaltning/INFO/Bilder/pressbilder/Harnosand151.jpg

Roligt att en sån liten stad har ett så grymt biblotek. Härmed rekommenderas några andetag i Sambiblioteket med luft som luktar gamla böcker. Det är bra för hälsan, den intellektuella delen.
Kommentera

Salle: Den där Sundström-pajka har redan tackat nej till MODO once.
Kommentera

Martin S: Det finns många som sagt nej i historien men ändå slutat jakande. Både fet som dryg.
Kommentera

Salle: Jag ser det som en tidsfråga. Björkar är dessutom överskattade, ja förutom hon islänskan.

Iperialism är inte alltid så trevligt, men när det gäller Modo luktar det som nybakta bullar.

Jag tänkte också på dessa Lövenlirare när jag såg småkronorna igår. Nog vore det snart tid att införliva dessa i vår perfekta organisation.
Kommentera

Salle: tänker du på Göran P och Carl B?
Kommentera

hellge: Hälften rätt.

Screamer igång och matchpulsen börjar öka.
Forza MoDo!

Kommentera

hellge: Rahimi är ju redan under kontrakt med Vancouver så då återstår väl Hellström och Nevalainen. Med tanke på att det också ska beredas plats för den största backtalangen genom tiderna i föreningen så ser jag inte direkt vart vi ska stoppa in Alexander och Nevalainen.

Alexander Hellström är förresten barn till han Hellström från Umeå som var med i robinson för en himla massa år sedan. Han var väl fd yrkesmilitär eller något sådant.
Kommentera

« · 805515 · »