Salle:
Ändå hade dom ändrat texten vid det tillfället. När jag gick in direkt efter matchen på Text-TV så stod det att Foppa "tog en smart men ful utvisning när han i egen försvarszon fult crosscheckade Pebben, men på det sättet räddade Modo från ett baklängesmål"
Ännu mer fel kan man säga ;-)
Satt och läste GP i morse till hotellfrukosten. Där i fanns en krönika om matchen i allmänhet och Frölundas utsatta läge i synnerhet. Har kollat på GP:s hemsida men den verkar inte finnas utlagd i nuläget.
Det konstaterades att Modo vann rättvist, att Foppa lyfter Modo som lag, även om han är poänglös och att Frölunda är på väg mot ingenmansland. Krönikören, som jag tappat namnet på, trodde i alla fall att Modo kommer ligga före Frölunda när vi spelat 55 omgångar.
Sedan skrevs det en del om slagsmålet. Han citerade Dahléns kommentar om att Hinote var före Kudroc ut och påpekade att det istället var Madsen som var först ut och att Hinote bara åkte dit eftersom Kudroc åkte dit före.
----------
Uppenbarligen missade jag en riktigt bra match. Trist att Karlskoga är en sån jävla håla. En krog har inte betalt TV-avgiften och därmed fått Canal Digital avstängt, de andra har inte sportsändningar. Hotellet har Basutbudet från Boxer, men den bilden bara hackar för det är så dålig mottagning. Och trådlöst internet är en modern fluga som man inte riktigt fått att fungera här än.
Redigerad kommentar
Peter Forsberg tog en matchavgörandeosså avslutas det med...
utvisning i mötet med Frölunda. 3-2
till Modo sedan Forsberg i slutet
hårt och smart crosscheckat Per-Johan
Axelsson som var på väg mot anfall.
Salle:
www.youtube.com/watch?v=u4BdJBefI6IHär ser man att Hinote är sist in i situationen, medans Madsen tar ett extravarv innan han betämmer sig för att delta..
Salle: Ja, va fan, Kudroc liggger ju underst i högen när Hinote kommer in i fighten..
spud: Sista stycke på Sportsday är intressant:
Nå, alla inblandade slapp undan avstängning, något som i slagsmålsrädda Sverige egentligen är obegripligt eftersom det är när spelare hoppar in från båset som riktigt obehagliga scener kan inträffa."
Mycket trevligt om det är så.
Nikki Nine: Hinote är skön i sin replik:
"Hinote bara log när han fick höra slovakens "löfte".
- Spelar man min typ av hockey så får man höra ett och annat. Rädd? Haha, nej, verkligen inte. Slår han ut tänderna på mig och han får fem minuters utvisning så gör vi mål, jättebra."
Honken spelade som man är van att se modos målvakter göra, osäkert och ihopkrupet.
Stensäker vinst för Modo och Frölunda kanske borde fundera på ett tränarbyte också för Dahlen får verkligen inte ut mycket ur sin (elitseriens dyrast?) trupp.
Kanske det kan bli lite spänning runt slutspelssträcket trots allt och vi ska nog inte helt räkna ut Timrå heller...
Kudroc borde stängas av 25 matcher för filmning och hot..