1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507680 inlägg · 4105 ämnen

Frölunda - MODO Hockey 2010-12-09

« · 1318658 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-12-09
Paddan: Som vanligt tappar vi när vi kliver på för mycket.
Kommentera

NuMo:

Bort med Tarkki, den där måste han ju ta! Ett tamt klent avslut av Andersson.

Juniorerna har varit bäst hittills.
Kommentera

Snyggt av Jesper O. Nu fick vi lite doft av vad han kan.
Kommentera

NuMo: Meh, blev ju riktigt uppspelt av våran positiva start, tyvärr dalade det betänkligt. Jao, jao, vi är med i matchen.
Kommentera

Gustafsson:

Vi ser trötta ut. Det är ofta väldigt varmt i Scandinavium, så det blir väldigt svårt att orka i 60 minuter.

Juniorkedjan är matchens behållnings så här långt, synd bara att tabellplaceringen är så dålig att tränarna knappast kommer våga ge dem speciellt mycket förtroende i slutet av matcherna.

En liten iaktagelse: Jag undrar vem snillet var som beslutade att man skulle trycka "J. Westin" på Jens tröja. Precis som någon bugg i ett gammalt hockeyspel. Humor på hög nivå.
Kommentera

Matchbilden känns igen. Modo börjar bra, skapar chanser och borde ha gjort två-tre mål. Istället mål i baken och uppförsbacke. Om vi bara hade haft några spelare med killer instinct.

Att juniorkedjan är bäst är både roligt och skrämmande.
Kommentera

Bad_Brett: Det är ju för att man ska kunna se skillnad på honom och hans bror, John Westin. :)
Kommentera

Bad_Brett: Det är ju för att de ska kunna skilja mellan #2 J. Westin och #2 Jo. Westin
Kommentera

Gustafsson:
lol
Kommentera

Nenne: Att det skall vara så svårt att göra mål.
Kommentera

NuMo: Jag tycker tyvärr att Ahrling är alldeles för dålig i egen zon för att ha något i elitserien att göra i dagsläget.
Kommentera

Det var den matchen det. Vi kanske borde börja med konståkning eller annan bedömningssport, för mål kan vi ju inte göra oavsett hur öppna lägen vi får.
Kommentera

Wayne Gresky: Men fy fan vad ledsamt det här är.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, nu stöp han utan anledning. Såg lite roligt ut faktiskt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Var är Josefsson?
Kommentera

Medräknat denna match har vi gjort två mål eller mindre i 15 av 28 matcher. Man kan ha vendettor mot vår målvakt om man vill, men det är pinsamt uppenbart var problemet ligger.
Kommentera

Nenne: Ont i foten.
Kommentera

Nikki Nine: Anfall är sämsta försvar.
Kommentera

Nikki Nine:
Har du mer information, är det sen förra matchen för visst stod han med idag?
Kommentera

Nenne: Han har spelat med en skadad fot några veckor, sprutorna tar inte längre. Om jag förstått rätt.
Kommentera

Nikki Nine:
Ok, tack..
Kommentera

Nikki Nine: Tycker helt seriöst att Skröder och Susse ska ta en time-out med hockeyspelandet och fundera över vad de vill göra med sina karriärer. De tillför ingenting just nu.
Kommentera

h o c k e y : Tycker helt seriöst att vi inte ska plocka bort spelare ur truppen utan lägga till.
Kommentera

h o c k e y :
Nu tycker jag att du överdriver, de har precis som kuben skärpt till sig..
Kommentera

Kuben är 5 plus idag, wtf?
Kommentera

Vad less man blir på hockey ibland asså.
Kommentera

Nenne:

MoDo är ett allsvenskt lag i dagsläget, det är ingenting att hymla med. Svågerpolitiken tycks till slut ha tagit ut sin rätt. Man valde att ge superkontrakt till gamle stortjänare vilket förstörde ekonomin, man satte sin sparkade andretränare som sportchef och man lyckades döda ishockeyintresset genom att bland annat stänga ner det officiella forumet (i ett desperat försök att censurera vissa obehagliga sanningar).

Klubben gör ett så amatörmässigt intryck på många plan. Idiotiska uttalanden i media, en souvenirbutik som ser ut som en loppmarknad och en enorm övertro på sin egen kompetens.

Jag lider så oerhört med spelarna som verkligen gör sitt yttersta i match efter match. Länge var inställningen på isen ett problem, men nu gör de verkligen allt de kan för att vinna och bjuda publiken på underhållning. Men det finns ingenting att göra i dagsläget. Även om man lyckas kämpa sig till poäng lite då och då, så går det inte att spela med ett backpar och två kedjor som håller Elitserieklass. I dagsläget har AIK ett starkare lag på pappret, det säger lite.
Kommentera

Bad_Brett:
Håller med till 100%, jag ber till voodoogudarna att man har en plan för fortsättningen. Gillar dock tränarna och kämpaglöden, räcker dock inte långt...
Kommentera

Bad_Brett:
Jaha, det är därför..
Kommentera

Malen kanel!
Kommentera

Nenne: Anton Byström är faktiskt pure class. Han måste få ett A-lagskontrakt.
Kommentera

Jävla Kvalserie fan asså
Kommentera

Bad_Brett: Ja, att ni lyckades få forumet stängt var starkt av er. Sen att ni (kanske inte du personligen, men delar av den "grupp" du tillhör) mailar Trollsås om att "ta över" officiella forumet är ganska lustigt. Egentligen inget jag vill diskutera så jag lämnar det där, men sluta gnäll om att de stängde ner forumet när det var ni som orsakade det.

Oj, ett mål.
Kommentera

NuMo:

Byström är bäst på plan. Jag vet inte om det är positivt eller negativt. Han verkar i alla fall vara en riktig talang.
Kommentera

Djurgården leder. Kan vara nio poäng upp efter lördag...
Kommentera

Sawchuk: Det brister i kvalitet i laget. Ja vi har skador och avstängningar på några nyckelspelare men det drabbar de flesta lagen någon gång under säsongen. Nu börjar Feddan hänga löst tycker jag. Av de dyrare värvningarna har Ritchie och Tollefsen varit utmärkta men Tarkki är en besvikelse, Dimitrakos och Cook blev praktfiaskon och de andra två klassvärvningarna det fanns pengar till har inte ens blivit av.
Kommentera

Nikki Nine:

"Lyckades få forumet stängt"? Har du en skruv lös? En klubb som inte klarar av att ta saklig kritik (ja, för det var den som censurerades, samtidigt som hot och dylikt lämnades därhän), vare sig det handlar om att sportchefen blandar ihop namnen på potentiella nyförvärv eller var indirekt inblandad i våldtäktshärvan i Bjästa, hör inte hemma i Elitserien, så är det bara.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, kämpar och sliter det gör de och vi spelar riktigt bra framåt långa stunder. Tyvärr saknas flytet/skärpan/spetskompetensen i avsluten. Riktigt kul att se juniorerna med Byström i spetsen idag, vilken lirare.

Får vi tillbaks Ritchie och kan landa ett par spelare av högkvalitet (var fan de nu finns) så tycker jag ändå att slutspel känns fullt rimligt.
Kommentera

Bad_Brett: Det tråkigaste av allt tycker jag är att du är så pass duktig på att formulera dig att personer faktiskt kan tro det du skriver också är sanningen.

Vilket trams rent ut sagt. Finns ingen, jag repeterar ingen dom fått något kontrakt som äventyrat MODOs ekonomi. Sluta upp att fara med påståenden som du faktiskt inte har en blekaste aning om.

Däremot finns det andra saker dom sköts undermåligt då det gäller den ekonomiska biten, men det är en annan sak.

Vissa har otroligt svårt att släppa det dom varit, MODO försöker väl för allt i världen att göra de rätta sakerna men det kommer att ta tid. Vi kommer säkert att få slita hund för att ta oss till slutspel denna säsong, men jag tycker att man är på rätt väg då man MÅSTE generationsväxla.
Kommentera

Wayne Gresky:

Det stämmer, och jag tycker på grund utav det att vi spelar på fel sätt. Vi borde spela mer som Frölunda gjorde idag (och andra lag gör mot oss, dvs kontra) för att få klarare målchanser. Hockey är ingen bedömningssport, utan det handlar ju om att göra mål, så hur mycket vi har pucken eller hur många skott vi skjuter spelar uppenbarligen ingen roll om vi inte gör mål.

Bad Brett: Du är välkommen att tro att ni är oskyldiga om du vill det, jag har inget intresse av att diskutera det med tanke på att det inte går att få ogjort. Är bara trött på gnället. Som man bäddar får man ligga, eller vad heter det. För övrigt har varken AIK, Brynäs, Frölunda, Färjestad, Linköping, Luleå, Skellefteå eller Timrå något officiellt forum.
Kommentera

Bad_Brett:
Bara Hållberg är kvar i laget så är Nikki Nine nöjd. Jag tror att det är dags att vakna lite för några insnöade fans. Jag är orolig, men då vet jag inte vad som är på gång. Vill 5-6 internationella toppspelare lira i MoDo innan jul eller?
Kommentera

qwertas: Jag ser Ecke som en stor skurk här. Vi skulle ha börjat generationsväxla redan efter 2007-2008. Istället bands veteranerna upp på riktigt dyra kontrakt. Freddan hade ett riktigt jobbigt läge att ta över i, men tyvärr har han haft lite för dålig träffbild på årets värvningar för att det ska gå att friskriva honom från ansvar.
Kommentera

qwertas:

Så du menar att Wernblom, Warg, Hållberg, Svartvadet och Salomonsson tjänade kaffepengar? Tror du att de tre sistnämda tillsammans med Sundström hade avstått från lönen (som ifjol) ifall den inte påverkade klubbens ekonomi nämnvärt?

Jag har för mig att "Ecke" till och med gick ut och meddelade att pengarna var slut efter att man hade förlängt med Salomonsson och Steen, någonting som man givetvis aldrig skulle ha gjort.
Kommentera

Nikki Nine: Den direkta anledningen var ju att ett par på kansliet som bor i Bjästa tog illa vid sig av skriverierna och tyckte att det var jättehemskt när folk skrev att det var dåligt att många bjästabor tog serievåldtäktsmannens parti.
Kommentera

Icing-Ove: Ursäkta?
Kommentera

Icing-Ove: Att kritisera spelare är helt i sin ordning, likaså att kritisera Freddan för en del av sin val. Men att komma med rena osanningar för att få din egen känsla att framstå som någon form av sanning, det blir så otroligt fel.

Freddan skall ha sin del av hyveln, vissa spelare borde man inte skrivit nya kontrakt med. Av de nya spelarna så är det väldigt lätt att hacka på med facit i handen.
Kommentera

Nikki Nine:

"Som man bäddar får man ligga"

Detta påminner mig om en anekdot som min mor alltid brukade dra:

En liten flicka har ständig oordning och håller aldrig reda på sina saker. En vinterdag när hon ska gå till skolan och har slarvat bort sina vantar så säger hennes mamma: "Nej, nu har jag fått nog. Jag tänker inte och springa och leta efter dina saker mer", varpå den lilla flickan svarar: "Jaja... SKYLL DIG SJÄLV OM JAG FRYSER".

...Och det ligger mycket i den historien. Givetvis var det trevligt att skriva på det officiella forumet, men det är knappast någonting jag ligger sömnlös över nätterna. Men för MoDos del, som har tappat publik för varje år som har gått efter guldet, är det givetvis av yttersta vikt att försöka hålla en god relation med supportrarna. Och enligt min mening är ett obefintligt souvenirutbud, värdelösa reportrar (Hasse) och nedstängda mötersplatser inte rätt väg att gå. Men du kanske tycker annorlunda?

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Ja, jag påstår inte bara det utan jag vet att dessa kontrakt inte påverkade MODOs ekonomi nämnvärt. Den påverkade möjligtvis spelarbudgeten de åren dessa killar spelade, inget mer.

Som jag skrev finns det andra saker som spelat in här men det är som sagt en helt annan sak.
Kommentera

qwertas:

Om man lägger alla pengar i budgeten på spelare som spelar en tråkig ishockey, samtidigt som de sportsliga resultaten uteblir, då är det klart att kontrakten har påverkat MoDos ekonomi nämnvärt.

Vi ser ju till exempel att MoDo helt plötsligt hade råd att värva Dimitrakos och Ritchie nu när kontrakten på Salomonsson, Steen och Hållberg har löpt ut.

Jämför med hur Färjestad tog sig igenom krisen när Jönsson och Nordström började bli till åren.
Kommentera

« · 1318658 · »