NuMo:
Fast samtidigt är det uppenbart att utespelarna inte litar på Ahlsenfelt. Istället för att ligga nära kryper de närmare och försöker rädda skotten själva. När du har en målvakt som inte kan stoppa en badboll så är det svårt att få försvaret att fungera.
Var det i Svenska Hjärtan som Torsten något upprörd startade gräsklipparen mitt i vintern? Man kanske skulle gå ut och klippa lite gräs?
Sawchuk:
Samuelsson bör väl först och främst syna sin egen del i detta, maken till bedrövlig coaching har jag aldrig varit med om.
Redigerad kommentar
Monno:
Tyvärr lirar Viktor Fasth i Tingsryd nu, annars hade ju det funkat...
Patrik Källstr:
Uffe kunde inte ge någon intervju, han har låst in sig på toaletten.
Patrik Källstr:
Officiellt så heter det officiella...
Tollefsen gick till Färjestad för att han ansåg att de är en bättre klubb och han vill vinna guld. Färjestad förlorade mot Rögle. Modo möter Rögle på Lördag. Modo släpper in minst 4 puckar per match
Det måste ju betyda katastrof?
NuMo: Vi tar iaf en poäng ikväll, fast man kan ju inte vara nöjd ändå!
arnio:
Inte om man släpper in sju.
Förmodligen enda matchen Modo kommer att göra sex mål i vinter om det inte kommer in NHL spelare.....
Och ändå kan man inte vinna :P
Redigerad kommentar
Berka:
K-Fop skulle lika gärna kunna ha ett metspö i händerna då han spelar, det skulle matcha hans talang.
NuMo: Nä men seriöst nu..
Att förlora match efter match är inte bra. att tappa en sån ledning är miserabelt, att sen uffe spelar dom sämsta spelarna så ofta, att han inte tar timeout och sen bara spelar av machen är en gåta?
Stark att tappa en sådan komfortabel ledning
Åtta mål på de två senaste matcherna och två poäng! Det är ta mig f-n en prestation det också.
NuMo:
Det komiska är, att trots att Tellqvist inte vad dominant på något sätt, så gjorde han ändå den första stabila insatsen på många år i MoDo. I en intervju före säsongen sade han själv "Jag hoppas att jag ska ge MoDo lite trygghet i målet". Utöver detta hade vi en talangfull juniormålvakt.
Men vad händer? Tellqvist får inte förnyat kontrakt och Forsberg lånas ut. Istället väljer Näslund att satsa på två helt oprövade målvakter. Ahlsenfelt sitter dessutom på ett mycket lukrativt kontrakt enligt oberoende uppgifter. Vilken fantastisk fingertoppskänsla.
supertr?tt: Har man tagit bort timeouten?
Jag vette fan vad Ulf håller på med. leder man med 3 mål när det är enhalv period kvar så måste man kunna förstöra resten av matchen, rent taktiskt.
Alla skall stå framför spegeln och skälla på den fula jävel de ser där.
Monno: Har inte sett matchen själv, men släpper man 7 puckar då har man de tungt.
Jag hoppas man sparkar uffe omg. för jävlar vad han coachar dåligt
bj21:
Fy faan vad dåligt.
Bara att hoppas att hockeyligan blir tvingad att ändra sitt beslut.
Får K-Fop spela en enda match till måste det fan bli uppror. Han kostar Modo matchen både med sin idiottackling då Frölunda gör mål i pp efter samt sitt otroligt värdelösa spelsinne vid 6-6 målet.
Tänk positivt, snart kommer 3 poängarna! Och sen när vi är på gång så skriver Zetteberg på för Modo, i media slänger han ur sig:
"Modo är en bättre förening än Timrå och här kan jag vinna guld. Dessutom har dom finare stad och arena. Det ska bli skitkul!