1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13

« · 2820642 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Modo-Målet:

När jag ser på tredjemålet, om det nu är det där frölundaspelaren missar dragningen, och ser vad som händer med pucken fram till Ek så fattar jag faktiskt inte hur han skulle ha tagit den.

Däremot så är det ju fortfarande så att Frölunda får skapa chansen med spelaren som har hög fart mot mål och de är på pucken och de tar returen.

Det är ju utespelarnas roll. Det är inte den sista nödvändiga personen som skall hindra något av det. Det är uselt försvarsspel av utespelarna enligt mig.

Men vi kan ju bortse från allt det och bara isolera att pucken gick in.
Kommentera

Rulltårtan : Hur definierar du crosschecking? Är väl ett skolboksexempel?
Kommentera

Thors 22: Samtidigt kan man fundera över mönstret att vi har svårt att ställa om vid ny fas. Släpper in mål efter 1:18, sen släpper vi in mål 1:41 efter reducering och sen så släpper vi in mål 1:49 efter nästa reducering. Gör vi det tillräckligt bra som lag där, speciellt när man vet att det är ens andremålis som står?
Kommentera

grimiss: Vi gnuggade på framåt men OEK behöver jättemycket hjälp. Går fortfarande att vända…
Kommentera

Modo-Målet: Vi får agree to disagree helt enkelt. Det blir för tydligt att han inte är med i matchen och förflyttar sig för sent dessutom.

Slog över till HV-matchen nu och HV ser verkligen uppgivna ut.
Kommentera

Vikingmodo : dom bästa målvakterna har ju 360 graders synfält typ. Olle verkar ha högst mänskligt synfält.
Kommentera

Rödluvan: Jag är inte beredd att hålla med. Jag tror han är fokuserad till den grad att han låser sig själv och presterar under den nivå han kan hålla. Studsen är en sån studs som i majoritet, när den väl händer, blir mål.
Jag hävdar inte att Eken är kung. Han gjorde bort sig på 3e målet och vet nog om att hans dagar i MoDo är räknade, vilket knappast hjälper hans prestation till det bättre.
Kommentera

Dundee: Jag tycker inte det är en regelrätt tavla, då sargstudsen är konstig men det är väl ett typiskt mål en halvbra/halvdålig keeper släpper in.

Vet att nån sa nån gång att de bästa målvakterna är de som är superfokuserade helt enkelt. Olle var minst sagt inte fokuserad riktigt där
Kommentera

Rulltårtan : Han filmade inte däremot kunde domaren släppt den.
Kommentera

Dwight: nej den var fel precis som crosscheckingen på filmaren Jasek!
Kommentera

Om HV skulle vara avhängda... Tror ni att Anton Blomqvist är så cynisk att han skulle få för sig att skicka någon på Lassi i vår match mot HV? Play dirty.

Mardröm!
Kommentera

Dundee:

Karlin har ju ställt honom där oavsett. Jag vet att han inte är lika bra som Lehtinen, men det verkar som att det hade varit bättre att ställa en ännu sämre målvakt i kassen. Att vila Lehtinen är ett medvetet val för viktigare matcher som Karlin gör. Det kan man ju ha olika åsikter om, men det är ju liksom inte förbjudet för vem som helst av oss att bli SHL coach.
Kommentera

Domsjö: Problemet är ju ofta att vi är för gästvänliga runt mål. Hade vi inte varit skakiga i BP så hade man gärna sett Andreas Pihl knyta på sig skridskorna igen.
Kommentera

Domsjö: Vi gör en riktigt bra match, men som sagt ska man slå ett så här bra lag borta håller det inte med att bjuda på åtminstone 2 mål ska OEE ha alla dagar i veckan får ej gå in.
Kommentera

Rulltårtan : Vad ska han förklara? Att det inte kan bli en holding om man inte håller klubban?
Kommentera

Rödluvan: Du har helt rätt, finns ingen målvakt som släpper första stolpen sådär tidigt.
Otur med skarven men samtidigt tjuvar Olle.

2 dåliga saker.
Kommentera

Rurik: Det är ju en knepig sargstuds. Däremot är det ett klassiskt skitmål som vi inte riktigt har råd att bjuda på idag. Tycker annars Modo än en gång bjuder upp till kamp, men man får väl räkna in nån torsk emellanåt.
Nu hoppas vi på medstuds i sista och nån poäng.
Kommentera

Modo-Målet: Jag är ledsen men där bevisar han att han inte är fokuserad alls. Han måste vara tät där och vara beredd men står och tittar åt andra hållet. Helt bedrövligt.

Efter att ha tittat på det igen har han dessutom tid på sig att ställa om.
Kommentera

modomille:

Pucken tar i sargskarven och studsar rätt ut på fel sida om buren och ställer Olle.
Kommentera

Hur kan ni säga att det inte är en tavla undrar jag? Han har ju 0 koll vart pucken befinner sig står och kollar helt åt fel håll. Nä tyvärr han är ingen shl målvakt på långa vägar. Går alldeles för fort därute för honom. Allsvenskan rimlig nivå där kan han nog tom vara en första målis i ett lite sämre lag.
Kommentera

Dexter :

Statistik förbannad statistik. Tur att han inte är homosexuell.
Kommentera

Dexter : Vi hade ju haft den här matchen kvitterad eller kanske möjligtvis varit i ledning om Olle hade stått upp på de målen han skulle haft. Sista klart värst.
Kommentera

Dexter : Haha han är så satans värdelös, när han ÄNTLIGEN får chansen att visa vad han kan så är han åter igen rent jävulskt värdelös 😂
Kommentera

Dundee: men puckjäveln är halvvägs förbi målet innan den studsar tillbaka via skarven i sargen. Ge han skit när han ska ha skit som på 3an. Men den där?!
Kommentera

Dexter : Hur i helvete åkte han ut för det där...
Kommentera

Greenwolper: faaaan synd at domaren skulle ge dem ett mål. Felaktig utvisning och turlig sargstuts. Jävla flytfrölunda. Hade suttit fint med bara ett mål inför tredje
Kommentera

NuMo: 77% i räddningsprocent just nu. Då är det svårt att vinna matcher.
Kommentera

Dundee: Denna match var över från start. Vi har legat under med två mål i princip hela matchen ganska svårt att vinna då. Skulle vara kul om någon journalist skulle fråga Karlin i presskonferensen efter matchen varför man valde Ek denna match
Kommentera

Modo-Målet: Skämtar du med mig? Han köper ju korv. Har inte alls koll på var pucken är någonstans
Kommentera

Gusse: Nu vill jag faktiskt se Karlin skälla ut domarna det där är inte acceptabelt
Kommentera

Rödluvan: Bara att lämna wo. Så fort vi har chans att hämta upp lyckas Olle kasta in en till puck.
Kommentera

MODOJohan: Mycket ska man se, jävla skitmål...
Kommentera

Rödluvan:

Ja, som tur var skrev jag det innan "tavlan". var det en tavla?

En del verkar tycka att alla avslut som går in är en målvaktstavla.

jag tror jag skall bli konstnär. Finns ju verkligen en del köpare.
Kommentera

Rödluvan: verkligen inte en tavla av olle
Kommentera

Vad gör OEE???
Kommentera

Rödluvan: vad ska han göra där tycker du?
Kommentera

Jävla TURlunda
Kommentera

NuMo: Bra tajming på det inlägget. ”Olle räddar oss” och så en tavla på det.
Kommentera

Gusse: haha vilket mål. Men haha klart Frölunda skall få ett mål av domaren såklart!
Kommentera

Rödluvan: Man kanske hade bestämt sig innan att man ville förlora denna match. Det går inte att vinna med en sån här målvakt längre
Kommentera

Gusse: Happ, tillbaka i tvåmålsunderläge igen. Samma läge som efter första.
Kommentera

Gusse:

Just nu räddar Ek oss.

Vilken jävla utvisning. Snacka om att verkligen visa att man inte håller klubban, men det hjälpte inte.

Nä, det där är ett domarmål.
Kommentera

Gusse: Jag blir fanimig tokig på Olle. Kan han någonsin rädda en badboll?
Kommentera

Modo-Målet: Den utvisningen ska det bli minst en match avstängning för domaren som tar den
Kommentera

Rödluvan: Första gången jag ser en diving med Holding the stick. Skickligt
Kommentera

NuMo:

Vafan är det där för utvisning? Not holding the stick!
Kommentera

Greenwolper: hahah tycka synd om fhc utvisning😂😂😂😂
Kommentera

« · 2820642 · »