1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514830 inlägg · 4114 ämnen

Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00

« · 1702799 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MoDo, torsdag 8 oktober, 19.00
Mot Örebro såg jag första 20. Karlskrona var jag aldrig och såg. Inte heller matchen mot HV. Däremot var jag och såg båda mot LHC. Färjestad såg jag inget av heller och ikväll köpte jag hem matchen! Vad säger ni? Ska jag lägga ner säsongen och läsa om den på Twitter istället?
Kommentera

bj21: Jösses. Domarna har släppt en hel del, men bara hittat modoutvisningar.Verkligen inte rättvist.

Skönt med avstängt ljud. Jag hoppas idioten tappar rösten eller något allvarligare
Kommentera

bj21: Men filmningen på Perssons utvisning! Han slår på armarna och benen försvinner...

Ajaj Reideborn.

Edit: Hmm kom ju aldrig fram till Reideborn ens. Sorry.
Kommentera

bj21: Köp bara matcher när Foppa har varit med på träningen innan.
Kommentera

Utskåpning!!!!!! Billiga utvisningar avgör denna match.
Kommentera

Monno: Det där måste vara rätt nära felaktig handstoppning. Han tar med sig den rätt rejält.
Kommentera

Monno: Solklart mål

Nä, vi får inte till det riktigt och kommer vi tillbaks målmässigt i den här matchen krävs ett mirakel.
Kommentera

Monno: tänkte på precis samma sak. Visst må det va slashing, men att benen styper när slaget är på armarna/kroppen
Kommentera

Steken84: Den på Persson var ju ett skämt!
Kommentera

Monno: Ligger man under 4-0 tycker jag att det känns lite överdrivet att skylla på omständigheter än hit och än dit. Tycker Modo är utspelade och håller med sawchuck angående skröders markeringsmiss på ena målet.
Kommentera

Kroppen Hedman, kroppen
Kommentera

jämtland: Inte för att de spelar nån roll men på reprisen ser de ut som i första läget när Possler trycker mot mål att den är över linjen innan domaren blåser av.
Kommentera

jämtland: Så om Modo är sämre får man inte påpeka fel från domaren men om dom leder är det ok?

Nä vi är faktiskt rätt chanslösa. Frölunda är riktigt bra och vi är inte nära spelet vi hade mot FBK.

Nu kom kommentatorn när Lasch gjorde mål.
Kommentera

Pinsamma jävla modobackar som är så jävla värdelösa!!!!!!!!!!!! Hur kan man gå på en sån dragning????? Gå på kropp gör i helvete
Kommentera

MorganaLefaey: Oskar Hedman fick en grillad med bröd :-)
Kommentera

Backen går halvhjärtat på pucken och helhjärtat inte på kroppen. Går det att få till det sämre?
Kommentera

jämtland: en har skämtat om det och många tycker att Modos utvisningar varit väldigt billiga sett till vad man släppt åt andra hållet.
Däremot förstår jag inte hur du kan tolka det som om en enda person ens ansett att det beror på andra orsaker att vi ligger under. Vart har du läst det?
Kommentera

grottmongo: Tyckte jag med. Tror den var över linjen men kanske inte hela pucken. Men spelar nog ingen roll
Kommentera

Monno:
Frölunda är det bästa lag jag sett i år samtidigt som Modo gör en riktigt platt figur ikväll. Ser ut som det skiljer minst två divisioner. Modo - Vita Hästen var hundra ggr jämnare.

Säg gärna till om ni ser en enda Modospelare som går på max i någon situation.

Hedmans totala pajaseri på Lash dragning är stor humor. Hur kan han ställa om skridskorna utåt????? Helt otroligt orutinerat.
Kommentera

NuMo: Sedan har Lash maxflyt då pucken tar ovanpå klubban och får en konstig båge, men man får fan inte gå på sådana dragningar.
Kommentera

Kom precis hem och slår på tvn så blir det 0-5 :(. Av det lilla jag sett nu så är det väldigt slarvigt från Modos håll man ger ju Frölunda gratis lägen hela tiden är det så det sett ut?. Nu be det 6-0 suck.
Kommentera

J F K:
Nu tycker jag Modo kan lämna WO och åka och möta Linköpings damer istället...
Kommentera

NuMo:

"Om pucken spelas i mål som resultat av att en anfallande spelare spelat pucken med handen, oavsett om pucken därefter reflekteras på någon spelare i något lag, ska målet underkännas."

Långt ifrån solklar anser jag. "Någon spelare i något lag".
Kommentera

J F K: Herregud!

Vad håller kommentatorn på med. Gnuggar skit i ögonen på Modo.
Kommentera

"Jaaadu Larry Jauhuuras" men helvete vad kommentatorn är kass.
Kommentera

Bad_Brett:
Nu slog han in den med klubban vilket är solklart mål.
Kommentera

NuMo: De var i tre mot tre, men efter en överlämning så beslutade dig grundström för att inte följa någon kille. Runesson kliver fram och tar varken spelare eller puck bytet efter.
Kommentera

Bad_Brett:

Jo, han stöter fram pucken med handen, det stämmer, men sätter dit egen klubba på pucken och styr in den.

Känns solklart för mig.
Kommentera

Sawchuk: Domaren är fan kass, Öberg blir utvisad för att han får en klubba i ansiktet.
Kommentera

NuMo: får kommentatorn inget hemma eller när han måste trycka ner modo för allt? Börjar likna mobbing
Kommentera

Sawchuk: Jo han sätter in en riktig tackling och får en klubba i ansiktet. Mycket märkligt linjedomarna har släppt några klara icingar också. Så mycket bättre som Frölunda är behöver de inte lika mycket hjälp som fbk brukar ha hemma.
Kommentera

Blake:

Tyvärr så är det väldigt lite modhjärta på spelarna i kampen.
Kommentera

NuMo: Jag vet inte vad som är sämst. Modos spel, domarnas genomslag insats eller kommentatorn. Det är nog jämt skägg faktiskt.
Kommentera

Vi försöker ju inte ens! Fyfan vad besviken jag är!
Kommentera

NuMo: Man blir oroad över Modos framtid...
Kommentera

Blake:

Den där typen av gränslös glappkäft fick alltid på käften förr eller senare ute på skolgården av någon när jag gick i skolan.
Kommentera

J F K: Ja han får det nog hett om öronen kommentatorn efter ikväll.
Att vi supportrar gnäller skiter väl cmore i. Men då vår VD går ut med klagomål lär dom måsta ta på allvar.

Jaja jävla skit match i övrigt. Imponerande av Frölunda men vi är ju inte på isen.

Men vad håller kommentatorn på med i intervjun med Johnson?? Tur Johnson har vett att bete sig i alla fall...
Kommentera

NuMo:

Jag har lyckats få folk sparkade förut. Värt ett försök. Hade onekligen varit plåster på såren.
Kommentera

Jag blir så trött och fattar inte ens varför jag orkar bry mig om hockey när inte ens spelarna i det egna laget gör det.
" bra karaktärer" hörde jag någonstans.
Tänk att modo allt som ofta lyckas göra en bra spelare dålig.
7-0 mot Frölunda efter 2 perioder då säger jag upp mitt cmore abonnemang.

Jag älskar modo men hatar att förlora och det jag ser nu tänker jag inte betala för eller stödja.

Pinsamt!
Kommentera

Det må vara så att vi släppt in många i box play idag. Men det får fan inte se ut som det gör. Finns ju ingen tendens till att spela för märket på bröstet från någon mer en Adam i målet. Nä ska vi överleva den här säsongen på ett bra sett så får nog herr Svartvadet börja trolla. Måste in några nya backar samt någon forward. Och det kostar självklart pengar men då måste man försöka skicka iväg spelare med. För det är så sjukt vad det är många som under presterar konstant. Sedan som många skrivit tidigare vad gör våra andre tränare i båset?
Kommentera

J F K:

Det behöver du inte fundera på, trots att modo gör en fullständigt värdelös match efter 3-0 så är kommentatorn i en klass för sig.

Hur fan kan han få vara kvar, kommentaren när Öberg får klubban i ansiktet är inte ok.

"Där står Huras och visar att det är hög klubba, sedan torkar han tårarna"
Kommentera

Sawchuk: 7-0 efter två. Klart man är ororlig. Frågan är bara hur det kan bli såååå dåligt efter två ganska bra matcher...

Är vi verkligen så här kassa?
Kommentera

Sawchuk:
Ja usch:(:(:(
Kommentera

J F K: Jag skulle säga: MoDos spel, Patrik Westberg och på tredje plats domarna. Westberg är jobbig i alla matcher han kommenterar, men han slår nog någon sorts rekord ikväll.
Kommentera

Rytter: Ok, försvarsspelet har varit sämre mot LHC och Örebro, men kommentatorn är nog den sämsta jag hört. Den som kommenterar i Modo är bara bortasupporter, men han får inte utlösning varenda gång laget han håller på lyckas med en dragning.
Domarna har verkligen inte varit bra, men vi kan å andra sidan absolut inte skylla på dem. Visst har flera utvisningar varit minst sagt tveksamma, men vi hade torskat stort även om vi haft hyggliga domare.
Kommentera

NuMo: Reideborn måste jobba på att hålla kroppen uppe, kan inte sjunka ihop sådär på någon nivå.
Aja får se om vi i alla fall kan spela 0 - 0 i sista.
Kommentera

Cyklob: Saken är ju att fram till 2-0 är det inte jätte ojämnt. Visst är Frölunda bättre men mest på grund av PP. Efter 2-0 går luften ur lite och när dom gör 3-0 är det ett vakuum...
Sen är vi tyvärr aldrig riktigt nära.
Kommentera

Monno:

Om man skall se positivt på dessa fullständiga ras när inte spelet håller.

För Svarten och Foppa får verkligen lov att fundera och handla.
Kommentera

Monno: Du får påpeka precis vad du vill, står likt förbannat 7-0 efter två perioder. Detta har väldigt lite med kommentatorn eller domarna att göra enligt mig.
Kommentera

Monno: Nej såg ju vad som skrivits tidigare. Men det ska inte gå att spela på den nivån vi gör just nu. Tyvärr är det många av dom tilltänkta topparna igen i mina ögon som floppar. Tycker dom yngre gör det dom kan, dom försöker i alla fall men det är våra spets spelare som är helt under isen.
Kommentera

« · 1702799 · »