1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507154 inlägg · 4104 ämnen

God Fortsättning...

« · 363089 · » Till forumet

Sv: God Fortsättning...
knaskamilla: Hoppsan, hann du inte dra ner persiennerna?
Kommentera

westerlind:

Stilismen hon har godkänner nog numera den formen. Hon är inte konservativ och försvarande, bara slav under de existerande formerna hon ges.
Kommentera

westerlind:

Ja, men vet man inte om det är en han eller hon så får man använda a i slutet och inte e... Nu fick jag besök.
Kommentera

knaskamilla: "Hur vet vi att det är en hon?"

Enkelt, det skrev du själv: "den andra SpS:aren". Hade det varit en han, så hade du skrivit "den ANDRE SpS:aren", såsom god stilist.

Mig lurar du inte.
Kommentera

westerlind:

Hur vet vi att det är en hon? Någon underbyggd teori har jag inte, men det är väl inte helt omöjligt att personen i fråga bara väntade med att dra upp persiennerna tills personen visste att Poffa passerat?
Kommentera

knaskamilla: Det vet jag väl att du gissade, det gör du ju alltid. Jag undrade bara om du kanske hade en väl underbyggd teori om hur det kom sig att hon kunde ha persiennerna nere just när Poffa passerade.
Kommentera

westerlind:

Det vet jag inte, jag gissade ju bara.
Kommentera

knaskamilla: Hmm, nu får du förklara:

A) Visste den andra SpS:aren att Poffa skulle passera och drog ner persiennerna i lagom tid för att narra honom, eller
B) satt hon och höll utkik över vilka som passerade på gatan av ren nyfikenhet och slängde ner mörkläggningen när han plötsligt dök upp?
Kommentera

MODO klart för semifinalspel i Mora efter vinst över AIK med 4-3 efter 1+1 av både lillebror Enström samt Gary Lundsten.

Motståndare i morgondagens semifinal avgörs senare ikväll.
Kommentera

Poffa:

Jag gissar på att den andra SpS:aren hade persiennerna nere bara för att du skulle tro att h*n sov.
Kommentera

Lumber Jack:

Jag kan inte annat än hålla med honom. Allt för många är allt för dåliga för att kommentera live.
Kommentera

Poffa:

MR. Slut har lyckats få igång en debatt, dödssucken kanske?
Kommentera

Poffa: Tack. Det kan vara så att publiken utökas med 1 person till efter det infot.
Kommentera

Frisco:

Vad jag vet skall både den tidigare benämnde xxx och en stor trumslagarman åka och se den stora trumslagarmannens lillasyster spela klockan 16.30 på Parkskolan. Det kan mycket väl vara så att den stora trumslagarmannens lillebror, även kallad den lille trumslagargossen, också är där.
Kommentera

Poffa: Nu får du avslöja vilka som kommer att titta på och tid och plats för matchen. Det kan ju bli en till i publiken kanske?
Kommentera

Frisco:

Där ser man. 05.00 var vissa i princip på väg att stiga upp (Ja, jag överdriver lite, jag steg upp 06.45). För övrigt så skall jag döma två matcher till idag. Då kommer valda delar av de som brukar skriva här att se på. Bäst man skärper sig och gör en bra match, med andra ord.

Nattens svensk i NHL: Fredrik Modin med tre mål.

Nu vaknade LJ också. Gomorron mannen.
Kommentera

Poffa: 3 matcher redan. Imponerande.

Det var väl ingen överraskning att det var neddraget där. Troligen har xxx somnat framför datorn runt 05.00 eller nåt.
Kommentera

Frisco:

Själv har jag hållit hus på Parksskolan där jag dömt tre matcher i Paradiscupen. På vägen hem passerade jag en annan SpS:ares bostad och där var det fullständigt mörkt, förmodligen på grund av att persiennerna var nerdragna.
Kommentera

Hallå vart håller alla hus?

Svennis och Tord Grip nya förbundskaptener för Englands bandylandslag?
[bild]www.aftonbladet.se/sport/0401/04/SPORT-04s00-BANDYFRI-87_368.jpg[/bild]
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,414171,00.html
Kommentera

En klar 5-1 seger mot Timrå ikväll innebär att MODO är på väg mot semifinal i Mora. En match kvar i gruppspelet och blir det vinst mot AIK imorgon så har MODO stora chanser att vinna gruppen och därmed ha möjlighet till en drömfinal.

Jesper Andersson tre mål ikväll och totalt 5 mål på tre matcher(dock bara sex perioder vilket egentligen bara är två matcher).
Kommentera

Efter att ha sett sporten och bilderna från nattens match i NHL kan man bara konstatera att Foppa har ett spelsinne som ingen annan ens är i närheten av. Först från bakom mål fram till Blake som prickskjuter, sedan lite turligt in framför mål så att Tanguay kan stöta in pucken för att av sluta med ett UNDERBART backhandpass vid första stolpen som friställer Hejduk totalt.

Som kommentatorn sa:

"Thank you, thank you, thank you! What a great pass by Forsberg!"
Kommentera

Martin S: Tack för snabbt svar :) Hoppas MODO hittar någon lösning på problemet. Bra att du tar upp det med dom. Ett bra forum skulle lyfta MODOs hemsida enormt, då hockeykunniga åter skulle samlas där.
Kommentera

Platschans: Jag håller med om att forumet är pinsamt och jag kommer att ta upp frågan med MODO nästa vecka. Att radera användare kan avskräcka eftersom man då även förlorar sina poängjaktspoäng om man är med i den tävlingen.

För några minuter sedan så försvann ännu en användare från forumet.
Kommentera

Martin S: Funkar det så bra med att radera användare? dom verkar återkomma snabbt värre. MoDos forum är en sandlåda som man skäms att ha på sitt kära lags sida. Hoppas raderingen funkar i längden, annars borde man stänga forumet, eller bara låta medlemmar i modo hockey få tillgång till det. Som det är nu är det pinsamt för alla.
Kommentera

Poffa: Hedin och Pirro på Mittnytt.
Kommentera

knaskamilla: Denna användare är numera raderad.
Kommentera

Lumber Jack: Jag lyssnar på Spurs vs Palace. 2-0 till Spurs i halvtid. 3-0 exakt nu:-) Kanute har gjort hat trick.

Lyssna och njut
Kommentera

Frisco: Hehe, förvisso, men det verkar som om en hel hög användare har slagit sina påsar ihop och börjat dela på ett nick. Undra hur ensam och patetisk man måste vara för att bete sig så där?

In med Kungen Charlton, annars tar vi tebax han!
Kommentera

Lumber Jack: Ser ingen skillnad. Jag tycker att det ser ut som före kraschen.
Kommentera

Lumber Jack:

Konstigt att inte den där typen blivit avstängd än, han/hon har ju trots allt varit igång ett tag...
Kommentera

Frisco:

Åfissijällas forum har kraschat, och en jubelidiot har dykt upp.
Kommentera

zigge: Eftersom jag inte har ätit potatis förrän för några år sedan så har jag heller inte ätit palt. Nu kan jag iofs äta potatis om det inte finns något annat alternativ, men palt har jag fortfarande inte ens smakat och vet inte om jag kommer att göra det heller.
Kommentera

Kickan: Jamen Du är ju Buling du, helt annan diet, med palt o sånt.
Färsk palt, finns det? Bara man inte gör nån kroppkake-variant, med pärer.
Kommentera

zigge: Det faktum att jag överhuvudtaget inte åt potatis i någon form, inte ens chips, förrän för fyra år sedan borde isf göra att jag kommer att leva sketalänge.
Kommentera

Bäpa-Padda: Är Du helt utanför riskzonen, med din Pizza-diet?
Varken fryst eller potäter på den.
Kommentera

Vilken målis är bäst i j18 laget ?? är det königsson som är 1a keeper eller ?
Kommentera

Salle: Hehe, oops blev fel i all hast av Ctrl c och Ctrl v, men vem vet han kanske är på landsflykt :)
Kommentera

Platschans: MODO har två matcher kvar i gruppspelet, Timrå ikväll och AIK imorgon. Två vinster där och MODO spelare slutspel i Mora.
Kommentera

Platschans: Inte visste jag att Tommy Engström representerade England. :-)

4 - 2 EQ MODO 22. ENSTRÖM, Tommy ENG
(27. SJÖDIN, Niklas 32. VIKLUND, Tobias)
Kommentera

Glömde skotten: 34-11, så det verkar varit en rätt ensidig historia :)
Kommentera

Mattsson Cup idag:
MODO - HV71 4-2 efter underläge 0-2 i 1a första perioden. Målskyttar:

1 - 2 EQ MODO 24. ANDERSSON, Jesper
(31. HANSSON, Emil)
2 - 2 PP1 MODO 38. LUNDSTEN, Gary
(22. ENSTRÖM, Tommy)
3 - 2 EQ MODO 24. ANDERSSON, Jesper
(7. GYLLANDER, Erik)
4 - 2 EQ MODO 22. ENSTRÖM, Tommy ENG
(27. SJÖDIN, Niklas
32. VIKLUND, Tobias)
Kommentera

Poffa: Härlig match på Celtic Park. Hade Anders Frisk dömt matchen hade han redan tagit 4-5 utvisningar. Nu är det väl bara ett gult kort hittills:-)
Kommentera

Frisco:

200 000 kr/månad om man skall tro modohockey.se:s forumskribenter. Något som jag tar med en nypa salt. En nypa stor som en gruvgrävarskopa.

Bortsett från hockeyn, en undehållande match på Celtic Park. Celtic dominerar The Old Firm, Larsson har dock inte riktigt glänste så mycket som man hoppats på.
Kommentera

Poffa: Jag skulle också vilja veta vad Milo hade för lön.
Kommentera

Frisco:

Vilken tur att de sa upp kontraktet med Milo, nu när de är på jakt efter backar igen.
Kommentera

En månads cykling och lite motionsskridskoåkning för Hasse.

allehanda.se/sport/2332.html
Kommentera

knaskamilla: Jag har bara tre rutor, jag vet inte vad det är för typ av rutor men det finns då persienner som funkar...
Kommentera

YaQoP:

Varför?

Kickan:

Precis.

(Ganska coolt onelinermenändåinteinlägg, om jag får säga det själv!)
Kommentera

knaskamilla: Ja, den riktiga är ju i och för sig rättstavad.
Kommentera

« · 363089 · »