1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507142 inlägg · 4104 ämnen

God Fortsättning...

« · 363309 · » Till forumet

Sv: God Fortsättning...
knaskamilla:

Jag vet att jag spelat detta spel två gånger, ena gången kom jag tvåa, andra gången vann jag. Båda dessa omgångar hade jag en mycket bra tävlingspartner.
Kommentera

Poffa:

Fast det är ju inte så jävla lätt när ens lagkamrater inte kan något om världen, som t.ex. vem Andy Warhol är.
Kommentera

knaskamilla: Hur skriver du egentligen, människa, det skall väl inte vara något "på" i den där meningen och så ska det inte vara något stort M i Med ;)
Kommentera

knaskamilla:

Med andra ord så är du det, ja.
Kommentera

Poffa:

Är det sant? Ojojoj. Fan, jag är värdelös på Med andra ord... =(
Kommentera

knaskamilla:

Jag vill bara påpeka att det var morfar och inte farmor...
Kommentera

Paddan:

Ja, det kanske du har rätt i?
Kommentera

knaskamilla: mammas mamma= farmor...låter som att det är något skumt med den familjen...
Kommentera

Poffa:

Vadå? Den är ju klockren - klart det är farmor!
Kommentera

Lumber Jack: Troligen blandad med cola. Skumpa + Cola = Sollefteånyårsgrogg (men inte så mycket cola).
Kommentera

knaskamilla:

Jag säger bara mammas mamma. Vad AM menar med det vet dock ingen.
Kommentera

Frisco: I Sollefteå hade den försvunnit vid kvart över nyår, senast.
Kommentera

Frisco:

ÄNTLIGEN! Som jag har undrat... Själv ägnade jag nyårsaftonsnatten åt att först krossa i Med andra ord, sedan försöka undvika sistaplatsen i samma spel. Det vänder snabbt (när man byter lagkamrater)...
Kommentera

Frisco:

Ja, jag hörde det. Värdinnan var för övrigt den enda som vill ha mer av godiset efter att vi sett pengar gå upp i rök.
Kommentera

Poffa: Det var snällt gjort. Den levererades ju från Nygatan till värdinnan.
Kommentera

Frisco:

Nope. Den lämnade vi kvar till dess rättmätige ägare.
Kommentera

Poffa: Det fanns en flaska 3 i kylen. Undrar om ni fixade att dricka upp den också?
Kommentera

Frisco:

Jag skyller tyvärr mina pinsamma försök i caps på alla närvarande utom mig själv och Daniel. Vi var ju nämligen de enda som var sturska nog att peta i oss även den andra flaskan med bubbel. Vissa fick ju inte ens i sig det lilla de fick i glaset för skålandet.

I vanliga fall är jag ju världsfenomenaljättebäst.
Kommentera

Frisco: Jäklar, jag som var så nära. Bara en bild ifrån. Jaja, bättre tur nästa gång. Får hoppas att turen vänder från och med tisdag. För vi har ju bara lätta matcher i de närmaste fem omgångarna. Femton löjligt enkla poäng att spela hem, med andra ord!
Kommentera

knaskamilla:

Citat från Poffa klockan 3:15:

-Jag är helt värdelös.

---

Det hela handlar om att kasta kapsyler.
Kommentera

Paddan: Du vinner ingenting om du bara ser en bild. Du ska se två bilder.

Poffa: Jag ser inte bilderna jag själv la ut.
Kommentera

Poffa: ...och frågan som hörde till det där svaret var självklart ställd till Pirro:
Stämmer det att du sagt att du minsann har en plan för hur MoDo skall fungera på isen under en match?
Kommentera

knaskamilla:

För det första så har jag inget minne av det. För det andra har jag aldrig sagt det och för det tredje så har jag blivit felciterad. Så det så.
Kommentera

Poffa: Jag tror på din version - antagligen höll du på med mental träning/självsuggestion: Upprepar man en sak dagligen under en lång tid så lurar man hjärnan att tro på det man säger och till slut så stämmer det.

Det bara att kämpa på Poffa, snart funkar det - det gjorde det för mig.
Kommentera

Poffa:

"Sv: Gott Nytt År

Citat från Poffa klockan 3:15:

-Jag är helt värdelös.

Gott nytt år alla!
Frisco @ Nygatan 2004-01-01 03:55"
Kommentera

knaskamilla:

Vad sa ryktet då??
Kommentera

Poffa:

Så löd inte ryktet.
Kommentera

knaskamilla:

Förmodligen sa jag något i stil med "Jag är inte bäst, jag är världsfenomenaljättebäst..."
Kommentera

Poffa:

Jag är med. Men...vad var det där du hade sagt ungefär kvart över tre på nyårsaftonsnatten? Det var något om att du inte var bäst, tror jag...
Kommentera

knaskamilla:

Okej, då struntar vi helt enkelt i det och så konstaterar vi bara att vi helt enkelt är bäst, eftersom vi ser bilderna.
Kommentera

Poffa:

Ja, det vore roligt! Fast det verkar ju som att låtsas-BIFar'n kommit på hur man kollar på dem, så det kanske inte vore någon höjdare ändå?
Kommentera

westerlind:

Haha... Skall vi skicka hemliga bilder till varandra, Kamilla??
Kommentera

Frisco m fl: Jag ser inte heller de bilder som ligger länkade från passagen. Däremot syns de när jag genom att högerklicka på de röda kryssen hämtar adressen via "egenskaper/properties" och öppnar dem direkt i webbläsaren.

Slutsatsen är väl enkel - vill man vara säker att fler än Poffa och knas ska kunna se bilderna så lägger man dem någon annanstans.
Kommentera

Frisco: Jag ser, lite längre ner på sidan, en bild på två killar som ser ut att ha lekt intensivt med superlim och ingen av de vann. Vinner jag en ny bil med hjälp av den observationen?
Kommentera

Frisco: jag ser iaf inte bilderna.
Kommentera

Frisco: Jag ser också alla bilder. Betyder det att man vinner något eller? :)
Kommentera

Frisco:

Jag ser också (vill vara med och leka jag med!).
Kommentera

Frisco:

Japp. En med texten "www.frisco.se" i stor font, sedan en där det står "bangolfresultat 01" i en något mindre font.
Kommentera

knaskamilla:

Visst. Det köper jag.
Kommentera

Poffa:

King and queen? ;)
Kommentera

Portello:

Moahahahaha... I'm the king of hacking!
Kommentera

Portello:

Jag har också lyckats i sådana fall, för jag har inget rött kryss.
Kommentera

Poffa: För mig är det också ett rött kryss, så tydligen har du lyckats med något som jag och Frisco misslyckats med.
Kommentera

Frisco:

Med andra ord skall alltså texten ändras till "passagenbilder funkar inte för mig" i ditt inlägg.

Vore ju märkligt om jag kringår den spärren som de lagt in. Man undrar så smått vad jag har gjort för rätt.
Kommentera

Poffa: Men det gör inte alla. Passagen har en spärr för att direktlänka till sina bilder. På min dator är bilden på Kamillas inlägg bara ett rött kryss.
Kommentera

Frisco:

Vaddå funkar inte? Jag ser samma bild i båda inläggen.
Kommentera

Frisco:

Fan. Det funkar ju i min dator (annars hade jag kommit ihåg det)... =/ Kanske är läge att leta reda på användaruppgifterna till Örnsathemsidesplatsen, alltså?
Kommentera

knaskamilla: PASSAGENBILDER FUNKAR INTE. ska man behöva säga till varje gång?:-)

[bild]www.frisco.se/hs/besok.jpg[/bild]
Kommentera

westerlind:

Jag känner mig oskyldigt anklagad! (Dessutom var de inbjudna.)

[bild]hem.passagen.se/knaskamilla/besok.jpg[/bild]
Kommentera

« · 363309 · »