1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511880 inlägg · 4111 ämnen

GOD JUL!

« · 1323573 · » Till forumet

GOD JUL!
God jul, M0d0! Låt oss vara snälla och ha en underbar julafton idag :D.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: GOD JUL!
Erat: Ja God Jul alla hockeylovers.
Kommentera

God Jul på er, allihop.

Glöm nu inte, att likt mig, klä er extra julaftonsfina!

http://www.hockeysnack.com/image/file/700/900/ben_1.jpg

Kommentera

Dammar väl av God Jul tråden.

GOD JUL alla!

HS är väl inte som förut numera många rävar har lämnat samt skitsnacket får husera lite hur som helst. Hoppas på bättring..

Kommentera

renen: Jul god ja.

Nu skriver vi kontrakt med steen och enström för resten av säsongen så kan dom andra klubbarna sluta lipa, fast å andra sidan så lär dom väl lipa mer då över att det är så fuskigt av modo att ha så många egna produkter från nhl att hämta hem ;)

Kommentera

Berka: steen egen produkt? jojo.......
Kommentera

Blizzard: Påstod jag aldrig heller!
Kommentera

Berka: Howabout some Håkky?: Enl TicNet verkar AIK-matchen så gott som UTSÅLD , o Färjestad-matchen ser åxå ut att kunna bli det! KUL!!

Ska det bli 2x7.600  elr nåt? Fina Jul-pengar!  Ska vi skänka till nåt behövande lag, såhär i Juletid?

Tex TIK -MoDo 8 jan ännu långt ifrån utsåld, endast Blomlådan o bortastå.

Redigerad kommentar

Kommentera

JFK,Rytter:O herregud, har vi nu fått in Huge som långkörare här, är det lika bra stänga boken o likt HockeyLigan redan nu önska

GOD JUL

&

GOTT NYTT NHL-Hockey-ÅR!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

God Jul, glöggen är på g och snart är granen klädd!
Kommentera

bj21: God Jul BJ, alla Hockeysnackare och BJ:s snart klädda granne!
Kommentera

God Jul tillönskas alla hockeysnackare med världens genom tiderna bästa jullåt!

(Lyssnar man riktigt noga kan man höra Dio viska "Save us all from hockeyligan...")

Kommentera

Lumber Jack: kan du svara på min fråga någongång?
Kommentera

Lumber Jack: ÄNTLIGEN!!  Detta kan nog bli bra, på sikt, ett sätt att locka tillbaka lite publik. Får nog räkna med barnsjukdomar o inkörningsproblem, men som sagt, ett måste i framtiden. Hrr Edlund får ju gärna förtydliga, VAR man reggar sig (förutom i hallen).
Kommentera

zigge: Man valde fel teknisk plattform. De accesspunkter man använder har bästa antennerna och tekniken om man är väldigt få användare. Tyvärr mycket sämr om man är roligt många.
Nu är det slöseri med pengar, men skitsamma. Ohyggligt mycket bättre än tidigare.
Kommentera

Påhlsson går för fullt i en kedja med Nagy och Ritola på träningen just nu, Steen inte med.

Kommentera

Och nu har Uffe bekräftat att Påhlsson spelar imorgon. Det var väl en trevlig julklapp.

Då får vi vänta några veckor på att se Steen igen.

Kommentera

Nine: I en intervju med Uffe i TÅ så skulle Samme få en offensiv roll, som han trodde han skulle klara av. Jag vet inte vad Samme besitter för kvalitéer i det offensiva spelet, men vi alla känner ju till hans defensiva kunskaper.
Kommentera

MODOJohan: Han har iaf ett bra skott och är stark som en oxe. Annars vet jag inte alla hur han är faktiskt :-P
Kommentera

Monno: Han är vädigt stark, har bra skott, har oerhlrt bra balans och är väldigt bra på att jobba.  Inte samma spelsinne (även om det inte är dåligt), snabbhet i skridskoåkning eller passningsspel som Steen, men fortfarande en riktigt bra tvåvägsspelare.

Jag tror att han är en lysande lagkapten som faktiskt kan ställa sig i ett omklädningsrum i NHL och säga några väl valda ord. (Vilket han gjorde i Vancover). Lätt till hans ödmjukhet och att han alltid ger järnet för laget och jag tror att han kan få många spelare i sin omgivning att prestera bättre. Speciellt juniorerna får någon att se upp till, även om Steen också är en bra förebild.

Kommentera

Nine:

Smart av Modo att plocka av Steen nu när Påhlsson är tillbaka. Man följer det beslut man tagit och kan spela "ersätt nyckelspelare" kortet om det bli diskussioner och snack om straff.

VF borde ligga sämre till, visst har dom spelat sina Nhl spelare samtidigt som de spelare de skulle ersätta?

Skulle Nhl komma igång och Franson sticker så ligger Brynäs lika illa till som Modo.

Någon som tror att Boden kommer ge sig eller dra detta vidare och kräva förklaringar av HL.
Kommentera

Rytter:

"Skulle NHL komma igång och Franson sticker så ligger Brynäs lika illa till som Modo."

Nej 
Kommentera

Blizzard:

Korttidskontrakt, NHL-out klausul mitt under säsong.

Så svar JA!

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Inte spelar väl Brynäs med Franson imorgon? De har väl aldrig fuskat?
Kommentera

Rytter: Jag har sett lönnlövets fuskavtal. Han kan lämna den dag ölen på Brända Bocken smakar som Djoos.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Nej, precis. Bif ligger illa till, inte regelföljar-MoDo.
Kommentera

Tänk att Sundlöv berättat för så många modoiter hur kontraktet med Franson  ser ut....
Kommentera

Huge: SVARTFOT!!!!! ÖHHHHHHHHHHHH BRÖÖÖÖÖÖÖL
Kommentera

Huge: Både agenten och Franson själv har ju konfirmerat att kontraktet inte är bindande om lockouten upphör. Sedan kan Sundlöv säga vad han. Ill.
Kommentera

Icing-Ove: Svårt att säga, Lill-Saida.....
Kommentera

Huge:

Nu har du diskuterat det här i flera veckor och du kommer definitivt inte få något gehör här. Så ta på dig din huvudbonad och sätt dig i ett hörn.

Redigerad kommentar

Uppladdat:

450x300-7.jpg7.jpg

Kommentera

yngwie: är det nån som vet hur det ligger till, varför går Hägg före Byström ?!
Kommentera

Berka:

Bra fråga. Ingen har nog något svar på det förutom Rönnberg. Hur som helst är det jävligt kul att Hägg får chansen.

Kommentera

yngwie: Hade det bara varit på sportsliga grunder skulle han redan tagit Djoos eller djurgårdarens plats. Rönnbäret kan inte gillar hans inställning eller liknande. Det är ju direkt löjligt att i dagsläget ta Hägg före.
Kommentera

J F K: Ja, direkt löjligt att regerande JVM-coachen har bättre förmåga än du och andra läktarcoacher att bedöma dom sportsliga grunderna vid valet av ersättare på backsidan.....
Kommentera

Rytter: om Franson sticker så är det ju inte mycket att göra åt saken men att kontraktet är skrivet för resten av säsongen råder det ingen tvivel om. Regler är till för att tänjas på och det är väl bara att köpa. God jul !
Kommentera

Otroligt kul, inte bara för er utan även för Svensk hockey att Samuel Påhlsson äntligen gör comeback i elitserien. En grymt duktig hockeyspelare som har blivit både lite bortglömd och underskattad av många Svenskar under sin tid i NHL. Ska bli mycket intressant att se honom lira, trots att han spelar i fel lag. :)

Jag gick inte in här för att bråka, men jag måste göra en rättelse angående Franson. Någon skrev något i stil med att både han och hans agent har bekräftat att kontraktet med Brynäs innehåller någon typ av "out-klausul."

Det är helt fel. Det enda Franson har bekräftat är att han litar på att agenten sköter hans affärer på bästa sätt. Vad agenten i sin tur faktiskt har bekräftat, i radiointervju, på direkt fråga, är att man INTE förhandlade in någon out-klausul i kontraktet med Brynäs men hade förhoppningar om att man skulle kunna lösa det ändå om den situationen skulle uppstå. Tolka det som ni vill, Franson har kontrakt med Brynäs, ingen annan.

För övrigt anser jag att hockeyligans beslut är rent trams...

Kommentera

Huge: Normalt kanske jag skulle kunna hålla med, men det rör sig om två modospelare som många av de jag pratat med har sett betydligt mer än Rönnberg. Dvs, jämförelsen med en spelare från ett annat lag kan man tycka att Rönnberg är mer kompetent att göra, men nu är det som sagt inte det.
Kommentera

tompap71: Det var en tv-intervju jag såg Franson i.
Det finns inte en chans öht att Franson inte skulle veta hur det ligger till. Självklart lämnar han inte en sådan detalj endast till agenten, utan Franson har koll på hur det ligger till. Att han sedan svarar som han gör är för att när agenten berättade hur det låg till blev det ett sådant liv att man inte ville uppleva det igen.
Kommentera

J F K:  summa sumarum så är Franson ingen Lock-outspelare. Det är möjligt att han drar om chansen dyker upp men då drar han nog helt sonika och Brynäs kanske snällt går med på att riva hans kontrakt.......

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: ja så då mina herrar så var julen över och idag rullar tåget från stationen igen efter en tids paus!

Läget i laget är minst sagt angenämt, samme och Sundström gör comeback och vi har fått behålla Byström från vm spel vilket är lite tur i oturen att rönnberg har dålig koll, fast det hade varit kul att se han lira. Nu får vi se Hägg ist vilket är ännu mer konfunderande men jaja det blir kul de å!

AIK är ju alltid AIK som är laget som känns som den starkAste underdogen, dessutom har man fått in stekhete husse och en beech ( med reservation för stavning) i laget så ikväll måste vi spela på topp!
Statusen på susse är svår att säga, han var otroligt trög första 15 omgångarna för att sen mer och mer bli den gamla susse igen, så nu efter skada är det svårt att säga vad han kommer visa upp för spel!
Samme då, en klass spelare i vanliga fall, men efter så lång tid utan match, tja vad ska man hoppas på?!
I övrigt hade jag någon dröm här i natt sär Dave spina vared så jag tror på 4-2 seger, spina gör spiken i tom kasse ;)
Kommentera

Berka:Har sett AIK mot Frölunda och Rögle. Låt dig inte luras av poängen, för de har haft flyt. AIK har Huselius som är riktigt vass, men annars är det ett lag för de tre sista platserna.
Kommentera

J F K: Sedan är nog Hägg tänkt som reserv, vilket gör det tacksamt att Rönnbäret inte tar Ludde för den platsen.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:

"om Franson sticker så är det ju inte mycket att göra åt saken men att kontraktet är skrivet för resten av säsongen råder det ingen tvivel om."

Nej men samma sak gällde ju Steen enligt Kalle Boden, han har ett kontrakt för resten av säsongen men med en out-klausul för NHL. 

Ingen vet exakt vad som står i Fransons kontrakt, men är det så att han har en out-klausul eller ifall Brynäs får för sig att hitta på att man river kontraktet när NHL börjar, så är det ju precis sådant som HL vill undvika med sin regel mot korttidskontrakt.

Kommentera

J F K: Rätt säker på att man tar in Hägg för att han få erfarenhet inför kommande år. Kommer nog spela sparsamt. Att ta in Byström för att se å lära blir ju rätt korkat.
Dem kan man ju tycka att dom kanske bröt en kille som kunnat käka lite istid som Byström, men tror tyvärr han spelat på tok för dåligt i landslaget tidigare.
Kommentera

Monno: Dels behövs Häggs spelartyp mer, dels har han förmodligen varit bättre i landslaget på sistone.
Kommentera

Peja:På vilket sätt behövs Hägg mer? Vad är hans spelartyp?

jag tror att det beror på att han är tacksammare att ha på bänken som sjundeback. Ludde är en mer komplett back och dessutom bättre.

Kommentera

Peja: Enligt Expressen har inte Hägg spelat för landslaget i höst, vilket inte gör uttagningen mindre märklig.
Kommentera

J F K: Han har spelat i U18-landslaget. Han är stabilare och rejälare än Byström och även en ledartyp, skulle också ha tagit honom som komplement till den här backuppsättningen. För några månader sedan skrev jag att jag gärna skulle se Hägg i JVM men trodde det skulle bli omöjligt pga att han inte hade spelat i elitserien, men nu har han ju Es-erfarenhet och landslaget har några avbräck på backsidan. Bra uttagning.
Kommentera

Peja: Kan kanske Modo ha något med det hela att göra? Att man vill ge Hägg chansen i landslaget för att få honom att utvecklas och därmed utöka bredden på backsidan då Byström är snäppet bättre (går efter att Byström är given platsen i A-laget) än Hägg? (som inte är lika given). 

Spelarkemin med en tänkt backpartner/kedjekompis kanske har något med det hela att göra? Eller så är det av den anledning som du nämner. 

Kul hursom att Hägg är med i JVM, hoppas han spelar till sig en plats i truppen! 

Kommentera

« · 1323573 · »