1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514499 inlägg · 4114 ämnen

GodJul-tråden

« · 350930 · » Till forumet

GodJul-tråden
Nu startar jag upp en GodJul-tråd som jag hoppas ska bli en härlig långkörare med julrim, julsnack, jultaktik, julhälsningar, julrecept, glögg och pepparkakor.

[bild]www.frisco.se/hs/tubar.jpg[/bild]
Kommentera

Sv: GodJul-tråden
Frisco:
God Jul och Gott Nytt År
önskar
Håckla "the fat bastard"
från
Timrå Södra (Kvissleby)

Norrlandslagen är dom bästa.
Kommentera

Frisco:

I sådana fall vill jag passa på att hälsa till tomten att i år får han fan fixa julklapparna åt mig, för jag har helt glömt bort hur man gör för att köpa julklappar till folk.

Och så passar jag på att önska att pepparkaksdegen jag har i kylen skall förvandlas till pepparkakor medan jag är borta idag.
Kommentera

knaskamilla: En tomte passar väl bra nu.
[bild]www.frisco.se/hs/tomte.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco:

Är det westerlind man ska be shoppa julklappar åt en, alltså? Och: är han a) vaken, b) nykter, c) på väg hem?
Kommentera

knaskamilla: c) om 13 min.
Kommentera

Frisco:

Ska man tolka det som att han för tillfället varken är vaken eller nykter, men på väg hem om tretton minuter?
Kommentera

knaskamilla: Tolka det hur du vill. Jag tror alla andra förstår.
Kommentera

Frisco:

Så här i juletider går mångas tankar hemåt, skönt då att de en banner på nån som alltid tänker hem. Ett utmärkt val av bannermotiv så här inför glädjens högtid. Undra vem som senare kommer att bli årets tomte? Det finns onekligen några fina kandidater...
Kommentera

Ojoj. Nu kan man se Foppa golfa på sin egna golfbana om man har TV:n på rätt kanal...
Kommentera

knaskamilla: Om man har en ännu mera rätt kanal kan man se hur de byggde tunnelbanan i London en gång i tiden.
Kommentera

Frisco:

Om man har lite vett i huvudet så går man och lägger sig nu. God jul!
Kommentera

Lumber Jack: Vissa är visst lite väl insnöade så här i juletider. De tror på att tomten finns likväl som på Janssons storhet.
Ungefär lika sannolikt i mina ögon. Dock med fördel för tomten.
Kommentera

GodJul-tråden får tjänstgöra som Godnattråd.

Peter Hirsch och Eilert Pilarm: Männen, myterna och legenderna.:
www.sportal.nu/nyheder.asp?sportsgren=Ishockey&liga=Elitserien

I övrigt: Snyggaste bannern på år och dar.

zZ zz zzzzzz Z zz zZZ Z
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/28.gif[/bild]
Kommentera

Frisco: Elvis has left the building... =)
Kommentera

Frisco:

Om jag får uttrycka min åsikt så är tifo-bannern klart snyggast av dina alster, den ser jag gärna i repris.
Kommentera

För en stund sedan såg jag Wargen på H&M. Han hade röd mössa på sig. Det kändes lite juligt.

PS. Någon som känner #17 ska få strumpor i julklapp. DS.
Kommentera

knaskamilla:
Dom kanske är till hans kusin i DIF?
Kommentera

Portello:

Om hans kusin har små fötter. Rosa och orangea var de också. Hugaligen.
Kommentera

knaskamilla: Wow, så han körde alltså en alldeles egen version av Rödluvan och Wargen...
Hmm, funderar på om julklappen kanske kunde vara till Eriksén, så han slipper känna sig så frusen nu när han fått foten...
Kommentera

knaskamilla: Nån som Paddan känner kan tänkas få julklapp från leksaksffären på Gallerian. Annars var han där och fluktade av eget intresse.
Kommentera

Frisco:

Någon som känner Fredrik "alltidstabilimålet" Andersson kan också tänkas få julklapp från leksaksaffären på Gallerian.
Kommentera

knaskamilla: Det är fult att avslöja vad någon ger i julklapp. Tänk om just den personen läser ditt inlägg och blir jätteledsen över att det inte är nån överraskning längre...
Kommentera

Salle:

Förlåt. Om du får fula strumpor av #17 i julklapp så lovar jag att kompensera dig för din olycka. (Fast du skulle ändå behöva byta dem för att kunna använda din julklapp...)
Kommentera

Salle: Samma sak gäller för Friscos inlägg också.
Kommentera

Frisco: Var ju tvungen att undersöka de där konstigt målade gubbarna till ett hockeyspel som skulle föreställa MoDo-spelare. Rött och klarblått, måste vara någon tröjdesign som de inte släppt ännu.

Salle: Nog för att det är företagsamma tjejer, men jag har svårt att tro att en fyraåring och en åttaåring skulle lyckas få reda på sina julklappar på detta ställe.
Kommentera

Salle: Ojojoj, tänk om nån ätit en semla nu också.

Paddan: Det var verkligen fula Modogubbar. Däremot var Brynäsgubbarna riktigt snygga.
Kommentera

Paddan:

Säg inte det, det finns folk på åfissijälla som ligger på en intellektuell nivå som är betydligt lägre än en normal fyraårings.
Kommentera

Paddan:

Skulle hockeyspelet föreställa MoDo-spelare? Det var konstigt.
Kommentera

Frisco: Det bär emot att säga det, men jag tycker också att de där Brynäsgubbarna var riktigt snygga. Hmm, undrar just var jag har mitt hockeyspel?
Kommentera

knaskamilla: Hehe, jo har du inte förstått det. Äsch, det är som vanligt min klumpiga meningsbyggnad som ställer till problem.
Kommentera

knaskamilla:

Paddans mening i sin helhet: Var ju tvungen att undersöka de där konstigt målade gubbarna till ett hockeyspel som skulle föreställa MoDo-spelare.

Vad är felet?
Kommentera

Frisco:

Det är nästan som den med Ove Molin och klubban som föll handlöst, eller som det stod i ÖA efter Timråmatchen (tror jag) att tekningscirkeln fintade. Eller hur det nu var.
Kommentera

knaskamilla: Jag tror Ove föll huvudlös.
Kommentera

Frisco:

"Paddans mening i sin helhet: Var ju tvungen att undersöka de där konstigt målade gubbarna till ett hockeyspel som skulle föreställa MoDo-spelare.

Vad är felet?"

Så här skulle det exempelvis kunnat se ut för att Paddan skulle ha fått fram sitt budskap:

Var ju tvungen att undersöka de där konstigt målade gubbarna, till ett hockeyspel, som skulle föreställa MoDo-spelare.

Dåligt exempel, men det skulle ha funkat om man inte ville ändra ordföljden.

//Lennart Vallin, språkprofessor och besserwisser.
Kommentera

Vallin: Undrar hur du kunde förstå vad Paddan menade? Du kanske förstod direkt som alla andra?
Kommentera

Vallin:

Ett annat alternativ är "Var ju tvungen att undersöka de där konstigt målade hockeyspelsgubbarna som skulle föreställa MoDo-spelare."

Frisco:

Äh, håll käften.
Kommentera

Frisco:

Kanske, eller så är jag bara utvecklingsstörd som vanligt. Men du ville ju veta vad som var fel i meningsbyggnaden...
Kommentera

Frisco: Tja, faktum är att jag själv reagerade på precis samma sätt som Knas när jag läste igenom mitt inlägg. Hmm, måste nog lära mig att skriva så att till och med jag förstår vad jag menar!
Kommentera

Paddan: Jo men alla förstod ändå. Det innebär enligt mig att det var en bra mening.

Vallin: Jag ville inte veta vad som var fel. Jag bara skrev så.

knaskamilla: Tsss.....
Kommentera

Frisco:

En bra mening för dig är väl en mening där alla ord har bokstäverna i rätt ordning (och rätt antal?)...
Kommentera

knaskamilla: En bra mening för mig är när de som läser meningen förstår vad den som skrivit meningen menat. Och det gjorde alla när de läste Paddans mening.
Kommentera

knaskamilla:

Enligt min mening var det inget större fel på Paddans mening egentligen. Hans andemening framkom ju iaf, men sedan uppstod det ändå meningsskiljaktigheter och det är ju ingen mening att bråka om saken, då vi alla ändå har förstått meningen med Paddans mening?
Kommentera

Frisco:

Smurf...? ;)
Kommentera

Vallin: Enligt knaskamilla kan man inte smurfa på inlägg.
Kommentera

Vallin:

Du kan inte smurfa på två inlägg som är postade på olika klockslag, fattaruväl!

Frisco:

En rolig mening är för mig en mening där man kan påpeka att personen som skrev den borde ha formulerat sig annorlunda.
Kommentera

knaskamilla: Ju? Talspråk, för böfeln!
Kommentera

Lumber Jack: Undrar om vi ska ta upp nån hockey här idag?
Kommentera

Frisco: Banner talar, skribenterna tystnar av vördnad.
Kommentera

« · 350930 · »