1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515149 inlägg · 4114 ämnen

GodJul-tråden

« · 353390 · » Till forumet

Sv: GodJul-tråden
knaskamilla: Naturligtvis får man skriva vad man vill. Sen om modoraterna vill ha det kvar är en annan sak. Men visst vore det trevligt med hockey här också.
Kommentera

Frisco:

Jag tycker att det ganska ofta är snack om allt annat än hockey här. Ibland undrar man om man verkligen är på en hockeygästbok eller på något helt annat. Fast det är klart, bättre än modoforumet som snarare liknar en sandlåda.
Kommentera

jenza: Här ska vara alltiallosnack tycker jag. Ingen kan ju beskylla denna gästbok för att INTE ta upp viktiga Modohändelser på ett eller annat sätt.
Kommentera

Frisco:

Nej nej, inte ska vi beskylla denna gästbok för det, jag bara påpekade att det ibland pratas om helt andra saker och det är ju egentligen inget fel med det. När det inte finns någon aktuell modohändelse att diskutera så är ju bara kul om man ändå kan hålla igång gästboken.
Kommentera

jenza & Frisco:

Jag vill bara påpeka att Fredrik Warg faktiskt spelar i MoDo, och att Fredrik Andersson faktiskt har en historia i MoDo. Vill bara påpeka, alltså...
Kommentera

knaskamilla: Nu var det kanske inte just ditt mess som vi menade. Du kan slappna av. Det var inte dig vi menade. Tråkigt om du skulle börja skaka tänder för det.
Kommentera

knaskamilla: Tja, iofs så var jag ju också och tittade på de där målade gubbarna tillhörande ett HOCKEYspel. De gubbarna skulle, tror jag, föreställa MoDo-spelare. Så lite hockeyrelaterat har det väl allt varit!
Kommentera

Frisco:

Det är ingen fara, jag skakar inte tänder. Jag ville bara påpeka...

Paddan:

Jag var inne på att måla om mina hockeyspelare till MoDospelare ett tag, men...nu har jag inte plats för mitt hockeyspel längre, så nu vore det ju onödigt.
Kommentera

Har inget med hockey att göra men väl med ämnet...

Two blondes were up in the far north woods, out looking for a Christmas
tree. They were all bundled up from head to toe, carrying their
hatchets and a coil of rope to tie on and drag it back. They had thought of
everything. They were all set. .......... but they couldn't find the
right tree.

They searched for hours, slogging through knee-deep snow. The wind was
blowing and the wolves were howling, but they persevered. Had to get
that Christmas tree.

Finally, as the sun was beginning to head downward, one turned to the
other and said, "That's it! I've had enough! The next tree we come to,
we're going to cut it down, whether it's decorated or not!"
Kommentera

SVT 2 12.55 Ishockey: Baltica Cup Sverige - Tjeckien
Vad tror ni? Kommer Sverige bland de 3 bästa?
Kommentera

Frisco:

I den matchen? Kanske, om de har tur.
Kommentera

knaskamilla: Men znark. Vi lägger väl ner hela debatten då.
Kommentera

Frisco: Vet du hur laget ser ut idag?
Kommentera

Portello: Nope. Man får väl vänta och se på stats.swehockey.se/ .
Kommentera

Frisco: Som bekant, det viktigaste är inte att vinna, utan att kämpa väl...
Kommentera

Huge: Det håller jag med dig om. Dessa träningsturenringar är ju till för att testa spelare och bygga lag till VM. Tycker att folk överreagerar alldeles för mycket när det gäller Tre Kronor, Hardy och resultaten i småturneringarna.
Kommentera

Huge: Det är väl den devisen Hardy kör efter!!!
Kommentera

Frisco:

På tal om god jul så såg jag Snygg-J idag. Kul med något trevligt att vila ögonen på mitt i julfuckingjävlaångesten.
Kommentera

knaskamilla: Jag såg naken-J på tv4. Det var inte kul...
Kommentera

knaskamilla: Just det ja, såg ju Hasse Jonssons väldiga gestalt idag. Han hade på sig en ful grå mössa och verkade prata julklappsinköp.
Undrar just om jag borde ha smugit efter och tjuvlyssnat.
Kommentera

Hälge:

Det gjorde jag också. Det var inte kul i min TV heller.

Paddan:

Jag såg Svarten också. Han hade nog handlat i den där klockbutiken i Gallerian, tror jag.
Kommentera

knaskamilla: Kanske var något till Kaberle så han skulle veta att det nu är rätt tid att komma "hem" till MoDo.
Kommentera

knaskamilla: Jag mötte Paddan på stan idag. Han sa i alla fall hej innan han stormade vidare i sin Hassejakt.
Kommentera

Vore kanske på sin plats att starta en Se & Hör-tråd för vissa av er...
Kommentera

Lumber Jack: Ett mera Övikspassande namn vore kanske: Hänt i Vecket?
Kommentera

Frisco: Just ja, det var precis efter att jag hade varit upp till Barn- och Utbildning och anmält mig på någon lista för lärarvikarier.
Kommentera

Paddan:

Stackars barn...
Kommentera

Har inget med hockey att göra men väl med ämnet II...
Kommentera

ETT BLAD UR EN HUSTRUS DAGBOK

Lördagkväll 2003-09-06

Maken var konstig idag. Vi hade bestämt en träff på Blåbär för att dricka en kopp kaffe. Jag hade shoppat med väninnorna hela dagen och jag tänkte att han kanske var lite sårad för att jag var lite sen. Men han sa ingenting om det. Samtalet flöt inte alls, han var tystlåten. Jag föreslog att vi skulle flytta oss lite så vi fick mer tystare platser i cafeterian, så vi kunde prata. Han gick med på det men var tyst i alla fall. Jag frågade honom om han hade bekymmer och han svarade: Inget speciellt. Jag frågade om det var mitt fel att han var tystlåten och han svarade: Det är inget, inget du behöver bekymra dig om. På vägen hem sa jag att jag älskade honom, han log och fortsatte att köra. Jag kunde inte förstå hans beteende och jag vet inte varför han inte svarade på min kärleksförklaring. Hemma kände jag att jag min man hade försvunnit långt bort, som om han inte längre ville hitta mig. Han bara satt och glodde på tv och verkade långt borta. Till slut gick jag och lade mig och maken följde kom efter en stund. Förvånande svarade han på min kärlek och på mina smekningar, vi älskade, men han kändes fortfarande långt borta. Kände att jag inte längre orkade, så jag tog upp saken med honom, men märkte att han redan somnat. Grät mig till sömns. Jag vet inte vad jag ska göra. Är redan säker på att han har ett förhållande med någon. Mitt liv är en katastrof.

ETT BLAD UR MAKENS DAGBOK:

Lördag-kväll 030906

Modo förlorade igen, men jag fick ha sex i alla fall.
Kommentera

knaskamilla:

Sex efter förlust?
Det var mig en viril jävel!!!
Kommentera

knaskamilla:
Gillade det sista.Modo förlorade igen.;P
Kommentera

Portello: Det måste ju ha varit en vänskapsmatch. Elitserien hade inte startat den sjätte september.
Kommentera

Lumber Jack:

Jag undrar vilka det handlar om, jag. Måste vara en väldigt korkad brud.
Kommentera

NuMo: Har två backar stående här med vätska från Sollefteå. Fattas en flaska i den ena. Den var mumsig.
Kommentera

mike66: Har du tullat på ismaskinsbränslet?
Kommentera

Frisco: Vi kör juh på gasol juh. Går det att dricka så ska jag banne mig testa.
Kommentera

mike66: Usch då. Låter inte trevligt. Men jag blir inte förvånad:-)
Kommentera

Frisco: Förvånad ska man aldrig blivfa. Tänk den dagen hockeyförbundet får för sig att det ska sitta "träkulor" i grenen. Hahaha.

För er som inte förstår vad detta med "Träkulorna" är för något så ska fabbo miiike nu förklara; Dähäringa är "high tech" månitro. En rund fin "träkula" som barnen ska träna klubbteknik med. Så var det med det. Tennisbollarnas glömda rike är sedan lång tid tillbaka en svunnen tid. Ja ja säj då dä ja.

Varför ska inte en tennisboll gå lika bra att lära sig dribbla med som en ful och stenhård träkula? Jag tycker att tennisförbundet bör lägga sig i frågan om man nu vill fortsätta kränga naggade tennisbollar till barnen i fortsättningen.
Kommentera

mike66: Jag måste ut och kolla hur det går med landhockeyträningen nere på stan nu. Ja, vi får fixa en turnering sen.
Kommentera

NuMo: Jamenadä. Vi tat till sommaren när det är lite varmare än nu.
Kommentera

Poffa: Försök få bort ilskan, upphetsningen (ja inte den sortens) och den röda färgen du har på kinderna genom att andas lugnt. Det är ju snart jul.
Kommentera

Frisco:

Jag är varken ilsken eller speciellt upphetsad för tillfället.
Kommentera

Frisco:

Du glömde att skriva att man FÅR dricka julmust och äta lussekatter och knäck nu också.
Kommentera

Frisco:

Röd färg på kinderna kan väl vara ganska klädsamt såhär till jul?
Kommentera

[f][färg=#FF0000]En tomtenisse[/färg][/f]
[bild]www.frisco.se/hs/tomtee.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla: Hallå!!! Nu är ni väl ändå i fel tråd och skriver.
Kommentera

Frisco:

Förlåt. *skäms* Men det var de som började!!
Kommentera

knaskamilla: En klassiker.

-Hur började slagsmålet?
-Det började med att han slog tillbaka.
Kommentera

« · 353390 · »