1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507760 inlägg · 4105 ämnen

Grattis MoDo

« · 872624 · » Till forumet

Sv: Grattis MoDo
bisterfinnen: Ett enormt tack till bisterfinnen som gjorde det hela möjligt!

Några notiser från gårdagen:
-Bortsett från några kids som ropade fittor åt oss efter matchen och några linköpingsfans som försökte slåss med vakter och polisen så upplevde jag ingen hotfull stämning. De lhc-are jag snackade med i arenan var väldigt trevliga.

-Hasse Jonsson har ett ruggigt fast handslag.

-Alexander Steen var där och minglade med oss och sa grattis.

-Petter Rönnqvist ville absolut inte ge bort sin guldtröja för den skulle sonen som är stort modofan ha.

-Perfekt avslutning av kvällen då jag, ria-ra och knaskamilla på något sätt hamnade på rätt sida av staketet och som enda fans kunde mingla med spelarna vid bussen. Både Oscar Steen och Tobias Enström körde förresten det klassiska mobiltricket för att slippa prata.
Kommentera

scim: Ja, segerruset lär väl hålla er igång så länge som festligheterna pågår. D.v.s från och med efter slutsignalen och på obestämd tid.
Kommentera

scim: Det var ju en intressant effekt att väntetiden på en taxi i Övik kl halv fem inatt var mer än en halvtimme. Usch, det känns som att någon beslutat sig för att använda min hals som betongblandare. Jäklar vad risig den känns, och allt känns bara overkligt men o så underbart.
Kommentera

scim: Själv kom jag i säng vid sju. Men vem bryr sig om man är trött idag, man är hög på glädjen.

Nu blir det snart ännu mer firande. Mot arenan, torget och vad det nu blir.
Kommentera

Dream Team:

Nattugglor definitivt, och det firades nog betydligt längre än så också...själv kom jag i säng efter fem nångång...och det känns idag för man sovde inte så djupt...Men faaan vad man mår bra idag!
Kommentera

scim: Ca. 3000 morgonpigga, alternativt nattugglor. Respekt.
Kommentera

Ja, grymt härligt att bara få uppleva en final!
En riktigt bra avslutning av säsongen trots allt, och silver kommer snart kännas riktigt fint!
Grattis Modo till guldet, tycker också det är lite roligt att era sjuttiotalister får ta guld till slut.

Väl mött till hösten igen
Kommentera

ria-ra: tur du kom ihåg mig. känner mig så ensam här i västeås. inga modoiter så långt ögat når. ja å min dotter skuttar runt på balkongen som två dårar. i natt stannade vi i katrineholm för att äta å vi vevade ner ruterna å skreeeek SM- GUUUULD! några ungdomar kom fram å va lika glada dom men så frågade dom, vilka har vunnit? äre basket eller? ja va säger man?
Kommentera

Dream Team:

Runt tre har jag för mig.
Kommentera

Vilka är bäst i Sverige?
Kommentera

Hawerchuk: Hur pass arla på morgonen skedde mottagandet? ;-)
Kommentera

bisterfinnen: ;o)
Kommentera

Dream Team: Ungefär 3 000 mötte upp hjältarna på natten vid Swedbank enligt rapporter.
Kommentera

Dream Team:

Min moder var i Swedbank. De tog ju bara in 500, så jag antar att det var 500 där...
Kommentera

bisterfinnen:

Och lilla Ria-Ra icke att förglömma
Kommentera

Dream Team: 500 pers. såg matchen i Swedbank, det var vad de släppte in. Bilder i länk.
Kommentera

Salle:

Det var fint av dem att lägga upp det på modohockey.se så jag kunde läsa när jag vaknade, eftersom jag inte har någon ÖA.
Kommentera

Dream Team:

Gresky
Erik 1
Erik 2
Bisterfinnen
Markus Ek
Anna M

Var med i samma sällskap som de du nämnde! En minibuss och en bil!!
Kommentera

Wayne Gresky: Okej. Varför jag undrade var för att jag fick höra att Kamilla, Frisco, shinzawai, Alfred Awful och tre till åkte minibuss ner. Du kanske var bland de tre icke namngivna där, eller så var du inte alls med i det sällskapet.

Alltså, är det någon härinne som såg matchen via utsändningen i Swedbank, eller är det någon som har hört hur många som befann sig där?
Kommentera

knaskamilla: Schemat för dagen...

Guldfirande!!!

15.00 Swedbank Arena öppnas.
16.00 Vi firar damlagets SM-brons, matchentré av Guldhjältarna.
Swedbank Arena, bar och kiosker öppna, souvenirförsäljning.
16.45 Spelarna intervjuas
17.30 Lastbilskortege upp till torget.

Torget Örnsköldsvik
17.30 till 19.30 Pink Hink spelar på scenen.
MODO Hockey hyllas av folkets jubel.
Tal av Elvy Söderström.
Konfrencier: Staffan Ling.

Kommentera

Helvete, jag är trött! Det var inte lätt att gå och lägga sig vid halv tio på morgonen och tro att man ska kunna sova. Men har väl fått ett par timmars (inte oavbruten) sömn i alla fall. Kanske en dusch kan hjälpa lite. Tror att jag får gå på ren vilja idag.
Kommentera

Dream Team: Cloetta såklart!

Vad jag hört så var det inte få vid Swedbank...
Kommentera

Wayne Gresky: Befann du dig i Swedbank eller i Cloetta?

För er som var där - hur var upplägget och stämningen i Swedbank Arena?
Kommentera

ria-ra: Fantastiskt, helt fantastiskt! En magisk kväll från början till slut, ja hela dagen var fantastisk. Jag kan faktiskt inte tänka mig ett underbarare sätt att få uppleva ett guld än att få vara på plats och se detta med egna ögon som en av få utvalda.
Kommentera

Vilken fantastisk och helt helt underbar kväll det blev. Jag finner inte ord för mer. Så lycklig... och så förbannat bakis, MEN DET VAR DET FAN VÄRT!

SM FUCKING GULD.
Kommentera

lite kul är de faktiskt att modo tog sm guld i rosa damasker..
Kommentera

hur är de man säger? saxat ur aftonbladet.

Hur känner sig Niklas Wikegård idag tror ni, som tippade Modo elva och på kvalplats inför säsongen?
Wennerholm: Inte bra, kan jag säga. Det är aldrig kul att tippa så in i helskotta fel. Jag vet det av egen erfarenhet. Men samtidigt vet väl alla att Wikegård inte är något större fan av Modo.

de var den experten de. nu kan han söka nytt jobb tycker jag.
Kommentera

Jag har vidrört Mr. Raoul De Mat.

...och skakat hand med Harald Lückner (plus många fler).

Men det var väl gårdagen i stort. ;-)

Just idag är jag stark
Just idag mår jag bra
Jag förs framåt av kraftiga vindar
Kommentera

AM: Jag nog f-n är man lycklig idag. Sen är "vi" nog alla lite extra lyckliga för din skull, bara så du vet.

Det bidde inte många timmars sömn men 5 timmars vila med stängda ögon är inte att förakta.

Nu behövs det lite energi för snart skriker och hoppar man väl igen...
Kommentera

Idag lär leendet finnas på läpparna hela dagen ...jag tror jag sovit leendes hela natten ..vilken känsla ... Heja Modo.l.
Kommentera

ÄR de bara jag som inte riktigt fattat att guldet e i hamn???? satans härlig känsla!! =)
Kommentera

Hassebo: Grattis, grattis.
Kommentera

Grattis till guldet. Måste kännas fantastiskt. Vi får se till att uppleva samma sak nästa år ;)
Kommentera

AM: ja idag känner du att du lever va?? ;o)
kroppen full av lycka.
Kommentera

Grattis alla Modo-supportrar! Men häng inte på HS, ut och fira var ni än är =)
Kommentera

Poffa: Vad ska man säga, gårdagsnatten var fantastisk på alla sätt och vis, men det är inte förrän nu som det börjar sjunka in vad som egentligen hänt. Visst var jag glad igår, men idag är jag hel otroligt lycklig. Som man har väntat på detta.
Ni som känner mig vet att jag har haft en ganska tung period i höstas och nu under slutspelet, och jag är så otroligt glad att bara var vid liv. Jag ser detta guldet som en ren bonus, men vilken bonus sen.

Jag säger bara som Döme sa igår när han stapplade ut ur bussen vid arenan,

"No pain,no gain"
Kommentera

Poffa: gissa vem som kramas me svarten på bilden.... ;o)))
Kommentera

Lumber Jack: Jag får göra som dig och tacka alla för de grattis-SMS, telefonsamtal och meddelanden man fått i natt. Jag har inte kunnat svara på dem alla, men det finns ju en anledning.

Två timmars sömn är nu avklarad. Nu är det bara att ge sig ut och fira mera!
Kommentera

Lumber Jack:
Kön av grattulanter har ju ringlat tämligen lång på HS, visst finns bitterheten oxå det skiner ju igenom lite ibland men det är väl sådan som alla kan ta idag!
Kommentera

Markus Sandins bildspel på ÖA verkar då helt omöjligt att se....

Deras bandbredd verkar slå i taket hela tiden...
Kommentera

Tack alla Timråiter som gratulerar.
Kommentera

knaskamilla: Kamilla, hörru? Har inte ni firat klart?

Annars stod det i gårdagens ÖA vad som gäller.
Kommentera

Grattis!

Men vart tog bannern med 'Kiitos kiitos Kuusela' vägen?

Kommentera

Grattis Modo!
Kommentera

Trött? JAAAA. Hur fanken gör vi med firandet? Ring mig och berätta! Poffa, hörru. Nu ska jag försöka sova.

PS. Fin framsida på Aftonbladet idag. Expressen får nästan underkänt för sin.
Kommentera

Förresten. Någon, ring och väck mig vid 13-tiden.

zZ z z z zZ z zz
Kommentera

Dags att sova efter en underbar natt i minibuss från Linköping via Västerås.

Trött? JAAA...

:-)
Kommentera

Ett stort uppriktigt grattis! Kul att ett lag från länet vann.
Kommentera

Salle:
Dom handskarna hade jag "sålt", ja eller i alla fall sett titt att de fanns i MoDo då. Miko hade ett par lika dana. Det var Sinisalo ett märke som idag bara finns inom MC-åkare. ;-)
Kommentera

Grattis till guldet modo skönt att guldet kan gå till norrland håller mitt Timrå varmas om hjärtat men bra att ni slog lindköping vet inte men tål inte dom skryt byggen har dom söderut så det är så jävla skönt att vi norrläningar kan ge dom pisk ha en trevlig sommar så möts vi på arenorna till vintern *skratt* Röd o Vit Hockey Dynamit ;)
Kommentera

« · 872624 · »