1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507787 inlägg · 4106 ämnen

Grattis MoDo

« · 872624 · » Till forumet

Sv: Grattis MoDo
bisterfinnen: Ett enormt tack till bisterfinnen som gjorde det hela möjligt!

Några notiser från gårdagen:
-Bortsett från några kids som ropade fittor åt oss efter matchen och några linköpingsfans som försökte slåss med vakter och polisen så upplevde jag ingen hotfull stämning. De lhc-are jag snackade med i arenan var väldigt trevliga.

-Hasse Jonsson har ett ruggigt fast handslag.

-Alexander Steen var där och minglade med oss och sa grattis.

-Petter Rönnqvist ville absolut inte ge bort sin guldtröja för den skulle sonen som är stort modofan ha.

-Perfekt avslutning av kvällen då jag, ria-ra och knaskamilla på något sätt hamnade på rätt sida av staketet och som enda fans kunde mingla med spelarna vid bussen. Både Oscar Steen och Tobias Enström körde förresten det klassiska mobiltricket för att slippa prata.
Kommentera

Wayne Gresky: kvinnlig list kallas de plus att ja flörtade rejält med polisen från boden. å du var inte sen å hänga på oss. shit vilken kväll de var!
Kommentera

En liten bild bara...

Kommentera

är de ingen som var med igår kväll i cloetta som har några bilder att lägga ut?
Kommentera

ria-ra: Den där skinnkavajen borde väl ha x antal hundra bilder, förmodar jag. Om han nu kom ihåg att ta av linsskyddet...
Kommentera

Paddan: ja men han verkar sova än.
Kommentera

Grattis till guldet.Väldigt stark säsong av er.
Kommentera

skurknnn:

Härligt psykbryt!
Kommentera

skurknnn: Fick han några gratismenyer efter den uppvisningen?........:)
Kommentera

Poffa: Kör AM Casual stuket eller? ;-)
Kommentera

Elitserien.2007.Final.6.Linkoping.Vs.Modo.PDTV.XViD.SWEDiSH-SomeTV

Coming soon to a theatre near you.

Kommentera

Stort grattis till Modo, riktigt kul för hockeyn att plantskolan och inte köpelaget vann välförtjänt.
Kommentera

"Till sist tyckte jag att det var oerhört stort att se hur nästan hela publiken stannade kvar och hyllade sitt eget lag men kanske också guldlaget. Det har jag aldrig varit med om förr. Linköping har Sveriges bästa förlorare."

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1045986,00.html

Uppenbarligen har inte Anrell varit på plats i Kempis på den tiden vi förlorade SM-finaler.
Kommentera

NuMo: När Brynäs vann i Kempis 99 så försvann hemmapubliken otroligt snabbt därifrån. En man hann knuffa till mig och kasta iväg min Brynäskeps och skrika djävla idiot till mig innan han lämnade kempis.

Kvar fanns jag och några hundra andra Brynäsfans för att hylla vårt lag efter den fantastiska triumfen.

Modopubliken skulle jag vilja kalla för sveriges sämsta förlorare.
Kommentera

Grattis MoDo hade tippat er på 7 plats men ack så fel jag hade.
Kommentera

NuMo: Eller som när tvillingarna Sedin lekte bort Brynäs i den sista avgörande semifinalen 2000. Stående ovationer en lång lång stund.
Kommentera

Huss: I dåvarande Gavlerinken alltså...(ref: för den ej insatte)
Kommentera

Huss: Modo har i alla fall aldrig vunnit en final mot Brynäs..
Kommentera

NuMo: Så vill jag minnas att det var även i Göteborg efter att Frölunda torskade mot Luleå också.

Jag vet inte men nog känns det som att man ofta gör så. Man hyllar sitt eget lag för insatsen och hyllar det beviserligen övermäktiga motståndet.
Kommentera

Stort grattis MODO till guldet !!!
Kommentera

Tack all göteborgare, äkta som oäkta, som gratulerade till guldet igår kväll/natt. Det värmde. Inte en sur min, bara leenden och en hel del kramar på vägen. Jättekul.

Jag har nog fortfarande inte fattat hur stort det här är. Önskar att jag hade varit hemma nu.
Kommentera

arnio: Modo har vunnit SM-final både på förra årtusendet och det nuvarande. Det är stort. Dubbelstort.
Kommentera

Salle: Mr Björklöven him self Staffan Ling.....
Kommentera

Frisco: Frölunda, HV eller FÄRJESTAD vann i alla fall inte och det är ju bra.

Kanske ni kan vinna igen nästa årtusende, det vore trippelstort..
Kommentera

arnio: Grattis till Guldet!
Kommentera

Bonäs norra: Vill oxå rikta ett litet tack till att många av er offta är positiva till oss vid norra siljans strand!
Kommentera

Bara att lyfta på hatten..... Stort grattis!
Kommentera

arnio:

Vad jag vill minnas så sjöng ståplatspubliken i Kempehallen (inklusive mig själv) "Grattis Brynäs" minuterna efter att matchen tagit slut.
Kommentera

scim: Jag var till och med ner till spelargången och pratade med några Brynäsare som stod där, och skakade hand med dem och grattade till guldet.
Kommentera

Måste givetvis tipsa alla modoiter om dagens avsnitt av Pucksnack, som ägnas helt åt SM-finalen och främst Modo Hockey. Många sköna bilder för dem med sympatier i Övik.
Kommentera

NuMo:

Själv undrar jag om Linköpingspubliken verkligen hyllade MoDo. Jag minns att vi sjöng "LHC, LHC, LHC" när de fick sina silvermedaljer. Sen minns jag att LHC-klacken sjöng "Hata SSK", "Ledin, Ledin, ditt jävla svin" samt "Hata HV". Jag måste ha missat något.
Kommentera

ria-ra:

Vad ska du med shinzawais bilder till, när du själv tagit såhär fina?
Kommentera

knaskamilla: Mystiken tätnar. Hur har en guldmedalj hamnat runt PerHapps huvud och varför poserar du med honom?
Kommentera

Grattis MoDo Hockey
Kommentera

knaskamilla: Sedär, ett minne för livet! :)
Kommentera

250kg kärlek:

Jaha, var det PH? Hade jag vetat det hade jag sagt honom några sanningens ord!
Kommentera

knaskamilla: jaså var dom fina? fan ja hittar inte mina glasögon!
Kommentera

ria-ra:

Ja, den på Lückner var också fin. Den borde du publicera här.
Kommentera

Salle och Timander var bra fina idag när dom ryckte åt sig micken och tog över tillställningen:

"Vi är MODO Hockey och vi ska dricka bira, när vi har vunnit SM Guld, ja då ska vi fira"

Fantastiske Döme dominerade fullständigt på scen idag och höjdpunkten var när han och Krizan stannade kvar på scen när de andra gått ner och sjöng "SM GULD SM GULD SM GULD"
Kommentera

scim:

Det var oväntat att Döme skulle dominera... ;)
Kommentera

knaskamilla:

Nä, men att Krizan skulle haka på var rätt oväntat.
Kommentera

knaskamilla:
njaaeee, ja känner inte för de..
Kommentera

scim - knaskamilla: Döme, Dóme eller Däme?
Kommentera

20 Lindgren: God Däme!
Kommentera

knaskamilla: Wikegård vågade inte vara med i sportspegeln...han behöver nog en dag till att fila på bortförklaringarna.
Kommentera

20 Lindgren:

Tja, det står ju Döme på tröjan, men vi säger Däme. Det du skriver i mitten begriper vi inte ;)
Kommentera

scim:

Hm. Fast han fick ju äntligen dricka sin efterlängtade öl. Alkohol tycks göra under med vissas förmåga att släppa på spärrarna.

Men han blev aldrig intervjuad på scenen?
Kommentera

Frisco: Dubbelstort. Är det att vinna SM under två namn – MoDo AIK och MoDo Hockey?
Kommentera

knaskamilla:

Jag tycker inte Krizan haft något problem att agera ut till 100% i nyktert tillstånd, så där förstår jag inte vad du far efter.

Alkohol plockar ju fram det bästa, och ibland sämsta hos folk. Men nu fanns det bara bra saker att ta fram. Alla nöjda och glada.
Kommentera

« · 872624 · »