1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507940 inlägg · 4106 ämnen

Grattis MoDo

« · 872201 · » Till forumet

Sv: Grattis MoDo
Red Rocker: Oj det blev två inlägg.
Kommentera

Grattis Modo, ni är värdiga mästare.
Det här måste väl toppa eran historia tillsammans med finalen 1999 ;-)
Kommentera

Grattis Harald Lückner och Adam Andersson!
Kommentera

Grattis!
Kommentera

Bittra rivaler Timrå och Modo, men ändå måste man säga grattis till er - när jag såg matcherna på olearys var det bara trevlig stämning mellan Timrå och Modofansen och så ska det vara i fortsättningen också, oavsett vem nu som är storebror eller lillebror! Grattis!
Kommentera

Glömde en sak.

Rättvist.
Kommentera

Grattis till SM-Guldet!!!

Grunden till SM-guldet är ett ruskigt stabilt
försvarsspel och otoligt vassa kontringar.Sen
skalla man inte glömma Karol Krizan.

Skönt att se spelare som Timander,Sundström,Salmonsson
och Jonnson belönas med ett SM-guld.Spelare med sådant
hjärta och klubbkänsla för ett lag växer inte på träd och
därför skänns det extra köntr att Modo lyckades vinna.
Kommentera

GRATTIS TILL GULDET
Kommentera

Grattis till GULDET - Det var ni värda!!!!
Kommentera

SÅ jävla underbart.... SM-GULD SM-GULD SM-GULD!!!!

:D
Kommentera

Grattis till de som förtjänar det
Kommentera

Grattis till guldet, det var kvarten som gjorde det. Grymt impad av Svarten, Timander, Jonsson, Sundström, fan vad dom klev fram i slutspelet plus Garbo i målet, sen fyllde resten på, mycket imponerande.

Ett Timråhjärta!!!!!!!!!!
Kommentera

Denna stund är blott er, en fantastisk känsla det är så...

Ett jävligt stort GRATTIS till MoDo Hockey från en mycket ödmjuk hokkybjörn !
Kommentera

Får väl ta och gratulera, känns självklart lite surt just nu men ett silver är riktigt bra med tanke på LHCs bergochdalbanesäsong.

Tänk, det var exakt 8 år sedan LHC kvalade sig upp till Elitserien, och idag SM-final och nära guld.

Grattis alla Modoiter!
Kommentera

Vicke_LKPG:
Ja det är nog rätt det. LHC är väl lite av slutspelets lag. Trassel hela året och sedan final. All heder skall LHC ha för säsongen!
Kommentera

Grattis !

Forza Norrland!
Kommentera

Kickan: Att tala är silver, att tiga är guld...
Kommentera

Ambroo: Det är verkligen roligt att du skrev så..
Kommentera

spud:

Något för dig att prova??
Kommentera

Ni ser, LHF-supportrarna trillar in en efter en och gratulerar. Vi älskar er även om vi hater er när vi möts, och vinner inte vi får ni gärna göra det.
Kommentera

spud: Den där kontringen hade jag förväntat mig;-)
Kommentera

Grattis till guldet!
Det har ni väl förtjänat!
Kommentera

Grattis till guldet!

Modo var bäst, helt klart...
Kommentera

Helg Ernest: Vadå?
Kommentera

Förstår inte varför vissa Timråfans hackar fortfarande..t ex "Grattis Pettersson och Andersson"

Timrå åkte ut mot Modo med 4-3 i matcher och vi borde vara jävligt stolta att ha åkt ut mot detta lag, vi var hur nära som helst, men Modo hade marginalerna med sig och visade moral när man vände..Vi kunde gått vidare, men ibland har man otur som i 6:e med Horavas mål..Modo var värda guldet!
Kommentera

Grattis MODO ni var lätt värda guldet och hade spelat fler slutspelsmatcher än LHC och jag tycker att de känns bra att det var sveriges bästa hockeylag som vi åkte ut mot.
Kommentera

Snoop: Ett stort grattis till SM-guldet kära Modoiter.

Antligen....kan Holmqvist presenteras snart hoppas vi på.
Nu ser vi fram emot nästa säsong så vi kan sno Le Mat av er.
Kommentera

Instämmer i gratulationerna till ett värdigt mästarlag. Tyvärr...
Kommentera

28 års väntan är äntligen över, man är otroligt stolt över MODO Hockeys prestation!
Kommentera

GRATTIS!

Tidens trend är att slå ut HV i semifinal i en sjunde och avgörande i KA. Då får man en hyfsat komfortabel resa till 4-2 i finalen ;-)
Kommentera

Här kommer så även några kommentarer från en periodvis väldigt flitig HS:are när det begav sig under studietiden i Norrköping för några år sedan. Efter att då ha upplevt det bittra slutet på finalserien 99 när Brynäs "stal" guldet från MODO känns detta enormt skönt!!

DÅ: Inslängd stol i väggen i allrummet på korridoren när Ove Molin avgör.
NU: Jubel och kramkalas med frugan (i våra nyinköpta matchtröjor) hemma i TV-soffan!

Så här några timmar efter matchen är det en enorm lättnad som sprider sig i hela kroppen och jag ser med spänning fram emot kommande säsonger. Har haft äran att besöka nya Arenan i Övik tre gånger denna säsong (varav två i slutspelet). Vilken fantastisk Arena. Helt rätt satsat av Foppa & Co. Nu hoppas vi på fler SM-guld under 2000-talet :)

Godnatt Sverige. Ikväll sover jag gott!!
Kommentera

Grattis MoDo! 
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Helvete! Sanslöst. Otroligt att man var på plats. Hoppas ni har kul på flygplatsen, Poffa, vi kommer alltid att ha kvar minnena från CC och MoDos andra guld genom tiderna... Mot Övik!
Kommentera

Grattis till SM guldet de har ni gjort rätt för Verkligen ..!!!!!!!
Tycker ändå att de är lite synd att eran målvakt som ändå har stor del i guldet måste köra ännu en döendesvanen
Ni hade fixat de ändå men i alla fall stort GRATTIS
Kommentera

knaskamilla: Måste vara läge för en öl ?
Kommentera

Man får stämma in i gratulationerna. Har man spelat 20 matcher i ett sm-slutspel är man helt klart en värdig vinnare. Grattis Modo.
Kommentera

2244: Sådär ska det se ut, vi kan vara bittra konkurrenter under kvartsfinalserien men sedan behöver vi faktiskt inte ständigt kritisera varandra, och förresten Timrå gjorde det bra som föll efter 7 matcher mot sveriges bästa lag... hade det slutat tvärtom hade jag givetvis gratulera timrå men denna gång så var MODO lite starkare
Kommentera

Grattis MoDo! Denna framgång har ni väl förtjänat efter alla grymma finalförluster. Jag följde ert öde på O´learys i Sundsvall och jublade i takt med att ni vände på steken. Mycket trevligt detta...
Kommentera

Har gråtit hela kvällen. FY FAN VAD VI ÄR BRA!!!! ÅÅH VIIII HÅLLER PÅ MOOODOOOO HÅLLER PÅ MOOODOOOO MOODOOO ÄR BÄST!
Kommentera

Nikki: HELt DjÄVLA FUCKING UNBELIVEBL!! VI ÄR BÄST!!!!!!
Kommentera

ja grattis då alla MoDoiter :) hade fan börja våga tro på sm-guld, när vi ledde med 3-2 i matcher över er ..på fredagen 10sekunder in oscar sundh kommer dribblar och alla skriker jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! men där slockade tamefan lampan insida stolpe och jag fatta att hela serien vah slut :( och inte nog med det, snacka om att släcla lampan klacka in en puck jävel typ 20 sekunder efter kvitring, ja ja det är hockey allt händer synd bara att det aldrig är fördel TIMRÅ IK i sånna stunder ..men ja grattis endå modo nu när inte timrå fick det SÅ ÄR NI TAMMEFAN VÄRDA DET :)
Kommentera

knaskamilla: HÄRLIGT Jobb Knas!! Vi firar idag, nu strax, om bara nåra timmar! När är Ni uppè????
Kommentera

timrå_ik: TACK!!! Respect!!
Kommentera

zigge: ja se till att fira som bara fan nu grabbar ..jag firar med er fast i mina tankar :)
Kommentera

Grattis på er :)
Kommentera

Det här är min bild av ett guldfirande. Hedin kör en kundvagn med Öberg i. Kung Blatny hejar på....

Bild: www.hockeysnack.com/medlem/Icing-Ove/filarkiv.php?showfile=guld.jpg
Tv-bilder: svt.se/content/1/c6/80/60/62/sport070414segerrusny.asx
Kommentera

Icing-Ove: I min mening klassiska bilder!
Kommentera

spud: I min mening, klassiska bilder, klassisk afton. Kan man bli mera nöjd?
Nästan svårt att tro det är sant...
Kommentera

berghult: Visst är det jobbigt att vara i jämtland nu? :)
Kommentera

berghult: nu har jag kommit hem från linköping..
va är de jag har fått vare me om??
ja fattar ingenting..
ja har ett leende på läpparna å tårar i ögonen...
SM-GUUUUUULD!
Kommentera

« · 872201 · »