1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507781 inlägg · 4106 ämnen

Grattis MoDo

« · 872463 · » Till forumet

Sv: Grattis MoDo
Det här är min bild av ett guldfirande. Hedin kör en kundvagn med Öberg i. Kung Blatny hejar på....

Bild: www.hockeysnack.com/medlem/Icing-Ove/filarkiv.php?showfile=guld.jpg
Tv-bilder: svt.se/content/1/c6/80/60/62/sport070414segerrusny.asx
Kommentera

Icing-Ove: I min mening klassiska bilder!
Kommentera

spud: I min mening, klassiska bilder, klassisk afton. Kan man bli mera nöjd?
Nästan svårt att tro det är sant...
Kommentera

berghult: Visst är det jobbigt att vara i jämtland nu? :)
Kommentera

berghult: nu har jag kommit hem från linköping..
va är de jag har fått vare me om??
ja fattar ingenting..
ja har ett leende på läpparna å tårar i ögonen...
SM-GUUUUUULD!
Kommentera

zigge: dom lämnade av mig ungefär vid två så om fem sex timmar om allt går bra. dom skulle in å tuta lite på torget i timrå först. ;-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
zigge: Jadu. Åker från Västerås nu. Vi landar väl runt åtta eller så. Tur att det inte blev en match till eller förlängning, förresten, Krizan haltade rejält efteråt. MoDo!
Kommentera

ria-ra: fantastiskt
Kommentera

tg21: du skulle fan i mej varit där. ja önskar att ja fått se dig snacka med svarten efteråt.. fan du! åk till övik i morgon å hylla grabbarna.
Kommentera

Äh vad fan, jag tänkte i min stillal eufori läsa alla insändare, men fan SM-Guld!!!!

Skriv vad fan ni vill, bara ni lyssnar på France Gall och firar guldet!!!!

I morgon avrättar vi alla som inte håller måttet!
Kommentera

ria-ra: äntligen var det min typ av hockey som segra, defensivt med spelvändningar,otroligt bra försvarsspel
Kommentera

tg21: FYLLO! Hahahahahahaha
Kommentera

smmmmmmmmmmmmmmmmmmmguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuullllllllllllllllllllllllllllllllllddddddddddddddddddddddddddd
Kommentera

tg21: Att hålla sig undan i en liten,liten by ger inget guld.......
Kommentera

Jag inser att det jag nu kommer att skriva förmodligen kommer att ta död på en del av glädjen för vissa av oss MODO-fans men det måste tyvärr skrivas.

MODO Hockey, även kallat Sveriges bästa lag, vinner SM-guld och behövs det sägas att det gör en annans kväll? Utan planer på att besöka staden tidigare under dagen så besöks denna trots allt när guldet säkrats efter 28 år. 28 år, det är helt sjukt. Finalen 98/99 är ett minne blott och MODO som lag är inte längre den eviga 2:an.

Åter till saken, MODO har gjort 3 minst sagt viktiga om inte spektakulära värvningar så här långt denna "silly-season". Fredrik Warg, tidigare Timrå IK, är en av dessa.

Timrås trummis, som jag växt upp med och känner mycket väl, står och diskuterar med Warg utanför en välkänd krog i Sundsvall när jag stiger ut. Jag är väl medveten om att Wargs övergång till Ö-viksklubben under stundande slutspel inte var speciellt populärt. Min konversation med "trummisen" går ut på att han är missnöjd över övergången samtidigt som jag är riktigt nöjd över denna då vi erhåller en grabb med MODO-hjärta samtidigt som denna råkar vara landslagscenter/forward.
Warg hör tydligen vår konversation och hör fel under vår konversation och blir en smula aggressiv då han uppenbarligen trodde att jag sagt något nedsättande om hans dotter, vilket jag självfallet inte gjorde. Höra fel kan vem som helst göra men det som gör mig så uppretad är att när han går därifrån och jag går efter för att förklara att han hörde fel och visa ett SMS för att förtydliga att jag är MODO-it så får man följande som svar:

- Det skiter väl jag i.

Detta svar får jag alltså på följande tilltal:

"Men Fredrik, jag är MODO-it och denna kväll är den lyckligaste i mitt liv"

Jag inser själv att detta är ytterst kontroversiellt men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig då detta tog bort mycket, men verkligen inte allt, av glädjen som man upplevt denna kväll. Jag blir mycket besviken och kan inte hjälpa att fundera, skulle Svarten eller Susse behandlat ett fan på samma vis?

Alla MODO-iter, vi ses i Ö-vik imorgon.

Guldet är hemma igen efter 28 långa år för att STANNA
Kommentera

supertrött: ja ha alla fall vare ner til stan å fira ,du då?
Kommentera

tg21: JAjamen! Fantastiska scener i Sollefteå i kväll! KULTUR och KÄRLEK!
Kommentera

tg21: sista tio; lhc anfaller, modo petar ut den i mitt zon, lhc anfaller, modo petar ut den i mitt zon... minuterna gick å guldet närmade sig... lhc anföll, modo petar ut den om å om igen. helt underbart.
tänk nu när killarna kom till öviks flygplats å möts av foppa inne i ankomsthallen. en foppa i papp! utan sm guld!
han kommer hem!
harald lovade oss fans guld nästa år med. visst blire guld nästa år frågade något fans. - ja de blir de, ja tror nog att wernblom vill ha ett guld han också svarade harald. haha!
Kommentera

tg21: vilken säsong, först vann borgarna valet sen slog vi ut timrå åsså sm guld FANTAASTISKT
Kommentera

tg21: KUNG!
Kommentera

tg21: 1979 när det var dags för avgöraande final,bästa av tre på den tiden , sprang en ung supertrött ur den av staten fiansierade skoltaxin.
Det bar sig inte bättre att den fö5väntansfulle ungen, d v s JAG , rusade ur taxin och över vägen mitt framför en bil.

Tydligen var inte bilföraren Djurgårdare utan han bromsade snällt och lät mig uppleva MoDos FÖRSTA guld.

Nu till det ANDRA :
Jag kan inte se något lag som förtjänat detta mer. PUNKT.

De som kan klaga över detta guld är Timrå och ingen annan.
Kvartsfinalerna avgjorde SM utan tvekan och Timrå skall vara stollt över sitt lag som gjorde absoulut bäst motstånd.

Med silly season i åtanke tror jag att det TREDJE görs upp mot just Timrå.

Men vem faan bryr sig en sån här dag-....
Kommentera

supertrött: Mycket fint!
Kommentera

DJ Hemp: Skärpning !
Det heter Borgarjävel och inget annat.....
Kommentera

Lumber Jack:nu har modo spelarna förstått Borgs politik man sjukskrivsig inte för småsaker typ axel,fot el ljumske,man e lika sjuk hemma
Kommentera

DJ Hemp: Kan du förklara ÄCKEL-VIKARE!!!
Kommentera

tg21: själv fick ja ett astma anfall på läktaren men ja stannade kvar ändå. ;-))
Kommentera

SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD!SM-GULD!SM-GULD!SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD!SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD!SM-GULD!SM-GULD!SM-GULD!SM-GULD! SM-GULD!SM-GULD!SM-GULD!SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD! SM-GULD!

Jag kan hålla på hela natten. Men nu ska jag fira mera.

Kvällarnas kväll, nätternas natt. UNDERBART!
Kommentera

Poffa: just i daaaa måååår jaaa braaaa....
Kommentera

Poffa:

Sjuuukt kul.
Kommentera

Poffa: hur vare på flygplatsen?
Kommentera

ria-ra:

Haha, ni hade det bättre, garanterat.
Kommentera

ria-ra: Nu förstår jag inte....jag har ju inte landat än
Kommentera

scim: tror ja me men ja vill ju vara me överallt i kväll. men ja hoppas att ni tog emot dem som de hjältar dom är.
Kommentera

supertrött: nä å de lär du inte göra än på ett tag. till å me på måndag på jobbet lär du gå å le å ha en skön kännsla.
Kommentera

ria-ra:

Absolut, fast det var egentligen inte förrän de kom till Swedbank som de blev mottagna. Fast det var samtidigt deras eget fel.
Kommentera

scim: ja men berätta mer! höll ni på länge? var enström vaken än? dansade dom? berätta! var ni många?
Kommentera

Så var man hemma igen efter att knappt förstått hur man tog sig hem. Känslan man har just nu går knappt att beskriva, då man efter 4 hemska finalförluster helt plötsligt får känna på den känsla det är att vinna sm-guld. Ja man levde 79 men då var man så ung så man inte direkt kunde fira även om man var på någon enstaka match. Imponerande spel, även om det kanske inte var den mest underhållande 3e perioden så lät man aldrig lhc få några riktigt farliga chansen.

Lite kuriosa: Blev intervjuad av norska nrk 2 eller vad kanalen nu heter om vad man tyckte om skröders insats i slutspelet och jag tror att även om man på något sätt försökte vara eftertänksam och smart så skulle jag tro att i det rus man var då, både på alkohol och sm-guld så törs man nog lova att personerna som ser det där i norge lär fundera vad sjutton man är för en prick.

Nu skall man försöka natta sig själv och om inget blir fel så får man leva om matchen i drömmen.

Kommentera

ria-ra:

Det var sjukt många på Gideå, har nog aldrig varit fler där samtidigt. Dessvärre så klev spelarna på bussen och åkte direkt mot stan. Vi hoppade på bussen som Poffas farsa trollat fram och åkte iväg vi med. Vi kom till stan före Modobussen och polisen mfl trodde att vi var spelarbussen, rätt komiskt. Väl framme vid Swedbank så tog det ytterligare några minuter innan Modobussen anlände. Därefter tog det ytterligare ytterligare en massa minuter innan modobussen kunde åka igenom folkmassan och förbi grindarna.

Efter ytterligare några minuter så kom spelarna ut på balkongen på restaurangsidan till folkmassans stora glädje. Sedan fick jag nog och åkte hem ;)
Kommentera

scim: Men gå och lägg dig nu.
Kommentera

MorganaLefaey:

Jag ligger i soffan ju...lägg dig själv ;)
Kommentera

MorganaLefaey: Vrång scim.
Kommentera

scim: Han äh så snygg!
Kommentera

Lumber Jack:

Sjukt bra intervju, har sett den minst 20 gånger redan och kan inte få nog av den. Det är nära till tårarna fler än en gång...
Kommentera

scim: En person att älska är Robert Döme. När spelarbussen (äntligen) kom till spelarentren på baksidan av SA så haltar han fram till bilen och kastar in guldhjälmen i skuffen. Sen applåderar han oss och kysser guldmedaljen.

Sen efter att spelarna hyllats på SA-balkongen så öppnas en dörr och Döme haltar ut bland oss fans. Han tar emot ett gäng kramar och gratulationer fast sedan kommer han inte in igen då man drog igen dörren för att inte släppa in "oss" i SA. Han fick ringa på nån som kom och öppna.

Kommentera

scim: Åkes pojken...
Kommentera

Lumber Jack: Jag sitter här och dricker öl och läser allt som finns att läsa. Ena sekunden har jag fuktiga ögon, nästa skrattar jag gott och däremellan bara njuter jag.

ÅÅÅÅÅÅHHHHH, VI ÄR SVENSKA MÄSTARE!!!
Kommentera

Poffa: fan vilka snygga t-shirtar vi fick i dag. svarta där de står SM-GULD 2007. ja måste hitta en bra plats för den hemma.
Kommentera

ria-ra: ¨nä nu måste ja prova sova lite. synd att en sån här dag ska måsta ta slut. hoppas lirarna har en kanon fest i kväll å att deras natt blir längre än min.
sen hoppas ja att frisco,knas å dom andra komma hem ordentligt. ni andra som är vaken kan väl ringa dom i bland så dom inte somnar vid ratten.
Kommentera

« · 872463 · »