Modoante:
3-1 Rögle också. Nu hoppas vi att detta står sig.
Redigerad kommentar
yngwie: Bortsett från att Örebro vaknat så ser det bra ut nu.
Frågan är om 14 lag räcker för att få in DIF till ES nästa år?
spud:
Blir spännande att se hur Djurgården reagerar nu. :)
Nikki Nine: Men synd att Örebro får en Connyeffekt. Kämpa Karlskoga och RBK nu!
Och, även om det inte känns bra i munnen, Timrå.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky:
Spelschemat är nog ingen hjälp heller. Möter Timrå, Rögle och Leksand borta, matcher som i princip måste vinnas.
Wayne Gresky:
Ja, vinner Leksand efter förlängning nu så har DIF inte ens någon målskillnad att leva på. Spännande värre!
Framför allt jävligt skönt att inte behöva bry sig.
*Inser nu att Rögle kommer få minus om Leksand vinner. Smart tänkt.
Redigerad kommentar
Bragd-Birger:NejdåNejdå, tom Kempe, som varit ES säkraste straff-skytt, bommar 2 st ikväll!! Sir Rudolph Challe's gäng är skakat, i sina grundvalar!
Får TIK 0-1, lär de rostiga kaminerna börja tokbua ut de egna, allt kan rasa ihop, likt en läktarsektion i Globen.
Bragd-Birger:
Jag vill minnas att ett avhängt Timrå utan någonting att spela tog två poäng mot ett desperat Djurgården i slutet av serien. Det kanske inte blir full pott, men som Poffa säger, 4 poäng blir det nog åtminstone.
Timrå spelar med ett lugn just nu. Det är ingen spektatkulär ishockey, men det är den typen av spel som krävs för att lyckas i en Kvalserien. Djurgården försöker sig på något slags "tuta-och-kör"-hockey som kommer straffa sig direkt, det är åtminstone vad jag tror.
Bragd-Birger: Så hårt som Djurgårdarna greppar klubborna just nu så skulle jag säga att Timrå har stora chanser att ta full pott, eller iaf näst intill. 100% i BP och bra statistik i PP, samtidigt som DIF har stora problem framåt.
Nä, nog tror jag Timrå tar 4-6 poäng på kommande två omgångar.
Poffa:
Jag tänkte på det också. Om två matcher kan det se ut på följande vis:
1. Timrå 16 p
2. Leksand 12 p
-------------------------
3. Bofors 12 p
4. Djurgården 6 p
5. Rögle 6 p
6. Örebro 2 p
Det kan såklart sluta på många olika sätt, men helt klart är att Djurgården är illa ute. Lägg dessutom till att Timrå möter Leksand och Bofors i de tvåa sista omgångarna. Då kan Timrå mycket väl vara klara segrare...
Säsongen är över och nu återstår bara att följa Timrås öden och äventyr i kvalserien. Hjärtat har hela tiden önskat dem respass men hjärnan säger att inte släpper det här nu. Har själv alltid tyckt att det räcker med ett lag från Västernorrland i Elitserien. Jag tycker talanger från de södra delarna av landskapet inte ska ha något annat alternativ att fundera över än Sveriges viktigaste lag MoDo Hockey. Jag fick dock ett argument häromdagen som gör mig lite ambivalent. Med lillebror kvar så är vi förmodligen garanterad plusstatistik sett över fem möten nästa säsong. Det är nog inte lika “säkra” poäng mot ett hårt satsande Leksand eller Rögle. Så därför skiter jag fullständigt hur det går för tikarna. För vår del blir det nog bra oavsett!
Redigerad kommentar
Det kommer att bli grymt kul att följa kvällens match mellan DIF och LIF.
Hejar på Leksand då Timmy lirar där. Han kommer alltid vara en hjälte i mina ögon! :) Hoppas på en bra match utan DOMARSKANDALER!!!1 för en gångs skull...
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Jo man skall väl kolla mot vad 3an hade förståss. Så man kan tappa någon poäng till. Resultaten har väl inte gått direkt som man trott så här långt. Men man ser väl när serien vänder vilka som tänker va med och slåss om en plats.
Tänk om RBK fortsätter på det här spåret. Skulle Klasen då våga erkänna att det inte va en läggmatch i sista omgången av förkvalet. :)
MorganaLefaey: Så här många poäng har tvåan i kvalserien haft de senaste 11 säsongerna.
10/11: 20
09/10: 18
08/09: 19
07/08: 19
06/07: 19
05/06: 21
04/05: 20
03/04: 17
02/03: 22
01/02: 25
00/01: 21
Säsongen 00/01 hade Björklöven 20 poäng och kom trea, sedan dess har trean i kvalserien som bäst haft 17 poäng. En gissning är alltså att 18-19 poäng kommer att räcka för en elitserieplats.
spud: Förra säsongen så hade topp fyra följande poäng.
VXO 26
MODO 20
SSK 17
EBK 13
Så om man tror på något liknande så bör man inte tappa mer än ca 10p.
Blir jobbigt för Karlskoga, DIF och Örebro att knappt tappa fler poäng.
Men vem vet hur det här slutar.
MorganaLefaey: Rögle är nog inte så dumt att få upp. De har ju inga långsiktiga möjligheter att utvecklas till något annat än ett bottenlag.
Sen är ju Timrå också bra då de inte heller har några förutsättningar att bli ett topplag så länge de spelar i Timrå. Och deras ekonomiska situation gör det ju i princip omöjligt att ändra på den sitsen också. Sen är det ekonomiskt gynnsamt med Timrå, dels för publiken några matcher men även att det är en billig bortamatch.
Och Timrå tar ytterligare en 2a efter att ha varit utspelade sista halvan av 3e och i förlängningen. Känns som det här kan bli ett getingbo utan dess like. Skall bli roligt att se vilka lag vi får möta nästa säsong.
Ska man tänka rakt av positivt för klubben så är det väl bäst om de lag med sämst förutsättningar går upp. Men vette f-n vilka det kan vara. Samtidigt så är vi väl och rycker i en massa spelare från Leksand så vore synd om de gick upp.
Men är väl ingen idé att spåna över det. Det blir de lag de blir. Men jag tror det blir 1 nytt lag.