1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511801 inlägg · 4110 ämnen

Guld och silver i lilla-sm 2012?

« · 1476757 Till forumet

Guld och silver i lilla-sm 2012?

Nå, vilka tror/hoppas ni vi får spela mot nästa säsong? Knappast troligt men Rögle och Leksand vore väl fräscht? Timrå och Djurgården kan väl inte missa det här eller?

Kommentera

Sv: Guld och silver i lilla-sm 2012?

bj21: Jag tror nog Djurgården klarar sig kvar till slut.

Däremot hoppas jag att Timrå och Rögle tar steget upp. Egentligen mest på grund av motståndet. Karlskoga och Örebro säger mig ingenting och jag skulle njuta av att se Djurgården och Leksand i allsvenskan nästa säsong.

Kommentera

Hade varit kul med Örebro, få se vad Conny kan göra i elitserien. Timrå vill jag också ha med, pga derbyn. Leksand hade också varit fint.. se Timmy i Fjällräven igen.

Djurgården får mer än gärna ramla ur...

Kommentera

henkelainen:Det är klart att Djurgården är favoriter och det är väl deras största nackdel. De har haft en liten överlägsen attityd sedan tidigare och risken är stor för deras vidkommande att de tycker att Rögle blir en mumsbit och helt enkelt inte är ödmjuka nog för uppgiften. Får de en bra start på serien med låt oss säga tre raka segrar så känns det som att de kommer att enkelt glida ifrån, så för oss som hoppas på Djurgården i allsvenskan måste nog hoppas på en trög start där alla börjar skylla på alla och media öser på med domedagsprofetior.
Kommentera

J F K:

Jag skulle ranka lagen i följande ordning när det gäller min önskan att ha dem i elitserien:

1. Timrå (Även om det finns vissa supportrar här man skulle unna ett Timrå i allsvenskan så skulle det vara väldigt tråkigt för hela hockeyintresset i regionen.)

2. Leksand (Av tradition ett publiklag, och som nu faktiskt gör en någorlunda sympatisk lite hämvävd satsning.)

3. Rögle (Känns som en räddningsplanka nästa säsong om Macke misslyckas med lagbygget.)

4. Bofors (Känns som en räddningsplanka nästa säsong om Macke misslyckas med lagbygget.)

5. Djurgården (Både klubb och fanns skulle må bra av lite mer ödmjukhet, ett år i allsvenskan är medicinen.) 

6. Örebro (Känns som ett till Växjö.)

Kommentera

Wayne Gresky: Det står nog mellan tik,lif och dif, känns lite tråkigt med samma lag som nu i es.

tik och lif spelar es nästa säsong

håller med det finns några tikar som skulle må bra att vara i allsvenskan, men för intressets skull så...

Kommentera

renen:

Vad grundar du på att Djurgården skulle åka ur? Timrå är enligt mig klasser sämre än DIF. Djurgården är rättmätiga favoriter och sedan tror jag många underskattar Örebro. Dom har all chans att blanda sig i leken. Rögle och Bofors blir strykgäng.

Kommentera

mattias - 74: Timrå är ett typiskt underdog-gäng Dif har så jävla mycket press på sig. Men visst tik kan klappa ihop helt med känns rätt öppet tror som du att Bik inte räcker samt att Rögle kan få sota för sitt hårda matchande i playoffen.
Kommentera

mattias - 74: Tror att Örebro är för offensiva. Bra mot de andra allsvenska gängen, men när de möter DIF och Timrå så tror jag att de riskerar att bli en mumsbit. Det kommer absolut inte bli lika lätt att bara ösa på framåt när man möter Timrå, som när man möter Borås och Sundsvall...
Kommentera

Snart drar det igång och jag är så innerligt tacksam att vi inte är deltagare i Lilla SM i år.  Förra året var en sådan pärs och oerhört frustrerande. 

Jag tror att Elitserielagen tjänar på upplägget som är i år. Skulle de mötas i första omgången, som det var i fjol, så blir det genast ett av lagen som halkar efter från start. Och om det någon gång är viktigt att få en bra start så är det nog i Kvalserien. 

Det ger lite mer lugn och ro än att man på en gång måste börja att jaga och det blir genast ett mediadrev: Krislaget i ny kris i krismatchen!

Timrå och Dif är mina favoriter till att vara i Elitserien nästa säsong. Tror att båda lagen kommer kriga sig till poäng. I alla fall så hoppas jag det, helst att Timrå ska vara kvar. Elitserien utan derbyn skulle vara grymt tråkigt. 

Sen tycker jag att vi bör utöka serien med två lag till då det uppenbart finns ett intresse för det i vårt land med tanke på publiken som vissa lag drar säsong efter säsong. Skulle Dif, mot all förmodan, åka ur så lär den processen gå ännu snabbare. 

Ikväll ska jag se på Dif-Rögle, räknar med ett sjukt tryck På Hovet. 

Kommentera

Bittesehr: Själv hoppas jag att DIF och honhundarna åker på däng i första matchen. Det skulle skruva upp kvalserienerven flera varv!
Kommentera

Lumber Jack:
08:41 0-1 (SH1) BIK 6. Carlsson, Christian
Kommentera

Frisco:

Leksand ser farliga ut.

Kommentera

yngwie:Rögle har kvitterat
Kommentera

Jag mår förövrigt dåligt av att bara se KS, jag vill aldrig mer behöva se Modo där. ALDRIG!
Kommentera

Frisco: Vid alla hemska kval....
Kommentera

Bofors verkar använda hjärnan.

Undrar om Frisco har den där evolutionsbilden någonstans.

Kommentera

NuMo: Den har jag tappat bort. Men jag hittade en liknande.

Kommentera

Frisco: Hahaha! Den duger. Stor bildkonst.
Kommentera

NuMo: Grov domartabbe på Hovet. Bedrövligt!
Kommentera

Frisco: DE stackarna ligger under med 3-1 mot Bofors.. 
Kommentera

Wayne Gresky: Berätta.
Kommentera

Wayne Gresky:Hemmadomare?
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, det där får igång alla konspirationsteorier igen. :)

Skulle vara helt galen om jag höll på Rögle nu, regelvidrigt mål.

Kommentera

Bittesehr: Det verkar handla om att Ölvestad var innanför målgården eller inte när det blev mål?

Vi får nog lov att fråga Huge.

Kommentera

Bittesehr:

Domarna pallar såklart inte trycket på Hovet.

Kommentera

NuMo: Ingen idé förrän jag sett bilderna.
Har inte Viasat.
Återkommer när jag sett dom...
Kommentera

NuMo: Konspiration!!!!!! Djurgården får alla domslut!!!!! Buuuuuu.

Lika roligt att läsa sånt år efter år.
Kommentera

Hade man fått kolla om spelare var i målgården med målkameran så hade det ju naturligtvis blivit bortdömt. Men nu får man ju inte det.
Kommentera

Huge:

Du blir nog ny domarbas med tiden.

Kommentera

Frisco:Kanske finns själ till att det tas upp varje år.
Kommentera

Gusse: Nä. Enbart fånigt, tycker jag.
Kommentera

Frisco:

Fick Frölunda ett mål bortdömt nu med? Har ljudlös på tvn.

Kommentera

yngwie: Ser man reprisen så skulle målet dömts bort. Dock så var det så pass nära så jag kan förstå domslutet.
Kommentera

J F K: Och nu är det ett kontroversiellt mål i Örebro också.

Spark på Rynos mål?

Kommentera

Bittesehr: Brynäs fick ett jättekonstigt pp och gjorde mål. Fredrik Pettersson åker ut efter att stått i vägen för Granströms knytnävar under en halvminut. Helt makabert.
Kommentera

J F K: Två minuter pacifism?
Kommentera

Lumber Jack: Förstod faktiskt inte det. Det var en massa andra utvisningar samtidigt, men just Petterssons var horribel.
Kommentera

Snälla Bofors, ta åtminstone en poäng idag! Jag har ändå redan åkt på min 50 krs lången
Kommentera

J F K: Lugn bara lugn. Du har nu åkallat Huge. Han kommer inom kort att dyka upp för att upplysa dig om utvisningens korrekthet i tio likadana inlägg på minst 1000 ord styck.
Kommentera

Bittesehr:

Såg märkligt ut men det var en svår situation för domaren. Enligt en vän som är domare så är det mål eftersom Ryno inte gör nån rörelse och har skridskon i isen. Men jag vet inte vill nog se det igen men mål blev det ;)

Kommentera

Wayne Gresky: Nu åkte En brynäskille ut så det blev fem mot tre. Hårt dömt att åka för slashing när man har en i båset redan...
Kommentera

Rögle 2-2 Oj vilket snyggt förhandsarbete av nån!!!
Kommentera

Patrik Källstr:Heja Rögle..
Kommentera

J F K: Ja, det är en hel del konstiga beslut i den här matchen mellan Brynäs-FHC nu. FHC har tagit över totalt nu.

Blir intressant att följa Brynäs nästa säsong utan sina ungtuppar som lär vara i Nordamerika då.

Kommentera

Gusse: Många 2-2 matcher nu
Kommentera

Patrik Källstr: Heja Rögle!
Kommentera

3-2 Rögle!!!
Kommentera

mattias - 74: Ja, jag tycker nog att det är ett godkänt mål.

Han vrider skridskon en liten, liten aning men han lyfter inte skridskon från isen.

Oj, nu har Rögle vänt och leder!

Tack alla högre makter (Macke och Foppa!!!1) att vi inte är i Kvalserien i år!

Redigerad kommentar

Kommentera

Kanske inte var så bra för Djurgården ändå att få möta kvallaget.Dom har farten uppe medans Djurgårn vilat ett tag.
Kommentera

Gusse:

Siktar Challe in sig på en bronspeng i lilla-sm i år tro?

Kommentera

« · 1476757