Poffa:
Zäta ber Emma snällt om han få låna internetdosan en enda gång...
spud: Nja dom promenerar hem det här. Verkar vara dålig klass i år på de allsvenska lagen jämfört med förra året :=) då var det stenhårt..
Kan ändå bli galet jämnt redan på torsdag.
Timrå-Rögle
Djurgården-Örebro
Karlskoga-Leksand
Ponera att Timrå, Djurgården och Karlskoga vinner. Helt plötsligt får vi denna tabell:
Rögle 12
Karlskoga 12
Djurgården 9
Och då ska alla tre lag möta varandra. Så glad att vi slipper den här skiten.
Däremot kan vi säga grattis till Timrå. Ses i höst.
Gusse:
Wow, Djurgården måste i princip gå rent. Spännande!
Modoante:
3-1 Rögle också. Nu hoppas vi att detta står sig.
Redigerad kommentar
yngwie: Bortsett från att Örebro vaknat så ser det bra ut nu.
Frågan är om 14 lag räcker för att få in DIF till ES nästa år?
spud:
Blir spännande att se hur Djurgården reagerar nu. :)
Nikki Nine: Men synd att Örebro får en Connyeffekt. Kämpa Karlskoga och RBK nu!
Och, även om det inte känns bra i munnen, Timrå.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky:
Spelschemat är nog ingen hjälp heller. Möter Timrå, Rögle och Leksand borta, matcher som i princip måste vinnas.
Wayne Gresky:
Ja, vinner Leksand efter förlängning nu så har DIF inte ens någon målskillnad att leva på. Spännande värre!
Framför allt jävligt skönt att inte behöva bry sig.
*Inser nu att Rögle kommer få minus om Leksand vinner. Smart tänkt.
Redigerad kommentar
Bragd-Birger:NejdåNejdå, tom Kempe, som varit ES säkraste straff-skytt, bommar 2 st ikväll!! Sir Rudolph Challe's gäng är skakat, i sina grundvalar!
Får TIK 0-1, lär de rostiga kaminerna börja tokbua ut de egna, allt kan rasa ihop, likt en läktarsektion i Globen.
Bragd-Birger:
Jag vill minnas att ett avhängt Timrå utan någonting att spela tog två poäng mot ett desperat Djurgården i slutet av serien. Det kanske inte blir full pott, men som Poffa säger, 4 poäng blir det nog åtminstone.
Timrå spelar med ett lugn just nu. Det är ingen spektatkulär ishockey, men det är den typen av spel som krävs för att lyckas i en Kvalserien. Djurgården försöker sig på något slags "tuta-och-kör"-hockey som kommer straffa sig direkt, det är åtminstone vad jag tror.
Bragd-Birger: Så hårt som Djurgårdarna greppar klubborna just nu så skulle jag säga att Timrå har stora chanser att ta full pott, eller iaf näst intill. 100% i BP och bra statistik i PP, samtidigt som DIF har stora problem framåt.
Nä, nog tror jag Timrå tar 4-6 poäng på kommande två omgångar.
Jo men han brukar ju ställa upp för sitt andra lag RBK också.
erikkullgren.blogg.se/images/2010/dsc00521_103787572.jpg