1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511800 inlägg · 4110 ämnen

Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10

« · 2047307 · » Till forumet

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
73Sjöbba: Visst fan var det Lance ward som fixade näsoperation på Sundh när han lirade i timrå? Hinote mot chara var också priceless.
Låst ämne

#13: Grattis Norlinder. Vilken utveckling du kommer att få i Frölunda
Låst ämne

#13: Det är möjligt, men på samma sätt så är han muntligt överens med Modo att om modo spelar i Shl så spelar Norlinder i Modo.
Låst ämne

Norlinder är muntligt överens med Frölunda.
Låst ämne

Costanza: Många garvar när dom är rädda. ;)
Låst ämne

kulltorp: Om Modo och Löven skulle bli uppflyttad så är ju det en fördel för Timrå eftersom ni slipper slåss med Modo, Löven, Leksand och Oskarshamn om direkt uppflyttning.
Låst ämne

Gäsp: MoDo mot Lance Åsa-Nisse Ward var rätt sevärd också. Fan vad grisigt Sundström spelade. Flinade och hakade och garvade...
Låst ämne

Heyerdal: kan väl bli något annat lag än Modo som blir ett av två Ha-lag som skulle kunna möta SHLlag? Löven MoDo har t ex. bara spelat 2 matcher.
Låst ämne

Bartosak: ”Our fans are unreal. It’s that simple”
Låst ämne

Costanza: Förvärm gärna med match 7:7 Modo-Timrå 2006/2007.
Låst ämne

Olearys Umeå imorrn skulle ju bli lite trevligare om man tog med sig en Chromecast och körde MoDos guldmatch mot LHC från Youtube på storbilden. Nubben ville ju även vinna guld den kvällen eftersom han var nästan lika bra, bara lite sämre. Löven, ja de lirade kanske division 1 då med 50 kr i inträde.
Låst ämne

kulltorp: källa på det tack. Vill ha paragraf i seriebestämmelserna.

Utan att läst på skulle jag gissa på lottning, samma som om en match inte gick att genomföra.

Lotta matcherna i slutspelsserien tills vi har en vinnare.
Lotta hockeyallsvenska finalen.
Lotta mellan förloraren av hockeyallsvenska finalen och vinnare av slutspelsserien.
Lotta mellan lagen som gör upp kval till SHL (där ingår Oskarshamn och Leksand)
Alla andra lösningar kommer att skapa sår i svensk hockey för all framtid.
Låst ämne

kulltorp: Äh, ni kan bara läsa procentsatsen på en burk Sofiero. Vid annan blåsigare Force majeure, så är det bara Fjällräven Center som inte blir kaffeved längs Botniabanan.
Låst ämne

Måste bara skriva en hyllning här till vår kära klubb och våra enormt trogna fans! Vi har alltså snart samlat in 2 miljoner kronor på drygt ett dygn?! Förra matchen såldes 28000 biljetter med ”lövenräkning”!

Vi modoiter är ett gäng sjuka jävlar måste jag säga.... vi må vara gnälliga ibland men när det väl brinner till så står vi enade tillsammans!
Låst ämne

udden: Men snälla...vad skriver du för knas??
Låst ämne

Tarasov: Skönt!
Låst ämne

kulltorp:
Kanon då behöver vi inte spekulera mer👍
Låst ämne

Vill bara säga, efter att ha läst på, att det är Force majör(felstavat) som gäller. Så inget lag kan flyttas upp eller ner. Det finns regler som styr det.
Låst ämne

J F K: Du fick rätt blir inget mer spel i AS det stoppas nu idag och det var ett rätt beslut då en spelare har troligen fått Corona och detta har vi sagt ett tag då vi inte fick ha publik på arenorna ,,,,Nu håller jag med Mats Wennerholm som är en av dom bästa sportjournalisterna att Svenska hockeyförbundet tar ett beslut och låter både Löven och Modo spela i SHL nästa säsong det är mest rättvist med tanke att bägge lagen har satsat för SHL mera än andra lag i AS och dom blev etta och tvåa ,,,,,,,Hoppas på rättvisa även om TIK fansen kommer att bli arga så får dom chansen nästa år då ett lag går upp direkt utan kval ,,,,,,Heja Modo
Låst ämne

Nucky: Utöka till 16 lag i SHL. Plocka upp de två bästa från hockeyettan till allsvenskan och ställ in säsongen för samtliga lag. Det är väl för mycket att hoppas på att svenska hockeyförbundet ska kliva in och ta något ansvar antar jag, utan man får väl hoppas att SHL förstår det.

För SHLs vidkommande är det tur i oturen att det är de två publikt sett bästa lagen. Jämfört med IKO är ju både Modo och Löven rena drömmen.
Låst ämne

8179: Upp med hela topp 8, tja varför inte?
Kör en speciallösning med 22 lag.
Alla möts hemma och borta 42 matcher och sedan kör vi från åttondel med serier om bäst av sju!!!
Låst ämne

Lesky: inte säkert de behöver dela med sig, Cmore får fler intressanta matcher att sända vilket genererar mer intäkter som de kan ta av till de två nya lagen
Låst ämne

hanzon: Det enda rätta.
Vi skulle också kunna låta det avgöras med bare knuckles fight mellan våra VD:ar.
Sätter en hunka på Widebro, tror det är en elak jävel!
Fixar nog Tomas J på under minuten😎
Låst ämne

Jag skulle nog inte ställa mig in på att vi blir "tvångsuppflyttade" även om både Modo och löven har visat att de skulle höja intresset för SHL, men det känns väl mest som nån sorts önsketänk i dagsläget.

Men jag är glad att vi slutade tvåa och tog en plats i HA-finalen om nu en debatt skulle ta fart, Timråiterna är nog desto mer oroliga i ett sådant scenario.

Antingen blir Modo och löven tvångsuppflyttade, eller så händer ingenting alls.
Låst ämne

8179: jag skrev ju att det mest rättvisa vore att utöka ligan?
Låst ämne

Gavelo: Enligt Mats Wennerholm borde både Löven och Modo gå upp i SHL
Låst ämne

8179: Ja men då kan vi väl mer eller mindre räkna med spel i As nästa säsong igen, vi får räkna bort alla våra bästa spelare och våra bästa talanger som vi kunnat ha kvar vid ett avancemang.
Shl lagen riskerar ingenting, får nya fina miljoner och får även alla våra bästa spelare.
Vilka kan vi i Modo räkna bort.
Tambellini
Jonatan J
Karlkvist
Kangasniemi
Hedberg
Bartosack
Belov
Enström
Norlinder
Berglund
?
Låst ämne

Shl2021: Jag tror inte det kommer att hända ett smack. Samma lag kommer att spela hockeyallsvenskan och SHL nästa år. Det är jävligt orättvist såklart. Men att det i dagsläget är 8 lag som har chansen att gå upp i SHL ställer ju till det något oerhört. Hade vi kommit fram till nästa steg i kvalet, alltså där SHL och Allsvenskan möts, ja, då hade kanske en sportsligt riktig lösning vara att utöka till 16 lag en säsong för att sedan återgå till 14 säsongen efter.

Om någon ska uppflyttas utan kval så kommer samma sak att bli aktuell mellan div 1 och HA, div 1 och div 2.

Om jag gillar det? Nej.
Låst ämne

Tarasov: Haha sant
Låst ämne

Lesky: Jo, men du fattar vad jag menar. Hoppas jag ;)
Låst ämne

Gäsp:
Tänkte så också men Tomas J tycker nog det är lugnt, jag menar vad är en degradering värt jämf med ökad smittspridning?
Låst ämne

8179: Det är redan 14 lag i SHL. Det skulle isåfall uttökas till 16 nästa säsong med Löven och Modo. MEN, det skulle innebära att SHL-klubbarna skulle dela med sig av TV-pengarn och dylikt till 2 extra lag, vilket de aldrig skulle göra. Dessutom skulle Modo och Löven kunna spela ned SHL-lag i allsvenskan nästa säsong, så det finns inte en chans att SHL-klubbarna skulle godkänna en sådan lösning, de tänker bara på sin egen överlevnad.
Låst ämne

Jag tror på att utöka Shl vore det bästa i denna situation om nu inte kvalet genomförs. Det blir lika orättvist att bara kasta ut LIF och OIK då inte heller dom inte får chansen att kvala sig kvar så det tror jag inte kommer att hända. Men ska lag flyttas upp bör dom titta på mer än bara ligaplaceringar och då menar jag t.ex föreningarnas ekonomi.
Låst ämne

Shl2021: Lika rätt som det är att skicka upp Modo och Björklöven utan kval, lika fel är det att skicka ner LIF och Oskars utan att få spela om det. Det mest rättvisa vore väl att utöka SHL till 14 lag och sedan köra med direktuppflyttning samt nedflytt nästa säsong som planerat! Även om det såklart svider att inte Timrå går upp i år.
Låst ämne

goleafs: helt rätt!
Låst ämne

goleafs: Tyvärr är det nog så att i det stora hela är vi för få. Vårt egenintresse är mindre värt en risken för smittspridning och övriga som blir påverkade av detta. Det är alltid så det får analyserar nån typ av nyttoanalys och ett intresse för ett sportlag är självklart sekundärt till livsfara. 16 Lag är den mest rättvisa lösningen, eventuellt kan de också dela ut delar av Oskarshamns och Leksands SHL peng till HA lag i toppen eller något så OIK och Leksand iaf på någotvis får lida för att vara så oerhört sämre än alla andra i SHL och någon typ av kompensations för HA lagen.
Låst ämne

Shl2021: Stor risk att du får hitta en annan sport som det ser ut just nu iaf.
Låst ämne

"– Med stor sannolikhet ställs hela säsongen in, vi ser inte hur den ska gå att genomföra. Det är tragiskt, men människors hälsa och liv måste gå före. Att det blir samma ligor och samma lag nästa säsong får vi ta i det här läget, säger Håkan Svensson."

AIKare är han också såklart. Löven och Modo måste gå ihop nu. Att inte skicka upp oss vore för fan brottsligt. Att utöka ligan vore väl det mest rättvisa. Spelar Modo och björklöven i HA nästa år så slutar jag fan med hockey
Låst ämne

Dundee: Absolut är det så, men man kan inte bara radera ut en pågående säsong på det här sättet. Vi Lövenfans har väntat 20 år på denna möjlighet.

Jag tycker Löven, Modo och Timrå borde bilda enad front och sätta hårt mot hårt.
Låst ämne

J F K: ja mycket kan hända i den serien det vet vi sen tidigare tänkte mer att det inte går favorisera ett lag i en serie med en match spelad av fem däremot är jag positiv till att 1:an och 2:an efter 52 matcher får spela i Shl till hösten
Låst ämne

goleafs: Hur man en vrider och vänder på det så kommer hälsan före sporten. Visst det är surt men hur ska man kunna slutföra denna säsong på ett bra sätt? Vi såg ju alla matchen igår kan ej ens kalla det hockeymatch. Nä stäng ner skiten vi får bli besviken men i mina ögon går mina tankar till spelarnas hälsa och deras familjer före en att utsätta dom för värre sjukdoms problem. Vi måste komma ihåg att i slutändan är det bara en sport. Även om vi supportrar lever mycket för detta tror jag vi alla kan enas om att vi har familjer, släkt och vänner som vi hellre sätter först.
Låst ämne

jonsson: Alla fans till lag i hockeyallsvenskan borde säga upp sina C-more avtal om detta blir verklighet. Skulle iaf ge en kraftig ekonomisk smäll som kommer göra ont för Cmore som skulle gnälla på SHL och HA..
Låst ämne

hanzon: Eller de 3 bästa eller 4.. Eller flytta ner 2 lag från SHL..??
Konsten i detta är att kunna tänka utanför sitt eget lags box...
Låst ämne

Heyerdal: Absolut. Med Lundin satt ur spel och ett SSK i riktigt bra form så hade de verkligen kunnat vinna. Problemet för SSK var ett ojämt målvaktsspel, men vid en riktigt bra kväll så kunde de absolut vunnit mot Timrå.
VIK tycker jag varit för ojämt generellt. Jag tror inte att de kunnat blanda sig in i leken på riktigt, utan att de skulle torskat mot något defensivt lag där VIK inte riktigt orkat driva upp tempot.
Låst ämne

goleafs: Varför inte flytta upp dom två bästa i HA Modo och Löven?
Låst ämne

goleafs: Så....vi fryser allt och börjar om nästa säsong i samma serier. Grattis SHL!!! Ni vann igen...
(ja jag vet att detta är oväsentligt i det stora sammanhanget, men ändå)
Låst ämne

goleafs: kan väl bli något annat lag än Timrå som vinner slutspelsserien, Västerås Ssk t.ex har bara spelats en match
Låst ämne

goleafs:

Hur ska detta lösas på ett rättvist sätt, finns det nån katastrofplan?
Låst ämne

Trilske: Om Löven och Modo får börja om i Hockeyallsvenskan nästa säsong utan att ens få chansen att gå upp ska huvuden rulla!
Låst ämne

goleafs: sten, sax, påse med brynäs. :D
Låst ämne

« · 2047307 · »