1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10

« · 2044932 · » Till forumet

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
modomille: små grodorna, små grodorna är lustiga att se
Låst ämne

Det luktar Modo-seger, trots domsluten och allt Löven får!
Ett sudden-avgörande kl 02:00, vad säger ni om det?

Skulle inte sitta fel, en kväll som denna, HockeyMaraton!
Låst ämne

J F K: Åh Tamby! Vilken kille, hela Modo är övertaggade och skakar. Då kommer Karla + Tamby och helt avslappnat snärtar in ett mål som i vilken vanlig säsongsmatch som helst.
Låst ämne

J F K: Jag titta på hans ansiktsuttryck o de visar att han tände till!!
Låst ämne

J F K: Ja, hahaha, dina vinklar måste komma från ett parallellt universum som gett ordet hemmablind en ny innebörd.
Du kommer få ett jobbigt slutspel JFK...det kan jag lova.
Låst ämne

Blake: Nu släpper domarna mycket.
Låst ämne

Blake: Barto börjar bli varm nu
Låst ämne

Bad_Brett: ja 3 solklara på kort tid haha
Låst ämne

JonteD: Modos spel i egen zon har mycket att förbättra, rena hönsgården emellanåt
Låst ämne

Bad_Brett: De får ju ett friläge för de släpper en solklar när Lövenspelaren ramlar och fäller modospelaren.
Låst ämne

JJ känns iskall, slänger iväg backhandpass på vinst och förlust.
Låst ämne

J F K:
Väldigt hög klass på matchen. Bra att vi är med inga hängskallar!!!
Låst ämne

Varför åkte inte björklövenspelaren ut för tripping och varför spelar modo med så små marginaler hela tiden?
Låst ämne

J F K: Ruta för ruta så ser man ju hur arg han blir o trampar till!
Låst ämne

JonteD: Snälla sluta diskutera detta, ni vet inte vad som var medvetet eller ej, Rosdahl har varit kass sista 10 matcherna så blir han avstängd är det i dagläget ingen större förlust.
Låst ämne

Steken84:

Dags igen då
Låst ämne

JonteD: Varför åker bara vi? Det där är en utvisning, men de har släppt mycket.
och en tydlig diving också...
Låst ämne

Gavelo: Smart klubba upp av 15. Men han slänger sig också..
Låst ämne

Gavelo: Ok!!du bestämmer jag rättar mig!
Låst ämne

Varför är det bara modo som åker på utvisningar??
Låst ämne

Gavelo: Hakar knäväck i armbågen..................
Låst ämne

J F K: Sjukt dålig känsla av domaren just nu.
Låst ämne

J F K: pinsamt släppt tusen situationer åt andra hållet och ta den där orka...
Låst ämne

Rätt patetisk domarnivå! Modo måste tyvärr börja skämma ut sig med filmningar också, om man ska ha chansen. Så jävla illa!
Låst ämne

Steken84: Pinsamt domarn
Låst ämne

Steken84: Nu ska jag för en gångs skull uttala mig om den senaste utvisningen. Skulle plockat lövenspelaren för diving när den svartvite ändå var i farten.
Låst ämne

J F K: Håller med om att dom släppt sjukt mycket men tycker ändå Modo drar på sig ”tydligare” utvisningar. Kanske partisk men. Het och fin match, me like!
Låst ämne

Domaren viker sig för publiken i den situationen, ser att nån ramlar och höjer armen. Den där "armhöjningen" såg inte ett dugg övertygande ut.
Låst ämne

Trilske: ja han höjer ju inte ens den direkt han chansar bara det är den nivån..tråkigt när de skall få enför att publiken buar och han filmar
Låst ämne

JoseGonzales:

När ni fick friläge så var det en solklar tripping innan. Då friade man
Låst ämne

Tycker vi gör en riktigt bra match. Det vi måste bli bättre på är ju att inte dra på oss så onödiga utvisningar samt bli mer noggranna i passningsspelet. Och så drar vi på oss en utvisning till iof kunde han kanske plockat båda?

Sedan situationen med Rosdahl otroligt korkat men har svårt att se han ska skada han med flit? Frustrerad är han ju för han blir fastlåst men att han ska stämpla han med flit har jag svårt att tro. Han är väl upp i varv och vill komma lös och sätter ned foten i alla hast. Men skulle det varit så han gör det med flit så ska han ej spela en minut till.
Låst ämne

JonteD: Det där får nämnden avgöra.
Men det är komiskt att läsa om hur ni kan vara så JÄÄÄVLA tvärsäker på att han stampar.
Tycker själv det är väldigt svårt att avgöra, men TROR han tappar balansen.
Låst ämne

Dundee: Vi vinner 2a perioden trots ett matchstraff!
Låst ämne

modomille:

Förstår inte Modos systematiska pass i försvarszon när vi skall ställa om. Rakt in i eget slott vilket nära straffat sig flera gånger i matchen. Trodde det var en av huvudreglerna att dit lägger vi inte pucken när vi är under press frivilligt.
Låst ämne

Nucky: Problemet är ju att om han tappat balansen så stampar han ned foten för att intr ramla helt naturligt.
Låst ämne

8384: förutom att vi ger bort pucken liteför mycket i egen zon och lite för mycket bp och framföralltde förutsättningar vi får tycker jag att modo gör det bra
Låst ämne

Steken84: Håller med till 100%,dock åkte Cooper på en solklar trupping efteråt som dom inte tar. Konstig nivå faktiskt..
Låst ämne

NuMo: Känns som att vi misslyckas med dom mest enkla passen i egen zon emellanåt, trots obefintlig press. Där lyckas våra motståndare vara betydligt mer konsekventa.
Låst ämne

Tarasov: Nu köttar vi! Nu är jag med här också. Luktade så jävla illa på A3 så jag for hem och tvättade istället. Ska bli kul att vinna detta i Grisperiod 3. Draken lyfter i motvind....
Låst ämne

JoseGonzales:
Ja tänker att det är så lätt för domarna mkt avvägningar och bedömningar en del jobb är sådana. Vissa saker är uppenbart fel, men det händer ändå relativt sällan.
Låst ämne

NuMo: Jag tycker att Rosdahls utvisning var solklar och tycker inte att någon av de övriga är direkt felaktiga heller. Men är verkligen fyra 2:or och en 5:a kontra en 2:a för Björklöven (om vi bortser från puck-out som domarna _måste_ ta för) en bra sammanfattning av matchen?

Vad som är ännu värre är att flera av de situationer domarna har släppt har direkt lett till farliga målchanser.
Låst ämne

Costanza:
Det krut i Is-Ove o Drago🏒🏒🏒
Låst ämne

Dundee: Vore dock bra om vi enklare kan få ut pucken ur egen zon, när vi har den under kontroll...
Annars så är vi ju helt plötsligt med i matchen!
Låst ämne

Tarasov:
Alla vill väl ha en bedömning av skottkartan en högtidsstund som denna?
Låst ämne

Nucky:

Återigen en bra period i 5 mot 5. Våra spelare är påkopplade och spelar intensivt och fysiskt. Fjärdekedjan och Belov/Hedman har varit grymma tycker jag.

Tyvärr idiotisk grej av Rosdahl och solklart att han ska ut, han kan nog ha spelat klart i denna final. Att trampa på någon ska vara lång avstängning.

Sedan kan jag tycka att vi får väldigt lite med oss, de flesta av våra utvisningar har varit korrekta men med samma nivå borde vi fått fler med oss. Utvisningen på Tambellini i slutet hade lika gärna kunna vara 2 min filmning. Tycker löven förstärker situationerna väldigt mycket och det är inte kul att se.

Sedan kunde man tagit för late hit på tacklingen på enström. Farlig tackling på en spelare en bit från sargen som är i obalans och bara ska lägga ner pucken.

Positivt att vi håller nollan i 5 mot 5 än och att vi gjort ett.

Nu gör vi match av detta i tredje.
Låst ämne

Tarasov:
1: Vi får till många avslut från slottet, fler än löven. Men de gör mål på sina, vi är bra på att hålla dem borta från slottet.
2: löven tar en mängd avslut men vi lyckas i stort hålla den borta från slottet men de har krupit närmre mål. Vi kommer in i slottet och tar avslut därifrån men färre än i första. Utvisningarna borde förklara det hela.
Låst ämne

Dundee: Skulle faktiskt tro att Rosdahl har spelat klart i finalspelet. Tror inte dom komme ta lätt på att han trampar Cooper på vaden med skridskon. Medvetet eller inte..
Låst ämne

Rytter: Modo verkar ju inte riktigt vara intresserad av att spela fem mot fem. Nu har man bevisat att man kan ta utvisning på alla ställen i banan, ibland helt i onödan.

Där är det upp till bevis och börja förstå vad det här handlar om.

Jag har inte sett något fel på utvisningarna som varit, men så måste jag erkänna att jag inte bedömer varenda situation där det inte blev utvisning, med de som blev utvisning heller. Saknar väl den genen.
Låst ämne

Rytter: Släktskapet till Skellefteå är starkt. Filmskådisar.
Låst ämne

NuMo: Från allehanda:

Expressen har fått en kort kommentar från Rosdahl mitt under pågående match:

– Jag försöker bara ta mig ifrån situationen, men blir fasthållen. Det gör att min fot stannar kvar, säger han till tidningen.
Låst ämne

« · 2044932 · »