1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10

« · 2045346 · » Till forumet

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Tarasov:

Riktigt harligt grabbar! En down 3 to go, sen far ni komma upp till finrummet dar ni hor hemma.
Låst ämne

jonsson:

Kostade nog lika mycket för löven, och kostade nog mer mentalt att förlora efter en sådan lång övertid. Dessutom växer Bartosak till ett spöke för löven och dom har inte gjort mål i 5 mot 5 än, så dom har lite att jobba med.

Tycker egentligen inte vårt BP var så dåligt, men med alla tillfällen vi gav så kommer det ringa.

Cooper hade väl överlägset mest istid så han kommer nog vara ganska sliten.
Låst ämne

7804:
Tackar! Deras fans hade missat det spela mot oss😎. Lyckas till i slutspel!!!
Låst ämne

Tarasov: BARTOSAK ÄR HJÄLTEN
Låst ämne

Tarasov: Jo absolut. Det tänker jag inte protestera emot.
Låst ämne

Tarasov: Jag kan komma ner oxo bor bara 13mil ifrån baraföratt!!
Låst ämne

Tarasov:
3 Dragostjärnor Barto
2 Dragostjärnor Olofsson
1 Dragostjärna Nässen

Hedersomnämnande
Norlinder/Jellvert/From
Låst ämne

Rytter: Vi fick spela med en man mindre i nästan en period och vi fick 2 pp ändå kunde vi vinna och jag håller med kung Harald att ni måste kulturbärarna i Modo kliva fram och det gjorde Hägga ,,,,Så skön seger och ni tar vi nästa match ,,,,Heja Modo
Låst ämne

Tarasov: Olofsson grym i kväll vilket arbete.....
Låst ämne

Tarasov: Helvete pöjkar, grattis! Och tack, kör upp den i Kentiläs (eller vad fan han heter) ärsle nu 👊
Låst ämne

Tarasov: Det är bara avgörande matchen som är viktig på riktigt. ;-)

Riktigt kul att Olofsson gör en kanon match! Nya kontrakt ger ju ändå lite extra hjärta också. :-)

Mindre kul att Johnson ser ut att fått kletig kola i systemet igen.
Man förstår att handlar om små detaljer som inte stämer för honom. Men han spelar ett sånt kirurgiskt spel när det går bra att när han inte lyckas helt blir det rena blodbadet...

Tro hur Hedberg mår?
Låst ämne

Ikväll kan man unna sig att fira segern litegrann, är så otroligt imponerad av grabbarna som visar en jävla krigar inställning fast vi ligger under med 3-1 så ger vi ej upp. Nä det finns mycket som kan bli bättre till nästa match och måste bli det med om vi ska kunna spela jämnt med löven. Först och främst måste vi sluta dra på oss så mycket utvisningar samt passningsspelet måste upp flera nivåer. Sedan måste vi lära oss att man kan spela sarg ut om man hamnar under press man måste ej spela sig ur varenda situation. Men man lyfter på Hatten återigen och skickar ett Grattis till segern till grabbarna.
Låst ämne

Dundee: Frågan är, blir det ens någon match på torsdag? Och om det blir det, blir det inför publik?

Bästa kanske vore att ställa in säsongen och utöka SHL till 16 lag...
Låst ämne

Dundee:

Det är helt sjukt egentligen hur många misstag Modo gör i egen zon på grund av att man blivit beordrad att inte spela sarg ut. Har svårt att se att detta ska hålla mot ett SHL-lag, men men. Otroligt skön seger.
Låst ämne

Dundee: Vet inte hur många som såg intervjun med Barto i Cmore?
Jäklar vad han är tacksam över att spela i Modo. Kändes verkligen om han kommer ge allt för den här klubben.

Han hade haft dåligt samvete över att han inte kunnat spela nu då han kände så stor tacksamhet mod klubben efter allt dom gjort för honom.
Fint att se på nå vis.
Låst ämne

Dundee: i intervjun med Bartosak efter matchen sa han att trots att det inte var hans fel då han blev pååkt med hjärnsknimg som följd så kände han sig skyldig mot föreningen Modo, de har ställt upp och hjälpt mig och jag har inte kunnat hjälpt tillbaka, stort sagt men så är det ju ingen annan som har tyckt eller tycker
Låst ämne

Monno: Bartosak är ju glad att få spela för världens bästa klubb. Vi Modoiter ställer ju alltid upp för världens bästa målvakt. Kung Barto....
Låst ämne

Charliejfz: ändå värre , du vill ha upp dina grannar?
Låst ämne

Heyerdal: Grattis till segern!

Oerhört viktig seger ur ett mentalt perspektiv. Hoppas att ni får lite momentum som ni kan spinna vidare på i nästa match!
Låst ämne

Bad_Brett: gå och lägg dej , när du vaknar är alla virus borta
Låst ämne

8225: Hoppas verkligen vi får en match i Övik. Men gissar att restriktioner införs innan dess...
Låst ämne

Bad_Brett: Icke sa Nicke, vi ska ha full arena som stödjer MoDo, tills vi är tillbaka i SHL igen
Låst ämne

Bad_Brett: Är du seriös?
Låst ämne

Bad_Brett: Vad skönt för laget att få en grisvinst och bygga lite vinnarskalle. Modo har inte direkt varit bortskämda med det. Tror detta betyder mer än vad man tror.
Låst ämne

Domsjö: Vi alla Öviksgrisar i Umeå ikväll dansar och hoppar i villor och lägenheter bara så ni vet. Betyder jättemycket att se laget komma ihop och kötta in en vinst.
Låst ämne

8225: Jupp... gissar på max två matcher till inför publik...
Låst ämne

Bad_Brett: Lika bra vi tar det i 3 raka då.
Låst ämne

Bad_Brett: Ja, inte helt omöjligt att det hinner bli så. Vi får ta det i tre snabba för säkerhets skull! www.aftonbladet.se/sportbladet/a/kJzzp9/sa-paverkas-idrotten-av-coronaviruset
Låst ämne

Omklädningsrummet...Så jävla kul att se Häggström så glad och Barto så taggad.
Låst ämne

Costanza:
Även på jobbet, på nattskift, i Umeå går glädjedansen 😄
Och även om det jävlas lite kunde det vart värre - man kunde varit Lövensupporter..
Låst ämne

Bad_Brett: Tror tyvärr att redan idag onsdag tas beslut om spel inför tomma läktare alternativ att man skjuter på matchserien, det är väl faan när det ser så bra ut, frågan är vad som händer om man ställer in matcher? Ska man spela klart framåt vårkanten eller stryker man hela säsongen o samma lag i samma liga nästa säsong?
Låst ämne

Golden boy : Tillfälligt utöka shl till 16 lag, flytta upp Modo&Löven och låta 2 extra lag kvala ner nästa år tycker jag är rättvist :)
Låst ämne

7639: var så satans trött igårkväll så jag missade slutet. Vaknade nu och gick direkt in på aftinbladet och till min glädje fick se att MoDo tvålade dit veganerna från Ume! Nu är jag glad i hågen! Bra Modo!
Låst ämne

Dexter :

Det där måste man få ordning på
Låst ämne

Monno:

Nån som kan fix länk på det
Låst ämne

Dexter : Jag blir inte klok på Hedmans agerande, han ser ut som han kommer från div 4 om den serien hade funnits.
I matchen mot Bik så stirrade han så mycket puck att blev som ett rundningsmärke och igår var han likadan, sen gör han så märkliga ageranden, titta tex på situationen igår när löven borde avgjort förlängningen, skott från blå och trafik, Hedman går in lite sent och knuffar bort lövenspelaren som får öppet mål lite turligt efter en förlupen puck och i samma veva kör Hedman omkull Barto när han måste åka ut på killen?!
In på rätt sida och lås spelarens klubba, INGET annat!!?!

Men gött med vinst iaf
Låst ämne

jonsson: vem skall ta rosdahls plats ifall han blir avstängd? Skall vi ändra i femmorna eller byta rakt av? Nu kunde ju hagelin få vara frisk, supertaggad och supertränad😉 fan va tråkigt om det blir matcher utan publik... jäkla förkylningsvirus som skall skrämma upp dem så. Idag är man trött men lätt värt det!😀😀
Låst ämne

8384: nja tror ddt är lugnt än. Västernorrland har fprtfaramde koll på de som är smittade. Det är isåfall Stockholm som kommer att drabbas av tomma läktare osv
Låst ämne

Hakning-Henrik: I slutet hade vi lite mer föyt med domsluten. Men jag reagerar på att Björklöven spelar lite utstuderat. Ien situation när vi hade monsterlånga bytet i bp och alla ropade på att vi var 8 st utespelare. Jag uppfattade det som att Björklöven hindrade våra speöare från att byta genom att knuffa och ställa sig ivägen när vi var på väg ut. Det är väl knappast tillåtet att hindra en spelare utan puck som är påväg direkt till avbytarbåset?
Låst ämne

Gavelo: Jag som har gnällt och skällt på Hedman hela säsongen tyckte faktiskt han gjorde det bra igår överlag. Inga större utsvävningar och relativt säkert spel. Då var det andra jag fick mer spunk på.
Låst ämne

bisterfinnen: Ja, han passar bättre när matcherna blir tajtare. Samma sak med Jellvert, Häggström, Forsberg, Sylwander med flera.

De som har problem är överkreativa spelare som Johnsson, Kangas och Pettersson.
Låst ämne

Costanza: Ja han var klart lyckligast. Var inte Hägga 100% taggad innan så är han fullständigt påslagen nu. Woohoo!
Låst ämne

8384: Åhström kanske?
Låst ämne

Monno:

Status på Hedberg, väldigt tyst om det, mörkar man nått?
Låst ämne

bisterfinnen: Levererade några rejäla proppar också. Stabil och enda backen som lyckas slå sarg ut och få ut puckjäveln.
Låst ämne

Monno: ja Åhström borde vara tillgänglig, har nyss avslutat med Ais så är säkert taggad, kul med Bartosak då han skulle bli intervjuad i omklädningsrummet, -direktsändning, oj måste ta på mig nåt annat, look fat in this - hade undertröjan på, slutade med att han tog på sig en keps -;)
Låst ämne

bisterfinnen: Hedman och Häggström var monster igår, vilken match av dem!
Låst ämne

Heyerdal: Vilken jävla match.. yeez!
Har vi Karlström under kontrakt fortfarande, han skulle man kunna plocka in som ersättare till Rosdahl
Låst ämne

Nucky: Vå får räkna med att Rosdahl blir avstängd, men med hans form så känns det inte som en jätteförlust faktiskt även om en sådan spelares inställning ofta är tungan på vågen i täta matcher.
Låst ämne

Nucky:
Var aldrig orolig igår🥅🏒
Låst ämne

« · 2045346 · »