1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511825 inlägg · 4110 ämnen

Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10

« · 2046638 · » Till forumet

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
8384: skit också. Nåja, det känns lite 50/50, hemmaplansfördel existerar inte nu ändå. Minst 2 matcher kvar. Vi kommer igen nästa gång.
Låst ämne

8384: Björn har verkligen ingenting att falla tillbaka på!!
Låst ämne

Hakning-Henrik: 50/50? Kändes lite som juniorlag mot seniorlag.
Låst ämne

Steken84: fattar inte varför alla pratar om ”uppflyttning”. Varför skulle något lag flyttas upp om säsongen ställs in? Ser ingen logik i det alls. Finns det någon uppgift som pekar på att ett sådant beslut är rimligt?
Låst ämne

8384: Ja, mina inlägg är ju jätteelaka. Ber om ursäkt.
Låst ämne

8384: Whiplash att gå från säsongens mest underhållande match till det här.
zzzzzz
Låst ämne

8384: ne idag var de dåliga. All ork gick i första tydligen. Fyfan för publikfritt

Fint palmqvist👍..
Låst ämne

Hakning-Henrik: får ta nästa i Umeå då
Låst ämne

atomragnar: jag menar det med hemmaplan vs bortaplan. Spelar ingen roll när det inte finns publik.
Låst ämne

atomragnar: den här matchen ger vi bort i period 2

Löven måste ha en uttalad strategi att överspela/filma för att få med sig utvisningar. Tydligt i matcherna vi mött dom
Låst ämne

atomragnar: Skulle lätt ge högerarmen o en av mina medaljer för o ha Barto som målis tillsammans med Bratten!!
Låst ämne

8879: Lägg ner säsongen.
Låst ämne

Vem har smugit in med en Timrå flagga i arenan?
Låst ämne

JonteD: Tycker synd om Barto, han förtjänar bättre än det här
Låst ämne

Modo brukar inte vara starka/taggade på försäsongen/i träningsmatcher. Det bevisade man återigen idag...
Låst ämne

hanzon: vilken kupp med flaggan!
Låst ämne

8399: Flaggan betyder inget för oss så ingen upptäckte den.
Låst ämne

Blake: Håller med dig. Tycke ocksår det är patetiskt hur Cannata hyllas idag av kommentatorerna efter att inte haft några speciellt svåra lägen mot sig. Fan vad less jag är på det här just nu.
Låst ämne

Blake: Han kommer få bättre nästa år.
Låst ämne

Modo-Målet: Så här känner man.
Låst ämne

Modo-Målet:

Måste steppa upp några steg inför lördag, om vi ska vara nära att vinna?
Status på Tamby?
Låst ämne

I tisdags var man överlycklig och allt var kung.
2 dagar senare så spelas det zombiehockey i fjällräven.
Det för att någon asiat ätit insekter doppat i fladdermussås!
Låst ämne

J F K: Nu kan vi prata rulltårtevärldsrekordsförsöket Björklöven håller på med.

Om man sätter priser/biljett till 1 krona så skulle vi nog ta det. många har ju råd med mer än en biljett då. Skulle nog själv kunna köpa 1500 biljetter om jag ville.
Låst ämne

hanzon: är ingen timråflagga, det är ”Timrå dead eagles” 2-pinnars med en näve som slår igenom örnen logga
Låst ämne

Modo-Målet: Ja, han sprider puckar riktigt mycket idag. Hade han inte haft seriens klart bästa backsida gällande att rensa framför eget mål så hade det settannorlunda ut.

Ska det vara så att Tambo är skadad och vi inte ids försöka får vi hoppas på Covid19
Låst ämne

atomragnar: Om tappad förmåga utan publik...
Hemmalaget tappar enormt. Punkt.
Med spel inför publik (fullsatt) är det en helt annan match. Löven får 2-3 fler utvisningar emot sig, känner ett helt annat motstånd o s v.
MoDo vann borta trots hemmapublik och av publik påverkad domare.
MoDo förlorar hemma i en matchsituation som definitivt gynnar Löven.
Låst ämne

J F K: jag gissar att det inte är någon fara med Tambellini. Det gjorde ont och var handikappade för stunden. Det är vad jag tror.
Låst ämne

Supertrött: ja jäkligt surt att vi ej fick ha publik. Det kanske hade tänt igång laget och som sagt kunbat gett oss nått pp mer
Låst ämne

8384:

Vi hade inte blivit nollade inför en fullsatt arena. Tragiskt.
Låst ämne

NuMo: Just de de va nog en vridning alt en puck på foten o de gör ont de vet jag som gammal back!!
Låst ämne

Dexter : Jag ger mig fan på att nu häver regeringen publikreaervationen till nästa match och sätter igång den igen till nästa hemmamatch.
Låst ämne

Dexter : Förlust eller vinst, det här var rakt av deprimerande att bevittna.
Låst ämne

NuMo: Det kommer inte ske. Troligare de blir totaltstopp.
Låst ämne

atomragnar: Bra då slipper man tro att det är en konspiration mot Modo.
Låst ämne

atomragnar: Det känns som att hockeygudarna alltid ska hitta på något spratt när MoDo är på gång (bortsett från 2007).

- Finalen 1994 med tidernas sämsta domare och en #21 som blev krasslig lagom till att det skulle avgöras
- Finalen 1999 då Brynäs hade den mest osannolika tur jag någonsin skådat
- Säsongen 04/05 som blev förstörd av att #21 först bröt båtbenet och sedan blev brutalt överfallen psykopat-Peter.
- Säsongen 09/10 då vi på något bisarrt sätt lyckas missa slutspelet med det kanske bästa laget som någonsin har spelat i SHL (med undantag för lockoutsäsongerna).
- Matchserien mot Leksand då vi var så otroligt överlägsna att inte ens Perra trodde att Leksand hade någon chans och sedan lyckas vi klanta till det.

Och nu, efter att i princip varenda säsong efter guldet har varit kantad med ångest, faller pusselbitarna helt plötsligt på plats: Ekonomin är i sin ordning, den engagerade publiken är tillbaka och vi har sevärda spelare som verkar trivas ihop. Trots motgångar och frustration, har man någonstans i bakhuvudet haft den där känslan "I år händer det!". Vi lyckas på något galet sätt värva en VM-målvakt .Och sedan kommer en jävla pandemi och sätter stopp exakt när det roliga börjar. Det är inte klokt.

Årets lag reduceras till något man roar sig åt att kolla igenom på Elite Prospects om några år. "Ahh, just det, vi hade en tjeckisk VM-målvakt det året. Ahh, just det, den där Tambellini var ju rätt hyfsad":

Det är nu jag hoppas att laget är så sammansvetsat att de tänker "Fan, vi tänker inte låta ett jävla virus förstöra det roliga, vi kämpar vidare nästa säsong". Men sådant händer bara på film. Bartosak, Karlqvist, Tambellini, Kangasniemi, Johnsson, Toby, Hedberg, Berglund, Belov försvinner, ekonomin förstörs av publikfria matcher och vi är tillbaka på ruta ett igen.

Deus ex machina.
Låst ämne

J F K: Synd vi saknade publiken dom hade behövts så energispelarna hade steppat upp men vi var bättre i första perioden men ännu en gång fick vi tvivelaktiga domarbeslut mot oss,,,Sen undrar man ju hur spelarna tyckte det var att spela utan publik det är ju som att hoppa i havet och ta sig ett dopp men det finns inget vatten väldigt tråkigt ,,,,NHL är stoppat och Transatlanterna som spelar i Sverige hur ska dom ta sig hem ?? då USA stoppat gränserna för blir dom kvar så får dom skatta bort halva lönen har dom tänkt på det ,,,,,,Nä nu tar vi nästa match,,,,,Heja Modo
Låst ämne

Bad_Brett: Bra sammanfattat. Exakt så känner jag med
Låst ämne

Tung Swish till fonden nu men 3 mål vart det men inga MoDomål tyvärr. :(
Låst ämne

Nucky: Tycker det är så oerhört tråkigt att inställningen känns så loj. Publikargumentet funkar inte, tycker det borde vara lite mer fokus, oerhört svårt att acceptera förlust på detta sätt.
Låst ämne

8671: Det har varit på tapeten förut att utöka SHL och nu är det läge att ta upp 3 nya lag ser Modo och Löven och Timrå spela där för vem ska ersätta klubbarna om dom går i KK för dom förlorar enorma pengar tack vare Corona viruset för jag tror inte staten hjälper till med pengar som klubbarna förlorar och Modo som har bred junior verksamhet och dam hockey kommer det att svida extra hårt ,,,,,,,,
Låst ämne

Tycker det är helt sjukt att de ens spelar dessa matcher utan publik.... sjätte spelaren försvinner ju. varför inte bara flytta upp modo och löven. Modo och löven behöver varandra, förstå vilka pengar de skulle casha in om Modo, löven, Luleå och laget som inte finns skulle spela i samma serie.
Låst ämne

udden: Men känns samtidigt ovärdigt att gå upp utan att spela om det på riktigt. Jag iallafall vill inte gå upp på det sättet. Då spelar jag nästan hellre i HA ett år till.
Låst ämne

Bad_Brett: Går vi inte upp så känns det som vi förlorar större delen av truppen. Eftersom dom redan har skrivit med två av dom sämsta spelarna i truppen (Hägga och Sylvander) så verkar Glader inse det också.
Låst ämne

modomille: jo men vad händer om någon blir smittad nu under slutspelet? Ska det laget sättas i karantän? Vad händer? Nu tycker jag faktiskt att HA och SHL måste agera. Ingen tjänar på att spela för tomma läktare.. låt Luleå få SM-guldet och utöka lagen i shl nu och lägg med denna säsong för risken är stor att vi måste avbryta den när som helst ändå.
Låst ämne

atomragnar: Detta står jag fast vid , så länge Modo tillåter denna mentalitet att inte vara "riktigt där eller inte där alls" kommer vi aldrig att komma upp till SHL igen!
Det är ju inte första gången vi ser detta fenomen i denna förening !!

Blir tokig när jag tänker på det !!
Låst ämne

modomille: Ja fast samtidigt så är du kvar i ha ett år till blir det ett stålbad nu pga tomma läktare och miljoner som försvinner ut i tomma intet. Det är bättre stänga ner skiten nu och flytta upp lagen till shl och utöka shl en säsong. Det är ju en parodi på hög nivå att ens spela sådana här matcher. Intresset är ju stendött jag satt bara och skratta när man ser Widebro ploga bort snö efter ett spelaravbrott det får sammanfatta kvällens parodi.
Låst ämne

Från Hörnefors: Hoppas du skämtar, för sylwander är väldigt nyttig för laget både på och vid sidan av banan. Känns som en oerhört konstig kommentar.
Låst ämne

Dundee: Men varför ska MoDo erbjudas en fri väg upp i SHL bara för att klubbens ekonomi ska skonas? Det är inte mer synd om er bara för att ni heter MoDo. Samma förutsättningar för alla klubbar ska förstås gälla.
Låst ämne

gizzo: Mjo. Antar att det inte känns lika magiskt att vinna inför tomma läktare heller. :-(
Låst ämne

Rip Kirby: Är inte därför vi ska erbjudas en fri väg upp till SHL. Läs hans inlägg igen.
Låst ämne

« · 2046638 · »