1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512125 inlägg · 4111 ämnen

Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3

« · 1110581 · » Till forumet

Sv: Harri hunni bunni hunn? Länsderby 2 av 3
Tikinmyheart: Ska naturligtvis stå "håller" och inte "händer".
Kommentera

Intressant. Domaren missar FYRA Timråutvisningar i samma byte och Challe vill skälla. Bara den mannen, bara den mannen.
Kommentera

shinzawai: Ja, jo så är det ju... Han satte ribban direkt när han inte plockade Forsberg i början men thats life, ojojoj.
Kommentera

shinzawai: Soklar straff när Svartvadet fälldes också. Men Hedin, det var oväntat! :)
Kommentera

Wayne Gresky: Först tyckte jag det såg ut som Kurvinens tackling var felaktig, men när man såg den från andra hållet så var den hur snygg som helst.

Förstår iofs om Challe klagade efter utvisningen de gjorde på Svartvadet (den var solklar) då Ulmer höll fast klubban på timråiten när den försökte bryta fram innan.

Kommentera

Loma: FORSBERGS TACKLING I BORJAN E INTE FARLIG.. han har inte hög armbåge och han hoppar lite lite och det precis i "tacklingsögonblicket"
Att timråspelaren böjde sig framåt och inte tittade upp är helt hans eget fel.
Att tacklingen tog illa är bara beklagligt och jag hoppas han klarar sig bra, men speciellt fult vart fan inte.
Kommentera

Wayne Gresky: Hedin var nog gladast i övik vid hans mål.. haha kul för han
Kommentera

Berka: Djurgården vänder sin match på 20 sekunder vilket gör det ännu viktigare att vinna.

LHC måste göra sin plikt och nita stockholmarna. Har varit lite väl många poäng från bottenlagen när vi väl vinner.

Kommentera

MorganaLefaey: Helt sant, dock är inte denna match vunnen än. Jag tycker tik skapar en hel del riktigt farliga lägen trots bara 10 skott mot mål,

Haha åsså styf i rutan nu, min gamla vapendragare när han spelade här hemma i stan
Kommentera

Berka: Det är hopp, armbåge och tackling mot huvudet i ett.
Kommentera

shinzawai:

"Domaren missar FYRA Timråutvisningar i samma byte och Challe vill skälla. Bara den mannen, bara den mannen"

Ja vad ska man säga om Challe. Lätt gnälligaste tränaren i es, han är fan som en Harald i högform. Nog fan skulle han snacka om dommaren i intervjun mellan första och andra, det slår aldrig fel. Förra matchen var det linjedommaren Robert Larsson som fick sig en sågning.
Kommentera

Rytter: De fyra kan bara skinnjackan ha sett. Äh, varför skriver jag här egentligen?

Hej på er!
Kommentera

Rytter:

Men om rätt skall vara rätt så.

Det skulle ha börjat med ett matchstraff och PP för oss i fem minuter.Jonte blev avstängd för att hoppa in med armbågen först, men dom reglerna gäller tydligen inte i Dö-vik.
Kommentera

Loma: Då säger jag att du är halvblind
Kommentera

Berka: Då fick timrå en gratisutvisning då domaren inte tog ut interfierenceutvisningen som borde kommit i spel 6 mot 5 och mål. Ja då är vi väl lika på den då. Sen kan man fråga hur snyggt det är att X-checka någon i nyllet. Hur kan man missa det?
Kommentera

MorganaLefaey: sån är hockeyn.. men nu måste modo rycka upp sig för tik har tagit över totalt å vi drar på oss utvisningar..
Kommentera

MorganaLefaey:
Ungefär lika snyggt som att hoppa in med armbågen i trynet på en motståndare......
Kommentera

Berka: Visst är hockey på det viset. Är bara att köpa att domaren inte kan vara överallt. Svartens andra friläge och den här gången äre ingen utvisning. Tur för Hyndan att han missade met slashingen och sen tar han ju honom med kroppen.
Kommentera

Per HApps: Sen kan jag hålla med om hoppet. Men armbågen ser man kommer upp först efteråt i en av vinklarna.

Men jag ser ingen av er här och ber om ursäkt om det nu skulle vara lika fult.

Kommentera

MorganaLefaey: Jag håller me, de va nog ingen utvisning på svartens friläge.. synd.
Kommentera

Herregud nu måste vi få ordning på trissan... jobba hårt och resolut nu sista 4
Kommentera

Hehe, skön kalabalik på slutet.
Kommentera

Berka: Puh!
Hedin tvåmålsskytt, när hände det senast?
Kommentera

MorganaLefaey: Jävligt dåligt av steen där i slutet med öppen kasse...
Där ska det bara vara mål, nu vann vi ändå men med minsta möjliga marginal. Nä är det öppen kasse sådär så ska man naturligtvis slänga iväg trissan mot mål inte dribbla å ställa till det! men men 3P är viktigt
Kommentera

Wayne Gresky: ja säg det!!
TIK mållösa, Pirre 2, han låg bakom det mesta. Hans bästa match denna säs?
Jaja, nu e vi där vi ska vara, ovan strecket!!
Kommentera

Loma: Vad skulle han plocka lill-Foppa för? Armbågen flyger upp efter tacklingen. Däremot hade man med all rätt kunnat ge mes-Sundh en femma för crosschecking to the mouth, men ni hade ju vitt medlut i den här matchen, vi får vara glada för de tre poängen.
Kommentera

Per HApps:

"Ungefär lika snyggt som att hoppa in med armbågen i trynet på en motståndare"

För fan se om situationen, jag tycker verkligen inte att han sätter in armbågen i ansiktet, utan snarare axeln, armbågen kommer ju upp efter att Forsberg har satt in tacklingen.

På repriserna så ser man ju dommaren i bakgrunden, han ser alltså Forsbergs framsida (på repriserna ser man ju Forsberg bakifrån), så han borde verkligen ha sett ifall det var en armbågstackling mot huvudet.
Kommentera

shinzawai: Jag tycker det är ganska skönt ändå att inte domaren blåste sönder matchen. Då hade vi fått spela konstant i PP mot det här hack n' slash-gänget. Och med tanke på hur dåliga vi är den spelformen så...
Kommentera

Rytter: Lika bra att inte diskutera situationer med motståndarfans, båda sidor är lika enögda. Idag fick jag höra på jobbet att Enström försökte ha ihjäl Mathias Johansson för ett par år sedan (ni vet, årets tackling det året) av en FBK:are.
Kommentera

Undra varför polisen plockade folk på Timråsektionen?
Kommentera

Frisco: Det var kanske knarkrazzia likt Grammisgalan?
Kommentera

shinzawai:

Checking to the head är väl iof inte heller tillåtet?
Kommentera

shinzawai: Jag tyckte nog den gråe va rätt OK, han höll ju ganska låg nivå mest hela matchen, på ppv var det ibland svårt se vad han blåste för, tex Hedins. O nertaget av Svarten var ju HELT regelrätt, oavsett va token i ppv skrek (vad heter ppv-apan eg)?
Att Steen skulle fortsätta hålla oss på halster, han har iont elätt hitta målet i år.
Kommentera

Poffa: Det kan nog vara sant att det var nåt med musik. De fick byta trummis under matchen.
Kommentera

Min huvudvärk släppte när Modo vann =)
Kommentera

källan: Men jävlar vad Wikegård såg sur ut när han var tvungen att säga: Jajjamen om att Modo är ett slutspelslag!
Kommentera

källan: Snygg mössa Perra hade!!! Virkad i ForsmO??

Nominerad" Låt den rätte komma in" med Molinder i huvudrollen.
Kommentera

källan: Han som tog över trumman måste ha varit en av dom sämsta trummare jag hört.Inte många slag rätt där inte
Kommentera

Gusse: Aha, det är alltså det TIK ska skylla på? O inte domaren, som Challe mest alltid gör? Undrar om han hänger ut R Josson som en flåbuse åxå, eller att junisarna missar öppet mål?
Kommentera

Nu är det bara Detroit som ska spela kryss.. sen är lången inne..
Kommentera

Otroligt viktiga poäng, men man blir mörkrädd med vårat försvarsspel i bland snälla plocka in en back till i alla fall.

Kommentera

zigge:

Vi får väl ta en hyllningssång till Swartzkie också... Timråklacken trummar på

Tror jag såg knylan i videon också, så det måste ha varit inspelat innan spottfestivalen.
Kommentera

Gusse: Det var han som tog över trumman som först fick eskort av polisen därifrån, men sen kom han tillbaka och då tog dom trummisen i stället.
Kommentera

Det bästa som hände ikväll:

1. Vi vann.

2. Polisen plockade äntligen ut Timråklackens trummis. Jag gissar på att det var förargelseväckande beteende. På tiden, det måste vara olagligt det han pysslade med...trumma i otakt, på en djävulstrumma. Fi fan.
Kommentera

...börjar bli tjatigt det här nu, men dock...

GRATTIS till 3 nya pinnar och till slutspelsplats där ni hör hemma.

Nu skall vi bara försöka ta oss dit också men då får vi inte hålla på och förlora som vi gjorde ikväll.
Kommentera

källan: Harri borde studera Blue's Murray...
Kommentera

pratarn:

Tackar. Tur för oss att ni inte riktigt kom igång ikväll.
Kommentera

Långben sa att Modo var sakta på isen.. Ja sa att Timrå åkte vilse.. Ja vann stort!
Kommentera

Förresten, jag kom på en punkt till på min lista.

3. När Timråklacken skrek "hemmadomare!" för att Westin åkte ut. Hm.

Och en annan sak, hörni, den här värvningen av Ulmer var väl inte så himla tokig?
Kommentera

« · 1110581 · »