1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511881 inlägg · 4111 ämnen

HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00

« · 2474860 · » Till forumet

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Gavelo: Är vi verkligen så högt som nia?
Vi sjunker som en gråsten o snart är vi absolut sist i formtabellen, lagom till slutspelet
Kommentera

J F K:

Såg någon som lagt ut FBK:s form i slutet av förra året, de förlorade alltså 7 av 9 i slutet på serien, de flesta under ordinarie tid, och sedan gick de och vann guldet.

Visst att form har betydelse, men det kan vända fort åt bägge håll. Form kan tappas och form kan hittas.
Kommentera

Majbrasan: Jo, han kanske skulle sparats ett tag till. Lite bittert att vi föll med Sams frånvaro förra året. Hoppas verkligen Josh hinner bli spelklar och hinner i form. Men med Salles Thailandsresa i gott minne, Hoppet finns kvar
Kommentera

Otroligt surt att Dick går sönder 22 minuter in i sin comeback. En hel period och två minuter fick han spela. En person gör ingen fest men nog fan hade PP sett bättre ut; fler mål, och därigenom också förmodligen någon till 3p. Aja, det blir spekulativt.
Kommentera

Rödluvan: Jo, dom säger det inför matcher , men antagligen bara för att lägga ännu mer press på ett lag som är helt ur slag, hade jag också gjort. Tror ingen motståndare ser oss som seriens bästa lag, just nu.

Men det är vi som går upp ändå, drömmer jag om.
Kommentera

J F K: Nej dom ser oss utifrån tabellen och där är vi bästa laget i ligan, men sett till formen sedan jul så är vi på plats 9.
Så om man inte skall leva på gamla meriter så är vi långt ifrån bästa laget i ligan
Kommentera

J F K: Tror det finns noll analys på att motståndare säger det, bara att vi är tabelletta.
Kommentera

Gavelo: Överdriver något, men det säger en del när andra lag fortfarande ser oss som det bästa laget i serien.

Ztorken, jag tror att poängen gått fram efter cirka 20 inlägg med ungefär samma budskap.
Kommentera

Jag håller med BB och Gavelo. Löven går upp. Sist Kenttä lämnade ett hockeyallsvenskt lag (IKO) så gick det laget upp. Nu sker det igen.

När Kenttä ger upp, går laget upp.
Kommentera

Rytter: Vi kan redan nu konstatet Att Gradin totalr misslyckade värvningar är hans sämsta någonsin.
Dom är verkligen inte bra, ha fixade hit fyra medelmåttor som förstörde hela laget och dess dynamik..
Tragiskt, hoppas vi kan få pengarna tillbaka på öppet köp.
Kommentera

J F K:

Ja spelarna har samma kunnande som de hade i november/december. Men det är så mycket mentalt nu. Gäller att komma ut svackan så kan det bli bra.

Men fortsätter man visa denna form in i slutspelet så blir man orolig. Det enda som kan rädda oss då är att vi slutar i topp och får möta ett lag rankat 7-10 i kvart och spela igång oss där.

Det enda positiva med avslutningen är att av 6 matcher så har vi 4 hemma och 2 borta, de 2 borta kommer på en roadtripp i slutet av feb. Så det blir väldigt lite resande för oss och vi kan ligga hemma i längre perioder och träna på.
Kommentera

J F K: Vill man missförstå så gör man det.
Kommentera

Rytter: Tänker på intervjun innan matchen.
Typ, "Det gäller att vi är väldigt nogranna då vi möter seriens bästa lag".

Forumet, typ:
"Vi är seriens sämsta lag"
Kommentera

modomille:

Samtidigt är det inte lätt för honom heller. Kommer in utan självförtroende då han varit extra/bänkad i flera år, får stora förväntningar på sig här. Har ingen matchvana och ska plötsligt lira 18+ minuter kväll efter kväll och leda laget.

Så det finns förmildrande omständigheter.

Men jag ville mest nyansera bilden, det verkar nämligen gälla olika måttstock beroende på spelare. Ser man rent faktamässigt är Niederbach en flopp sett till förväntningar offensivt.

Halloran har inte producerat poäng, men han är delaktig i spelet och skapar chanser, gör sin försvarare och syns i matcherna. Niederbach glimmar till då och då men alldeles för sällan.

Jag gillar Niederbach då han har mycket hockey I sig och ser honom gärna fortsatt i vår trupp, men kan ändå se hur tufft han har det och att han inte levt upp till förväntningarna.

Tror det skulle underlätta för honom om vi får full trupp och han kan få en friare roll på kanten och slippa det defensiva ansvaret som center.
Kommentera

Foppatofflan: Var inte det i Januari, typ? Eller tänkte du en till dipp innan slutspel?
Kommentera

Statler: Betyder inte att man är nöjd bara för att man inte gnäller och ältar skit
Kommentera

Gavelo: visst dök HV lite på slutet ifjol?
Kommentera

Rytter: Ja Niederbach har helt klart varit en besvikelse. Trodde att han skulle vara en producerande spelare i det här laget men icke. Kanske att det släpper i en annan omgivning.
Kommentera

Statler: Det är lite tröttsamt när det blir onyanserat - det är inte många som "gullar kravlöst" eller nöjer sig med att förlora mot VH. Vilka är "ni" du syftar på här egentligen? Låt mig sparka in en öppen dörr: Inte en jävel är nöjd.
Kommentera

Gavelo:

Nej Niederbach är inte vårt bästa nyförvärv utan en av de större besvikelserna.

Du själv håller ju honom som en offensiv spets och det är där han ska bidra, han har 12p på 26 matcher och 0.46 PPG.

Vela som du såg som en defensiv brunkare för tredje/fjärde har 11p på 18m och 0.6 PPG.

Med dina egna förväntningar på vad spelarna ska bidra med i laget måste ju Niderbach vara en flopp och Vela en succé.

Sedan är det jobbigt för Niderbach för då han inte bidrar med poäng som tänkt så har han inte mycket att komma med, han är svagast i defensiven av våra centrar samt svag på tekningar. Jag tycker han ska gå ytter så vi gömmer hans svagheter mer, han får då en friare roll.

Av våra värvningar tycker jag Vela varit bäst, bidrar med fysik och tyngd samt gör sina poäng.

Halloran skapar och skapar men får inte utdelning i poäng, men som poängspeöare måste han upp och producera för att få godkänt. Har väl 2.5 PPG med lööke logik.

Brickley blandar och ger, gjort bra matcher men även djupa dalar. Ej godkänd i dagsläget. Kan han jobba sig upp och bli jämnare och ta bort dipparna så blir det bra.

Niderbach kan inte få annat än underkänt. Tänkt som producerande spelare men lyckas inte. Leder inte sin kedja kväll efter kväll. Funkar inge vidare som center. Sist han var här hade han 0.6ppg och 9p på 15m. Kan inte fatta att någon tycker att han motsvarat förväntningarna och varit vårt bästa nyförvärv.
Kommentera

Gavelo: Den statistiken är svårfunnen, men att vi skulle ha en fantastiskt bred trupp ser man inte mycket av. Förra året Sam o nu Josh. Underskatta aldrig en rejäl förstecenter. Fast vi går nog upp ändå, på nåt sätt
Kommentera

Gavelo: Det vet jag ej. Men det är inte som att spelat från i höstas är som bortblåst. Det finns fortfarande där. Gäller bara att vi kan hitta den nivån oftare.
Kommentera

modomille: Har något lag i Allsvenskans historia blivit så fullständigt värdelösa så fort efter att ha dominerat så kraftigt?
Kommentera

Statler: Tror ingen är nöjd just nu. Men vissa här inne verkar inte förstå skillnaden mellan att kritisera och spy galla. Du verkar vara en av dom.
Kommentera

7639: Ni som kallar mig negativ… jag ser samma tendenser säsong efter säsong. Fråga Harald som vann guld med Modo. Det ska alltid vara så snyggt här uppe sa han.

Jag känner en enorm passion för Modo och blir så irriterad när vi ännu en gång klantar bort nåt bra. Så grattis ni som älskar Modo utan att man får kritisera. Vi åker i kvarten och ni kan fortsätta gulla kravlöst. Jag vill möta Fbk och ni nöjer sig er med art förlora mot Vita Hästen. Grattis 😁
Kommentera

Bad_Brett:

Uträkningen är samma som tidigare såklart då den baserades på en gissning hur många poäng vi behöver för att säkra seriesegern. Men vart vi behöver ta poäng ändras efter dessa 3 matcher.

Tror fortfarande 11p till kan räcka till serieseger då serien känns jämnare i år så segraren kommer ha mindre poäng än tidigare. Det betyder att Löven måste ta 14 av 18 poäng för att gå om.

Vi skulle vinna tre av matcherna borta mot Almtuna, VH, SSK, KIK och Tingsryd.

Efter gårdagens bonus (1p mot SSK) och förlust mot Almtuna behövde vi gå rent mot VH, KIK och Tingsryd. Det har vi misslyckats med och då vi bara fick 1p betyder det att vi måste ta 2p hemma mot något av SSK, DIF, BIK (som alla var satta till 0p), återstår och se om vi lyckas ta en 3:a mot Västervik. Det känns som ett måste.

Vägen har såklart blivit svårare då vi tog 2 av 9 på denna roadtripp.

Men vi har fortfarande seriesegern i egna händer med ledning på 3p.

6 matcher kvar, 4 hemma och 2 borta. Det är dags att hitta en väg att vinna matcher nu.
Kommentera

Majbrasan: Glömde en viktig sak, vi leder serien :)
Kommentera

Majbrasan: Styf var bäste MoDo-back, alltid något.

Men när Näsén(för all del Bernhardt) ser en chans att spela fast laget i egen zon får jag kramp i magen. Dom är bra på att släppa till horribla kontringslägen vid offensiv blå med i o för sej.

Men ett glädjeämne till, typ. Guden är dock bra. Och dansken såklart
Kommentera

Confusius: Vi vinner serien, längtar till slutspel när Theo och Norén är med in A-laget på fulltid igen.
Kommentera

NuMo: Fast det finns ett ganska bra svar till hur man boostar sitt självförtroende igen, det är ju inte så att spelarna inte kan spela hockey för det finns mycket hockey i dessa, men det har blivit för mkt byten i t.ex powerplay uppställningarna alla kedjor m.m

gå tillbaka till basic, och bygg vidare på kedjorna som funkar/funkade med spelarna i dom.
te.x

Aagard EJK Halloran
Woods Dick Niederbach
Södergran AP Mannberg
Ohlsson Vela OP
----
Bern - Näsen
Berg - Ingman
Folin - Wahlberg
Brickley/Noren

pp 1
Dick
Woods AP Halloran
Bern Näsen

pp 2 Vela
Aagard Niederbach EJK
Ingman ( ? )
Kommentera

NuMo: Genom en utskåpning mot Västervik på onsdag. Kommer vara över efter halva matchen.
Kommentera

9108: "det stora problemet är att det är mycket hattande i kedjorna inför varje match"

Sylvass analys med tanke på att Karlin vägrade ändra i en enda uppställning under 10-15 matcher. Om något så har det sett lite bättre ut efter att han blev tvungen att köra lite nya konstellationer.
Kommentera

7639: Och vi är nog många som börjar bli less på er gnällspikar som gnäller på gnällspikarna! Ni är ju snart mer gnällspikar än gnällspikarna själva!!

Låt folk reagera som dom gör, vi är alla olika.

Och det är väl inte så märkligt om folk är frustrerade just nu?? Vi har snart bränt ett 19 poängs försprång, och gått från överlägsna serieledare till ett av seriens sämsta lag formmässigt.

Och detta lagom till slutspelet. Det finns naturligtvis en möjlighet att vi "mörkar" formen! Men frustrationen bland supportrarna är fullt förståelig!
Kommentera

9108: Han måste ju spela med någon som kan göra mål på dom chanser han skapar. Idag igen så gjorde han tre fyra bra passningar men ingen som kunde förvalta chanserna. Para ihop han med Aagaard tills Josh är tillbaka. Halloran borde faktiskt gå före Woods just nu.
Kommentera

Tyler Durden: Niederbach är vårat klart bästa ”nyförvärv” och extremt omtyckt av Hinken, dock är han ung och orutinerad så det är väl heller ingen man kan luta sig emot för mycket när det blåser. Än.
Vela och Brickley har väldigt mycket att bevisa, Vela hänger inte alls med när tempot skruvas upp och Brickley blir för lätt stressad, dock har dom båda storleken vilket kan bli viktigt i täta brunkmatcher i slutspelet.
Haloran får inte ut någonting men samtidigt så måste han få samma chanser som övriga nyförvärv så där får vi ge han mer tid.

Men kortfattat har inte Hinken levererat några storheter direkt och stämmer man av mot deras prislappar så blir Hinkens scouting icke godkänt.

Nu gäller det bara att försöka spela av serien och placera oss topp4, sedan är det bara att ta en match i taget och hoppas vi tar oss till semifinal.
Kommentera

J F K:

Jag hade kallt räknat med att vi skulle ha en formdipp, precis som andra topplag brukar ha ett bra tag innan slutspel. Topplag har ofta råd och antagligen krävs det en nedträningsperiod för att kunna släppa upp och få riktig fjäder i benen till de viktiga matcherna i slutspelet.

Hua! Inte vet jag. (egentligen) Bukar det bli så här illa? Nu råkade våra två viktigaste spelare gå sönder precis i fel läge. Transatlanter. De som i världen gång på gång visar sig vara vinners, för det är ju den amerikanka traditionen/uppfostran. Segra eller dö.

Men så värvar vi. De bästa spelarna i ligan. Resultat. De dyker ner i källaren för att käka möglig lingonsylt. Ingen! och då menar jag INGEN! spelare, spelar så bra som de är. Det är ju rena rama katastrofen.

Nu står hoppet till att Karlin & Co är genier som outsmartat oss alla. Det finns matcher kvar, men hur boostar man självförtroende och fixar ett välsmort spel efter det här?
Kommentera

Foppatofflan: Klart det är lurigt , och det är ju det som är grejen om hur man tar sig vidare ifrån denna svacka..

det stora problemet är att det är mycket hattande i kedjorna inför varje match mer eller mindre, samt att en del spelare har gått o gömt sig lite mer rädd att göra fel än att det blir rätt av vad dom vill göra.

den offensiva kraften modo hade förr var att första kedjan i modo tog i takt pinnen, andra kedjor följde efter och det var så det gick väldigt bra för modo.
nu är det så att ni inte ens har en leading line och det har inte ni haft sen Dick och Riley gick sönder. Vilket leder till att nån enstaka spelare kanske är " okej " den matchen men resten är underkända
Kommentera

9108: Ja nu har det ju blivit extremt med skador o avstängningar. Skulle gärna vilja testa honom med EJK som Center.
Kommentera

atomragnar: Man måste vara stark för att va MoDoit.
Dom svaga tar ut förlusten i förväg för att va förberedd på mörkret, så att det inte krossar en.
Kommentera

Räcker fan inte med en psykolog nu. Hela laget behöver typ besöka Dr Phil eller nåt
Kommentera

Tarasov: Är vi på väg att ta nytt Allsvenska rekord , 17 raka förluster
Kommentera

Tyler Durden: Problemet för Halloran i mitt tycke är att han nästan inför varje match får en ny kedja, vilket kommer leda till att ingen kemi kommer kunna byggas upp
Kommentera

9108: det luriga är att det inte bara är att trycka på en knapp när slutspelet kommer…att vinna matcher är en del i att skapa sig bra vanor. I höstas var man aldrig orolig när vi låg under i matcher…man visste att vi skulle ta det till slut ändå, och det var säkert något som spelarna också kände. Något som satt i ryggmärgen till följd av en mängd matcher som man lyckats med det. Nu har vi istället en mängd matcher där vi inte lyckats göra mål och där vi tappat ledningar etc. Oavsett om vi på träning tränar exemplariskt så får vi inte förlora för mkt pga tappat självförtroende.
Kommentera

Confusius: Tycker EJk visar ikväll att han är vår 2e center. Sen känns det som det bara är Vela vi träffat rätt på bland nyförvärven hittills. Halloran med bättre omgivning kan fortfarande bli succé.
Kommentera

Rödluvan: Ska vi bli som Liverpools supportrar och starta namninsamlingar så fort vi känner oss orättvist behandlade? Nej tack! 😉
Kommentera

Dundee:
Jag tror snarare problemet är att förluster tas ut i förskott.
Kommentera

Vad Modo behöver nu är fylld arena och att alla lyfter fram laget! Hade jag haft möjlighet hade jag varit på plats varje hemmamatch men jag bor i södra sverige och det blir för långt och dyrt för mig att åka tyvärr.
Vi leder fortfarande serien! Snart slutspel och jag är övertygad om att Modo kommer öka tempot och spela bättre när det väl gäller. Det blir nog ännu bättre när Dicken kommer tillbaka dessutom!
Kommentera

Äsh bara töm och glöm ta sig vidare efter denna roadtrip : ) träna rätt, gör rätt saker kommande matcher få bra vanor börja vinna lite, så kommer nog en hel del knutar släppas, sen kanske få tillbaka Ingman igen i laget och hoppas på att inte vela blir borta allt för länge

och att alla andra spelare kommer tillbaka från skador såklart, detta hattande mellan kedjorna är inte hälsosamt överhuvudtaget
Kommentera

J F K: Fast de fyra sista matcherna av grundserien 2007 snittade vi 5 mål per match.

Så dåliga som vi är nu var vi inte ens 20/21.
Kommentera

« · 2474860 · »