1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00

« · 2474980 · » Till forumet

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Gavelo: Exakt kraftigt fördel Karlskoga. Jag kan inte se Löven vinna den matchserien..
Kommentera

Gavelo: ..om vi fokuserar på uppgifterna är det rimligt att vi skulle kunna ta 12 av 18 poäng de sista matcherna, tycker jag.
3 poäng mot Vvik, KIK och TAIF samt 1 poäng per match mot DIF, SSK och Bofors.
Kommentera

Nucky:
Norén och Jacobsson får jobba på denna helg

Fredag match med J20 kl 18
Lördag buss ner match kl 18 med a -laget
Söndag match mot Timrå j20 kl 12

Men gissar att de tycker det riktigt kul.
Kommentera

Gavelo: Ja, man ska inte överskatta det där med grundserie. Jag tycker att man hör hur viktigt det är i allas munnar, men när väl slutspelsserien börjar så blir det helt annorlunda. Vi skulle kunna torska mot Västerås även om vi har 8 raka vinster mot dem.
Kommentera

Nucky: Eller sjuk

Ingenting nytt om Vela än eller?
Kommentera

J F K: Ja, dessutom körde man väl ner Norén tillsammans med Jacobsson så antingen skadad eller petad bör det vara.
Kommentera

Greg P: Ni har tagit 2 av 12p mot Karlskoga denna säsong, men slutspel är något annat än grundserie.
Kommentera

Nucky: Jo, och Halloran var vansinnigt bra de första matcherna, innan han nu dippat. Hans stats är bättre i både SHL och AHL än Löökes, men snäppet sämre i Finland. Jag tycker att han är svagare defensivt, men offensivt kan han skapa klart mer på egen hand. Nu är han verkligen inte den spelaren och frågan är varför.

Någonting känns fel i MoDo och jag undrar om Brickleys frånvaro. Det är en sak om han är skadad, men man bänkar väl inte en spelare under en bortaturné? Han är ju redan med laget i Södertälje/Norrköping, så varför inte sitta på bänken när vi inte ens har fullt lag? Bänkar man någon på en bortaturné brukar de vara hemma och träna, men vad hände här?
Kommentera

Gör man samma uträkning av Björklövens återstående 6 möten sett över hela säsongen landar dom på ett snitt av 1,55 vilket leder till att Björklöven kommer landa på 99,3 uppräknat till 100p
Kommentera

modomille: Var Brickley petad igår eller är han skadad?
Kommentera

JoseGonzales:

Ok vem har sagt att vi inte bryr oss om förstaplatsen? Hitta ett inlägg där någon säger att vi inte bryr oss om den. Det är fortfarande vår högsta prio såklart.

Det enda vi konstaterat är att ska vi tappa den så är det kanske lika bra att komma trea så Löven ej kan välja Mora i semi utan får välja mellan betydligt tuffare SSK, DIF eller oss. På ett sätt intressant att se ifall löven i ett sådant scenario vill välja oss.
Kommentera

Saleva: Högst sannolikt att vi får Karlskoga i kvarten och då är det kraftig fördel Karlskoga. Djurgården i sin tur kan åka mot SSK. Då är det öppen gata sen för Modo. Mora är bra men har inte bredden i ett långt slutspel, inte heller SSK eller Karlskoga.

I min bok så har Modo pole position och står med ett halvt ben i SHL redan.
Kommentera

Rytter: Man bör ha i åtanke att min uträkning här inte tar hänsyn till hemma borta samt vilka lag man möter, tex har Modo överlägset sämst poängsnitt senaste 20 men av dom kvarvarande 6 mötena så har vi över hela säsongen tagit 1,58p av dessa lag sammanlagt och skulle det snittet fortsätta så landar Modo på 103p
Kommentera

JoseGonzales: När debuterar Holmström?
Kommentera

Gavelo: 8p på 6 matcher.
Fortsätter vi med det poängsnittet har vi naturligtvis inget i ett slutspel att göra. Vändningen måste komma under de återstående matcherna.
Det som är mest oroväckande är vi inför varje 50/50-situationen alltid drar det kortare strået och lyckas förlora.
Dessa matcher där vi ”borde” vunnit men lyckats schabbla bort det på egen hand börjar nu bli så lång att det som förut var lättja/slarv numer är huvudspöken och jävulst krampaktigt spel.

Diskussionen om Lööke är fruktansvärt märklig. Ganska exakt alla härinne var euforiska över värvningen av Halloran och hylladede Gradin som lyckades snuva Kenttä på ännu en värvning.
När vi nu har fått facit över de senaste matcherna ändrar man sig plötsligt och det låter som att man alltid sett Halloran som en felscoutad sopa och istället unisont hyllar Lööke.
Sjukt märkligt.

Sen skulle det inte förvåna mig det minsta om Halloran hade snittat 1p/match i Löven ifall han gått dit och Lööke floppat i MoDo såsom lagen spelar just nu.
Kommentera

Rytter: Vi måste hitta tillbaka till vårt spel först. Resten spelar ingen roll. Får vi fart på grejorna kommer vi sluta etta i tabellen, men som det ser ut nu blir det ganska svårt.
Kommentera

Rytter: Från 22 poängs ledning och ni skulle slå vårt rekord osv till att ni ”inte bryr er om ni kommer etta eller trea” how the tables have turned!
Kommentera

Rytter: Bra där! Om Gavelos spaning visar sig stämma i verkligheten (bra spaning Gavelo) så är det skit samma.

Det är vårt år 😉
Kommentera

Saleva:

Ja det är drömmen helt klart.

Men om vi ändå ska tappa den så vore det ju bäst om Löven slutar etta och Mora tvåa. Då kan inte löven välja Mora i semi. Utan de får ett jobbigare val och har troligen DIF och MoDo att välja på eller SSK.

BIK tror jag inte tar sin kvart som det ser ut nu och playin lagen tror jag inte överlever kvartsfinalerna. Men visst drömmen vore att AIK eller Almtuna slår ut ettan och tvåan om vi slutar 3:a 😀
Kommentera

Gavelo:

Slutar tabellen sådär är det ju egentligen skitsamma om vi kommer etta eller trea. Bortsett från hemmaplansfördel då samt en enklare kvartsfinal på pappret.

Då lär vi stöta på DIF eller löven i semi ändå. Vitsen med att komma etta är ju att kunna välja att låta de två starkaste utmanarna på pappret möta varandra, och själv ta ett svagare lag som kanske överpresterst sett till förutsättningar typ SSK, BIK eller Mora.

På ett sätt intressant om det slutar på detta sätt men mora två och vi trea. Då får vi se ifall löven vågar välja oss i en semi eller tar SSK/DIF typ.

Ifall vi missar förstaplatsen hoppas jag vi kommer trea så löven inte kan välja Mora i semi utan får välja mellan DIF, SSK eller oss. Räknar med att BIK åker i en kvartsfinal.
Kommentera

Gavelo:
Drömscenariot vore, förutom att MoDo behåller första platsen, att Löven tappar 2:a platsen till Mora och därmed ställs mot Bik eller Dif i kvarten.
Kommentera

Jag har kollat in återstoden av matcherna och konstaterar att det kommer bli extremt jämt.

Följer man poängsnittet från senaste 20 omgångarna så slutar tabellen enligt följande, alls slutresultat har avrundats uppåt till jämn siffra.

Löven 103p bäst målskillnad
Mora 103p
Modo 101p
Ssk 98p
Bik 95p
Dif 91
Kommentera

Gavelo:

Ja menndå bör man skriva det och inte "folk" och syfta på att majoriteten här tycker så. Tror det är ganska många som gillar hallorans spel men inte sågat lööke. Därför blir uttalandet så skevt och luktar bara "clickbait".

Nej det var inte därför, det var för att du satt och räknade hur många poäng han skulle ha haft redan innan han gjorde dem.

Det jag tycker är lustigt är att 1) du har full koll på lövens match och löökes byten samtidigt som modo spelar och 2) om nu potentiella poäng är intressant borde du använda samma logik på Halloran.
Kommentera

Gavelo: Jag har inte sågat Lööke. Jag tyckte att han är begränsad på så sätt att han behöver en framspelare, samt att han både misslyckats ta en riktig plats i SHL i både Brynäs och Timrå.

Att du övertolkar det får stå för dig. Sedan ska man nog ge det ett tiotal matcher innan man utvärderar
Kommentera

modomille: Resting my Case 😁 Jag spyr inte galla utan undrar mest hur detta ska vända om man bara gillar läget. Spela bra är ju en sak men sist jag kollade går det ut på att göra mål. Ingen mår bra av att bli sågad men vi kan ju inte sitta i 25 omgångar och säga att det lossnar snart och inget görs för att förändra situationen. Mitt förtroende för ledningen och spelarna är sådär. Hur kan man låta det förfalla på detta sätt?
Kommentera

Rytter: Det var väl bara JFK och någon till som öppet sågade lööke och tyckte att hans förtjänst stavades Dahlén och att han var för dålig för Shl, sämre stats än Haloran osv.

Sen var det många här som blev sura och började kalla lööke för mitt gullebarn och annat löjligt bara för att jag skrevs att jag tyckte att lööke var ett toppnamn och att han sedan gjorde 3p inkl Gvg i sin första match. Men det är något annat.

Vi borde för övrigt få svar på Niederbach anmälan snart.
Kommentera

Bad_Brett: Du är en mästare på att bygga ditt alldeles egna narrativ. Du har varit underhållande under stundom men du är verkligen forumets alligator, stor käft och små öron.

För ett år sedan trollade BifBiffen här för alla som minns, du är en karbonkopia av honom.
Kommentera

Bad_Brett:

Vilka sågade värvningen av lööke? Kom igen nu, du benämner det som en stor grupp och får det att låta som att en majoritet här kommit med det argumentet.

Kom igen jag utmanar dig på 500kr till modos ungdomsverksamhet eller damverksamhet ifall du kan räkna upp fem användare som verkligen sågade lööke.

Och det ska vara en riktig sågning, inte spekulationer/funderinagr kring värvningen.

Typ
"Lööke är ingen bra spelare egentligen, han är bara beroende av bra spelare runt sig"
"Lööke har under lång tid producerat långt över sin förmåga, ingen spelare jag skulle vilja att vi värvar"
Kommentera

8225: En ren bonus att Färjestad vann mot Djurgården är att jag hade just nämnde Greger Artursson i mitt lag i Dreamteam/managertävling eller vad det nu hette på den tiden.

Vann en dator värde drygt 20.000 kr då med det laget efter att ha blivit månadens manager. Hehe!

Jäkla värdelös dator ändå. Med snar nöd modern. Internet var uppfunnet, men knappt användbart.
Kommentera

bollan123: Ja, verkligen, är han fortfarande hämmad av någon skada? Borde vara en ledare annars-
Kommentera

8225: AP har verkligen inte spelat bra på senaste. Han var en av våra bästa spelare hela hösten men nu på senaste 10 har han 2p och -6. Senaste 5 har han 0p. Han måste verkligen steppa inför ett slutspel
Kommentera

8225: Den exakta motsatsen förefaller aningens närmare om du frågar mig.
Kommentera

Rip Kirby: Man upphör aldrig att imponeras
Kommentera

8225: Påläst snille. Bör ej underskattas.
Kommentera

Modano: Kunde du inte fått fram din faktakoll lite tidigare? Vill du inte se MoDo-Timrå i derbyn igen?
Kommentera

Modano:
Jag är inte ett dugg orolig, däremot har Hallorans poängproduktion varit för dålig. Men han spelar rätt bra
Kommentera

Från Hörnefors: Haha Brickley som varit skadad i 3 år lycka till med Bambi på hal is. Styf varit 100% bättre än en överviktig bry sig inte om Brickley. Bra jobbat av Grandin Karlin som inte har ett piss koll på skade historiken som SHL tydligen har
Kommentera

Bad_Brett: Halloran är väl en spelare MoDo har flera av? Nån som bara kör o oftast kör fast, en uppspeedad Sebbe, fast Sebbe har andra goda sidor. Känns som att vi har bredd på folk som tokkör, men brist på spelare som kan styra upp anfallsspelet
Kommentera

dempa: Ironin i att folk sågade värvningen av Lööke med argumentet att han är beroende av en bra center, bara för att dagen efter gång på gång tjata om hur Halloran inte gör några poäng eftersom hans kedjekamrater bränner lägena.
Kommentera

Från Hörnefors: Vi har inte fått ordning på det på 25 omgångar och du tror vi ka fixa det på sex??
Vi är formmässigt ett bottenlag och kommer så förbli.
Började bra för att falla som ett korthus.
Seriens bottenapp
Kommentera

dempa: Tung statistik, brrrr, missade straffarana, men Nordin kanske skulle glänst där?
Kommentera

Från Hörnefors: Vita Hästen tog dock sin första (!) bonuspoäng för säsongen efter att tidigare ha förlorat alla tolv matcher som gått till förlängning eller straffläggning.
Hjälp..
Kommentera

8225: Greger sköt en isare från blå mellan benen på annars duktige Tommy Söderström. Guld 1998
Wikegård drömmer enligt egen utsago mardrömmar om det skottet än.
Kommentera

Robin Ztorken L: Det är 6 matcher kvar av grundserien och en månad innan slutspelet drar igång, så än så länge finns det gott om tid att få ordning på det här.
Kommentera

Från Hörnefors: Det jag saknar är någon som varit backup för Dickinson, orolig att han inte är tillbaka i slag o då är vi tunna på centersidan.
Kommentera

Från Hörnefors: inget av nyförvärven har varit bättre än dom du nämnde, snarare sämre, kunde lika gärna behållit Marenis, som för övrigt gjorde en bra insats för Örebro idag mot lhc
Kommentera

Robin Ztorken L: Om vi ser vika som skulle ha spelat om vi inte tog in dom nya.
Jag tycker att Niederbach har varit bättre än Marenis, Vela har varit bättre än Nordin, Brickley har varit bättre än Styf och Halloran har varit bättre än Styf.
Vilka av dom andra HAlagens nyförvärv som kan tänkas kunna gått till MoDo, skulle ni tycka att vi skulle ha värvat istället?
Kommentera

8225: Att ni sedan vann mot Djurgården, efter avgörande mål av Greger Artursson(om jag minns rätt), typ 1997/1998/1999 är bara en ren bonus.

Rättare sagt, Greger avgjorde väl med ett slagskott mellan benen på målvakten, minns dock ej året
Kommentera

370: Fast ni hade en väldigt bra grupp, är ingen fan av Färjestad, men Karlstad är en trevlig stad och ni hade ett lag som var värda att vinna, trots allt
Kommentera

Rytter: märkligt ändå, de sista 10 matcherna , efter att Mitell tog över vann vi 6 av 10, sen fortsatte formen att öka i slutspelet
Kommentera

« · 2474980 · »