1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514101 inlägg · 4113 ämnen

Heja Danmark

« · 89696 · » Till forumet

Sv: Heja Danmark
westerlind: Sachsmotor, tsss, själv blev man påtvingad farsans gamla Husqvarna och med den åkte man aldrig ifrån nån, den stod nämligen oftast på verkstan...
Kommentera

samjo: "medioker"

Vadå, MoDoåker, stavas det väl?
Se länk.
Kommentera

westerlind: Du får gärna harva med dina mopeder på åkern. Jag tror att knaskamilla mer än gärna förklarar ordet "medioker" för dig om du inte fattat dess betydelse...

Muahahaha :)
Kommentera

samjo, PerHapps och alla andra elaka människor:
Det är inte lätt att förklara för dom som inte begrip...
Kommentera

westerlind: Hmm...det är första gången i mitt liv jag blivit benämnd med epitetet 'elak'. Borde kanske ta med det i min meritlista någon gång. Det kan vara bra i samband med möten av konstiga med vackra personer (går även under beteckningen 'kvinnor'). Jag har en gång blivit nobbad med frasen: "Jag faller tyvärr mest för dräggiga personer...", samtidigt som hon försöker se väldigt rådjursaktig ut på ögonen.
Kommentera

samjo: med = men...(och nu kommer jag inte vara här på ett bra tag framöver)
Kommentera

samjo: Filåt, jag ville inte såra dig. Bara lite:
1964 -1966- 1967-1968 -1970-1971- 1972 - 1976 - 1977- 1980- 1993-1999. Känns bra redan nu...
Kommentera

westerlind: Tyvärr föddes jag -76 så vad de första åren syftar på har jag ingen aning om. Men de efterföljande åren...var det inte då ICA körde sina reklamkampanjer om extrapris på Gevalia??

Vet du vad? Jag BRYr mig faktiskt NÄStan inte...
Man ska leva i nuet!

För tillfället njuter jag av att titta på en f.d. modoits eskapader på andra sidan Atlanten. Han leder visst poängligan. Men du kan väl njuta åt Carolinas avancemang. Finns ju en del spelare av väldigt hög klass där....i fjärdefemman...
Kommentera

samjo: Tror jag sagt det tidigare, men det var nog innan du föddes: Jag är lite smygsupporter till MoDo. Släkten kommer från Köpmanholmen.

Dessutom tycker jag det är så vansinnigt trevligt att tjafsa med er MoDo-supportrar. Tror ingen kan krossa NuMountain, Lumber Jack, Knaskamillla, poffa, Frisco, scim, Glemms och de andra hjältarna.

Jag har försökt, men det är fan ta mej omöjligt....
Kommentera

westerlind: Helt rätt. Ingen kan krossa en inbiten modosupporter. Många har försökt, men ingen har lyckats...och ingen kommer att lyckas i framtiden heller för den delen...
Kommentera

samjo: Vad är det för trams? Se upp, snart kommer Huge, micke, Lyck, gordo, prosten, Ford Prefect med flera seriösa debattörer och dessutom jag träda in och visa vart skåpet ska stå.

Som vi och Asterix brukar säga: mums...

PS. På MoDos GB tror jag för övrigt att bara knaskamilla vet vad ordet seriös betyder...
Kommentera

westerlind: Hon vet möjligen vad ordet betyder men dess innebörd är inget hon eftersträvar.
Kommentera

westerlind:
"PS. På MoDos GB tror jag för övrigt att bara knaskamilla vet vad ordet seriös betyder..."

Snackar vi den här GB:n?
Kommentera

scim: I Bland har du rätt också....
Kommentera

westerlind: Jasså? Det är isåfall inget jag eftersträvar.
Kommentera

westerlind: Menar du denna gästbok eller menar du Modos "officiella" forum? Ifall du hänvisar till den senare så kan jag hålla med om att många inte vet vad ordet "seriös" betyder. Vad gäller denna gästbok så tror jag de flesta faktiskt känner till ordets betydelse mycket väl. Det är väl bl.a. därför vi är här :)

Men eftersom du skrev Modos GB och inte forum så måste du ju syfta på detta tillhåll. Då finns det risk att du förolämpar många skribenter i onödan. Jag har för tillfället 170 studiepoäng i bagaget (även om det inte alltid märks) och är en sketen akustiktenta samt ett godkänt exjobb från en civilingengörsexamen. Så jag vet mycket väl vad ordet "seriös" betyder. Det utesluter dock inte att jag har rätt att få vara lite oseriös när jag känner för det. Som nu t.ex.... =P
Kommentera

scim: Knas kan i varje fall dansa...
Kommentera

samjo: Satan, jag har bara 157p...
Kommentera

westerlind:

Jag kan inte bara dansa, jag kan stava också! Dessutom har jag ungefär typ lixom kanske 77 högskolepoäng.
Kommentera

knaskamilla: Hoppsan, jag ligger i lä med mina 27.
Kommentera

knaskamilla: Hahaha, varför är ni så rädda för lite seriös debatt? Själv kan jag både dansa och sjunga . I bland.
Kommentera

scim: Skönt att kunna tysta tunnbrödätarna en stund. Måste säga att ni är ganska charmiga ändå, kom igen nu....

BRRRYYYYYNÄÄÄÄÄÄÄS!
Kommentera

knas: Förlåt, stavfel, skulle vara "Brynäs".
Kommentera

knaskamilla:

Jag är väl beviset på att över 200p inte betyder att man måste vara smart. Man kan nöta in allt som man skall kunna för att så fort man pratar med någon bevisa att man inte är smart.

Nu menade jag inte att jag är osmart, men att jag stavar som en kratta och inte orkar bry mig om meningsuppbygnader och sådant.
Kommentera

scim, knaz m.fl.: Poäng?
Kommentera

Frisco: Det finns inga poänger...(inga nya nyheter heller)
Kommentera

Frisco:
Här kommer en förklaring till poäng.

Två tomater med Brynäströjor skulle gå över en is. Då kom Wernblom och körde fullständigt skiten ur den ena. Då sa Westerlind: - Kom nu Ketchup, så går vi.

Westerlinds replik räknas som en (1) poäng.
Jag hoppas du förstår.
Kommentera

Lumber Jack: Aha...... TACK!
Kommentera

Frisco:

Bengt Hedin i dagens ÖA om Damgaard:

"– Jag vill inte prata om ersättare, men visst har Jesper likheter med Pihl."
Senare, längre ned i artikeln:
" – Men han kan slå en passning också, säger Hedin"

Det var mig en passning på klubbladet....

(OK, i god journalistisk anda klippte jag av det sista citat mitt i meningen, men det blev ju roligare så.)
Kommentera

Lumber Jack: Var har du hållit hus hela dagen? Har tidigare bara småfnissat lite åt inläggen här, men din tomathistoria fick mig att garva högt!!

PS. Visst är det härligt att en hockeyspelare kan slå passningar. Det gör att man känner sig trygg inför fortsättningen...
Kommentera

westerlind:

Jag är inte rädd för seriös debatt. Jag har bara inte så mycket (seriöst) att säga i dessa sillsäsongstider.
Kommentera

Taddy:

Vad är att vara smart, då? Skulle man kunna mäta smarthet i högskolepoäng? Jag är skeptisk... Några av mina poäng är t.ex. förbannat lätta att ta (som t.ex. bilden, idrotten och draman).

En annan sak: att ha hög IQ, innebär det att vara smart? Eller är det om man är allmänbildad som man är smart?

Dessutom: heja MoDo!
Kommentera

Lumber Jack:

Aah...jag trodde den gick så här:
"Två rosa elefanter skulle gå över en väg. Då sa den ena: - Kom nu ketchup, så går vi."

Makes much more sence in your version!
Kommentera

Lumber Jack, samjo & andra röde pölser:

Det var två tomater som var ute och gick. Då sa den ene: "Va fan, är det för röd fläck på gatan?" " Ääh, bry dig inte, antingen en krossad tomat eller en MoDo-logga" sa, den andre. "Hoppsan, det är det ju", sa den andre generat. "Men, den borde ju alla känna igen, den rör sig lika snabbt som en Öviksbo i anfallszon...". "Vad är det för rött-gult-svart som svischar förbi förresten?" " Jaså, det är Ove Molin som knyter skridskorna...", sa Lumber Jack.

knas: "Jag har bara inte så mycket (seriöst) att säga i dessa sillsäsongstider." Jo, jag märkte att det blev en oerhörd skillnad när det blev strömmingssäsong :-).
Kommentera

westerlind: "Vad är det för rött-gult-svart som svischar förbi molin på väg till avbytarbåset när han ser Wernblom på isen :)
Kommentera

ModoAnte: ""Vad är det för rött-gult-svart som svischar förbi molin på väg till avbytarbåset när han ser Wernblom på isen :)"

Apselut, det är lika bra att Werna stannar på isen, det är sällan han hinner byta i Gavlerinken...

Frisco. Citat från ökänd och vederhäftig MoDosupporters profil: "Påminnelse! Den 14 Maj 2002 är det 15000 dagar sedan de liljevita stackarna från WHL senast vann ett ligamästerskap. Då det knappast förekommer någon risk för ett snabbt återkommande, uppmanas härmed alla varmhjärtade Arsenal-supporters att sända dem en tanke på denna sorgens dag."
Kommentera

westerlind: Det måste vara tungt för er brynäsare att veta ni i finalen 99 förbrukade all tur för 20 år framåt :)
Kommentera

ModoAnte:

Oerhört tragiskt att pengarna får styra överallt nu för tiden: Sånt som händer när man låter ekonomiavdelningen bestämma för mycket - Var nog fler brynäsare än jag som blev lite generade att vi inte tilläts gå på sommarlov efter tre raka final-vinster som brukligt...
Kommentera

samjo och alla andra:

mediok/er [å´] adj. -ert -ra * medelmåttig.
Kommentera

Mer hockey: Ozzy ska sjunga när brittiska drottningen firar femtio år på tronen - magiskt...
Kommentera

westerlind:

Eftersom du bara hänger här och drönar i stället för skriver vettiga inlägg på modohockey.se så har jag förvandlat ett av dina inlägg här till modohockey.se-språk. Varsågod!

"oeRHÖRt trAgizkt att pengarna får ztYrA övejaLlt Nu föR tideN: Zånt typ ZOm häNDej näR Man låtej EKonomIAVdElniNgEn bEZTäMma för mykket - typ va nOg fler BryNäZaRE än Ja ba zoM blev LiTe typ GEnera atT Vi iNTe tiLLätz Gå På zoMmaRlov efter tre raKa typ final-Vinzter zom bruklIT..."
Kommentera

knaskamilla: Vad ändrade du?

Måste bibringa er lite vidomsord jag fått från Huge angående er MoDo-supportrar: "Det enklaste vore väl isf att
skicka Karlström på de dj-na, då får de ngt att bita i..... ;-))"
Kommentera

westerlind: Vi vinner ligan igen 2011 eller 2021 eller varför inte 2031?
Kommentera

knaskamilla:

Det är ju det som är så roligt. Jag menar vissa hävdar att om man studerat mycket och länge är man smart.
Jag hade en tjejpolare som var sveriges genom tiderna yngsta doktorand. Och då doktorerade hon i Biokemi. Hon pratade 7 språk flytande och hyllades utav lärarna.
Men inte f*n tyckte jag att hon var speciellt smart när det kom till avdelningen "streetsmart". Ja du fattar kanske vad jag menar, men kan vara som du säger lite klyftig i allt eller ha bra utslutningsförmåga eller otroligt klyftig på ett område. Men vem är egentligen smartast????

Ja IQ säger vissa. Och om man gjort testet visar det sig att man inte direkt tjänar speciellt mycket på att vara duktig på historia där inte utan det handlar om förmågan att sätta sig in och förstå situationer och uteslutningförmågan mm.,....

Vem som är smart skiljer sig i betraktarens ögon.
Kommentera

Leverström klar för 2 år!
Kommentera

mgamill: Heja FBK. En glad nyhet! :)

Zäta är klar för Detroit läste jag också precis nu på text-TV. 3-årskontrakt värt 25 miljoner.
Kommentera

samjo:
Just nu saknar jag inte Jansson, Hållberg, Pihl och inte heller Lintner om Milo dyker upp. Sen får ju gärna P.Hedin stanna :-)
Om inte tar vi in en ny back på artistskatt om det nu går.
Sen har Brithen sagt att Green inte är ersättare till Wahlis så det kommer nog mera....ah silly season!!
Kommentera

mgamill: Hehe...ja det ser onekligen bra ut nu. Håller med om att tappet av Jansson, Hållberg och Pihl inte alls var särskilt farligt. Bara det att det basunerades ut så väldeliga i media. Jag tycker de tre nyförvärven hittills ser KLART mer intressanta ut än de som lämnade oss. Hoppas förhandlingarna med slovakiske Milo slår väl ut också.

Så här ser det ut på backsidan nu. De vi tappat och de vi ersätter dem med. Kanske inte helt rätt back för back, men ger ändå en inblick i hur det ser ut.

Hållberg --> Lehtinen
Pihl --> Damgaard
Jansson --> Johansson
Lintner --> Lewerström
Hedlund --> Hedlund
Hedin (?) --> Milo (?)

Reservbackar: Öberg, Agu (?), Lind (?)
--------------------------------------------------------

...inte så pjåkigt om jag får säga vad jag tycker :)
Kommentera

Idag har Frisco sjungit God Save The Queen för Danmarktröjeprydda Modospelare.... Stort buande åt min sång och jag fortsatte utför Nygatan med ett leende...
Kommentera

Frisco:

Skedde detta före eller efter en viss match? Kan tänka mig att det uppstod en del leenden också i ledet med MODO-spelare, framför allt om Staal var med.
Kommentera

« · 89696 · »