Redigerad kommentar
And Erk?n: Reiderborn har i mina ögon gjort två ok insatser, varken mer eller mindre. Jag tycker dagens match var ett fall framåt. Mot Örebro var det ca 50 min hönsgård, idag var vi nere på ca 30 min. Om det beror på att vi mötte lättare motstånd idag låter jag vara osagt.
Jag är en av många som klagat på Torp tidigare, men jag tycker han visade potential idag. Blir så glad när han han istället för att satsta på en tackling går in och trycker fast motståndaren mot sargen.
J F K:
Jag tycker inte att man kan utläsa att Grundströms tackling gav energi, snarare att det blev mindre förvirrat utan honom. Gillar han fart framåt och fysiska spel men långt i från en given SHL spelare sett till hela registeret.
Den som klagar på Reiderborns insatser så här långt borde nog gå och lägga sig. Jag såg matchen mot örebro på plats och det var BARA tack vare Adam att det inte blev 8-1.
Tyckte han kändes stabil genom hela den här matchen mot Karlskrona, första målet kan jag tycka ser lite lätt ut, annars har vi bara utesepelarna att skylla på de andra 3 målen.
Jag kan tycka att Lapierre ser lite slö ut i sina vändningar och vissa avslut, men det är nog inget att oroa sig över. jag lovar att han kmr bli bättre för varje match han spelar.
Jag hoppas Foppa kmr och är med på varenda träning inför fredag så blir det nog en intressant match mot Linköping!
Tycker Djuse borde ta en plats i laget nu, så pass bra han ändå var ifjol.
Vem hade förresten trott att Torp/Hedman och Heshka så långt skulle vara våra bästa backar? 😂(inte så svårt visserligen)
När jag såg Heshka under SCA-cupen hade jag kunnat satt en hundring på att han skulle få lämna innan Welch kommit.. Men skillnad på försäsong och säsong, oavsett vad trollen från Brynäs hetsar om.
Butler är redan en favorit, jävlar vad avig och snabb han är! Kul att se att han inte verkar hämmas av sin gamla skada iaf. Whitney helt under isen, skadad på underkroppen tydligen. På Huras låter det som en äldre skada, undrar om det är foten som spökar för honom igen? isåfall lär vi inte se honom i Ö-vik länge till..
Ruggigt tuffa matcher framför oss nu, man måste tokgnugga försvar. Det finns egentligen inga ursäkter för hur man även ikväll kan bjuda på sådana sanslösa lägen där de får stå soprena framför mål och avsluta. Linköping på Fredag kommer inte bjuda på lika många mål, samt utnyttja våra misstag betydligt bättre.
önerud 2måls skytt idag för hv:(
Fast roligt för han iallafall tror han kommer göra succé i Hv.
Redigerad kommentar
Känns bra med 3 pinnar men inte mer än så. Vi ska inte släppa 4 mål idag. Samma problem med försvaret tyvärr.
men det som är positivt är att vi tekar bra igen! Maxim låg på 70% tex. Sedan att våra sjärnor får göra mål var viktigt. Sist men inte minst vinner vi på hemma plan! Say whaaat?! :)
J F K:
Pratade precis med en person som sitter precis bakom Modos bås. Han påstod att Whitney blivit bänkad att bl a Alavaara tydligt pekat åt honom att sätta sig på bänken.
dempa:
Ifall vi inte får ordning på försvarsspelet spelar det ingen roll vem vi ställer i mål. Kan inte vara lätt när alla spelare får stå fri i slottet och prickskjuta.
Men idag hade fan Torp och Hedman en riktigt bra match, få misstag och stabilt spel av dom. Tycker även Heshka kommer igång mer och mer, den största besvikelsen nu är ju Whitney som blev bänkad mot slutet.
Amitiel:
Det är lätt att vara efterklok. Det var inget gnäll här för en vecka sen, om att man skulle ha värvat Jesper istället för någon av nyförvärven. Nu gjorde han en grym match mot Modo och några börjar sitt gnäll.
Men ja, man ska värva hem Jesper så tidigt som möjligt.