1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503772 inlägg · 4100 ämnen

HHöger

« · 57064 Till forumet

HHöger
Poffa:

Jag var inne på www.hhoger.cjb.net/
Trevlig liten krönika där.
Kommentera

Sv: HHöger
Var in och kollade, trevlig krönika.

Själv ser jag som "råamatör" inte bangolf som en sport, utan ett svepskäl för andra aktiviteter så gott som något. Spelar helst på lördagar...
Kommentera

Lumber Jack:

Risöns banor har jag puttat både bra och mindre bra på. Och det har i bara handlat om lördagar och söndagar (puhhh).
Old House (heter det så?) har förstört mycket för mig när det gäller söndagsspelet..
Kommentera

Den där jäkla H Höger-sidan, varför har inte den en .com-adress?

Jag har dessutom hört att folk går in på sidan och läser krönikan utan att skriva något i gästboken sedan. Vad är det för stil?

Och vad hände med kulturkrönikan och krönikan av Per Lundgren?

Frågorna är många...

Jag har för övrigt hört att det enda guld som Sverige kommer att ta hem under OS är i damhockeyn.
Kommentera

knas:

Med den hörseln vore ett besök på Öronnäsahals-kliniken (tveksam till stavningen där du) på sin plats. Det går nog inte att förklara bort men tinitus.
Kommentera

LJ:

Jao. Fast en gång försökte jag besöka den kliniken (i Övik), och då fanns den inte. Så jag är skeptisk.
Kommentera

knas:

Min krönika kom bort i OS-tittandet. Rodel 24 timmar om dygnet på Eurosport gör ju att man försummar sitt liv helt.
Kommentera

Vad är det som händer med min gamla födslostad???

Den kliniken som så förtjänstfullt punkterade min trummhinna på 70-talet. Dessa jävla nedskärningar.
Kommentera

LJ:

Jo. Den var tydligen lite ledig den nyårsdag då jag var dit. Det snackades om Umeå i stället, men ärligt talat, vem vill åka till Umeå?
Kommentera

Poffa:
Om du blir rodelåkare så kan jag vara din coach och jag looovar at inte bänka dig en enda sekund. Du ska få åka hela tiden.
Kommentera

Frisco:

Det låter bra. Annars finns det ett jamaikanskt boblandslag som inte har nån coach. De vill säkert ha dig.
Kommentera

knas:

Inte jag i alla fall, Umeå verkar vara en scim stad.
Kommentera

Poffa:

Bob slutade jag att intressera mig för samma sekund som de tog bort ratten.

För din del så kanske det finns en del mindre framgångsrika lag i hockey som behöver en bra coach? Jag tänker då på Finland, Kina osv.
Kommentera

Frisco:

Jasså, har du inte hört? Det är jag som tar över efter Anders Hedberg. Fagerlund ringde mig i förra veckan och bad mig skriva på. Jag vägrade först, men när han började gråta och böna och be så veknade jag och skrev på.
Kommentera

poffa:

Snacka om att det luktar storhetsvansinne. Först det där med ordförandeskapet (jäkla Sune Ödla) och nu detta. Har du sovit för lite? Pluggat för mycket? Tittat på för många snabba rodellopp?
Kommentera

poffas krav till Fagerlund var att Lars Jansson skulle blixtinkallas till OS. Ska tydligen städa upp efter Lidas är det tänkt.

Imponerande backpar faktiskt, MoDos bäste back med NHLs bäste.
Kommentera

LJ:

Näe, precis. Jag ville inte heller åka dit.

Scim var ordet, sa Bull.
Kommentera

LJ:

Ne, nej, nej... Du har missuppfattat det hela. Mitt krav var att Jansson skulle få ett SM-guld så att han kan sluta på topp. Avgjort, sa Fagerlund på en gång. Så nu vet ni från den högsta källan att åtminstonde Jansson vinner SM-guld i år.
Kommentera

knas:

Inte storhetsvansinne. Inte sovit för lite (jag har inte sovit alls), definitivt INTE pluggat för mycket, men det kan vara Eurosport och alla snabba rodellopp som gjort mig lite fartblind.
Kommentera

Poffa:

Vilken sport gäller det med SM-guldet?
Kommentera

Per:

Du kan inte först förneka att du har storhetsvansinne och sedan skylla det du förnekat på att du är fartblind p.g.a. rodeln.
Kommentera

Frisco:

Ingen aning. Fagerlund skulle fixa det sa han. Jag litar ju på Fagerlund. Han är bra. Han är jättebäst, men iofs inte lika bra som jag.
Kommentera

knas:

Jag har inte storhetsvansinne på grund av fartblindhet. Jag är ny GM för Sverige på grund av fartblindheten.
Kommentera

Per:

Jag ska fixa så att någon jag känner i Sundsvall kommer och slår dig i huvudet. Hårt. Eller ngt sådant. Då kanske det blir bra lagom till H Höger with friends goes south.
Kommentera

knas:

Åhh, inte ta till våldshandlingar nu. Du skall se att det löser sig till "H höger och en massa andra åker till södra Sverige och skämmer ut sig på avenyn".
Kommentera

poffa:

Ja, man får väl hoppas det.

Hur gick det för folket i rinksite sist, för övrigt? Jag skrapade ihop 6 fullträffar.
Kommentera

Jag önskar bara att hockeylaget kunde hålla samma klass som staden.
Kommentera

scim:

Varför önskar du att Löven skall ner i trean?
Kommentera

scim:

Vadå, räcker det inte att MoDo är bra?
Kommentera

Löven behöver inte bli mycket bättre, bara tillräckligt bra för att möjliggöra matcher mot MODO i Umeå Arena.
Kommentera

Vilket givetvis inte betyder på att jag skulle nöja mej med det omvända, att MODO blir så pass dåliga så det blir matcher i Umeå Arena.
Kommentera

Knas:

Rinksite... Hmmm 8 träffar gav 16 poäng.
Kommentera

« · 57064