1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511889 inlägg · 4111 ämnen

Hlinka

« · 232899 Till forumet

Hlinka
Någon som vet hur det ligger till i fallet Hlinka?
Kommentera

Sv: Hlinka
Lumber Jack:

I mitt fall så ligger #30 på en stol i sovrummet. Jag tror dessvärre att jag iklädd denna tröja kommer vara den enda Hlinka i Kempis framöver.
Kommentera

scim:

#30 i MoDo är ett nummer som gjort för spelare som förtjänat bättre öden.

Miroslav
Henrik
Kent
Benoit
Kommentera

scim & LJ:

Elaka rykten gör gällande att han strejkar eftersom MODO meddelat hans agent att man inte vill förnya kontraktet.
Kommentera

poffa: Hlinka står i alla fall med på laguppställningen till imorgon.
Kommentera

Frisco:

Han stod med på förra uppställningen också, men var inte på banan. Jag vet inget säkert utan jag fick höra det i går kväll.
Kommentera

poffa:
Kan godt forstå, at han eventuelt er bitter over, at man ikke vil forlænge hans kontrakt, men at strejke???? En anelse selvisk synes jeg. Han burde prøve at få det bedste ud af hans sidste tid i MODO i stedet...(forhåbentlig blot et rygte)
Kommentera

Frisco: Om det är så så står Wilde också med...
Jag tror inte att nån av dom (eller Green för den delen) får spela en minut om inte nån blir skadad eller tvingas utgå tidigt i matchen av andra skäl.
Kommentera

Sahlander:
Laget

31 Peter Hirsch
34 Juuso Riksman.

Backar:
3 Pierre Hedin
6 Tobias Enström

16 Dusan Milo
7 Jesper Damgaard

27 Martin Johansson
44 Mika Lehtinen

32 Martin Wilde.

Forwards:
9 Magnus Wernblom
33 Stefan Öhman
11 Tommy Pettersson

14 Peter Högardh
23 Magnus Hedlund
10 Anders Söderberg

19 Kim Staal
17 Fredrik Warg
22 Joakim Lindström

26 Mattias Wennerberg
4 jan Öberg
18 Peter Öberg

29 Morten Green
30 Miroslav Hlinka.
Kommentera

Frisco: Har en liten fråga till alla er Modoiter. Själv är jag ju från Borlänge precis som Magnus Hedlund, hur tycker ni att han har klarat sig i år?
Kommentera

spookyMulder: MODO försöker göra om alla halvbra backar till helbra centers, o som sån e han UTMÄRKT!!
Bara de nu inte ger sig på Enström åxå...
Kommentera

Zigge: Ok, kul att höra...så ni vill inte släppa honom till oss då )bif)...;-). Har hört lite rykten om att Anders Eriksson varit på glid till bif, men ni kanske har andra uppgifter (hoppas jag).
Kommentera

spookyMulder: Jag menar, vi har ju redan "skridskoprinssesor" som Rehnberg; Djoos, Petré, Pekkala och Andersson. Fattas bara en 100kg fartfantom med bromsolja i knäskålarna så kan ju till och med lif åka ifrån oss ;-).
Kommentera

spookyMulder: Helt suverän nu när han spelar center.
Var även självklart bra som back, men center är han som knäppt och skuren för. En av elitseriens bästa skridskoåkare.
Kommentera

Wewillwintoday:
knäpppt och skuren? nu tror jag att NuMo fått en till tokighet i samlingen. ;o)
Kommentera

Frisco: Rätta mig om jag har fel men visst får man bara ha 22 spelare anmälda till match? Jag får detta till 23 och då antar jag att Hlinka inte spelar imorgon heller. Jag tror att slovaken gjort sin sista match i MODO tröjan.
Kommentera

MartinSedin: Det är nog 22 spelare man får ha. Men skador, sjukdomar och 2 matcher kan väl innebära att man åker flera. Det visar sig imorgon. Jag vet ingenting om #30.
Kommentera

MartinSedin:

Du har rätt. 20 utespelare + 2 målvakter tror jag det är.
Kommentera

poffa: Just så. Har ett svagt minne av att det var undertecknad som talade om det för dig för ett år sen eller nåt=)))
Kommentera

spookyMulder: Ante Eriksson har gjort en hel del poäng i farmarligan i vinter men jag tror att han sitter på ett envägskontrakt och då kan man nog härda ut i farmarligan.

Om nu Ante är på väg tillbaka så kan man ju alltid hoppas att Svarten, Antos eller någon annan kamrat talar han till rätta så att han kommer tillbaka till Ångermanland.

Nu när jag tänker efter så är det ganska många spelare som aldrig spelat en Elitseriematch för MODO som seniorer. Jag tänker på namn som Näslund,Sundström,Eriksson och Sedin x2.
Kommentera

« · 232899