1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508296 inlägg · 4106 ämnen

Hockey-VM

« · 274483 · » Till forumet

Sv: Hockey-VM
Verkar som om Kim Staal tänker försöka spela sig till ett NHL-kontrakt. 4p i dagens match (vinst med 5-2 mot USA). Även fast han skrivit på för MIF så kan väl det NHL-lag som han är draftad av knycka honom mitt framför näsan på skåneklubben OM de skulle vilja?
Kommentera

Gamla och nuvarande modoiter rockar i VM!

Kim Staal, 2+2 = 4p (+3)
Morten Green, 0+2=2p (+3)
Jesper Damgaard, 1+0=1p (+1)
Peter Hirsch, räddningsprocent = 96,4% (53/55)

Enligt Expressen så ska Peter Forsberg göra allt han kan för att ansluta redan imorgon söndag. Han vill hemskt gärna vara med i matchen mot Vitryssland. Det enda som behöver lösas är försäkringsfrågan. Om inte planen blir försenade så ska han hinna fram i tid några timmar innan match :)
Kommentera

Björn VIII: Falu BS - Brage. Det firar vi med en mp3:a.
Kommentera

Frisco: Eller en .wav kanske det var.
Kommentera

Frisco: ...i grusgropen (falun) skall man inte syssla med saker som fotboll och hockey utan hålla sig till det man (möjligen) klarar av ...att jaga en liiiiten, orange j-la boll ;-)
Kommentera

samjo:

Montreal, och japp...det är väl några hundratusen upp till någon miljon de måste punga ut med isf. Ska man spela NHL så bör man ju egentligen helst skaffa sig kontrakt i sommar med tanke på den där strejken.

Frisco:
Det svänger ju, hoppas du förstår att alla falubor i någon form faktiskt har komplex gentemot Borlänges musikliv va? Nåja, imorgon får Per Bjurman dränka sitt snyftande med hur mycket Mando Diao han vill, hejhejhej!
Kommentera

Björn VIII: ...det är nog inte bara musikaliskt som innevånare från "grusgropen" har komplex för Blge (Mando Diao kan vi dock gärna förpassa ner i djupet av någon sedan länge öde gruvort i gropen)...Jag vet att flertalet Falulag i fotbollen tycker att Blge-lagen favoriseras allt som oftast...bl a...
Kommentera

spookyMulder:

Tsss...dalarnas fotbollsplantskola nummer ett är odiskutabel: Mats Gren, Bergort, Demba-Nyrén, Korsgren!....listan går ju att göra hur lång som helst egentligen :-)
Kommentera

Björn VIII: LFK - E-tuna City 0-2 en stund före slutet. Jobbigt för vissa.
Kommentera

Alla:

Nä nu skall jag ta och ta ett dyngs ledighet från datorn. Jag återkommer i morgon, då laddad till tänderna med spydiga kommentarer om Hockey-VM i allmänhet och Hockey-VM på TV3 i synnerhet.

Hej så länge.
Kommentera

Frisco:

Ännu bättre för gula förortslaget då? 4-0 till Ölme och kommentatorn påstår fortfarande att det är orättvist...makalöst!

Undrar förresten hur mycket dalafotboll man kan prata här innan man blir klippt av MoDoreringen?
Kommentera

poffa: Du kan inte bara sticka. Du får väl berätta vad du ska göra.
Kommentera

Björn VIII: ...och kända BS-profiler som Pelle Fosshaug kommer från...hepp, Borlänge...Martin Ericsson i Blåvitt, hmm...just ja Brage och hur var det med Jonas Lundén ...va fan, Brage han med. Men gamla landslagsmän som Thomas Nilsson, Göran Arnberg och Bernt Ljung de måste väl ändå...hmm, Blge där med.
(den där thomas nilsson hade inte han än grabb oxå---jo visst ja, Lasse, ni vet han i Elfsborg...) :-0
Kommentera

Björn VII: Snart är nog allting borta.
Kommentera

spookyMulder:

Hallå där - Ericsson har jag definitivt mött på plan och då var det styvbroder Forssa han representerade. :-)

Nejnejnej, ni är bara ett sånt där barnarovsgäng som man ser allt för mycket av i hockeyn, dammsuger ett helt distrikt på alla talanger som går att komma över. Fy för sånt! ;-P
Kommentera

Björn VIII: ...Å fy tusan! Sa du Forssa...Kvarnsvedsförorten ;-)...hmm, själv var man ju svikare och huserade i Aspeboda *rodnar*...men jag var ju så UNG! ;-)...

Å du...jag glömde ju Roger Hansson (son till handelsman Hansson måhända:-)...nu är det lokalhumor på riktigt låg nivå :-0
Kommentera

spookyMulder:

Aspeboda, också ett lag som man aldrig fick testa på att möta trots en sexårig karriär i de där serierna. Men det klart, utan Rawl Fans så kanske inte upplevelsen varit så enorm i alla fall...? :-)

Nåja, för att återknyta det här till hockeyn måste jag iaf säga att min största upplevelse inom dalafotbollen var en 5-0-seger mot ett blåvitt lag, i Leksand. Nästan större upplevelse än första gången man såg MoDo vinna i hallen på samma ort...
Kommentera

spookyMulder: Aspeboda Network. Nu väcker du upp gamla minnen när man blev tvingad att lyssna på Polo Johansson och co på Radio Dalarna. Ungefär lika som Vilse i pannkakanminnen.

-Stoppa plågsamma ljudförsök, bojkotta lokalradion!!!!
Kommentera

samjo: Helt korrekt. Det är inga problem för det gamla storlaget Montreal Canadiens att signa Staal om de så skulle önska inför kommande säsong. Om detta skulle ske så skulle ju MODO få några sköna NHL pengar och dessutom skulle vi slippa möta Staal nästa säsong.

MODO fick förresten 50% av NHL pengarna när Martin Samuelsson blev proffs och MODO fick även 25% då Fredrik Sjöström signade med Phoenix Coyotes.
Kommentera

Frisco:

usch då ledde/vann Eskilstuna City :( Alltid lika trist när det laget vinner :)
Kommentera

samjo:

Även om MIF inte skulle vilja släppa Stalle till Montreal så har man inget val, Montreal kan gå in och singa upp Stalle utan att behöva ha MIFs godkännande för det.

Skriver Stalle på och drar till NHL så är det bara att gratulera MoDo till extra klirr i kassan... usch hemska tanke :)
Kommentera

Stefan: Jag håller bara på ett lag i Ludvika. ÖSTANSBO IS.
Kommentera

Hirsch gjorde visst en massa konstiga räddningar. Tänka sig.

Jag har kommit på mig själv med att rysa till varje gång jag sett något från Danmarksmatchen. Är det normalt?
Kommentera

Heja Staal !
Kanske minskar Montreals intresse för Anger....
Vi behöver dom få målskyttar vi har nämligen.
Kommentera

prosten: HAHA. Montreal, Anger. Det är inte första april idag.
Kommentera

Frisco: I sak håller jag med dig men konstigare saker har hänt.
Förra säsongen tappade vi Tony Mårtensson till NHL på ett minst sagt snöpligt sätt. Mårtesson alltså!!! kommer du som Modoit ens ihåg honom? Så....inte ens Andreas Pihl går säker.
Kommentera

prosten:

Jag skrattade länge när Karlin gick till NHL, men det finns många MoDoiter som inte verkade tycka att det var lika konstigt som jag tyckte...
Kommentera

prosten: Man häpnar!!!!=)

knaskamilla: Karlin gick inte till NHL. Han tog flyget direkt till farmarligan.
Kommentera

Frisco:

Jejje. Gå och lägg dig nu.
Kommentera

knaskamilla: Karlin...? Hmmmm kan inte minnas honom.
Kommentera

knaskamilla: Ok.

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

[Norges mittpunkt ligger i Sverige]

/ / Frisco
Kommentera

prosten: Alla minns väl #28

z2
Kommentera

Frisco: Nope.
Kommentera

Frisco:

Om man säger nummer 26 så är det troligare. Kalle Kanin hade nämligen 26 och inte 28 under tiden han spelade i MODO innan hans äventyr i The United States of Amerka (Knas: Ja, jag har stavat det avsiktiligt fel).
Kommentera

poffa:

Räknas "avsiktiligt" också in som avsiktligt fel?
Kommentera

knaskamilla:

Självklart...
Kommentera

poffa: Jo jag minns att han hade #26. En värdig arvtagare av Bysses tröja?
Kommentera

poffa:

Det verkar som att jag inte tänkte på tidsskillnaden när jag sa att Danmarks match började sju... 6-1 till Ryssland, och Hirsch har lämnat målet till förmån för Jensen. Vad är han, Danmarks fjärde bästa målvakt?
Kommentera

knaskamilla: Eftersom Hirsch är Danmarks 3 bästa målvakter så borde Jensen vara nummer 4. Jag tror att Danmark redan nu är nöjda med VM.
Kommentera

Frisco:

Jag tror också att Danmark redan nu är nöjda med VM. Han släppte bara in ett mål i första perioden, superdansken. Sedan släppte han in tre mål på ungefär lika många minuter i andra. Jag undrar förresten varför jag inte får några rapporter via SMS från Tammerfors idag?
Kommentera

knaskamilla:
Jeg synes vi spillede ganske lige op med russerne, men i 7 minutter i 2. periode var vi væk....det var forskellen på de to mandskaber...Rusland havde som ventet et ekstra gear...men ellers synes jeg vi var godt med...
Kommentera

Slovakien har 6-2 mot Ukraina efter två perioder. Förstafemman i Slovakien har gjort alla sex mål. Inga MoDopoäng där (än), således...
Kommentera

knaskamilla:

Kan någon hjälpsam recenesera sista perioden av Sverige-Belarus? Själv var jag på träning och såg bara de två första.
Kommentera

poffa: Lika dålig som de två första perioderna. Bedrövlig, tråkig och krampaktig. Det enda som var bra i hela perioden var Mattias Norströms backskott och Jönssons retur. Belarus slog säkert 15 icingar.

Jag vill glömma den matchen, det enda positiva var att vi vann.
Kommentera

Wewillwintoday:

Tack och bock.
Kommentera

poffa:
Andra perioden var dålig. 9-6 i skott till Sverige.
Sista perioden däremot dominerade Sverige stort. 15-2 i skott säger det mesta. Vitryssarna hakade och slog icing och verkade vara mer än nöjda med en pinne. Mycket rättvis Svensk seger.
Kommentera

Sov gott alla....

zZ z z Z z z z zZ zzz
Kommentera

Ville bara skicka med en länk till ESPN:s artikel om Danmarks vinst över USA.

Två fd MODO-iter nämns där med stor respekt. Peter Hirsch och Kim Staal ansågs vara de två bästa på banan.

Efter USA:s förlust mot Schweiz så kommer nu USA att få spela för att stanna kvar i A-VM. Pinsamt är väl bara förnamnet.
Kommentera

Efter att ha suttit och sett på matchen mot Kanada så har jag inte så många kommentarer. Inte om matchen i alla fall, men däremot om TV 3 och pajasarna som sitter och kommenterar. Lasse Kinch kommer att ha en helt egen floskeltopp de två kommande söndagarna.
Kommentera

poffa: Hmm, hyfsad insats ändå. Bra chanser, 3 ramträffar men dåligt backspel...

Inte för jag förstår hur det fungerar egentligen? Men nu spelar man ett gruppspel till???
Kommentera

« · 274483 · »