1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515401 inlägg · 4114 ämnen

Hockeymagasinet

« · 262317 · » Till forumet

Sv: Hockeymagasinet
Lulekickan:

Det där har jag ju redan sagt - vad är meningen i ett smeknamn som är längre än originalnamnet? Nu har jag inte grinat över det på sistone, så det var ju ganska onödigt att ta upp här.

Robert:

Blanda inte in mig i Wewillwintodays åsikter om dig och dina åsikter.
Kommentera

MartinS: Har du märkt, precis som jag att Modo aldrig berövat en spelare dess moderklubb?
Kommentera

MartinS:
Jag ville vara snäll att låta alla klubbar i Övik räknas in i Modos stall. Men vad du egentligen menar med vad du skriver vet jag faktiskt inte.
Kommentera

Lulekickan: Du har fel lulingkickan. Vi kallar Alf för Alf, sedan tänker vi på Hedström.
Kommentera

Suzanne:

Men herregud människa, vem ÄR du?
Kommentera

MartinS: Vet inte, fråga knaskamilla vad hon får ut av det.
Kommentera

Robert P:

"Speciellt med tanke på att gemene man annars får för sig att alla faktiskt är ur-Modoiter och att Modo (Järved, KB65, ÖSK, Svedjeholmen) är hejare på att få fram landslagsspelare."

Men när du kan namnet på dom klubbarna så vet du ju säkert vart dom ligger också, eller hur? ;)
Kommentera

Frisco: Jag vet det, men på vilket sätt gör det smeknamnet "Alf" mer vedertaget än "MooDoo"? MooDoo har trots allt använts under längre tid och med all säkerhet betydligt fler gånger.

Herregud, och allt det här för att jag var glad för Asplövens skull...
Kommentera

Suzanne: det kan jag bara inte förneka...;) catfights är det roligaste som finns...;)
Kommentera

MartinS:
Så fort folk sitter och sprider falskheter så ska jag alltså acceptera det för att du och andra Modoiter som inte tål sanningen, bestämmer att jag hatar Modo?

Alla vet var jag står? Var rätt länge som Wewillwintoday satt i mail efter mail och hävdade att jag höll stenhårt på Frölunda. Är det där jag står, som alla vet? Eller var är det jag står?
Kommentera

Man kritiserar EN luling på en hockeysite och då kommer en drös med Luleå-medelålderskvinnor som uppenbarligen inte får tillräckliga utbrott i vardagliga livet, och rent ut sagt går till personangrepp. Nu ska jag leta synonymer på ordet "Tragiskt".

Inte förvånad.
Kommentera

willysson: Nämen, Willysson då.
Så där säger du bara för att du själv vill kolla på.
Skäms TIKare skäms.
Kommentera

Lulekickan:

Men snälla du, ge dig innan blon komma... ;)

Vad ger det dig, och övriga, att sitta här och kasta ur dig verbala attacker, väldigt finurliga också tycker du säääkert som du skulle ha sagt det, åt alla håll och kanter medans du sitter där hemma och småfnissar?

Det är så pubertalt att man bryter ihop.

Och RobertP, alla vet vart du står, ingen idé för dig att försöka ens komma på motargument, det lyser igenom hela tiden. Vill du ha kredd som en respektabel skribent så får du väl för bövelen börja agera som en och inte gå till motangrepp så fort det hettar till.
Kommentera

knaskamilla: Tycker att denna tråd är världsrekord!!! hehe, gillar varken modo eller luleå så där överdrivet, men ni verkar inte gilla varandra alls..
Tycker att Kickan och Kamilla ska göra upp i ett gyttjebad kvinna mot kvinna. Nästan lika underhållade som detta...:)
Kommentera

Wewillwintoday:

Finns det en hel drös landslagsspelare i ett lag, och bara en av dom är från staden laget spelar i, så klart att det är värt att notera. Speciellt med tanke på att gemene man annars får för sig att alla faktiskt är ur-Modoiter och att Modo (Järved, KB65, ÖSK, Svedjeholmen) är hejare på att få fram landslagsspelare.

Men hur du kan få det till Modo-hat förstår jag fortfarande inte.

Men efter flopparna med flyktande juniorlandslagsmän på senare år har ju Modo lärt sig läxan och sett till att nästan uteslutande plocka folk från närområdet iallafall.
Kommentera

Lulekickan: Att det blev Alf för nåt år sen har med Anrells lika som bär att göra. Hedström själv tyckte att det var hur roligt som helst när han såg sig i Aftonbladet. Har sett på papper svaret han skrev till den som skickade in det till AB.
Kommentera

Lulekickan: Du kan väl förklara det för Knaskamilla och alla andra på Svenska.
Kommentera

knaskamilla: Liksom "MooDoo" i så fall är vedertaget. Det har använts under en betydligt längre tid än ni har kallat Jonte för Alf, så varför grinar ni?
Kommentera

Robert P:

Jag tycker nog att kärring är ett elakt ord, med tanke på hur det används. Det lite kärvänliga "min käring därhemma" är väl inte fult, men att kalla t.ex. Bengt Hedin för kärring är väl inte snällt? Han är inte ens av det kvinnliga könet.

Jag tycker inte att "skita i" är fult.
Kommentera

knaskamilla: Men lilla du, jag skulle inte ens komma på den motbjudande tanken att gulla med dig.

Det verkar inte bättre än att det verkligen är sanning, det du skrev om att du har ett förbannat tråkigt liv, eftersom du ens orkar påpeka infinnandet av ett mellanslag som stack så i dina patetiska ögon.

Det så omtalade ordet kärring, känns bara just nu som att det passar perfekt in på något vis.
Kommentera

knaskamilla: Jag har redan sagt att jag ogillar MooDoo men att det inte sträcker sig så långt som till hat. Vilket språk vill du att jag skall skriva på för att du skall förstå?
Kommentera

Lulekickan:

Jag tycker nog inte att det är så roligt. Däremot är det allmänt vedertaget sedan en tid tillbaka, och gör att man slipper fundera på om han stavar sitt namn Jonatan eller Jonathan, t.ex. Latmaskversionen, helt enkelt. Min syn på smeknamn är, och har alltid varit, att om de är längre än originalnamnet så är de ganska meningslösa.
Kommentera

Lulekickan: Alf pissar på Jonte i fråga om humor. Sen kan harn ju inte rå för att han är lika snygg som Jonte.
Kommentera

Robert P: Kommer inte ihåg exakt vad det gällde.
Spontana som dyker upp just nu i huvudet var
att MODOs J-18 hade överlägset flest spelare uttagna i landslaget (7st tror jag det var), och att du skrev att en enda var från Ö-vik.

Visst det var sant. Men resten av samtliga är från Ångermanland! Det är väl inte så konstigt att de väljer MODO då??
(Förrutom Oscar Sundh, Uppsala). Kom igen nu, hur många i Frölunda har just Frölunda eller kommer ifrån Frölunda??? Kolla på bröderna lundkvist(från Järpen, Jämtland) eller Steen(winnipeg). Inte speciellt nära Göteborg. Du är inte konsekvent...
Kommentera

knaskamilla:

Så fula saker är ok att säga så länge dom inte är personliga? Kärring är för övrigt inget elakt ord. Hade det varit det hade ingen uppfunnit ordet kärringjävel.
Kommentera

knaskamilla: Du kallade Jonte för Alf. Är det snällt? Försöker du förklara det med någon form av humor så vägrar jag att godta det med tanke på eran syn på smeknamn.
Kommentera

Lulekickan:

Detta vore isf ett bra läge för dig att berätta sanningen.

Jag vet att modo betyder pung. Jag har nog läst det ett tjugotal gånger tidigare. Vad har det med saken att göra? Fin utskrivning du fick till av "sado", förresten. Jag hade inte förstått att ni tyckte att Warg var en stackars, allvarlig dum och otrevlig spelare förut. Nu vet jag.
Kommentera

Wewillwintoday:

Just ja. Det var en sak till. Vet inte om jag tagit upp det tidigare. Men jag ogillar Modos sätt att behandla vissa av sina juniorer där man kräver full utbildningsersättning för spelare som man faktiskt inte betalat ett öre för att utbilda i och med att man i sin tur får x antal miljoner från förbundet för att utbilda spelare.

Det vore lämpligt att Modo agerade mer ödmjukt i sådana situationer och inte ansåg att dom skulle tjäna pengar på spelare som inte betalat ett öre för att ha i klubben.
Kommentera

Robert P:

Jag skulle inte ha några problem med att krama Albert. Däremot tycker jag inte att det är naturligt att krama folk man inte känner, så jag låter nog bli. Suzanne vet jag dessutom knappt vem det är.

"Jag skiter i" har väl inget med andra personer att göra? Visserligen ganska löjligt att diskutera, men hur kan du jämföra att skriva vad jag gör med att kalla andra människor för elaka saker? Konstigt.
Kommentera

Wewillwintoday:

Avundsjuka mot vad? Med tanke på att jag inte har något specifikt favoritlag har jag svårt att se på vilket sätt jag överhuvudtaget ska kunna ha någon avundsjuka gentemot Modo på det sättet.

Jag tyckte bara att det var ganska intressant den gången du gick i taket på grund av att jag råkade nämna att inte någon av Modos juniorspelare i aktuell trupp faktiskt kom från Ö-vik, eller om det nu var en spelare eller hur det nu var.

Det var ju ren fakta som jag tyckte var intressant att nämna, så att personer som exempelvis Arne Hegerfors och Ulf Jansson med flera faktiskt noterar att Modo inte bara får fram sitt folk från "ingenstans" och är "helt makalösa på att ta fram egna talanger".

Hade det varit Frölunda eller Leksand som haft 6-7 landslagsspelare varav ingen kom från närområdet så hade jag nämnt det också.

Att lagen plockar in talanger från hela landet gör mig i sak ingenting. Men den bild av Modos plantverksamhet som media (främst genom Hasse Andersson i HOCKEY tidigare om åren) valt att ge Hockeysverige kan gott och väl rätas ut till en mer rimlig nivå.
Kommentera

knaskamilla: Fel. Du tror att du vet.

Stackars Allvarligt Dumma och Otrevliga.

Modo betyder pung.
Kommentera

knaskamilla:
"jag skiter i", det var nästan lika fult skrivet som att skriva kärring till, nån tycker jag. Det låter inget trevligt.

"Jag skiter i" är nog kanske t o m mindre rekomenderat att använda i texter om "dom" om du frågar Sture Allén. Men jag misstänker att du skiter i det också?

Iofs är jag också uppväxt med att man ska skriva de eller dem, men det sket jag i. Och nu kan jag vilken dag jag vill vandra in till någon gammal svensklärare och säga att jag hade rätt.

Men då så. Krama Lulekickan, Albert, Suzanne och Sven Savage nu då,
Kommentera

knaskamilla: Du räknar väl inte dig själv, Friscooo eller sciiiim till den kategori som förstår sig på ironi eller har humor hoppas jag. I så fall är det riktigt illa ställt.
Kommentera

Lulekickan:

Hahaha. Jag hade nog fel, det är klart att du har humor. Suck.

hat subst. ~et * ytterst djupt känd motvilja
Vari ligger skillnaden mellan ditt förhållningssätt till MoDo och detta? Nåja, det kan kvitta. Vi vet alla vad du tycker.

Kan du vänligen svara på vad "sado" betyder, oh du mycket gamla kvinna?
Kommentera

Robert P: Ja, jag kommer ihåg den diskussionen angående din teori om att hela sveriges befolkning skulle vara hjärntvättade angående plantskolan. Förstår tyvärr inte logiken, det är nämligen bara att kolla på fakta...

Avundsjuka tror jag personligen ligger i grund till sådana åsikter.

Sen har du rätt att ha en åsikt och skriva vad du vill på din hemsida. Jag tycker bara att det är lite synd att du då blandar in dessa egna personliga åsikter gällande klubbar och talanger.
Lite längre ned skrev för övrigt Martinsedin exakt hur även jag känner inför detta, så ingen ide att upprepa sig.

Sorry, men jag försökte hela tiden under den dagen att vara trevlig, men du bemötte mig så kallt man kan genom ett mail.
Jag förklarade för dig att jag ville ge konstruktiv kritik och att du har gjort trots allt ett väldigt bra jobb med hockeymagasinet.com.
Kommentera

Lulekickan: >>>Fast det är rätt kul att jävlas med dig : P

Jag vet inte vad jag ska svara. Jag tror att du har ganska jobbigt emellanåt men hoppas att du får bra hjälp och stöd.
Kommentera

Robert P:

Jag skiter i att man får skriva "dom" nuförtiden - jag är uppväxt med att det heter de och dem. Det kan man ju tro att Albert också skulle vara... ;)

Kramas? Jovars. Jag tycker om att kramas. Det gör jag så gärna.
Kommentera

knaskamilla: Så nu hatar jag också MooDoo baara för att jag inte skriver MooDoo är beeeezt? Där ser man. Jag tycker mindre bra om MooDoo, men så långt som till hat sträcker det sig inte lilla vän.
Kommentera

knaskamilla:
"dom" är faktiskt ett fullt godkänt ord att använda, vänlig kolla SAOL.

I övrigt förstår jag inte vitsen med att sitta och hacka ner på alla som tycker annorlunda. Men det förklarar mycket av Wewillwintodays mailkavalkader.

Kan ni inte kramas istället?
Kommentera

Albert Hall:

Ironi har sedan de första MoDoiterna hittade till HS faktiskt VARIT MoDoiternas starka gren, så där har du fel. (I alla fall HS-MoDoiterna...det finns ju ett gäng modohockey.se-typer som inte har ngn aning om vad ironi är...) Däremot kan man fundera över vissa lulingars förmåga att avgöra vad som är ironi och inte.

Jag har glömt hur sur jag blev när någon påstod att Sedinarna snurrade så mycket i hörnen att de (dom?? Tss...) nött bort sargreklamen i Kempis. Kan du komma på något sätt att påminna mig om hur sur jag blev, tror du? Det vore uppskattat.

I övrigt: se länktips.
Kommentera

Ironi har aldrig varit modoiternas starkaste gren. Dessutom så ska man alltid komma ihåg att man aldrig, aldrig någonsin får kritisera en spelare som någonsin spelat i Modo. Om han inte gått till en annan elitserieklubb, då är det fritt fram som i fallet Hållberg exempelvis.

Allra heligast är Sedinarna. Jag kommer ihåg hur sura ni blev när någon påstod att dom snurrade så mycket i hörnen att dom nött bort sargreklamen där i Kempehallen...

Att inte skriva ihop jätte och hemskt är för övrigt jätte hemskt.
Kommentera

Suzanne:

Ja, du har rätt. Jag har nog ingen humor. Fan, jag måste leva ett förbannat tråkigt liv! Det är bäst att jag börjar öva på att förstå det roliga i Kickans hat.

Jag tycker att det är mesigt att kalla folk för "kärring". (Du missade att skriva ihop "jätte" och "hemskt" där, för övrigt.)

Gulla? Det får du gärna låta bli att göra.
Kommentera

Suzanne: Det är alltid roligt med folk som kan skratta åt sig själv.
Kommentera

knaskamilla: Kanske är det så att du har en total avsaknad av humor, om du inte förstår Lulekickans humor ?

Att kalla någon för kärring, är det jätte hemskt ?
Är någon en kärring så är dom, inget mer med det.

Men det verkar som att man måste gulla ihjäl sig med er MoDoiter, minsta lilla som någon skriver som kan uppfattas som negativt så ylar ni om att dom minsann är Modo-hatare.

Den här tråden som någon mes startade är det mest skrattretande jag har läst på länge.
Kommentera

Lulekickan:

Hihi, du måste verkligen älska laget när du draaar ut på det så fint varje gång, can't get enough huh? ;)
Kommentera

Lulekickan:

Tack för informationen. När får jag veta vad "sado" står för?
Kommentera

knaskamilla: Jag har gjort samma upptäckt, fast den motsatta, i fråga om MooDooister. Vid en närmare granskning fann jag att det fanns ca 3 som föreföll någorlunda normala.
Kommentera

scim: Nej, men tydligen bland MoDoiter går det en epidemi.
Men det är klart, det är ju alltid trevligt att se fullvuxna män lipa över ingenting.
Det finns ett ord för sådana män, men det behöver jag nog knappast skriva här.
Kommentera

MartinS:

Det är en fin tradition lulingarna har, påbörjad av bl.a. davidj på modohockey.se. Fast ärligt talat beror det väldigt mycket på vilken luling det är. Om man granskar dem noggrannare så märker man att det är ett fåtal som befinner sig på sandlådenivå.
Kommentera

*suck*

Varför blir det sandlåda så fort en massa Luleeeiiiter (för att fortsätta traditionen med för många bokstäääver i namn) dyker upp här?
Kommentera

« · 262317 · »