1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515357 inlägg · 4114 ämnen

Hockeymagasinet

« · 261654 · » Till forumet

Hockeymagasinet
Citat från hockeymagasinet
"För första gången lyckades Modo plocka fram Årets Rookie i Elitserien. Plantskolan har tidigare märkligt nog inte lyckats med den bedriften. Men idag utsågs backen Tobias Enström till Årets Rookie."

Jag tycker inte alls att det är märkligt att MODO aldrig haft en vinnare av Årets Rookie titeln. Detta beror på att de unga talangerna allt som oftast fått debutera några säsonger tidigare än talanger i andra klubbar, tex var Sedinarna blott 16år när de gjorde debut osv.
Kommentera

Sv: Hockeymagasinet
MartinSedin: Robert Pettersson borde inte få bedriva en sån stor hockeysite när han har sånt gediget hat gentemot MODO Hockey. Djävla skandal är vad det är...
Kommentera

Wewillwintoday: Har han någonsin sagt att han hatar MooDoo? Det är väl kul att någon är klarsynt och objektiv och inte bara gullar med Plantis. Forza Robert!
Kommentera

Wewillwintoday:

Jag vill inte uttala mig om Robert (eftersom jag ärligt talat inte har någon åsikt om honom), men om det skulle vara som du tycker så skulle man lätt kunna skylla det på att han...är luling. ;)

Jag har förresten inte sett honom skriva ett enda ont ord om MoDo här på HS. Har du?
Kommentera

Lulekickan: Det heter inte GrooKoo.
Kommentera

Lulekickan: Jag har fört email-diskussioner med honom, och jag är helt övertygad om att han hatar MODO.

Jag vill inte ha nåt gullande, jag vill ha objektivitet och det har inte han...
Kommentera

knaskamilla: Nog är det så att Robert tvärtom, ofta har försvarat Modo. Men så är det kanske mest bara därför. För att få säga tvärtom. Emellanåt så sticker han in med könsord också.
Kommentera

Lulekickan: Jag har inte läst någonstans att han hatar MODO men vissa saker går att läsa mellan raderna. Objektiv och klarsynt? Inte bara gullar med plantis? Vem gullar med plantis? Jag håller med om att Frölunda för närvarande är Sveriges bästa klub på ungdomssidan.

Å andra sidan tycker jag debatten allt som oftast blir helt fel. Medan MODO allt som oftast anklagas för att värva barn från hela Sverige så är Frölunda bara en klubb där spelare från Göteborg spelar. Fel fel och återigen fel. Bröderna Lundquist kommer ju från den göteborgska förorten Järpen, Steen har fått sin hockeyutbildning till stor del i Winnepeg och Tyskland osv.

Till sist så söker man till hockeygymnasiet och valet är helt frivilligt.
Kommentera

MartinSedin: Järpen ligger väl i Jämtland.
Kommentera

MartinSedin: AMEN!
Kommentera

Frisco: Det stämmer bra att Järpen ligger i Jämtland. På tal om Jämtland så har forne MODOiten och årets rookie David Ytfeldt(Jonsson då han var i MODO) valt att flytta hem till Jämtland och bli spelande tränare i division 3 eller något sådant.
Kommentera

Frisco:

Öhh... Vadå, menar du att Gbg inte ligger i Jämtland?
Kommentera

MartinSedin: Ok. Tänkte väl att du skrev snabbare än du tänkte när du skrev att Järpen var en förort nere på baksidan.
Kommentera

Frisco: Min tanke var att vara ironisk när jag skrev att Järpen var en förort till Göteborg.
Kommentera

MartinSedin: Jag hörde att han skulle spela i ÖIK (Div 1). Men det är säkert fel.

Jörgen Roos, från ÖIK, som spelade i juniorlandslaget som ungdom och ansågs som en enormt stor talang, flyttade hem förra säsongen och spelar div 1 i ÖIK också.

Däremot den som fick stå lite i skuggan från BIK
(trots att han var bättre)var Marcus Kristoffersson som vunnit SM-guld med Djurgården och spelar i AHL. Han höll faktiskt på att ta ordinarie plats i Dallas på försäsongen, men blev då revbenskadad.

Vidare kommer jag att tänka på Petter Henning som jag själv mötte i väldigt många matcher, var spelar han nu?(Han spelade ju också i MODO J-20)..
Tyringe ifjol, men de åkte väl ur pga skattefusken...
Kommentera

Wewillwintoday: Petter Henning spelar för Tingsryd där han har spelat under några säsonger. Efter sin tid i MODO blev det en misslyckad säsong i Skellefteå innan flyttlasset gick till Småland.

Erik Broman född 84 i MODO J20 har Strömsund som moderklubb. Broman har meriter från juniorlandslaget och blir förmodligen en av spelarna som väljer att flytta från Övik till hösten.

Dessutom är den en målvakt från Sveg som börjar hockeygym till hösten. Ligger Sveg i Jämtland?
Kommentera

MartinSedin: Sen har vi Erik Gyllander i J-18, född 86 som också har Brunflo IK som moderklubb som mig och Marcus Kristoffersson och faktiskt även Marcus Åkerblom.
Kommentera

knaskamilla:

Hålland ligger i Jämtland och det var ju, som vi alla vet, hålländare som grundlade det som skulle bli Göteborg.
Kommentera

Wewillwintoday: Om vi ska fortsätta prata Jämtländsk hockey så får vi inte glömma dom tre största. Ricard Persson, Ulf Dahlén och Vladimir Krutov.

På tal om Åkerblom. Björn Åkerblom som dog i Mora häromåret(Andreas Olsson, ex MODOs skridsko var där) var det en bror till Markus?
Kommentera

MartinSedin: Andreas Olsson hade ett mellanspel i Modo. Kommer precis som Guld-Sundin från LUDVIKA!!!
Kommentera

MartinSedin: Har tyvärr ingen aning om det var hans bror.

Ricard Persson har en farsa som kallas Kungen Persson, han gillar jag inte... Jag hade han i "uttagningarna till TV-pucken" och då totalsågade han mig två gånger. Sen blev jag inte uttagen :P
Kommentera

Frisco: Kan för övrigt meddela att jag spelade i samma kedja som honom stundtals på hockeyskolan i Östersund. Maken till diva hade jag inte då stött på tidigare... Vi var väl inte mer än 15 år då men... han blev säkert bättre med åren..
Kommentera

Wewillwintoday: då menar jag inte som spelare. Han var ruggigt bra redan då...
Kommentera

Frisco: Det var till Strömsund Mr Jonsson flyttade alltså. När Jonsson lämnade MODO för Leksand så blev det en plats ledig på hockeygym och då valde en viss Mr Melinder att lämna Leksand och flytta till MODO.

Melinder spelade denna säsong för Missouri River Otters i USA.
Kommentera

Wewillwintoday: Ge inte upp. Hockeylivet slutar inte om man missar TV Pucken. En spelare som Per Erik Eklund spelade heller aldrig TV Pucken :)
Kommentera

MartinSedin: Det enda jag komemr ihåg av Henrik Melinder när han spelade i Modo var när han åkte på en tackling utanför eget bås och såg ut som bambi på hal is. Han försökte åka för att byta men hamnade nere vid eget mål ungefär och visste inte vad som var fram och bak. Domaren blåste av och Melinder fick hjälp till eget bås.
Kommentera

MartinSedin: Jag lade av när jag var 16 för att jag fick knäproblem(har fortfarande lätt att få dem överansträngda). Annars hade jag nog fortsatt, beror dock på hur länge...

Tommy Wargh på hockeygymnasiet kom väl inte heller med i TV-pucken och han är väl riktigt bra, nice poängsnitt och back. Har har varit skadad nu ett långt tag? Kommer han tillbaka?
Kommentera

Tack och hej för idag.

zzz Z z zZ z z z zz z z ZZz
Kommentera

Frisco: Henrik är förmodligen den mest otippade svensken genom tiderna i ett JVM lag.

Wewillwintoday:Det stämmer att Wargh inte var med i TV Pucken. Han bröt benen tidigare denna säsong och jag tror han är tillbaka i gammalt gott slag inför nästa säsong. Han gjorde bla fem mål i en match denna säsong.
Kommentera

Sen när jag ändå var inne på Wargh, måste jag få förklarat för mig hur enormt många som spelat i MODO med namnet som börjar på W.

Wernblom
Wennerberg
Warg
Wilde
Weinhandl
Wargh
Wall(antagen till hockeygymnasiet).

Är det fler?????
Kommentera

Ah kom på en till själv.

WALL...
Kommentera

Menade Wahlberg..
Kommentera

Wewillwintoday: Micke Wahlberg
Kommentera

Wewillwintoday:

Du kanske borde gå och lägga dig? ;) (Såvida du inte väntar på att Robert ska dyka upp och förklara sig i vår gb...)
Kommentera

Wewillwintoday:

Wallenberg gjorde ett par byten.
Kommentera

Wewillwintoday: Patrik Wallenberg...
Kommentera

knaskamilla: Haha :) Ja, det är lite väl många inlägg från min sida nu. Ett tecken på att jag är toktrött och borde sova precis som du säger :)
Kommentera

Wewillwintoday: Men buuu huuu på dig då.
Oj så man kan lipa, tönt.
Kommentera

MartinSedin:

Henrik och Daniel Sedin må ha varit 16 år när dom debuterade i Elitserien. Men är det en lämplig ursäkt till att inte bli Årets Rookie?

Var Tobias Enström sådär jättemycket äldre när han debuterade? Var Robert Nilsson mycket äldre? Har dom gått annorlunda väg till Elitserien än Henrik och Daniel Sedin... eller Peter Forsberg?

Jag hade köpt snacket om åldern om det hade varit en seniorspelare som blivit Årets Rookie för Modos del. Nu när det handlar om en junior som kommer direkt från SuperElit har jag svårt att köpa det eftersom det bara motsäger det du skriver egentligen.

Wewillwintoday:

Vi har redan tagit diskussionen om mitt påstådda Modo-hat och jag trodde att du fick klart för dig vad som gällde senast. Jag hade fel.
Någon tycks förvisso hata något, men det är inte jag.
Kommentera

Suzanne:

Går det nån epidemi uppe i Luleå eller?
Kommentera

scim: Det är väl nån släng av Digerdöden som funnits kvar i nåt isolerat inavelsställe och nu slagit ut igen?
Kommentera

Frisco: I Dövik menar du? Platsen där 99& av befolkningen delar öga och hjärna.
Kommentera

Lulekickan: Det är något speciellt med felstavningar när man ger sig på en gruppering ändå.
Kommentera

Lulekickan: Dövik?? Dags att kliva ut ur lekisgarderoben Kickan.
Kommentera

Frisco: Dags att skaffa lite humor och inte bli bindgalen så fort man skriver annat än MooDoo, oj förlåt - jag glömde att du inte är utrustad med humor - Modo är beeeezt, Frisco? Fast det är rätt kul att jävlas med dig : P
Kommentera

Lulekickan:

Du har väldigt konstig humor. Väldigt konstig. Du försöker t.ex. skylla ditt välgrundade hat mot MoDo på att du bara skämtar när du kallar folk för kärringar och sadister och allt vad det är. Vad du inte verkar märka är att Frisco svarar med samma mynt när han sänker sin nivå så extremt som han gör i "diskussioner" med dig. Om du tycker illa om hans sätt att skriva kanske du ska fundera på hur du uppfattas av andra.

Det är lätt att få för sig att du inte är tillräckligt mogen för ditt yrke, och därför måste barnsla av dig på HS, när man läser det du skriver - för nog kan man förvänta sig en högre mogenhetgrad av någon med din utbildning.
Kommentera

knaskamilla: Det är lätt att få det intrycket att samtliga MooDooister är idioter och delar på ett och samma öga när man läser majoriteten av MooDooistskribenterna. Vem har jag kallat sadist?
Kommentera

Lulekickan:

...ehm...alla spelare i MoDos A-lag? Du borde verkligen akta din tunga, om du inte ens kan hålla reda på allt skit du skriver...
Kommentera

knaskamilla: Jag kan garantera att jag aldrig skrivit "sadist" om någon i MooDoos A-lag. Däremot har jag skrivit "SadoMooDooisterna", men det är bara ett alternativt klubbnamn. Du kanske borde sortera dina tankar lite om du inte ens kan hålla reda på all skit du tänker pådyvla andra.
Kommentera

« · 261654 · »