1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515429 inlägg · 4114 ämnen

Hockeymagasinet

« · 262404 Till forumet

Sv: Hockeymagasinet
Frisco: Vilka frågor?
Kommentera

Lulekickan: Du svarade på min fråga på rent politikermanér med en snabb motfråga. Funkar inte scrollen?
Kommentera

MartinSedin:

Skitsida. Nu försvann ett inlägg precis när jag skulle skicka det.

Nej, det är ine Modos fel att det finns nåt utbidlningsbidrag. Men med tanke på att SIF betalar för spelarnas utbildning och boende så tycker jag att man bör vara mer ödmjuka inför situationen. Även om jag kan förstå att man nu vill ta varje tillfälle att tjäna en extra slant som man rent tekniskt har rätt till, precis som alla andra lag.

Jag VET inte om Modo tar betalt för alla spelare. Men med tanke på vilka spelare som man krävt pengar för tidigare så utgår jag från att man faktiskt gör det.
Det normala är ju att man lånar ut spelarna första året, för att sedan ta betalt när spelaren gjort något som gör att klubben är villig att pröjsa. För i regel är det ju inte många klubbar som har råd att köpa loss en kille som kommer direkt från J-hockeyn och som dom inte vet vad han kan göra på seniornivå.

Visst hittar alla spelarna klubbar efter dom gått på hockeygymnasiet. Men hur lätt eller svårt dom har haft att hitta det brukar sällan komma fram officiellt.
Det är rätt mkt dolt spel bakom kulisserna.
Kommentera

Frisco: Jag har redan svarat att jag inte skriver "MooDoo" för att vara rolig. Missat det?
Kommentera

knaskamilla: Om du nu skiter i vem jag är, som du så fint uttrycker det, så varför frågar du hela tiden.?
Och varför bryr du dig om mitt uppdykande?

Fortsätt du och lägg din energi på det som tydligen är viktigt för dig att diskutera i våran GB, nämligen Jontes pissande.
Verkligen intressant ämne att diskutera, jag blir så avundsjuk.
Kommentera

Lulekickan: Det var väl inte det jag menade egentligen men det gör inget.
Kommentera

Suzanne:

Jag frågar därför att jag tycker att du verkar vara ovanligt omogen, även för att vara luling. Jag tror att den som skulle må bäst av att hålla sig till lulinggästboken av oss två är du, faktiskt. (Om du tycker att ämnet är intressant att diskutera, så är det bara att slänga dig in i diskussionen...)
Kommentera

knaskamilla: Förstår du innebörden av ordet ironi?
Tydligen inte.

Så du menar alltså att LHF:are är omognare än övriga?
Du blir ju bara mer och mer roande.
Kommentera

Suzanne:

Det är lustigt hur folk kan ursäkta allt möjligt med att de var ironiska.
Kommentera

Suzanne:

Ja, jag är väl medveten om vad ironi betyder. Vissa här på HS är riktigt bra ironiker. Exempel på sådana är NuMo och Sven Savage. Vissa andra kallar folk för elaka saker och hävdar att det är ironi. Dessa personer bör läsa sin ordlista en gång till.

På modohockey.se-forumet började vissa lulingar skriva omogna saker. På HS fortsatte sedan vissa lulingar på det inslagna spåret. Sedan har vissa andra lulingar bevisat att de inte är omogna, och vissa fans från andra lag än Luleå bevisat att även sådana supporters kan vara omogna. Dock vidhåller jag att vissa lulingar är extremt mycket omogna för sin ålder. Folk runt trettio beter sig som tretton.
Kommentera

knaskamilla: Ironins mästare är faktiskt Robert. Jag vet ingen som kommer ens i närheten av hans talang på det området.

På LHF:s forum har ett gäng MooDooister skrivit avsevärt mer omogna saker. Det skrämmande är att flera av dem finns på HS och uppenbarligen respekteras av dig.
Kommentera

Lulekickan:

Upplys oss!
Kommentera

Inte visste jag att det fanns små tigerhonor härinne.
Grrrrrrrr på er!
Kommentera

scim:

Jag ursäktar ingenting med att säga att allt jag skriver är ironi.
För det är det inte.

Men en specifik rad angående diskussionen om Jontes pissande var ironi, något som vissa tydligen inte förstod.
Utan trodde sig veta att jag anser att det är ironi att kalla folk för elaka saker.

Kamilla:

Så i din värld så dömer man att folk är omogna utav att läsa några inlägg på ett hockeyforum, och helst om dessa råkar vara från Luleå?
Kommentera

« · 262404