1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514847 inlägg · 4114 ämnen

Högardh??

« · 125270 Till forumet

Sv: Högardh??
westerlind: Inte lika miljövänligt som den rena metanolen som isracingcyklarna går på. Ren metanol är ju som alla vet ett biobränsle som utgår från förnyelsebar råvara.
Kommentera

westerlind: Välkommen in i matchen.
Kommentera

samjo:
Jag tycker det låter intressant det här med artistkontrakt - men är det miljövänligt?
Kommentera

samjo: Kan man dela upp dessa 6 månader på flera perioder eller måste det vara 6 månader på raken? Jag menar om man kan ta hit spelare lite tidigare och tex skicka hem han över uppehållet i december?
Kommentera

MartinSedin: Vad jag fattar så är "artistkontrakten" på väg bort, men jag tror att möjligheten finns åtminstone denna säsong också...
Kommentera

samjo: Då är det bara att börja leta efter namn. Med vissa NHL meriter? Det stämmer ju snart på varje Tjeckisk spelare..

Jag har för mig att artistkontrakt är max 6 månader men hur var det med dessa kontrakt? Hade för mig att de skulle bort eller finns den möjligheten kvar fortfarande?

NHL lagen börjar ju få ordning på sina trupper så det bör inte dröja så länge.

På tal om tjecker, undra om MODO utnyttjar sina kontakter i Tjeckien genom pappa Horava?
Kommentera

MartinSedin: Lehtinen känns ju helt klar överflödig så inte mig emot. Jag läste på modohockey.se att fans från TPS-Åbo var väldigt arg för att modo inte har givit honom chansen att visa vad han går för... Han snittade ju ändå 20-25 minuter i TPS-åbo vilket är en storklubb i Finland...

Jag har egentligen ingen åsikt om han borde få chansen. Dock i nuläget är han ju som sagt överflödig om inte Brithén tror på honom...
Kommentera

MartinSedin: Apropå NHL-rykten så har jag hört ett rykte om att Modo kommer att värva en tjeckist center med vissa NHL-meriter på artistkontrakt senare i höst. En "Lintner 2002/2003" alltså.

Vet någon när Lintner anslöt ifjol? Hur länge gäller "artistkontraktet", är det 6 månader? Det borde i så fall betyda att spelaren ifråga kan komma att ansluta i oktober/november. Då har ju NHL-säsongen dragit igång och vissa av spelarna som varit på gränsen men ändå petats till farmarlaget kanske vill prova lyckan i någon bättre europeisk klubb istället.
Kommentera

samjo: Fy fanken vad dåligt av Islanders att skicka ner Weinis till farmaligan! Jag blev riktigt förbannad...
Ekman kan jag nog vara utan i MODO, och jag tror aldrig han skulle vilja komma heller. Jag tycker han verkar divig och överdrivet bra är han inte heller, nej tack:

Att Staal kommer tillbaka tidigare, känns väldigt viktigt just nu. Han är en pålitlig målskytt.
Kommentera

Wewillwintoday: Ska försöka luska lite inför nästa sändning på tisdag. Ska det värvas så ska det värvas en högklassisk center. Om nu MODO värvar någon ny forward, tror ni då att MODO kommer tex att dumpa Mika L för att spara in lite lönekostnader? Jag kan anta att Mika L tillhör en av de bäst betalada i laget.
Kommentera

MartinSedin: Och du gick inte vidare och frågade honom om han visste något?
Kommentera

Wewillwintoday: Ryktet angående 2 NHL spelare uppstod om jag inte har helt fel i Webbradion i torsdags när min kollega Andreas sa detta i slutet av sändningen. Som vanligt så har jag noll koll.
Kommentera

Wewillwintoday: Har ingen aning om vilka spelare som kan ryktas vara på väg till Modo. Kanske herr Martin Sedin vet bättre, för jag hörde att något sådant hade yttrats på webbsändningen mot HV 71.

Själv skulle jag inte tacka nej till t.ex. Nils Ekman som ratades av Rangers. Men vi behöver som sagt först och främst en CENTER och det är inte Ekman. Även Weinis har ju blivit skickad till farmen nu av Islanders. Lite oväntat efter att han fått ruskigt bra kritik av både medspelare och media. Han kommer nog få sin chans när säsongen startar om någon av de ordinare blir skadade.
Kommentera

samjo: Jo, där slog du huvudet på spiken.
En riktig först-klassig center skulle vara mest önskvärt..

Vad var det för rykten angående att MODO hade 2 st NHL-spelare på gång?
Kommentera

Wewillwintoday: Håller med angående Högardh och Wennerberg. Högardh måste snart få sätta några puckar för att få lite självförtroende som målskytt. Wennerberg är för bra för 4:e linen, men det svåra dilemmat är väl att ingen vill spräcka 1:a och 2:a femman som den är nu. Iofs så möblerades ju dessa om något inför Malmö-matchen (mest pga Högardhs ineffektivitet tippar jag). Varför inte låta Wennerberg ta Högardhs plats? Testa några matcher kanske?

Fast det vi egentligen saknar allra mest är ju en center som är snäppet vassare än Öhman och Hlinka. Då skulle de flesta problemen med målfabrikationen vara lösta tror jag.
Kommentera

Wewillwintoday: Varför inte Wenneberg, Wernblom och Warg så har MODO sin egen www.se kedja..

Tre.se som gör reklam i alla arenor i Sverige, vad är det för företag egentligen(orkar inte kolla in sidan)?
Kommentera

Högardh??
Oj, nu öppnar jag rubrik på rubrik :)

--
Nu tycker jag dock att det är dags att Högardh börjar sätta sina lägen. Han har hittills missat 100 procent av sina ganska många frilägen...
Sen börjar jag undra om det inte är dags att sätta Wennerberg i kanske andra femman som är ganska målfarlig istället för att låta han harva i fjärdefemman med almtorp och J.Öberg(inget illa menat, de rockar också). Varför inte sätta han med Wernblom?
Kommentera

« · 125270