1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515058 inlägg · 4114 ämnen

Högardh??

« · 125270 · » Till forumet

Sv: Högardh??
westerlind: Inte lika miljövänligt som den rena metanolen som isracingcyklarna går på. Ren metanol är ju som alla vet ett biobränsle som utgår från förnyelsebar råvara.
Kommentera

Frisco:

Den där matematiken förstår jag inte helt. Kanske NuMo kan reda ut begreppen? Det brukar han vara bra på...
Kommentera

westerlind: Få se, artistkontrakt, innebär det att man skriver kontrakt på att producera si och så många artister under ett visst antal år, ungefär som med skivkontrakt?
Borde väl i sådana fall vara bra ur boendemiljövänlighetssynpunkt, då det skulle innebära att nativiteten ökar. Men det innebär å andra sidan en väldigt lång väntan innan produkten är färdig att leverera. Som Galenskaparna skulle uttryckt det "Nä, nu jädrar SKA det bli ett hockeyproffs"
Kommentera

Jag förstår det mesta, men kan inte riktigt förklara hur man betalar artistskatt. 100% artist + moms.
Kommentera

NuMountain: Jag tror man har någon sån där skojsig SMS-tävling dit folk får svara om personen är artist eller ej, och så många procent som anser att spelaren i fråga är artist den procentandelen av spelarens lön skall sedan betalas in till berörd myndighet.
Kommentera

MartinSedin: Villkoren för artistkontrakt är att deras vistelse i Sverige inte överstiger sex sammanhängande månader. Spelaren betalar bara 15% skatt och klubben slipper betala sociala avgifter. Läs mer i länktipset.
Kommentera

gizMODOs: Man räknar på ett helt år. Har spelaren varit här mer än 6 månader under det året skattar han på vanligt sätt, mindre än 6 månader så kommer han undan med artistskatt. Ett kortare avbrott, t ex under ett speluppehåll som varar i ett par veckor, skulle skatterättsligt inte räknas som något avbrott i vistelsen.
Kommentera

När det gäller artistskatt har förresten Plannja kommit på ett sätt att låta artistskattespelarna bekanta sig med truppen innan de ansluter till laget på riktigt. De har nyligen varit på träningsläger i Danmark, och artistskattespelarna var med.
Kommentera

Lulekickan: Det gällde väl också att se till så att de hade tillräckligt många man för att bära med sig all spriten till guldfesten över gränsen....

Eller kanske man kan göra som på Irland där alla artister och konstnärer slapp betala skatt om de bosatte sig på ön. Om vi då gör Kempehallen till lokalt skatteparadis och låter spelarna helt enkelt inkvartera sig i VIP-logerna. Givetvis kommer de också att videofilmas och valda bitar kommer att visas på mediaoktagonen under vinjetten "Tillfälligt sammanbrott".
Kommentera

Wewillwintoday: Håller med! Så skit tråkigt att Weinis åkte ner, hela tiden har det ju snackats om hur bra det gått för honom!
Kommentera

Han borde kanske gått till Färjestad?
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,625840,00.html
Kommentera

Frisco: Han är välkommen hem när som helst. Inte för att det förändrar möjligheten till landslagsspel, men ändå.
Kommentera

Lumber Jack: Absolut. Ja det kan han också få om han vill.
Kommentera

Frisco: Sheldon "jag anser att man alltid ska gå in i en tackling med en cross-checking mot huvudet" Souray hotar Högradh. Är gardet underättat?
Kommentera

Lumber Jack:

Det här tyckte jag var kul:
"Färjestad förstod att slutsekunderna kunde bli fula och skickade in tunga gardet med Sheldon Souray, Zdeno Chara och Emil Kåberg.
  Frölunda kontrade med Jan-Axel Alavaara, Joel Lundqvist och Peter Högardh."

Alavaara och Högardh - vilka tuffingar!

Kommentera

Lumber Jack: [Högardh var oförstående inför Sourays ilska.
- Jag försökte inte armbågstackla honom. Jag skulle aldrig nå upp med min armbåge mot hans huvud. Det där har han missförstått, säger Högardh.]

Kanske var därför Högardh träffar Sheldon på halsen istället!
Högards lilla försök att skada Souray var inte snyggt, so what att souray hade varit på och retat Alfredsson mfl under matchen, det är ju slutspel nu!
Nä, FRÖ var inte beredda på att FBK skulle ligga på så hårt, och blev såklart mer och mer frustrerade ju längre matchen led, men att komma med en sådan armbåge med sikte på huvudet är bara fegt.

PS, kom nu inte med 100 anklagelser mot souray, som han påstås ha gjort mot modo, det här handlar om vad Högardh gjorde. ok?
Kommentera

knaskamilla:

Ja, Chara hade nog varit tvungen att ta av lite skydd och ta på en randig tröja för att Jan-Axel skulle vågat ge sig på honom.
Kommentera

Albert Hall:

Ja, fast frågan är om Chara skulle ha blivit så nervös av att Ala åkte fram mot honom i hög hastighet och skrek arga saker. Jag är skeptisk.

Kommentera

Dawidovski: Souray försöker skada sina motståndare i varje närkamp, ja inte i NHL då, men här.
Kommentera

Lumber Jack:

Stenkastandet i glashus från FBK:s sida är underbar just nu. Man angriper Högardh och hotar med däng för den sk armbågstacklingen, men man nämner inte med ett ord att Chara upprepade gånger crosscheckade spelare över njurarna i samband med tekningar.

Dubbelmoral och lögner är iofs vardagen vad det gäller FBK.

Kommentera

Poffa: Färjestadsandan är unken. Dom borde köra med munvatten och tungborstning. Vilken skräll att de går ut och gnäller btw...

PS. It´s not a hickey darling, it´s a elbowing from a swede...
Kommentera

Lumber Jack: Jasså, det har jag då inte märkt! konstigt att då inte fler motståndare blivit skadade hittills?
Jag menar, om Souray haft för avsikt att skada i varje närkamp, så borde nog 600-700 motståndarspelare varit skadade vid det här laget. eller så är Souray väldigt liten och klen, eftersom han aldrig lyckas skada någon?
Souray har inte skadat någon spelare på hela säsongen, mer än vad man kan säga om tex Foppa, och någon? som slog av ett visst finger, den skyldige har inte vågat framträda ännu.
Kommentera

Poffa: Konstigt att bara du och leif boork nämner detta, jag ser inte att tex AB och EXpressen skrivit nåt om det? det finns mycket tjuvknep inom hockeyn, det här är bara ett i en lååååång rad.
Kommentera

Dawidovski:

Förmodligen beror det väl på att spelarna i Frölunda valde att vara tyst, medans store, manlige Souray bölade ut för Aftonbladet.

Kommentera

Dawidovski:

Så du litar till 100% på vad AB och XP skriver?
Kommentera

Nikki: plus på det som dom inte skriver...
Kommentera

Dawidovski: Typiskt fegSouray att hoppa på de minsta killarna i motståndarnas lag och verka manlig. Hur kan man se manlig ut i fjolldräkter. Samma med Zhara. Hoppa på småspelare om vart annat.
Kommentera

Poffa: Heder åt FRÖ som var tysta, hell, dom borde ju nästan fått tapperhetsmedaljen!
Ja, visst är han manlig Souray, han blev ju vald till NHLs sexigaste spelare av alla spelarfruarna:=)
Kommentera

Lumber Jack: Var det inte FBK som gick ut med inför finalen att de inte skulle gnälla?
Kommentera

NuMo: wah wah wah, Ja, han hoppade ju på lill Alfredsson som bara väger 60 kilo? ...
Det är nog inga problem för Sheldon att stå upp emot tex jätten Ronnie sundin, väntar bara på att sundin ska göra nåt fult, typ en crosschecking i nacken på någon framför kassen, då har sundin fulla fejset med blåmärken.
Kommentera

Frella: Påhittat ur nån timråskvallerblaska?
Kommentera

Dawidovski:

" - Om det är några som kommer att gnälla i dag är det Frölunda. Vi kommer bara att köra på, säger Leif Strömberg."

Klipp ur Aftonbladet.

Det som Frella missade var att det var mytomanen som var i farten igen. Hade han haft det i åtanke hade han direkt insett vad som verkligen skulle ske efter matchen.

Kommentera

Dawidovski:

"Det är nog inga problem för Sheldon att stå upp emot tex jätten Ronnie sundin, väntar bara på att sundin ska göra nåt fult, typ en crosschecking i nacken på någon framför kassen, då har sundin fulla fejset med blåmärken."

...och Färjestad skulle spela utan Souray resten av finalserien.
Kommentera

Nikki:

Räkna antalet crosscheckingar som Sheldon delar ut imorgon, lovar att du kommer opp i minst 10 - 15 per period. Inget överdriv.

Klart fulaste spelare i Elitserien tillsammans med Berglund och Nordstöm!
Kommentera

Dawidovski: Blåmärken i nackkotorna möjligtvis, för än har jag inte sett Själdon vågat möra någon i samma storlek öga för öga.

Homo Sapiens

Rike: Djurriket.
Stam: Ryggradsdjur
Klass: Däggdjur
Ordning: Primater
Familj: Människoarten
Släkte: Människor
Art: Modern människa

En människa är en egen individ. Arten kan bli upp till två meter lång och väga ända upp mot 110 kg, i ytterst ovanliga fall.

Människan skiljer sig främst från sina underarter, genom att de har en betydligt större hjärna än dem. Ryggrad är människans främsta företräde.
Kommentera

Poffa: Felet är ju att FBK vann matchen, så allas "prophecy" slog fel,
många på hockeysnack trodde nämligen att FRÖ skulle köra över FBK med 4-0 i matcher, det lät bla, såhär: nu kommer FBK få möta riktigt motstånd, nu kan dom gnälla hur mycket dom vill, kommer inte bli lätt för FBK nu, när dom får möta riktiga män, som är tuffa.
Ack så fel alla belackare hade, jag är nöjd med säsongen nu, även om FRÖ skulle ta 4 raka matcher nu:-)
Kommentera

Undrar om Frölunda insåg vad det skulle innebära att ta bort "Västra" ur namnet, så den allmänt vedertagna förkortningen VF försvann?

Kommentera

Nikki: Frö skulle nog också få klara sig utan Sundin, för inte skulle sundin bara stå där och ta emot slag...
Kommentera

Dawidovski: Sundin är ju en man, så nog kan han ta några smällar utan att gnälla i kvällspress och i allehanda krönikor världen över. Buhu. Nä. FÄR är fegisar.
Kommentera

NuMo: Då har du inte sett många matcher med FBK under säsongen, fast du kanske tycker att kronvall i DIF är lika liten som puttepluss?
Har dom små spelarna helt plötsligt blivit icke röra objekt?
isåfall är ju sami salo en riktig jävla fegis, som han körde in lilla prestberg i sargen igår, det kunde ha slutat riktigt illa det, onödigt med sådant övervåld från samis sida! fast FBK valde att hålla tyst om den situationen.
Hade vi haft kenta katastrof i laget som tränare, så hade videobanden rullat för fullt nu.
Kommentera

NuMo: "Möra" ?
Kommentera

NuMo: Sundin är en fjolla! undrar just vilka det var som gnällde i pressen? var det MO? vad var det ni brukar säga? kasta inte sten i glash...
Kommentera

Dawidovski:

"isåfall är ju sami salo en riktig jävla fegis, som han körde in lilla prestberg i sargen igår, det kunde ha slutat riktigt illa det, onödigt med sådant övervåld från samis sida!"

Nordström-Forsberg, Berglund-Svartvadet ETC ETC.

Kasta inte steeeeeeeen i glaaaaashuuuuuuuuuuuuuuus.
Kommentera

Nikki: Ja, du har rätt, Nordda-foppa Berglund-svarten var också att gnälla i media! Tack för exemplet.
Kommentera

Sv: Högardh?? Kommentera

Dawidovski:

Som vanligt vek du av från det som diskuterades när du blev överbevisad. Ett urklipp ur Aftonbladet och vips så pratade vi helt plötsligt om något annat. Men jag borde inte bli förvånad, det är ju hur du agerat hela tiden.

Kommentera

Dawidovski: Asch lilla vän. Hade du inte haft totalt tunnelseende hade du sett att Souray är den värsta vedhuggaren i Elitserien sedan Robert Svehlas dagar. Det finns inget vackert med hans agerande, men i finalspelet lär han med säkerhet klara ett snitt på femton slashingar per tvåminutare. Kul.
Kommentera

Dawidovski:

Så du håller med om att det var onödigt övervåld? Så lät det inte för några veckor sen.
Kommentera

knaskamilla: "Färjestad förstod att slutsekunderna kunde bli fula och skickade in tunga gardet med Sheldon Souray, Zdeno Chara och Emil Kåberg"

Något påminner mig om att jag såg ungefär samma sak i Kempis i en match i slutet av januari. Så de är även dåliga förlorare när de vinner?
Kommentera

« · 125270 · »